Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2012, 13:17   #61
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Straks vertelt iemand me dat het extreem is kritiek te hebben op dergelijke uitlatingen...

Het heeft niks met de N-VA te maken, met een gevonden stok. In welke partij zo'n figuren ook zitten, zo'n uitlatingen geven blijk van onderliggende racistische haatgevoelens. Als zo'n iemand zo hoog op een lijst staat, dan stem ik niet op die lijst, omdat daarmee racisten in de politiek geholpen worden, en ik zal inderdaad ook anderen erover informeren wat de gevolgen van hun stem zijn voor zo'n lijst.

Stemmen voor die specifieke lokale N-VA-lijst is racisten de politiek instemmen. Het lijkt me moeilijk dat te ontkennen.
Ik vind deze opmerking racistisch en discriminerend.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 13:18   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Prachtig, een verhaal uit het echte leven. Eigenlijk alleen spijtig dat die vervelende Zuhal Demir zich geroepen voelt om deze fijne dame ongevraagd te komen verontschuldigen. Laat haar als kandidate haar mooie gedachtengoed toch uitdragen !
http://www.standaard.be/artikel/deta...20912_00293727
Een evidente waarheid. Waar zit het probleem ?

Ter info: ik heb helemaal niks tegen immigratie. Maar wel dat het mij iets zou kosten als belastingsbetaler ! Immigranten moeten opbrengen, niet kosten. De logica zelve, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 13:18   #63
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw haat voor alles wat Vlaams is, is inderdaad racistisch van aard.
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 13:18   #64
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er overdreven aan zijn initiële reactie?

De N-VA zit zo'n beetje vol racisten en dat mag geweten zijn. We moeten niet de kop in het zand steken. (Een spreekwoord dat de stereotype nationalist initieel vaak gebruikte.)
Bron voor uw bewering omtrent het vol zitten van N-VA met racisten?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 14:28   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Tobbac schreef in zijn boek "Zwart op wit": "de vluchtelingen die hier als meeuwen op het stort komen zitten in plaats van zelf te vissen of landbouw te bedrijven...."

Waar was de publieke opinie toen?
Hoe Vlaams Blokkerig was deze uitspraak?
Mij lijkt dat inderdaad VBlokkiger dan de vergelijking met het voederhuisje.
Dat laatste is immers een sneer naar ons eigen asielbeleid dat asielzoekers aantrekt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 17:06   #66
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA verblokt. Zulke dingen krijg je, als je duizenden ex-VB'ers in je partij opneemt, en niet slechts tientallen zoals bij andere partijen...

...het Vlaams Belanggehalte van de kandidaten zal navenant zijn, dus als je zonder nadenken in je gemeente zomaar op N-VA stemt omdat het N-VA is, vanwege een gefantaseerd nationaal belang of whatever, dan zou je onbewust de hevigste racisten kunnen steunen.
Leuk geprobeerd!
Ondertussen zitten we al met 36% "racisten"! De rest, de niet-racistische-democratische-partijen gaan verder de dieperik in!

Laatst gewijzigd door andev : 14 september 2012 om 17:15.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 17:11   #67
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

foutje...

Laatst gewijzigd door andev : 14 september 2012 om 17:12.
Oud 14 september 2012, 17:14   #68
jump in the box
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
foutje...
Inderdaad...
Citaat:
Leuk geprobeert!
jump in the box is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 17:23   #69
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straks vertelt iemand me dat het extreem is kritiek te hebben op dergelijke uitlatingen...

Het heeft niks met de N-VA te maken, met een gevonden stok. In welke partij zo'n figuren ook zitten, zo'n uitlatingen geven blijk van onderliggende racistische haatgevoelens. Als zo'n iemand zo hoog op een lijst staat, dan stem ik niet op die lijst, omdat daarmee racisten in de politiek geholpen worden, en ik zal inderdaad ook anderen erover informeren wat de gevolgen van hun stem zijn voor zo'n lijst.

Stemmen voor die specifieke lokale N-VA-lijst is racisten de politiek instemmen. Het lijkt me moeilijk dat te ontkennen.
Hou eens op met je "racisten"gedoe...
Belachelijk, daar laten de mensen zich niet meer mee vangen!
Oud 14 september 2012, 17:29   #70
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dit is zelfs geen fait divers. Er is niets schokkend, extreem of racistisch aan die tekst.
Inderdaad, er is niets schokkends, extreem of racistisch aan.

Diegenen die dat er in ontwaren bulken zelf van haat en onverdraagzamheid (zeker tav al diegenen die een mening ventileren die de schuimbekkende ayatollas van de politieke correctheid niet zint).
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 17:31   #71
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hou eens op met je "racisten"gedoe...
Belachelijk, daar laten de mensen zich niet meer mee vangen!
Groot gelijk. Dat oersaai geleuter van links frustrés over ingebeeld racisme begint werkelijk afgezaagd te worden. Alsof de mensen nog wakker liggen van dat racismegescheld.Pfff.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 20:50   #72
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Groot gelijk. Dat oersaai geleuter van links frustrés over ingebeeld racisme begint werkelijk afgezaagd te worden. Alsof de mensen nog wakker liggen van dat racismegescheld.Pfff.
Het is nog veel erger dan dat.
Het Belgische establishment heeft door eindeloos politiek misbruik van het begrip racisme die term volledig uitgehold en gedevalueerd.
Welnu: mochten we geen door en door gepolitiseerde media hebben en geen door en door gepolitiseerde justitie en geen door en door gepolitiseerde CGKR zou iemand die die term nog langer misbruikt kunnen vervolgd worden.

Hoe racistisch is het niet om niet racisten voor racist te verslijten terwijl daardoor de echte racisten zich in die massa kunnen verstoppen.

Idem met de term democratie: hoe anti-democratisch is het niet om een groot gedeelte van ons volk uit te sluiten van het democratische speelveld en zichzelf daarop in zijn eigen media (waar die groep uiteraard ook verboten ist) keer op keer "de democratische partijen" te noemen...

Idem voor de term "kwaliteit"...kijk eens naar de pathetische zichzelf "kwaliteitskranten" noemende schijtlijsters van de regimepers...

pfffff

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be