Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2012, 05:54   #41
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Et alors ?

de selektieve verontwaardiging is hier wel present moet ik zeggen. Je legt zowat op elke slak zout voor zover het uitschuivers van niet n-va leden betreft maar als hier een ronduit crapuleuze en pure vlaams blok mededeling van een n-va kandidate naar voren komt behandel jij dat als een fatis divers ?
Hoezo selectief? A la limiet is haar vergelijking zeer eventueel onhandig. Maar dan vooral politiek/electoraal gezien.

De onderliggende feiten blijven juist; ons land lokt illegaal immigratie uit wegens een laks beleid wat asiel, illegalen en terugsturen betreft. Bovendien worden illegalen vaak zelfs op hotel gehuisvestigd, en zelfs indien ze volledig onterecht hier zijn en een rechter dat ook bevestigd, kunnen ze nog altijd bij het OCMW aankloppen zonder de minste vrees dat ze geweigerd zouden worden.

En het is geen VB-verhaal; ze heeft het nergens over zwarten/bruinen/moslims - gewoon illegalen. Dat kunnen evengoed katholieke Oekrainers zijn. Het gaat hier niet om racisme of zelfs xenophobie maar om een onhoudbaar beleid die enkel problemen oplevert en tergelijkertijd geld kost.
Oud 14 september 2012, 05:58   #42
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
N-VA verblokt. Zulke dingen krijg je, als je duizenden ex-VB'ers in je partij opneemt, en niet slechts tientallen zoals bij andere partijen...

...het Vlaams Belanggehalte van de kandidaten zal navenant zijn, dus als je zonder nadenken in je gemeente zomaar op N-VA stemt omdat het N-VA is, vanwege een gefantaseerd nationaal belang of whatever, dan zou je onbewust de hevigste racisten kunnen steunen.
Ah, Robinho deelt zijn wereldvreemde naieiviteit en nonsens met ons. Hoera!

Dit van een forumlid dat Cuba een van de meest democratische landen ter wereld vind (hij zei meest democratische, maar hij slakte wat . Salvadorri).
Oud 14 september 2012, 06:00   #43
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Kan er me iemand even zeggen wat er zo schokkend is aan wat ze schreef? Ik zie het niet.
Gij zijt geen linkse PC fundamentalist, dus zelfs staart ge voor zes uren aan een stuk, ge zult het nog altijd niet zien.
Oud 14 september 2012, 06:01   #44
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Et alors ?

de selektieve verontwaardiging is hier wel present moet ik zeggen. Je legt zowat op elke slak zout voor zover het uitschuivers van niet n-va leden betreft maar als hier een ronduit crapuleuze en pure vlaams blok mededeling van een n-va kandidate naar voren komt behandel jij dat als een fatis divers ?
Uitschuiver? Omdat het niet in uw politiek correcte kraam past?
Oud 14 september 2012, 06:01   #45
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is er overdreven aan zijn initiële reactie?

De N-VA zit zo'n beetje vol racisten en dat mag geweten zijn. We moeten niet de kop in het zand steken. (Een spreekwoord dat de stereotype nationalist initieel vaak gebruikte.)
Als ge toch 'through the looking glass' zit - kunt ge de groten doen aan Alice?
Oud 14 september 2012, 06:05   #46
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
nee, en daar hebben we het al dikwijls over gehad
Daar zijt ge wel eerlijk en oprecht in, dat ontken ik niet. Wie dat wel doet weet niet waarover hij spreekt, of in 't slechtste geval Romney/Ryant hij...

Noot: Romney/Ryanen is sans gene liegen.
Oud 14 september 2012, 06:07   #47
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik spreek enkel voor mezelf... wat andere forumleden schrijven moeten zijzelf uitmaken.

Ik heb misschien iets gemist, want ik weet echt niet waarop je doelt met je verwijzing naar vriendin Freya ?
Ach die Freya heeft zoveel vriendjes, zelf vaders van haar kinderen gehad dat men zich al te gauw vergist hé... niet persoonlijk opnemen.
Oud 14 september 2012, 06:09   #48
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De NVA-dame weet waarover ze spreekt:

"Marita Wuyts, derde op de districtslijst van de Antwerpse N-VA en voorzitter van een bewonersgroep van de Europarkblokken op Linkeroever..."

Ken je de situatie daar zo'n beetje ?

't Jah, als je ntl zelf al je hele leven in Beervelde of omstreken woont, heb je wsl weinig last van de illegalenproblematiek en zal dus niemand je deze ezelsstamp echt kwalijk nemen.
Waarschijnlijk de zinnigste opmerking in deze draad.
Oud 14 september 2012, 06:17   #49
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het is een mooi verhaal , maar NV-A moet opletten dat het zich met dergelijke verhalen niet in het doodlopende straatje " Rue Cordon Sanitair" rijdt .
Neen.

We moeten ervoor opletten dat de wanhopige traditios met hun onophoudelijke modder gegooi ons niet kan marginaliseren - electoraal.

Cordons werken niet indien 50%+ van de zetels gemarginaliseerd worden. Integendeel. Ik zou niet liever hebben dat één of meerdere traditio-huisneger partijen zich openlijk uitspreekt voor een cordon tegen de N-VA.
µwaarom? Voor dezelfde reden dat ik graag Dutroux zijn eigen doodvonnis zou onderteken - hoewel ik tegen de doodstraf ben. Zoveel minder ongedierte in de wereld.
Oud 14 september 2012, 06:21   #50
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp dan moet er gezwegen worden over de vreemdelingen en illegalen problematiek anders vliegt men in het cordon?

40% N-VA en 10% VB, allemaal het cordon in zodat de traditio-pensenpolitiek kan blijven duren?

Het begint een beetje de spuigaten uit te lopen met die cordon-zever.
Sorry ik heb de posts in volgorde bekeken - sorry dat ik uw post niet als uitgangspunt of ten minste referentie gebruikt heb in mijn gelijkaardige post hierboven.
Oud 14 september 2012, 06:32   #51
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Straks vertelt iemand me dat het extreem is kritiek te hebben op dergelijke uitlatingen...
Extreem niet. Extreem onnozel - dat wel.

Ik stel mijn vragen opnieuw; zijn er volgens u te weinig illegalen of profiteren ze gewoon te weinig? Antwoord 'ns Robinho...

He
Citaat:
t heeft niks met de N-VA te maken, met een gevonden stok. In welke partij zo'n figuren ook zitten, zo'n uitlatingen geven blijk van onderliggende racistische haatgevoelens.
Ah ja want er zijn geen blanke illegalen zoals Russen en Oekrainers bvb. Ze rept geen woord over zwarten of bruinen of moslims, maar Robinho kan haar gedachten lezen, want Robinho is een superverstandig uberùens.

Lol.

Citaat:
Als zo'n iemand zo hoog op een lijst staat, dan stem ik niet op die lijst,
schijnheilig BEtard - gij zou nooit of nooit N-VA stemmen en doen alsof ge dat wel zou doen is gewoon een bevestiging waarom niemand u au serieux moet nemen. Maar Robinho gerust verder, jochie...

Citaat:
omdat daarmee racisten in de politiek geholpen worden,
Ja, want enkel racisten zijn tegen mensen die de wet overtreden om onze asielbeleid en sociale zekerheid leeg te melken. Wie fraudeurs en profiteurs niet duld is een racist.

Citaat:
en ik zal inderdaad ook anderen erover informeren wat de gevolgen van hun stem zijn voor zo'n lijst.
Merci - meer stemmen voor de N-VA!

Citaat:
Stemmen voor die specifieke lokale N-VA-lijst is racisten de politiek instemmen. Het lijkt me moeilijk dat te ontkennen.
De gemiddelde onwetende Noord Koreaanse zou in uw verhaal niet meegaan pippo. Maar bedankt voor de entertainment. Lachen is goed voor de gezondheid.
Oud 14 september 2012, 07:05   #52
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
N-VA verblokt. Zulke dingen krijg je, als je duizenden ex-VB'ers in je partij opneemt, en niet slechts tientallen zoals bij andere partijen...

...het Vlaams Belanggehalte van de kandidaten zal navenant zijn, dus als je zonder nadenken in je gemeente zomaar op N-VA stemt omdat het N-VA is, vanwege een gefantaseerd nationaal belang of whatever, dan zou je onbewust de hevigste racisten kunnen steunen.
Ah ge weet het dan toch dat je aan het fantaseren bent.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 07:08   #53
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Straks vertelt iemand me dat het extreem is kritiek te hebben op dergelijke uitlatingen...

Het heeft niks met de N-VA te maken, met een gevonden stok. In welke partij zo'n figuren ook zitten, zo'n uitlatingen geven blijk van onderliggende racistische haatgevoelens. Als zo'n iemand zo hoog op een lijst staat, dan stem ik niet op die lijst, omdat daarmee racisten in de politiek geholpen worden, en ik zal inderdaad ook anderen erover informeren wat de gevolgen van hun stem zijn voor zo'n lijst.

Stemmen voor die specifieke lokale N-VA-lijst is racisten de politiek instemmen. Het lijkt me moeilijk dat te ontkennen.
Uw blinde haat tav van andersdenkenden, ja dat valt moeilijk te ontkennen.
Uw misselijkmakende politieke correctheid truukskes werken niet meer.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 september 2012 om 07:10.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 07:11   #54
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Uw blinde haat tav van andersdenkenden, ja dat valt moeilijk te ontkennen.
Uw misselijkmakende politieke correctheid truukskes werken niet meer.
Uiteraard - wij leven niet in Cuba hé - lol.
Oud 14 september 2012, 07:13   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Et alors ?

de realiteit mag niet gezegd worden?
Al eens ooit een zwerm spreeuwen in uw tuin gehad?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 07:26   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al in deze draad geschreven dat dat verhaaltje zeker tien keer in mijn mailbox terecht gekomen is. Allemaal van mensen die politiek niet actief zijn, en mensen waarvan ik weet dat ze gewone brave mensen zijn.
Het verhaal is dan ook niet "zo" negatief, en ook niet racistisch.

Toch is het mijn stijl niet; en heb ikzelf het niet doorgezonden aan anderen.

Het was van de Antwerpse mevrouw enkel niet snugger om het verhaaltje te binden aan haar kandidatuur bij de verkiezingen nu. Enkel en alleen omdat het thema gevoelig ligt en politiek beladen is.

Een ander voorbeeld in dezelfde zin.
De Winter heeft eens gezegd: "Waar zit het geld voor uw pensioen? In de pocket van Mohammed !".
Ik vind die opmerking van De Winter ten eerste juist en ten tweede niet racistisch.
Het geeft perfect weer dat er iets mis is met onze immigratiepolitiek die simpelweg onbetaalbaar en irrealistisch is. De Franstalige partijen en de Vlaamse sossen/groenen doen echt hun best om er hier het ocmw van gans de wereld van te maken.

Toch ga ik die slogan van De Winter, als simpel lid van de nva, niet propageren.
De werkwijze van de nva om de problematiek die de slogan wilt aanpakken, is veel doordachter.
Je kan je gelijk zo hard brullen, dat je er geen eurocent mee opschiet.
Als je vriend last heeft van overgewicht hebt, dan ga je hem/haar niet aanraden om twee maanden aan een stuk niets te eten ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 12:32   #57
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb al in deze draad geschreven dat dat verhaaltje zeker tien keer in mijn mailbox terecht gekomen is. Allemaal van mensen die politiek niet actief zijn, en mensen waarvan ik weet dat ze gewone brave mensen zijn.
Het verhaal is dan ook niet "zo" negatief, en ook niet racistisch.

Toch is het mijn stijl niet; en heb ikzelf het niet doorgezonden aan anderen.

Het was van de Antwerpse mevrouw enkel niet snugger om het verhaaltje te binden aan haar kandidatuur bij de verkiezingen nu. Enkel en alleen omdat het thema gevoelig ligt en politiek beladen is.

Een ander voorbeeld in dezelfde zin.
De Winter heeft eens gezegd: "Waar zit het geld voor uw pensioen? In de pocket van Mohammed !".
Ik vind die opmerking van De Winter ten eerste juist en ten tweede niet racistisch.
Het geeft perfect weer dat er iets mis is met onze immigratiepolitiek die simpelweg onbetaalbaar en irrealistisch is. De Franstalige partijen en de Vlaamse sossen/groenen doen echt hun best om er hier het ocmw van gans de wereld van te maken.

Toch ga ik die slogan van De Winter, als simpel lid van de nva, niet propageren.
De werkwijze van de nva om de problematiek die de slogan wilt aanpakken, is veel doordachter.
Je kan je gelijk zo hard brullen, dat je er geen eurocent mee opschiet.
Als je vriend last heeft van overgewicht hebt, dan ga je hem/haar niet aanraden om twee maanden aan een stuk niets te eten ...

.
Tobbac schreef in zijn boek "Zwart op wit": "de vluchtelingen die hier als meeuwen op het stort komen zitten in plaats van zelf te vissen of landbouw te bedrijven...."

Waar was de publieke opinie toen?
Hoe Vlaams Blokkerig was deze uitspraak?

Neen hoor...het is poepsimpel: je mag uitspraken doen zo racistisch als je wil, het enige wat je moet doen is jezelf ondergeschikt maken aan het establishment...simpel...
Oud 14 september 2012, 13:02   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Tobbac schreef in zijn boek "Zwart op wit": "de vluchtelingen die hier als meeuwen op het stort komen zitten in plaats van zelf te vissen of landbouw te bedrijven...."

Neen hoor...het is poepsimpel: je mag uitspraken doen zo racistisch als je wil, het enige wat je moet doen is jezelf ondergeschikt maken aan het establishment...simpel...
2

Trouwens, de Belgische lijfspreuk bij uitstek, "vreemd volk eerst, Vlaams volk laatst" is uber-racistisch.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 september 2012 om 13:04.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 13:09   #59
jump in the box
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Dat kan allemaal waar zijn...
MAAR is de strategie van Dewinter lonend?
Veel meer dan beschaafde mensen rood laten aanlopen zal hij m.i. niet bereiken...
Of dat dit voldoende is laat ik aan hem over...
jump in the box is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 13:13   #60
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Dubbel
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be