![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er veel mensen om die reden gaan afhaken van de NVA. Wat wel stemmen gaat kosten is het feit dat de CD&V in de regering zit en alle maatregelen afzwakt tot ze amper nog zoden aan de dijk brengen. Het feit dat de werkloosheidsuitkering niet beperkt is geworden in de tijd heft mij bvb. teleur gesteld. En zo zijn er nog zaken die ik te zwak vind in het regeerakkoord. Maar dan denk ik altijd: zonder NVA was het nog een pak erger geweest.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zich bedrogen voelt door de nva ?
De draadopstarter bedoelt dus "ik heb graag dat jullie je bedrogen voelen door de nva; kunt ge mij aub geen gelijk geven" ... Terwijl de hevigste supporters van de nva, de hevigsten onder hen die een lidkaart hebben, destijds afzakten naar Antwerpen, om hun gedacht eens te zeggen, om de onderhandelaars van de nva te aanhoren, en vervolgens te stemmen voor het regeerakkoord. Wie aanwezig was, kan getuigen dat er kritische vragen gesteld werden, openlijke en duidelijk antwoorden gegeven werden; dat het regelmatig spontane applaus heel duidelijk - en soms tot verwondering van de sprekers - aangaf in welke richting de zaal wenste dat de partij zou uitgaan. De afwezigen mogen drie keer raden naar de reactie van de aanwezige leden toen er gestemd werd. Massaal in een bepaalde richting of twijfelachtig. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging van 'Vlaanderen onafhankelijk,' naar 'leve Belgie.' En na de volgende kiezing scheren we de Vlaming gratis, dan gaat Belgie wat meemaken zie!
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens de verkiezingen wist iedereen in welke ricthing de N-VA zou gaan. Niemand in de N-VA heeft daar geheimzinnig over gedaan. Dit blijkbaar met instemming van een groot deel van de kiezers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, alleen tegenstanders van de NVA maken daar een punt van. De kiezer heeft hen een mandaat gegeven, goed wetende dat het niet over confederalisme zou gaan.
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() alleen spijtig dat ze nog voor de verkiezingen een congres over confederalisme hebben gehouden. Dat was overbodig, ze wisten dat ze er niets mee gingen doen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Tja, de Vlaams Nationalistische kiezer moest het gevoel behouden dat het left binnen de partij he. Puur marketing lijkt me.
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Peter De Roover vertelde dit zo'n dikke maand voor de verkiezingen: N-VA vaag? Kom nu. http://www.n-va.be/nieuws/n-va-vaag-kom-nu Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan best zijn, maar BdW en alle grote namen binnen de N-VA hebben tijdens de verkiezingen een heel andere boodschap gegeven, nl. economische herstelregering, geen communautair luik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.gva.be/cnt/dmf20150613_01...eigen-inwoners
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd vind ik het vrij verbazend dat u de N-VA ziet als een partij met een ultraliberaal gedachtegoed. Ik zie daar toch geen weerslag in partijprogramma in. U wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zou u de bazenpoeperij van de N-VA anders bestempelen?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Het viel mij al op voor de vorige verkiezingen: Mensen hadden rare opvattingen van wat de N-VA precies beloofde.
Zover heb ik ze zien doen wat ze beloofden. Veel mensen hebben blijkbaar slecht begrepen wat ze bedoelden.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Confederalsime om de boel te keren: https://www.n-va.be/verkiezingen Citaat:
Beste Jan, kan je dan een bron geven waar BdW voor de verkiezingen uitdrukkelijk en uitgesproken het economische programma vooropstelt en uitdrukkelijk en uitgesproken afstand neemt van het confederalisme ? Laatst gewijzigd door lupus : 13 juni 2015 om 15:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...al-110403.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat had uiteraard een bedoeling: zich verzekeren van machtsdeelname. Hierdoor heeft de NVA het momentum voor Vlaamse onafhankelijkheid, of zelfs voor confederalisme, zelf volledig weggeveegd.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 13 juni 2015 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Lees het artikel van Peter de Roover nog een keer op de N-VA site. Die neemt zo'n dikke maand voor de verkiezingen alle twijfel weg. http://www.n-va.be/nieuws/n-va-vaag-kom-nu Denk jij dat Peter de Roover zomaar wat mag komen lullen op de N-VA site zo'n dikke maand voor de verkiezingen van meester Bart ? Citaat:
Hij nodigt zelfs de kiezer uit om het confederaal model door te drukken door op de N-VA te stemmen. Is dit dan uitdrukkelijk en uitgesproken afstand nemen van het confederalisme ? Waar lees jij iets over een uitdrukkelijk en uitgesproken economische programma van de N-VA in het artikel? Laatst gewijzigd door lupus : 14 juni 2015 om 08:30. |
||
![]() |
![]() |