Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2015, 18:35   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De relatie tussen rijkom en ouderdom gaat zeker, bij de bewust kinderlozen, niet op. Het zijn toevallig deze bewust kinderlozen die ook "volop leven", ergo reizen, autos kopen wanneer ze wensen, enz....en dus hun geld er goed door jagen.

Ouders zijn sneller geneigd spaarzaam te zijn, ook voor hun kinderen.
Ik dacht te hebben gelezen dat het vooral gezinnen zijn die diep in de schulden steken......bij kinderloze en al zeker bij singles lijkt me dat een pak minder te zijn.
Komt daar nog bij dat het ja vooral alleenstaanden zijn die spaarzaam moeten zijn want sowieso houden zij het minst over van hun slaris en moeten voor alles alleen betalen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 18:37   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jonge 30'er en vader van twee kleine kinderen kan ik u zeggen dat zonder de financiele luxe om een voltijdse nanny aan te schaffen, kinderen krijgen voorbij uw 45ste zottewerk is.

Het is vermoeiend. Korte nachten, hele routine sochtends, hele routine savonds, speeltuig spelen als ze zich vervelen, enz enz....

Maar op 30 kan je dit aan. Fysiek val je niet neer als je twee nachten achtereen maar 3h hebt geslapen, je hebt enkel wat koppijn. Eenmaal op leeftijd, wordt dit toch al moeilijker. En ze worden enkel actiever met de jaren, en jij enkel trager....

Kinderen krijgen doe je op tijd. Anders kan je het best laten. Er zijn daar biologische, maar ook praktische redenen voor.
Nochtans hoor je veel vertellen dat mensen beter omkunnen met hun kleinkinderen dan ooit met hun kinderen.
Je straalt meer rust uit.....je wordt wat wijzer en bedachtzamer en je hebt in veel gevallen wat meer luxe en financiele middelen.
Oud 27 december 2015, 18:40   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar uiteindelijk: iedereen bepaalt dat voor zichzelf. Als jij als 60'er nog een dame van 25 vindt die met je kinderen wilt maken: why not.

Alleen vind ik dat je dan wel veel op je nek haalt in een periode waar de meeste mensen weer volop willen genieten van het leven.

Als ik 60 ben, wil ik regelmatig op de kleinkinderen passen, maar ook wereldreizen maken en naar een buitenverblijf kunnen trekken wanneer het mij belieft, ook buiten de schoolvakanties
Als je als man pas op je 60 nog een kind maakt met een jonge dame dan heb je heel waarschijnlijk die wereldreizen al achter de rug.Je hebt het allemaal al wat beleefd en gezien.....je bent een stuk rustiger en gemoedelijker......wat alleen maar voordelig is voor kind maar ook voor de vrouw
Oud 27 december 2015, 18:41   #64
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nochtans hoor je veel vertellen dat mensen beter omkunnen met hun kleinkinderen dan ooit met hun kinderen.
Je straalt meer rust uit.....je wordt wat wijzer en bedachtzamer en je hebt in veel gevallen wat meer luxe en financiele middelen.
Dat merk ik ook aan het gedrag van mijn vader ten opzichte van zijn kleinkinderen van mijn zus...weinig met mij op avontuur gegaan en nu hij zestig is, begint hij bij te draaien en kan hij meer tijd vrij maken om met die kinderen te spelen en weet ik veel wat...het steekt dat hij dat met mij nauwelijks heeft gedaan...een brug te ver ? Ik weet het niet, sta er nu zelf onverschillig tegenover ondanks zijn pogingen om het met mij nog goed te maken !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 18:53   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht te hebben gelezen dat het vooral gezinnen zijn die diep in de schulden steken......bij kinderloze en al zeker bij singles lijkt me dat een pak minder te zijn.
Komt daar nog bij dat het ja vooral alleenstaanden zijn die spaarzaam moeten zijn want sowieso houden zij het minst over van hun slaris en moeten voor alles alleen betalen.
Ik hou hier als tweeverdiener veel meer over aan het einde van de maand dan als toen ik alleenverdiener was hoor

Er is een leverage effect: de kosten voor huisvesting, vaste lasten, enz...verdubbelen niet als je met twee woont.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 18:53   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dochters blijken ook veel duurder uit te vallen.....make-up...kapper....kledij....pilletjes.....contracepti va.....Bh's.....speciale shampoos....body lotions en later een cabriooke enz enz......
Tot ze 16 zijn zitten ze te zagen voor een paard, en als ze 17 worden komen ze thuis met een ezel ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 18:55   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan in die statistieken beter spreken over huishoudens ipv gezinnen.

Een alleenstaande met een hypotheek zit ook diep in de schulden hoor
Oud 27 december 2015, 18:56   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Dat merk ik ook aan het gedrag van mijn vader ten opzichte van zijn kleinkinderen van mijn zus...weinig met mij op avontuur gegaan en nu hij zestig is, begint hij bij te draaien en kan hij meer tijd vrij maken om met die kinderen te spelen en weet ik veel wat...het steekt dat hij dat met mij nauwelijks heeft gedaan...een brug te ver ? Ik weet het niet, sta er nu zelf onverschillig tegenover ondanks zijn pogingen om het met mij nog goed te maken !
Misschien moet hij niet meer zo hard werken ?

Misschien is de zorg voor de kleinkinderen slechts deeltijds ?
Oud 27 december 2015, 18:56   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hou hier als tweeverdiener veel meer over aan het einde van de maand dan als toen ik alleenverdiener was hoor

Er is een leverage effect: de kosten voor huisvesting, vaste lasten, enz...verdubbelen niet als je met twee woont.
Daar zeg je het......dus zo vet leven die alleenstaanden meestal niet.....ik denk dat je als alleenstaande kinderloze meer moet rekenen dan een gezin tweeverdieners met twee kinderen.
Of het moet al zijn dat je als alleenstaande een uitzonderlijk hoog inkomen hebt
Oud 27 december 2015, 18:57   #70
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af als je nog steeds rust uitstraalt als je als 60'er snachts shiften moet draaien voor de fles

Overdag maffen gaat dan niet he, dan hebben die koters ook aandacht nodig.
Oud 27 december 2015, 18:59   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tot ze 16 zijn zitten ze te zagen voor een paard, en als ze 17 worden komen ze thuis met een ezel ...

.
Ja dat ook nog.....rond hun 14 willen alle meisjes blijkbaar een paard......Je zou je afvragen waarom die pubertjes toch allemaal op zo'n beest willen kruipen.....Zou dat iets hebben te maken met hun seksuele ontwikkeling ?
Oud 27 december 2015, 19:00   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af als je nog steeds rust uitstraalt als je als 60'er snachts shiften moet draaien voor de fles

Overdag maffen gaat dan niet he, dan hebben die koters ook aandacht nodig.
Dat is ook maar zeer tijdelijk he.....en een 60 'er raakt makkelijker uit zijn bed wegens minder diepe slaap dan een twintiger.....en die 60'er moet niet meer gaan werken ook nog.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2015 om 19:01.
Oud 27 december 2015, 19:00   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Daar ben ik dus vierkant tegen ! Neem je kinderen, zorg er dan aub zelf voor ! Doet me denken aan de mensen die een hondje willen en het enkele maanden later terug afzetten in het asiel.

Trouwens, als de mama werkt, kan je dan als vader zelf niet voor je kind zorgen, of streelt zulke taak je mannelijke ego niet voldoende !
Ik heb gewaar geworden met mijn kinderen en met mijn kleinkinderen, dat ik er maar overweg mee kan zolang ze tussen 2 en 14 jaar zijn.
Buiten die leeftijdsvork zou ik dus "uitbesteden".

Voor de rest moet ik daar nog niet teveel commentaar op krijgen. Als mijn nieuwe eventuele heksie perfeksie - op voorhand goed doorsproken - er mee akkoord is.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 december 2015, 19:02   #74
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is ook maar zeer tijdelijk he.....en een 60 'er raakt makkelijker uit zijn bed wegens minder diepe slaap dan een twintiger.....en die 60'er moet niet meer gaan werken ook nog.
Ik hoef mijn ouders toch niet te vragen om op mijn kleinste te passen voor een week.

Maargoed, ze weten wat het is
Oud 27 december 2015, 19:11   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat ook nog.....rond hun 14 willen alle meisjes blijkbaar een paard......Je zou je afvragen waarom die pubertjes toch allemaal op zo'n beest willen kruipen.....Zou dat iets hebben te maken met hun seksuele ontwikkeling ?
Over het contact met het lederen zadel, zal Domper wel een draadje openen.

.

Oud 27 december 2015, 19:13   #76
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien moet hij niet meer zo hard werken ?

Misschien is de zorg voor de kleinkinderen slechts deeltijds ?
Hmm, neen, moet nu minder werken, is zelfstandige, en heeft ooit gezegd eens ik de zestig gepasseerd ben ga ik op pensioen, ik heb al bericht over wanneer ik zelf op pensioen kan..en dat zal rond 65 zijn dus vijf jaartjes langer dan verwacht..maar daar geef ik niet om zolang ik nog kan blijven werken blijf ik desnoods tot mijn zeventigste werken en dan pas ga ik zelf met pensioen...

Goed, nu weet ik niet wat ik ga doen, zal maar ingaan op zijn hulp nu het moment er is om iets te kopen zodat ik wat ruimer kan gaan wonen, ben er beetje mee bezig maandagavond ga ik bekendmaken hoe en wat ik wil...denk wel degelijk dat het haalbaar is om een te renoveren woning al te bewonen en de renovatie in fases te doen, naar gelang mijn budget het toelaat.
Oud 27 december 2015, 19:18   #77
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik hoef mijn ouders toch niet te vragen om op mijn kleinste te passen voor een week.

Maargoed, ze weten wat het is
Das het laatste wat ik wil, maar anderzijds als ze er zelf om vragen omdat er geen andere oplossing ophanden is...ik stel me voor mits goed afspreken het wel voordeliger is als je eens zonder kinderen een avondje uit wil gaan...kinderen die af en toe een geen aandacht krijgen van de ouders gaan dat op den duur wel waarderen dat ouders elkaars aandacht ook nodig hebben om de kinderen alleszins nog aan te kunnen, eens ze wat ouder worden en opgroeien !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 27 december 2015 om 19:20.
Oud 27 december 2015, 19:19   #78
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Dubbelpost, krijg weer die dekselse "bad gateway" op mijn scherm, grrr !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 27 december 2015 om 19:20.
Oud 27 december 2015, 20:31   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Hmm, neen, moet nu minder werken, is zelfstandige, en heeft ooit gezegd eens ik de zestig gepasseerd ben ga ik op pensioen, ik heb al bericht over wanneer ik zelf op pensioen kan..en dat zal rond 65 zijn dus vijf jaartjes langer dan verwacht..maar daar geef ik niet om zolang ik nog kan blijven werken blijf ik desnoods tot mijn zeventigste werken en dan pas ga ik zelf met pensioen...

Goed, nu weet ik niet wat ik ga doen, zal maar ingaan op zijn hulp nu het moment er is om iets te kopen zodat ik wat ruimer kan gaan wonen, ben er beetje mee bezig maandagavond ga ik bekendmaken hoe en wat ik wil...denk wel degelijk dat het haalbaar is om een te renoveren woning al te bewonen en de renovatie in fases te doen, naar gelang mijn budget het toelaat.
Er zijn er hopen die de 70 niet halen...dus daar zou ik toch nog niet te veel aan denken.
Oud 27 december 2015, 20:40   #80
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn er hopen die de 70 niet halen...dus daar zou ik toch nog niet te veel aan denken.
Wat ?, zolang je jezelf goed onderhoud is het gelegen aan je eigen geestelijke flexibiliteit om de 70 te halen en dan op pensioen te kunnen...ik beweer hierover niets alleen hoe meer je je belast is het omgekeerde juist de stelling van wat jij aangeeft !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 27 december 2015 om 20:44.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be