Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2015, 17:29   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik weet niet in hoeverre de moderatie hier schuttingtaal appreciëert.
Neuken = schuttingtaal?

wat? kom jij uit de Vlaamse versie van Wassenaar?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 17:30   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet in hoeverre de moderatie hier schuttingtaal appreciëert.
Schuttingtaal ?

http://www.vandale.nl/opzoeken?patte...n#.VoAR9LvSmM8
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 17:30   #43
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever een gewenst kind van een 45-jarige vader dan een ongewenst kind van een 25-jarige !
Zo is het.
Oud 27 december 2015, 17:31   #44
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht ik op mijn leeftijd nog herbeginnen (heksie perfeksie overlijden en een nieuwe heksie perfeksie die zeker jong genoeg zou zijn), nu ik al 6 kleinkinderen hebberde, dan zullen het er toch maar maximum twee mogen zijn.
En mocht de nieuwe mama willen blijven werken, dan een au pair om op de kleintjes te letten.

.
Daar ben ik dus vierkant tegen ! Neem je kinderen, zorg er dan aub zelf voor ! Doet me denken aan de mensen die een hondje willen en het enkele maanden later terug afzetten in het asiel.

Trouwens, als de mama werkt, kan je dan als vader zelf niet voor je kind zorgen, of streelt zulke taak je mannelijke ego niet voldoende !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 17:34   #45
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/...ders~a3604390/

Geen meervoudige handicap, maar borderline is ook niet iets waarvan je in de polonaise gaat.
Ik zal niet zeggen dat er geen risico is, maar noem dat dan een berekend risico. Nogmaals: belangrijkste is dat je als kind door de ouders gewenst bent ! Niet de leeftijd die op hun identiteitskaart staat.

Overigens vind ik niet dat jij of ik het recht hebben te bepalen wanneer iemand anders kinderen krijgt. Zoals al gezegd: ik stel voor mezelf die grens in op 45 jaar, maar ik ga dit niet voor iemand anders bepalen.
Oud 27 december 2015, 17:35   #46
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Erg libertair klinkt dat niet meer ...
denk na
gaat uw dochter trouwen staat ge daar op uw >70e met uwe rollator de hand van uw dochter weg te geven

er is echt een reden waarom, biologisch dan, het zaad vd man rond de 35 zowel afneem als kwalitatief achteruit gaat. bij een vrouw gaat de kwaliteit vd ei'kes ook serieus achteruit vanaf de 35.
da's echt geen toeval hé

zelfbedrog doet daar niets aan af.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 17:37   #47
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal niet zeggen dat er geen risico is, maar noem dat dan een berekend risico. Nogmaals: belangrijkste is dat je als kind door de ouders gewenst bent ! Niet de leeftijd die op hun identiteitskaart staat.

Overigens vind ik niet dat jij of ik het recht hebben te bepalen wanneer iemand anders kinderen krijgt. Zoals al gezegd: ik stel voor mezelf die grens in op 45 jaar, maar ik ga dit niet voor iemand anders bepalen.
1: Heel schattig, maar je neemt het risico voor lief.

Begin gewoon eerder aan kinderen als je kinderen wil.

2: Ach, de ironie van een echte liberaal.

Ik heb zeker ook niet het recht om te vinden dat verstandelijk gehandicapte niet aan kinderen mogen beginnen?
Oud 27 december 2015, 17:38   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
denk na
gaat uw dochter trouwen staat ge daar op uw >70e met uwe rollator de hand van uw dochter weg te geven

er is echt een reden waarom, biologisch dan, het zaad vd man rond de 35 zowel afneem als kwalitatief achteruit gaat. bij een vrouw gaat de kwaliteit vd ei'kes ook serieus achteruit vanaf de 35.
da's echt geen toeval hé

Tegen dan trouwen de mensen niet meer.
En nogmaals als die oude papa van 70 er warmpjes inzit en de dochter een villake bouwt en nog meer dan zal die schoonzoon en die dochter dat rollatorke er wel graag bijnemen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2015 om 17:43.
Oud 27 december 2015, 17:40   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb zeker ook niet het recht om te vinden dat verstandelijk gehandicapte niet aan kinderen mogen beginnen?
Dan mag de helft van de mensen niet aan kinderen beginnen
Oud 27 december 2015, 17:42   #50
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
denk na

da's echt geen toeval hé

Van een non-argument gesproken !

Ik hoop alvast op mijn 70ste nog niet met een rollator te moeten rondlopen. En anders zal mijn dochter niet 'traditioneel' trouwen, I don't care !
Oud 27 december 2015, 17:46   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van een non-argument gesproken !

Ik hoop alvast op mijn 70ste nog niet met een rollator te moeten rondlopen. En anders zal mijn dochter niet 'traditioneel' trouwen, I don't care !
Liever een rijke oude papa met een rollaterke en een dikke jaguar dan een jonge papa met een oude Johnniebak en veel schulden
Oud 27 december 2015, 17:46   #52
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ook flauwekul wat jij hier beweert.

Soms zijn de omstandigheden er nog niet naar om al op jongere leeftijd aan kinderen te beginnen. Wat als je 'de ware' pas op pakweg je 40ste ontmoet hebt ?

Bij verstandelijk gehandicapten is de kans reëel dat zij kinderen voortbrengen die dat ook zijn, bij iets oudere ouders blijft dit risico echter zeer beperkt.

Bij oudere moeders gaat men overigens ook een vlokkenproef doen (vroeger de meer risicovolle vruchtwaterpunctie) om te zien of het embryo iets fundameneel mankeert. Bij bevestiging, heeft men als ouders dan nog altijd de vrije keuze om de zwangerschap al dan niet af te breken.
Oud 27 december 2015, 17:47   #53
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Liever een rijke oude papa met een rollaterke en een dikke jaguar dan een jonge papa met een oude Johnniebak en veel schulden
In feite komt het daar wel wat op neer.
Oud 27 december 2015, 17:51   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook flauwekul wat jij hier beweert.

Soms zijn de omstandigheden er nog niet naar om al op jongere leeftijd aan kinderen te beginnen. Wat als je 'de ware' pas op pakweg je 40ste ontmoet hebt ?

Bij verstandelijk gehandicapten is de kans reëel dat zij kinderen voortbrengen die dat ook zijn, bij iets oudere ouders blijft dit risico echter zeer beperkt.

Bij oudere moeders gaat men overigens ook een vlokkenproef doen (vroeger de meer risicovolle vruchtwaterpunctie) om te zien of het embryo iets fundameneel mankeert. Bij bevestiging, heeft men als ouders dan nog altijd de vrije keuze om de zwangerschap al dan niet af te breken.
Nogmaals, waarom zou je het risico nemen? als je een bepaalde erfelijke ziekte met je meedraagt hoor je jezelf ook af te vragen of het beginnen aan kinderen wel zo verstandig is.
Oud 27 december 2015, 17:55   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, waarom zou je het risico nemen? als je een bepaalde erfelijke ziekte met je meedraagt hoor je jezelf ook af te vragen of het beginnen aan kinderen wel zo verstandig is.
Als je op voorhand weet dat je een ziekte kan doorgeven is dat zo. Maar een risico bestaat altijd zelfs al ben je 20.....trouwens bestaat ook de kans dat je een kind op de wereld zet dat helemaal niet graag leeft.
Oud 27 december 2015, 18:05   #56
Tavek
Banneling

Standaard

Als jonge 30'er en vader van twee kleine kinderen kan ik u zeggen dat zonder de financiele luxe om een voltijdse nanny aan te schaffen, kinderen krijgen voorbij uw 45ste zottewerk is.

Het is vermoeiend. Korte nachten, hele routine sochtends, hele routine savonds, speeltuig spelen als ze zich vervelen, enz enz....

Maar op 30 kan je dit aan. Fysiek val je niet neer als je twee nachten achtereen maar 3h hebt geslapen, je hebt enkel wat koppijn. Eenmaal op leeftijd, wordt dit toch al moeilijker. En ze worden enkel actiever met de jaren, en jij enkel trager....

Kinderen krijgen doe je op tijd. Anders kan je het best laten. Er zijn daar biologische, maar ook praktische redenen voor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 18:08   #57
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De relatie tussen rijkom en ouderdom gaat zeker, bij de bewust kinderlozen, niet op. Het zijn toevallig deze bewust kinderlozen die ook "volop leven", ergo reizen, autos kopen wanneer ze wensen, enz....en dus hun geld er goed door jagen.

Ouders zijn sneller geneigd spaarzaam te zijn, ook voor hun kinderen.
Oud 27 december 2015, 18:11   #58
Tavek
Banneling

Standaard

Maar uiteindelijk: iedereen bepaalt dat voor zichzelf. Als jij als 60'er nog een dame van 25 vindt die met je kinderen wilt maken: why not.

Alleen vind ik dat je dan wel veel op je nek haalt in een periode waar de meeste mensen weer volop willen genieten van het leven.

Als ik 60 ben, wil ik regelmatig op de kleinkinderen passen, maar ook wereldreizen maken en naar een buitenverblijf kunnen trekken wanneer het mij belieft, ook buiten de schoolvakanties
Oud 27 december 2015, 18:23   #59
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Veel mannen hebben enkel kinderen omdat hun vrouw dat wil, een eigen wil hebben ze niet of kunnen ze niet doordrukken. Het is in andere topics al genoeg benadrukt maar de vooroordelen en de bij veel mensen ingebakken gewoonten om kinderen te krijgen en de taboes om daar kritiek op te geven zitten enorm diep ingebakken bij veel mensen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 18:27   #60
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Laat me stellen dat aan relaties ongeacht de leeftijd van de partners geen rol zou spelen in het maken van een kind, het is zelfs dogmatisch te stellen dat leeftijd bepalend zou zijn voor de toekomst, immers volgens mijn inzichten (innerlijke) is de kwaliteit aan levenservaring en je balans met de omgeving op fysieke vlak het belangrijkste, trouwens nu de leeftijdsgrens om te pensioneren geleidelijk omhoog gaat boet dat niet in aan de kwaliteit om de eigen verjonging door te zetten eens je op oudere leeftijd toch nog kinderen zou willen en krijgen.

Maar kom ik ben ook in nood, graag wil ik een relatie en kinderen, maar het is niet evident de juiste op mijn pad te laten komen die beschikbaar is om kinderen mee te krijgen, voor mij speelt de kwestie van erfenis minder een rol, maar ben zelf bewust kinderloos totdat ik bepaalde zaken leer toe te passen, gelet op de opvoeding zal ik geen gebrek hebben aan de nodige discipline, ik zit nu in een cruciale periode tussen 35 en 45 waarin nog veel kan gebeuren, maar of daar echt een grens aan zit betwijfel ik ten zeerste, tenzij je een uitstekende balans hebt in het principe van geven en nemen is de kans op kinderen maken nog reëel na de grens van 45, ik herinner jullie er nog aan dat voor onze rekening en er theorieën bestaan van leeftijden van meer dan 200 jaar, missende stukken als het ware en dat steekt af van de huidige leefstijl van de huidige gemiddelde mens...status en geld zou minder een rol spelen in het maken van kinderen immers de rol van de man en de vrouw in het kader van het gezin is het eerder de kwestie van wijsheid te hebben en over alle onderwerpen te kunnen praten in alle openheid zonder smoesjes te gebruiken of te zeggen dat je er geen tijd voor hebt om dat uit te leggen, maak er tijd voor en speel met het idee dat de relaties een weerspiegeling zijn van jouw begrip over de materie zelf.

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 27 december 2015 om 18:32.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be