Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2018, 10:00   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Een Model S zit naar mijn mening eerder in het segment van een A6 en een 5 reeks. Ik betwijfel dan ook of ze in dat segment beter verkopen dan de concurrentie.
Zitten ze eigenlijk niet, zie draadstarter. Tesla S = Oberklasse.

Een Tesla S is zelfs 5 cm breder dan een BMW 7 of een Mercedes S-klasse, en ook 2 cm breder dan een Audi A8. Niet alleen lengte telt. Wslk zal breedte zeker meegespeeld hebben, en nog een paar dingen, zoals prijs.

Een BMW 5 reeks is reeds 10 cm smaller dan een Tesla S, een Audi A6 9 cm smaller:
https://de.automobiledimension.com/a...tos-tesla.html

Een Tesla heeft geen extra lange neus nodig voor een lange zescilinder of een twaalfcilinder onder te krijgen met koelingsapparatuur ervoor.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2018 om 10:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 10:04   #62
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Welke Minister was het weer die zijn Tesla had weg gedaan wegens bovenvermeld probleem? En wij kregen vroeger ook een consultant over de vloer die zijn Tesla terug had ingeruild op een hybride. Omdat hij ook teveel moest plannen om nergens zonder elektriciteit te vallen. Maar hij gaf wel ook toe dat hij vanwege de fiscaliteit een hybride nam zodat hij bijna evenveel van de fiscale aftrek kon genieten als met zijn Tesla.

Maar de meeste mensen die enkel woon-werk verkeer doen zullen dat probleem nooit hebben. Maar zoals al in artikels beschreven kijken particulieren niet naar het totaal kostenplaatje maar enkel naar de aankoopprijs.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 10:08   #63
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een Tesla heeft geen extra lange neus nodig voor een lange zescilinder of een twaalfcilinder onder te krijgen met koelingsapparatuur ervoor.
Hmm een twaalfcilinder Zo een 5.0 en dan met launch control vertrekken. Enkel dat geluid bezorgt je al kippenvel en een oorgasme. Dat is iets wat elke E-wagen toch ontbreekt
Oud 27 februari 2018, 10:13   #64
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een Tesla S is zelfs 5 cm breder dan een BMW 7 of een Mercedes S-klasse, en ook 2 cm breder dan een Audi A8. Niet alleen lengte telt. Wslk zal breedte zeker meegespeeld hebben, en nog een paar dingen, zoals prijs.

Een BMW 5 reeks is reeds 10 cm smaller dan een Tesla S, een Audi A6 9 cm smaller:
Gaat u de oppergod tegenspreken ?

Naam: Naamloos.jpg
Bekeken: 184
Grootte: 71,6 KB
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 10:18   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Gaat u de oppergod tegenspreken ?

Bijlage 108477
Ja.
https://www.automobilwoche.de/articl...mw-siebener-ab
En ook volgens Europese definitie:
https://de.wikipedia.org/wiki/Oberklasse

Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2018 om 10:22.
Oud 27 februari 2018, 10:23   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Hmm een twaalfcilinder Zo een 5.0 en dan met launch control vertrekken. Enkel dat geluid bezorgt je al kippenvel en een oorgasme. Dat is iets wat elke E-wagen toch ontbreekt
Een slak die veel lawaai maakt
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 10:38   #67
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En dat zelfs met launch control, ook nog extra rommel.
Oud 27 februari 2018, 10:41   #68
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Launch control is ook totaal overbodig in een E-wagen, dat is enkel voor slakken.
Oud 27 februari 2018, 11:40   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke Minister was het weer die zijn Tesla had weg gedaan wegens bovenvermeld probleem? En wij kregen vroeger ook een consultant over de vloer die zijn Tesla terug had ingeruild op een hybride. Omdat hij ook teveel moest plannen om nergens zonder elektriciteit te vallen. Maar hij gaf wel ook toe dat hij vanwege de fiscaliteit een hybride nam zodat hij bijna evenveel van de fiscale aftrek kon genieten als met zijn Tesla.

Maar de meeste mensen die enkel woon-werk verkeer doen zullen dat probleem nooit hebben. Maar zoals al in artikels beschreven kijken particulieren niet naar het totaal kostenplaatje maar enkel naar de aankoopprijs.
er is toch niemand die rendabel een Tesla kan gebruiken tenzij een Taxi bedrijf die toevallig naast een supercharger zijn kantoor optrekt. 400.000km gratis mobiliteit = 24.000euro minder brandstof uitgaven.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 11:43   #70
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er is toch niemand die rendabel een Tesla kan gebruiken tenzij een Taxi bedrijf die toevallig naast een supercharger zijn kantoor optrekt. 400.000km gratis mobiliteit = 24.000euro minder brandstof uitgaven.
Tesla heeft de gratis supercharging voor commerciele activiteiten afgesloten.

Er werd daar inderdaad misbruik van gemaakt door hollandse taxis die supercheap konden rijden.
Oud 27 februari 2018, 12:03   #71
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb de indruk dat ze bij BMW die 5 willen dumpen. Dat is een overbodig model geworden.
Oud 27 februari 2018, 13:17   #72
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dus een Ferrari F12 zegt u niets? Een Lamborghini Aventador vindt u rommel? Of een Aston Martin D11 misschien?

Misschien dat de Tesla in zwaarste uitvoering even snel is? Nu als er een verschil is dan is het misschien 0,1 seconde? Hoe dikwijls ga je dat echt benutten? En hoe dikwijls achter elkaar kan die dat volhouden? Met een lichte sportwagen met amper 200PK en een 2.0 motor beleef je meer plezier en dit op een legale snelheid. Het gevoel is belangrijker dan het aantal PK's of in hoe snel die naar 100 km/uur kan gaan. Of wat als ze eens op de Nurgburgring gaan testen? En het moet niet altijd om ter snelst zijn. Het oog wil ook wat. Maar het zijn ook verschillende wagens. Volgens mij kan je een Tesla best vergelijken met zoals hierboven al aangehaald een Mercedes E/S-klasse, BMW 5/7-reeks of Audi A6/8. Luxewagens die vlot moeten rijden, alle nodige luxe moeten bieden en niet bedoelt zijn om onder de noemer supersnelle sportwagen geplaatst te worden. Ik denk dat je een Tesla of vandaag elke E-wagen niet moet gaan vergelijken met een wagen waar een V12 ingelepeld zit. Een appel vergelijk je ook niet met een peer. En tenslotte blijft het maar een E-wagen en geen sport hybride waar ze het gedeelte elektrisch vooral gebruiken voor rustig stadsverkeer of het koppel en vermogen een vorm van overboost te geven.

En dat lawaai? Als ik mag kiezen tussen een V8 of V12 starten of een E-wagen geef mij dan maar een V12. Noem mij een oude man, een holbewoner of wat dan ook maar van het starten van een dikke benzinemotor met bijhorende lawaaierige uitlaat krijg ik altijd de kriebels. Het enige wat ik na de testrit met een Tesla S overhield was de vraag waar is het geluid. En geef toe, een Tesla S kan aan luxe en kwaliteit van materialen nooit concurreren met de topklasse van Mercedes, BMW en Audi. Die in full option niet duurder zijn. De afwerking blijft te Amerikaans en daar worden de stiksels van het leder zelfs nog niet mooi afgewerkt. Je leest dat overal ook als een van de grootste ergernissen van eigenaars en autojournalisten.

Alleen daarom al blijf ik benieuwd wat de toekomst binnen een aantal jaren gaat brengen. Pak dat tegen 2025 alle grote merken E-wagens hebben. Wat gaat dit geven naar verschuivingen in dit marktsegment?

Eens opzoeken welke meerwaarde een Tesla S zou kunnen bieden ten opzichte van bijvoorbeeld een Mecedes S-klasse in E-uitvoering. Of zou het minderwaarde zijn? In ieder geval de concurrentie gaat er aan komen. Niet volgend jaar maar zeker binnen 5-10 jaar. En die gaan Tesla van hun sokkel blazen. Of Tesla wordt door zo een grote fabrikant opgekocht. Dat zie ik eerder gebeuren.
Oud 27 februari 2018, 13:21   #73
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tesla heeft de gratis supercharging voor commerciele activiteiten afgesloten.

Er werd daar inderdaad misbruik van gemaakt door hollandse taxis die supercheap konden rijden.
Dus ik kocht een Tesla en kreeg gratis opladen. Ik rij teveel en ik wordt afgesloten? Straf dat dit nog nergens is verschenen. Vorm van contractbreuk dus. Misschien ineens het antwoord waarom je hier nooit een Tesla als taxi ziet rijden?
Oud 27 februari 2018, 14:04   #74
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus ik kocht een Tesla en kreeg gratis opladen. Ik rij teveel en ik wordt afgesloten? Straf dat dit nog nergens is verschenen. Vorm van contractbreuk dus. Misschien ineens het antwoord waarom je hier nooit een Tesla als taxi ziet rijden?
Als u particulier bent niet.
Oud 27 februari 2018, 14:24   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien ineens het antwoord waarom je hier nooit een Tesla als taxi ziet rijden?
Toch wel, zelfs in Leuven: https://www.hln.be/auto/leuven-verwe...euro~a183fd26/
Oud 27 februari 2018, 14:29   #76
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De afwerking van een Tesla is toch niet hetzelfde als die van een Mercedes S-klasse. Zelfs een A-klasse heeft een betere afwerking.

Bovendien is de Tesla geen bedreiging voor de S-klasse, het laatste stijgt elk jaar op gebied van verkoopscijfers (+3%).
Oud 27 februari 2018, 14:36   #77
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eens opzoeken welke meerwaarde een Tesla S zou kunnen bieden ten opzichte van bijvoorbeeld een Mecedes S-klasse in E-uitvoering.
Dit had Tesla nu eens graag gezien, echte propere concurrentie voor hun model S. Hoeveel jaren gaan ze nog wachten? Tesla S is sinds 2012 op de markt en werd in 2009 voorgesteld, toen lachten ze nog met Tesla, maar nu niet meer = topic.

Nu voelen ze het in hun portemennee hoe Tesla steeds meer klanten afpakt en nog erger... verkoopt ondertussen beter als hun fossiele top-dinos.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2018 om 14:37.
Oud 27 februari 2018, 14:41   #78
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
De afwerking van een Tesla is toch niet hetzelfde als die van een Mercedes S-klasse. Zelfs een A-klasse heeft een betere afwerking.

Bovendien is de Tesla geen bedreiging voor de S-klasse, het laatste stijgt elk jaar op gebied van verkoopscijfers (+3%).
Tesla S verkocht 30% beter in Europa, en dus veel beter dan Mercedes S in Europa, al maken ze bij Mercedes S 22 versies...

Ik denk dat je het topic niet begrepen hebt, de draadstarter maakt de cijfers nochtans duidelijk, in alle talen.

Dat een Mercedes geen betere afwerking heeft dan een Tesla dat moest er nog aan mankeren.

Citaat:
Elk jaar? Halfweg 2017 kwam de nieuwe Mercedes S klasse uit, veel heeft het ook niet geholpen. Een nieuw model doet in de regel altijd de verkoopscijfers stijgen, 3%, echt?

Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2018 om 14:52.
Oud 27 februari 2018, 15:10   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Huyundai Kona, short ragen en long range versie gelanceerd
300 en 500 km range resp.

30-40k range.

SUV

Deze gaat goed bollen denk ik.
Oud 27 februari 2018, 16:20   #80
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dit had Tesla nu eens graag gezien, echte propere concurrentie voor hun model S. Hoeveel jaren gaan ze nog wachten? Tesla S is sinds 2012 op de markt en werd in 2009 voorgesteld, toen lachten ze nog met Tesla, maar nu niet meer = topic.

Nu voelen ze het in hun portemennee hoe Tesla steeds meer klanten afpakt en nog erger... verkoopt ondertussen beter als hun fossiele top-dinos.
Ik stel mij gewoon de vraag wat als de andere merken binnen een termijn van 5 jaar ook hun luxelimousines volledig elektrisch laten rijden. Ik denk niet dat Tesla dat graag zou gezien hebben en gaan zien. Ook het kapitaal dat die grote merken reserve hebben is een veelvoud van wat Tesla heeft. Dus het zal overnemen worden of sluiten. Wanneer Musk opeens aandelen begint te verpatsen weet je hoe laat het zal zijn.

Ik stel mij ook de vraag waarom de overheid en zo geen Tesla of algemeen E-wagens gebruikt? Als eens bij Abelag (Exucujet) geweest als er een Europese Top is? Ik ben daar tientallen keren geweest. Mercedes, BMW en Audi en je hebt 100% van de gebruikte wagens daar vernoemd. Niet 1, 2 of 3 maar soms zelfs een dertigtal wagens die kwamen aanschuiven om Buitenlandse Ministers van hun privéjets op te halen en terug te brengen. Ik heb er zelfs nooit een Tesla zien staan. Wel dure merken waaronder zelfs Bentley en Maserati. Maar nooit een E-wagen die daar geparkeerd staat. Daar zijn ook nog geen laadpalen geïnstalleerd.

Een beetje verder zit Brussels Airlines. Daar staan twee laadpalen gezet. 1 paal werd regelmatig door een manager gebruikt. Die een Tesla had. Maar die is er ook sneller verdwenen dan hij er stond. De laatste 6 maanden zijn die palen niet meer gebruikt. Niet 1 keer en dat weet ik 100% zeker. Er werd op het laatste dat ik het hoorde zelfs over gedacht die palen terug weg te gaan doen. Omdat ze een tekort aan bezoekersparkings hebben en die 2 parkeerplaatsen onbenut bleven. Ik weet nu wel niet meer of ze effectief weg zijn gedaan of (nog) niet.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be