![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Tesla S is zelfs 5 cm breder dan een BMW 7 of een Mercedes S-klasse, en ook 2 cm breder dan een Audi A8. Niet alleen lengte telt. Wslk zal breedte zeker meegespeeld hebben, en nog een paar dingen, zoals prijs. Een BMW 5 reeks is reeds 10 cm smaller dan een Tesla S, een Audi A6 9 cm smaller: https://de.automobiledimension.com/a...tos-tesla.html Een Tesla heeft geen extra lange neus nodig voor een lange zescilinder of een twaalfcilinder onder te krijgen met koelingsapparatuur ervoor. Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2018 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementslid
|
![]() Welke Minister was het weer die zijn Tesla had weg gedaan wegens bovenvermeld probleem? En wij kregen vroeger ook een consultant over de vloer die zijn Tesla terug had ingeruild op een hybride. Omdat hij ook teveel moest plannen om nergens zonder elektriciteit te vallen. Maar hij gaf wel ook toe dat hij vanwege de fiscaliteit een hybride nam zodat hij bijna evenveel van de fiscale aftrek kon genieten als met zijn Tesla.
Maar de meeste mensen die enkel woon-werk verkeer doen zullen dat probleem nooit hebben. Maar zoals al in artikels beschreven kijken particulieren niet naar het totaal kostenplaatje maar enkel naar de aankoopprijs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.automobilwoche.de/articl...mw-siebener-ab En ook volgens Europese definitie: https://de.wikipedia.org/wiki/Oberklasse Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2018 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er werd daar inderdaad misbruik van gemaakt door hollandse taxis die supercheap konden rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementslid
|
![]() Dus een Ferrari F12 zegt u niets? Een Lamborghini Aventador vindt u rommel? Of een Aston Martin D11 misschien?
Misschien dat de Tesla in zwaarste uitvoering even snel is? Nu als er een verschil is dan is het misschien 0,1 seconde? Hoe dikwijls ga je dat echt benutten? En hoe dikwijls achter elkaar kan die dat volhouden? Met een lichte sportwagen met amper 200PK en een 2.0 motor beleef je meer plezier en dit op een legale snelheid. Het gevoel is belangrijker dan het aantal PK's of in hoe snel die naar 100 km/uur kan gaan. Of wat als ze eens op de Nurgburgring gaan testen? En het moet niet altijd om ter snelst zijn. Het oog wil ook wat. Maar het zijn ook verschillende wagens. Volgens mij kan je een Tesla best vergelijken met zoals hierboven al aangehaald een Mercedes E/S-klasse, BMW 5/7-reeks of Audi A6/8. Luxewagens die vlot moeten rijden, alle nodige luxe moeten bieden en niet bedoelt zijn om onder de noemer supersnelle sportwagen geplaatst te worden. Ik denk dat je een Tesla of vandaag elke E-wagen niet moet gaan vergelijken met een wagen waar een V12 ingelepeld zit. Een appel vergelijk je ook niet met een peer. En tenslotte blijft het maar een E-wagen en geen sport hybride waar ze het gedeelte elektrisch vooral gebruiken voor rustig stadsverkeer of het koppel en vermogen een vorm van overboost te geven. En dat lawaai? Als ik mag kiezen tussen een V8 of V12 starten of een E-wagen geef mij dan maar een V12. Noem mij een oude man, een holbewoner of wat dan ook maar van het starten van een dikke benzinemotor met bijhorende lawaaierige uitlaat krijg ik altijd de kriebels. Het enige wat ik na de testrit met een Tesla S overhield was de vraag waar is het geluid. En geef toe, een Tesla S kan aan luxe en kwaliteit van materialen nooit concurreren met de topklasse van Mercedes, BMW en Audi. Die in full option niet duurder zijn. De afwerking blijft te Amerikaans en daar worden de stiksels van het leder zelfs nog niet mooi afgewerkt. Je leest dat overal ook als een van de grootste ergernissen van eigenaars en autojournalisten. Alleen daarom al blijf ik benieuwd wat de toekomst binnen een aantal jaren gaat brengen. Pak dat tegen 2025 alle grote merken E-wagens hebben. Wat gaat dit geven naar verschuivingen in dit marktsegment? Eens opzoeken welke meerwaarde een Tesla S zou kunnen bieden ten opzichte van bijvoorbeeld een Mecedes S-klasse in E-uitvoering. Of zou het minderwaarde zijn? In ieder geval de concurrentie gaat er aan komen. Niet volgend jaar maar zeker binnen 5-10 jaar. En die gaan Tesla van hun sokkel blazen. Of Tesla wordt door zo een grote fabrikant opgekocht. Dat zie ik eerder gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementslid
|
![]() Dus ik kocht een Tesla en kreeg gratis opladen. Ik rij teveel en ik wordt afgesloten? Straf dat dit nog nergens is verschenen. Vorm van contractbreuk dus. Misschien ineens het antwoord waarom je hier nooit een Tesla als taxi ziet rijden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Als u particulier bent niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien is de Tesla geen bedreiging voor de S-klasse, het laatste stijgt elk jaar op gebied van verkoopscijfers (+3%).
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu voelen ze het in hun portemennee hoe Tesla steeds meer klanten afpakt en nog erger... verkoopt ondertussen beter als hun fossiele top-dinos. Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2018 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je het topic niet begrepen hebt, de draadstarter maakt de cijfers nochtans duidelijk, in alle talen. Dat een Mercedes geen betere afwerking heeft dan een Tesla dat moest er nog aan mankeren. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2018 om 14:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Huyundai Kona, short ragen en long range versie gelanceerd
300 en 500 km range resp. 30-40k range. SUV Deze gaat goed bollen denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik stel mij ook de vraag waarom de overheid en zo geen Tesla of algemeen E-wagens gebruikt? Als eens bij Abelag (Exucujet) geweest als er een Europese Top is? Ik ben daar tientallen keren geweest. Mercedes, BMW en Audi en je hebt 100% van de gebruikte wagens daar vernoemd. Niet 1, 2 of 3 maar soms zelfs een dertigtal wagens die kwamen aanschuiven om Buitenlandse Ministers van hun privéjets op te halen en terug te brengen. Ik heb er zelfs nooit een Tesla zien staan. Wel dure merken waaronder zelfs Bentley en Maserati. Maar nooit een E-wagen die daar geparkeerd staat. Daar zijn ook nog geen laadpalen geïnstalleerd. Een beetje verder zit Brussels Airlines. Daar staan twee laadpalen gezet. 1 paal werd regelmatig door een manager gebruikt. Die een Tesla had. Maar die is er ook sneller verdwenen dan hij er stond. De laatste 6 maanden zijn die palen niet meer gebruikt. Niet 1 keer en dat weet ik 100% zeker. Er werd op het laatste dat ik het hoorde zelfs over gedacht die palen terug weg te gaan doen. Omdat ze een tekort aan bezoekersparkings hebben en die 2 parkeerplaatsen onbenut bleven. Ik weet nu wel niet meer of ze effectief weg zijn gedaan of (nog) niet. |
|
![]() |
![]() |