Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2018, 22:04   #41
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge geen zin hebt om op die 600 km een half uur aan de supercharger te staan moet je dat niet kopen.

Ik stop bij een trip van 200 km al gemakkelijk een half uur voor een koffie.
Een half uur voor een koffie? Gewoonlijk ga ik gaan tanken, pissen en een koffie en dat duurt samen minder dan 10 minuten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 22:08   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een half uur voor een koffie? Gewoonlijk ga ik gaan tanken, pissen en een koffie en dat duurt samen minder dan 10 minuten.
Redelijk opgefokt? Waarom?

Er zijn er die doen voor het tanken alleen al 10 minuten, wie weet nog langer.

Uiteraard is 10 minuten te kort voor een serieuze pause, 15 moeten het al minimum zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2018 om 22:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 22:14   #43
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er zijn er die doen voor het tanken alleen al 10 minuten, wie weet nog langer.
Buiten de lange wachtrijen tijdens de vakantie exodus staan er zelden meer dan 2 auto's te wachten aan een pomp. Men kan zich dan voor stellen dat het dan uren wachten is aan een prise.
Oud 26 februari 2018, 22:17   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Buiten de lange wachtrijen tijdens de vakantie exodus staan er zelden meer dan 2 auto's te wachten aan een pomp. .
En wachttijd aan de kassa, of betaal jij je koffie niet?

Een Tesla opladen heeft geen kassa. De koffie wel die kan men dan op zijn gemak betalen.

Citaat:
Men kan zich dan voor stellen dat het dan uren wachten is aan een prise
Awel dat kan men zich helemaal niet voorstellen, het is maar een half uur.

Voor een Tesla op te laden zijn er (voorlopig) geen wachttijden in de regel, het is enkel voor Tesla hé.

Een fossiele pomp is voor de talrijke fossiele wagens van alle merken, en die kunnen enkel daar tanken.

Of heeft Tesla nu al miljoenen wagens op de baan?

De gemiddelde Teslabestuurder benut een Supercharger statistisch om de 10 dagen een halfuur.

Er zijn namelijk ook nog de langzamere laders (destination laders tot 22 kW) bovendien ook thuis of op het werk.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2018 om 22:32.
Oud 26 februari 2018, 22:29   #45
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wachtijden aan de kassa, of betaal jij je koffie niet?

Een Tesla opladen heeft geen kassa. De koffie wel.
Voor een Tesla op te laden zijn er voorlopig geen wachtijden, het is enkel voor Tesla hé. Niet voor de talrijke fossiele wagens van alle merken.
Ik rij al gans mijn leven Amerikaan maar van een Tesla krijg ik echt geen stijve. Bovendien sta ik op uur voor mijn afspraken en die auto past totaal niet in mijn patroon. Ik kan me voorstellen dat dit de ideale auto voor een kader die op 60km van zijn woonst werkt maar voor mij noppes. De ene dag doe ik 5km en de andere 600 of 800 of meer. OK nog zelden maar het gebeurt en dan weet ik dat ik geen kloterij moet uithangen waar er prisen zijn op mijn traject. Mijn soort clienteel is weinig begripvol dat ik met dat soort excuses afkom.
Oud 26 februari 2018, 22:34   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik rij al gans mijn leven Amerikaan maar van een Tesla krijg ik echt geen stijve. Bovendien sta ik op uur voor mijn afspraken en die auto past totaal niet in mijn patroon. Ik kan me voorstellen dat dit de ideale auto voor een kader die op 60km van zijn woonst werkt maar voor mij noppes. De ene dag doe ik 5km en de andere 600 of 800 of meer. OK nog zelden maar het gebeurt en dan weet ik dat ik geen kloterij moet uithangen waar er prisen zijn op mijn traject. Mijn soort clienteel is weinig begripvol dat ik met dat soort excuses afkom.
Aha het is Gipsy met zijn rare klote-excuses. Pas op dat ge niet zonder benzine valt. Of dat de startbatterij plat is (met de kou)

Neem best het vliegtuig.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2018 om 22:38.
Oud 26 februari 2018, 22:41   #47
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aha het is Gipsy met zijn rare klote-excuses.
Ge doet mij denken aan die Japanner die een scheer apparaat heeft uitgevonden die iedereen automatisch scheert. Als iemand de vraag stelt dat iedereen toch niet dezelfde kop heeft zegt de Jap jawel na dat ze door mijn apparaat geweest zijn wel.

Ge zijt echt een beperkt figuurtje waar iedereen zich moet aanpassen aan uw prise mixer klopper. Ik wil een auto waarover ik baas ben, niet de auto de baas over mij.
Oud 26 februari 2018, 22:42   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge doet mij denken aan die Japanner die een scheer apparaat heeft uitgevonden die iedereen automatisch scheert. Als iemand de vraag stelt dat iedereen toch niet dezelfde kop heeft zegt de Jap jawel na dat ze door mijn apparaat geweest zijn wel.

Ge zijt echt een beperkt figuurtje waar iedereen zich moet aanpassen aan uw prise mixer klopper. Ik wil een auto waarover ik baas ben, niet de auto de baas over mij.
Jij heb enkel klote excuses. In het Vlaams: bangerik of gewoon lomp of beide?

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2018 om 22:43.
Oud 27 februari 2018, 00:14   #49
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij rijdt raar. In Kaiserlautern, Mannheim, Mainz en Keulen liggen er gewoon knal langs de autobaan. En dan is het echt niet ver van Sittard en Heusden Zolder.
Geen enkele van de door u aangehaalde steden nodig gehad, en toch de voorkeursroute volgens Google Maps gebruikt (veel te veel file tussen Mainz en Karlsruhe, de Duitse autobahn is echt om te van de huilen tijdens spitsmomenten).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 00:16   #50
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de Aarlen Supercharger is van hier thuis uit 182 km.

Maar jij komt weer uit de Vlaanders waarschijnlijk.
In de terugrit...ander zou ik Luxembourg niet voor Aarlen plaatsen toch ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 04:10   #51
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij heb enkel 'klote excuses'. In het Vlaams: bangerik of gewoon lomp of beide?
'van de Schoof' vergeten.
Oud 27 februari 2018, 07:03   #52
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Buiten de lange wachtrijen tijdens de vakantie exodus staan er zelden meer dan 2 auto's te wachten aan een pomp. Men kan zich dan voor stellen dat het dan uren wachten is aan een prise.
Trouwens allemaal theoriekes en fantaziektes van de e-freaks gezien ze hun eerste fatsoenlijke trip met een e-wagen nog moeten maken en toch hebben ze de pretentie het allemaal beter te weten want ze hebben google
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 07:36   #53
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je onwetend doet. Welke beperkingen?

Lees eens, bestond sinds update 6.2 van bijna 3 jaar geleden, en die zal nog regelmatig geoptimaliseerd worden, quasi elke week, want steeds komen er nieuwe SuC bij :

En dat systeem zal 3 jaar later nog beter werken.

Beperkingen?
Ik hoop dat het beter werkt. Een marktkramer, ook een autofreak, had een vriend die van Parijs naar België moest. Het was wel winter maar toch. Volgens de theorie had hij het moeten halen maar in praktijk zat hij zonder stroom halverwege.

Exit Tesla.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 07:39   #54
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Een Model S zit naar mijn mening eerder in het segment van een A6 en een 5 reeks. Ik betwijfel dan ook of ze in dat segment beter verkopen dan de concurrentie.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 07:42   #55
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik hoop dat het beter werkt. Een marktkramer, ook een autofreak, had een vriend die van Parijs naar België moest. Het was wel winter maar toch. Volgens de theorie had hij het moeten halen maar in praktijk zat hij zonder stroom halverwege.

Exit Tesla.
Er zijn er al veel die hun Tesla omwille van range anxiety hebben weggedaan. Het is ook een kwestie van plannen he, op de gps van zo’n Tesla zie je alle laadpunten staan. Sommige mensen kunnen echter niet plannen, dat is gewoon een feit.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 09:01   #56
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ben met de Tesla S gaan test rijden en ik was eigenlijk wel overtuigd. Enkel als particulier viel de prijs dik tegen. Ik kan niet van dat cadeau onder de noemer fiscaliteit genieten. Maar voor mijn vrouw en ik zou elektrisch rijden zeker goed gaan. Ondertussen hebben we andere prioriteiten gesteld en vooral een andere toekomstvisie. En moet binnen enkele jaren en na de dagelijks gebruikte dieselwagen versleten te hebben er geen kilometers meer gedaan worden. Ondertussen heb ik zelf een oldtimer en een benzinewagen staan die in prijs niet meer zakken maar eerder aan het stijgen zijn. Vooral de oldtimer kost weinig. Bijna geen VB en enkel wat benzine. Onderhoud doe ik toch zelf en er komt quasi niets aan. Als ik op die 7 jaar dat ik die wagen heb alles uit reken dan is de eindrekening nu zelfs positief (waarde stijging van meer dan 60%). Dat kan je met geen enkele nieuwe wagen bereiken, zelfs geen E-wagen.

Voor mij is het nu : na beëindigen van de opzegtermijn enkel nog een nieuwe job aanvaarden waar standaard een bedrijfswagen bij zit. Of heel dicht bij huis zodat ik met de fiets naar daar kan rijden.

En neen ik heb nog niet met een Tesla X gereden. En de reden is simpel. Ik zal nooit iets onder de vorm van SUV kopen. Ik vind een X zelfs iets lelijk. En het is niet omdat Mr. Anderlecht Coucke er mee rijdt dat ik er ook van droom. Die geilheid van overal gezien te worden heb ik gelukkig niet

Laatst gewijzigd door Profiteur : 27 februari 2018 om 09:02.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 09:23   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Exit Tesla.
Dommer gaat niet. Juist hetzelfde met fossiele wagenbestuurders die zonder brandstof vallen. Die zijn er alvast meer.

Citaat:
https://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/b...zine-in-belgie
12 juli 2012

Stranden zonder benzine langs de snelweg in België op weg naar Luxemburg, waar brandstof zeer voordelig is. Bij de ANWB Alarmcentrale hebben zich in het zomerseizoen van 2011 in totaal 66 bestuurders gemeld die dat hebben meegemaakt.
Heeft niets met Tesla te maken, enkel met de bestuurder.
Wagens rijden niet zonder brandstof.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2018 om 09:30.
Oud 27 februari 2018, 09:26   #58
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er zijn er al veel die hun Tesla omwille van range anxiety hebben weggedaan. Het is ook een kwestie van plannen he, op de gps van zo’n Tesla zie je alle laadpunten staan. Sommige mensen kunnen echter niet plannen, dat is gewoon een feit.
Gratuite uitspraak zonder basis.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 09:33   #59
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Citaat:
Stranden zonder benzine langs de snelweg in België op weg naar Luxemburg, waar brandstof zeer voordelig is. Bij de ANWB Alarmcentrale hebben zich in het zomerseizoen van 2011 in totaal 66 bestuurders gemeld die dat hebben meegemaakt.

https://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/b...zine-in-belgie
Die hebben zich wellicht allemaal een occasie Tesla gekocht. Top tripplanner en range assurance, bovendien geen omwegen meer via Luxemburg, want de stroom aan de SuC is overal op kosten van Tesla

Een E-wagen die thuis geladen wordt kan altijd vertrekken met volle batterij.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2018 om 09:40.
Oud 27 februari 2018, 09:57   #60
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Exit Tesla.
Broodje aap verhalen.

Mensen geven geen 100k euro uit aan een wagen zonder zich eens deftig te informeren.

Tesla scoort bijzonder hoog kwa customer satisfaction, dus al die claims van "mensen die hun Tesla wegdoen omwille van range" bestaan gewoonweg niet in de getallen die jij wilt doen uitschijnen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be