![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ons dorp voorlopig niet = blauw
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2019 om 14:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Micele heeft weer zijn pilletje niet gepakt.
Als men gedaan zal hebben met diesels kunnen we nog jaren verder met ; Zwarte koolstof komt vrij bij het verbrandingsproces van diesel en benzine en bij de verwarming van gebouwen. Ook de verwering van autobanden, het veelvuldig remmen, de aard van het wegdek, het gebruik van sigaretten, houtpellets, kaarsen, wierook enz. geven roet af aan onze omgeving. Ook de industrie is een grote boosdoener. Genoeg voor minstens 100 jaar gezeik.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 20 december 2019 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft onze leugenmambo nog wat inhoudelijks te vertellen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eentje; oppervlakte longblaasjes uitgerold is tussen de 70 en 100 m2. Dat is een half tennisveld. Uw stofje is een duizendste van een mm. Als dat niet inhoudelijk is?
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt duidelijk een overdosis fijnstof geslikt, slecht voor de hersenen.
Reken eens de dosis uit wat je slikt: één euronorm 6 wagen mag tot 4,5 mg per km fijnstofdeeltjes uitstoten, en-of 600 miljard nanodeeltjes per km in aantal. Reken eens uit als er 40.000 wagens per dag in je directe buurt passeren, en dan per jaar. Probeer eens. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2019 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef toe dat je het niet wist.
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit weet je ook niet dus, anders had je dat al opgezocht en uitgerekend:
Reken eens de jaarlijkse dosis uit wat je slikt: één euronorm 6 wagen mag tot 4,5 mg per km fijnstofdeeltjes uitstoten, en-of 600 miljard nanodeeltjes per km in aantal. (nanodeeltjes hebben ca. 30 nanometer diameter) Reken eens uit als er 40.000 wagens per dag in je directe buurt passeren, en dan per jaar natuurlijk. Probeer eens. Lol. Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2019 om 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De slimste mens zegt nu ...stop.
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dit weet ik dan weer wel en jij niet.
Het zelfreinigend vermogen van de longen. Een hele boterham.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Macrofagen Op cellulair niveau zorgen macrofagen (dat zijn zogenoemde ontstekingscellen die met uitstulpingen indringers kunnen omvatten en vernietigen) en de T-cellen (witte bloedcellen, onder andere T-geheugencellen) ervoor dat stofdeeltjes, virussen en micro-organismen kunnen worden aangepakt. Omdat longblaasje zeer kwetsbaar zijn vanwege hun dunne epitheellaag, heeft de “natuur” een systeem bedacht waarbij de macrofagen alleen bij echte nood in actie komen. De macrofagen produceren een eiwit intregine die de epitheelcellen in de longblaasjes op hun beurt aanzetten tot het maken van een eiwit TGF-ß, dat de macrofagen op hun plek in het weefsel houdt. Bij gering gevaar zullen de macrofagen dan ook niet in actie komen. Als er wel gevaarlijke indringers in de longblaasjes komen dan stopt de productie van intregine, zodat ook de productie van het eiwit TGF-ß stopt, de macrofagen laten nu los en kunnen samen met de T-cellen hun werk gaan doen. De T-cellen maken na de strijd het enzym MMP9 aan, dit zorgt ervoor dat de macrofagen weer gevoelig worden voor TGF-ß, de macrofagen keren weer terug naar hun ruststand. Elke strijd door T-cellen en macrofagen zorgt voor vorming van littekenweefsel en afname van de longcapaciteit, dat is de reden dat de macrofagen alleen bij echte nood in actie komen. Vertel dat maar eens aan de toog.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 21 december 2019 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |