![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoop dan vooral dat iedereen zijn/haar masker ophoudt, eens het licht uit gaat.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn groothandelszaken waar je enkel als lid terecht kunt. Er zijn ook zelforganisaties die theehuizen uitbaten waar je niet binnen kan zonder lid te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() In 2017 deed de Belg gemiddeld 154 winkelbezoeken per jaar.
Doe dat maal 11.000.000 Belgen, dan krijg je 1.694.000.000 winkelbezoeken in totaal oftewel 4.641.000 winkelbezoeken per dag. Als dit een echte bron van besmetting zou zijn, dan zouden het aantal besmettingen wel een stuk hoger zijn dan 80 per dag.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Want wanneer dat niet meer mag, is een bioscoop niet meer rendabel en sluiten ze beter de deuren.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat men vandaag nog 80 besmetingen per dag heeft komt door het nieuwe en uigebreide testsysteem. Als men vandaag begint met op dezelfde manier influenza-besmettingen op te sporen, komt men aan een pak meer dan 80 nieuwe bevestigde besmettingen per dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() I beg to differ. Voor onze economie gaat het effect wel negatief zijn. De e-commerce, die vooral de economie van Duitsland en Nederland en de Amerikanen en Chinezen als aandeelhouder ( Amazon, Facebook, Tiktok, Google, ...) ten goede komt, gaat floreren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En krijg al die klanten ooit maar terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Het feit dat de sommigen over zo'n simplistisch gegeven er nog niet eens in slagen de juiste conclusie te formuleren is tekenend voor de mensheid. Je moet je niet afvragen welke conclusie er wordt gemaakt bij complexe vraagstukken.
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verspreidt corona zich ook via die openingen misschien?
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de wetenschapsethiek is nu ook ondergegaan aan het grote geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mooie wetenschappers zijn dat, echte experts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is er geweten waar de enkele mensen besmet raken of werkt dat contact tracing nog altijd dan is het toch geweten waar de besmettingen opgelopen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want er bestaat geen verplichting om zich te laten testen. De besmetting kan dus plaats vinden door iemand die je niet kent en die geen gsm op zak heeft en waarvan de bevestigde besmette persoon niet wil dat iemand weet dat er contact is geweest met die persoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bestrijden van een pandemie en tegelijk de samenleving en economie zo weinig mogelijk schade toebrengen is een zeer complexe vraagstuk. Het is op een simplistische manier aangepakt geweest en de maatschappelijke en economische schade is niet meer te overzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Ik heb de meest noodzakelijke middelen reeds ingekocht voor de komende pakweg vijf jaar. Let wel: ik woon op een boerderij en ben grotendeels zelfvoorziend.
Uiteraard kan het gebeuren dat ik alsnog onvoorziene aankopen moet doen. Dat zal via buitenlandse websites gebeuren. Funshoppen kan in Nederland. Belgische winkels zullen mijn centen alvast niet meer krijgen. Ik ga een uitzondering maken : vanaf ik mij ziek voel, ga ik eens uitgebreid shoppen hier in België en mijn voorraden aanvullen. |
![]() |
![]() |