![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag te hopen dat jij je daar als jonge mens met evenveel ijver voor inzet ? Je gaat toch al eens mee betogen om onze politiekers bewust te maken over die problematiek ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Je begrijpt het niet.
De komende jaren zit er een gigantisch groeiend gat in de begroting. Een gat dat ervoor zal zorgen dat er voor alles te weinig geld zal zijn, de ambtenarenlonen, de pensioenen, de zorg,... De overheid gaat nog vele jaren minder inkomsten krijgen terwijl ze juist gigantische uitgaven gedaan hebben. Dan zijn er dus 3 mogelijkheden, failliet gaan, extreme besparingen en nieuwe belastingen, of enorme nieuwe leningen aangaan. Wat in de praktijk gaat gebeuren is het laatste. De ECB drukt een paar triljard euro bij en gaat die uitdelen aan de lidstaten, die ze dan gaan gebruiken om de gemaakte put te dempen. Maar het effect van de geldhoeveelheid vergroten, is dat de waarde van het geld verkleint. U zal dus nog altijd hetzelfde pensioen krijgen, er zal nog altijd evenveel op de bank staan, maar u zal er veel minder mee kunnen kopen. Als de indexering al niet gewoon afgeschaft zal worden, dan zal ze de waardevermindering bijlange niet kunnen compenseren. Het enige positieve is dat op lange termijn er misschien meer industrie kan terugkeren naar Europa door de gedaalde levensstandaard. Ik zou zeggen, laat niet teveel op een spaarboekje staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarnaast gaat het zodanig traag dat toch niemand er in zijn leven ooit iets van gaat merken. Overbevolking, overbevissing, ontbossing, plastic in de oceanen,economische instorting,... Dat zijn de echte problemen van de nabije toekomst. Maar net zoals corona wordt ook de klimaatverandering misbruik om allerlei andere agenda's door te drukken. Net zoals bij corona veroorzaken de oplossingen veel meer schade dan het probleem ooit zou kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Niet mogen gaan feesten is veel erger. Ik had het moeten weten.
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 december 2020 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.demorgen.be/nieuws/paul-...lden~b16b3d28/ De gouverneur van de Nationale Bank waarschuwt wel voor onder meer een toename van de schuld. “Pierre Wunsch is er niet gerust in. En dat de schuld gaat toenemen, dat is duidelijk. Een extra tekort van 50 miljard dat boven op de huidige schuld komt, daardoor stijgt de schuld naar 120 procent van het bruto binnenlands product. Maar is dat vreselijk? Nee, dat is niet vreselijk. Als de rente?*voet laag blijft, is dat geen probleem. In Japan werken ze zo al twintig jaar.” Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 december 2020 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij laat je echt wel makkelijk bang maken voor de foute oorzaken, overbevolking zal de grootste impact hebben op onze kinderen en kleinkinderen, die opwarming is iets voor binnen 100 jaar en niet tegen te houden als de bevolking zo verder blijft groeien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er waren er daar (veel) te veel op die begrafenis, en de flikken hebben het spel per direct stop gezet. De nabestaanden vonden het zeer ongepast. De flikken zeiden dat ze zeer beleefd gebleven zijn, maar het moest. Wel, wat moeten de flikken desgevallend doen? De boel stil leggen, of de boel voort laten gaan, nummerplaten edm noteren en boetes naar huis sturen? Of iets anders?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn leven , ik wil leven , liefst gezond , ik zit nu al met een handicap !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verdedig mijn leven , is dat een probleem ??
Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die begint al aardig op te vullen, nu alleen hopen dat de rest van de normale mensen niet teveel reageert meer op de trollen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .... Ik zie iets ivm een tijdstippen ....
Ik meen het werkelijk met de coronaproblematiek !! Wie de regels aan z'n aars veegt , u doet maar .... boetes van 10000€ zou prachtig zijn !! Deze reactie is een snel gemeende reactie !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 2 december 2020 om 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat hij doodsbang is gemaakt door alles wat er in de media verschijnt. En emotionele reacties zijn niet altijd ideaal voor een nuchter debat.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Plus dat zijn posts een amper te lezen warboel zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het klopt dat we met veel te veel zijn....of dat deze aardkloot te klein is dat kan ook natuurlijk. Een grotere planeet zou het probleem natuurlijk alleen maar wat vertragen. Volgens mij is die ongebreidelde aangroei van de bevolking wel een gevolg van de ongelijkheden in de wereld. Gebrek aan onderwijs goed bestuur armoede sociale uitbuiting en dat nog eens overgoten met religieus fanatisme.... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 december 2020 om 03:49. |
|
![]() |
![]() |