![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet ook wel waarom. Het is een dooddoener, want je kan er gewoon niet omheen. Het is zo en het zal zo zijn! Ten spijt voor wie het benijdt hé... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U vergist zich. De kans dat de onderhandelingen eind dit jaar worden opgeschort is zeer groot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Banneling
|
![]() Hoezo Turkije Europees ?
Wikipedia Citaat:
Citaat:
http://www.roepstem.net/turkije2.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Je kan perfect een vrijhandelsakkoord sluiten met Turkije, waar beide partijen beter van worden. Dit lijkt me een veel verstandiger keuze dan echte opname waar ook enorme risico's aan verbonden zijn. 3. Mbt die politieke stabiliteit ben ik erg onzeker of uw argument wel klopt. I.e. eens lid van de EU za het Turkse leger veel van zijn macht verliezen, wat ineens de poorten wagenweid openzet voor doorgedreven Islamisering. Ik zeg niet dat dat 100% zeker zal gebeuren, maar de kans bestaat zeker. Je moet ook eerlijk zijn: de west-europese landen kunnen geen verdere immigratie meer aan. (En er zal een massale immigratiegolf volgen op Turkse deelname) Er zijn al te veel mensen in west-europa die zich niet integreren. Ik viseer daarbij de Turken niet speciaal, naar alle normen integreren zij zich veel beter dan bvb de Marokkanen, maar dat neemt niet weg dat we al meer vreemdelingen hebben dan ons sociaal en maatschappelijk bestel aankan. De sociale cohesie gaat eraan kapot, de spanningen lopen op en de financiële factuur is enorm. Dat is niet goed voor de autochtone bevolking, maar ook niet goed voor de brave allochtoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En mensen die emigreren nemen hun problemen mee, en daar ondervinden wij inderdaad de 'problemen' van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zou je ipv van te zeggen dat Turkije hierom wel lid moet worden niet kunnen zeggen dat Cyprus eigenlijk niet lid had moeten worden? (als uberhaupt dat criterium daadwerkelijk bestaat) Laatst gewijzigd door Nussbaum : 11 september 2006 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De uitbreidingen van de Eu in het verleden hadden ook vooral een economische grondslag, dus zal dat net hetzelfde zijn met Turkije. Kansen en opschortingen betekenen echter nog lang geen einde aande onderhandelingen. De EU zal eerder struikelen over de vrijheden van handelen dan de verschillen in religie, waarden of politieke overtuigingen. Waarschijnlijk zal er op economisch vlak nog iets te bespreken zijn voordat de uitbreiding er komt. Die politieke argumentjes vertragen misschien wel (net zoals bij ex-joegoslavië en de oorlogsmisdadigers), maar tegenhouden, no way hoor. Cash always wins, dat zal hier ook zo zijn. Onderschat de economische belangen van de uitbreiding naar Turkije niet. Het zal u en mij niet vooruithelpen maar daarvoor breidt de Eu ook niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Schepen
|
![]() Ik kies nergens voor. Ik geef alleen hoe staten handelen bij separatische geweld.
Citaat:
(alle aangeklaagde Turken vrijgesproken, je neo-nazikreet is gebaseerd op een gefingeerde genocide, dus onwaar: een leugen bekritiseren is geen ontkenning) Daar topic als basis EU heeft, zie ik je tav details van mijn tegenargumenten hier tegemoet en kunnen we inhoudelijk discussiëren over onderwerp: http://forum.politics.be/showthread.php?t=51753 (“Armeense 'genocide' is grootste leugen van 20e eeuw ”) En wel hier: http://forum.politics.be/showthread....53#post1976253 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik raad u aan om Eurabia het boek van Bat Yeor eens te lezen. Het is geen gemakkelijk boek maar wel uiterst goed gedocumenteerd en imo toont het aan dat de VS (en wijzelf) daar net wel heel erg veel schrik voor hoeven te hebben. Op zijn minst zal het u eens 2 keer doen nadenken over wat er aan de hand is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vanuit het kleine westerse stukje Turkije valt inderdaad niet veel immigratie te verwachten. Je ziet daar zelfs een soort van omgekeerde beweging, i.e. moderne geimmigreerde Turken die ervoor kiezen om eerder terug in Turkije te gaan wonen dan in het Westen, waar er veel meer groepsdruk op hen is om volgens een strikte interpretatie van de Koran te gaan leven. (Daar zijn studies van het Nederlands Planbureau over). Wat we daarentegen wel kunnen verwachten is een grote immigratiegolf uit het 'aziatisch' stuk van Turkije. Van - sorry om het zo te zeggen maar het is nu eenmaal zo- veelal onderontwikkelde mensen voor wie de confrontatie met het Westen een gigantische cultuurschok is met veel aanpassingsmoeilijkheden. Je moet daar niet naief over doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik hier in Gent zie hoe jonge ouders uitsluitend turks of marokaans tegen hun kinderen praten, vind ik dat schandelijk. ![]() Een ander voorbeeld : Hoeveel marokaanse of turkse meisjes huwen per jaar met blanke jongens? (of meer algemeen : hoeveel huwelijken tussen allochtonen en vlamingen zijn er eigenlijk?) Laatst gewijzigd door parcifal : 12 september 2006 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En is dat dan de schuld van de allochtonen? Vele Vlaamse ouders zitten nu ook niet bepaald te springen om "een allochtoon" in de familie op te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Turkije zit in Cyprus omdat zij dat land ooit overvallen hebben, en dat niet één keer. Ik kan me een eeuw vergissen, maar ik dacht dat zij de eerste keer in de 16de eeuw dat vreedzame eiland overvallen hebben en er een massa Anatoliërs naartoe getransporteerd hebben om het gebied te koloniseren. Die kolonisten, of hun nakomelingen, zitten er nog steeds, gesteund door het Turkse leger, en intussen fel aangedikt met nog een 120.000 kolonisten die in de 20ste eeuw werden aangevoerd. P.S.: Cyprus is een schoolvoorbeeld van het mohammedaanse imperialisme. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 12 september 2006 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er bestaat enkel en alleen een probleem met de mogelijkheid van schoonkinderen met mohammedaanse achtergrond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() De christenen werden uitgeroeid, de Alevieten wordt het leven net niet onleefbaar gemaakt, en de Koerdeen zijn zo onvoorzichtig van het Turkse imperialisme, een erfenis van het mohamedaanse, niet te aanvaarden. Met alle gevolgen vandien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |