Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2006, 23:02   #61
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Arbeiders schijten op de LSP. Snap dat nu toch eens.
Wij danken Riksken voor deze boeiende en zeer goed beargumenteerde bijdrage aan de discussie en geven het woord aan...

Laatst gewijzigd door driewerf : 10 november 2006 om 23:02.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 23:09   #62
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Arbeiders schijten op de LSP. Snap dat nu toch eens.
Kweenie; heb je cijfers (geen kilogrammen of liters, maar hoeveel arbeiders bij benadering op die club stemmen)?
Oud 11 november 2006, 12:12   #63
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Kweenie; heb je cijfers (geen kilogrammen of liters, maar hoeveel arbeiders bij benadering op die club stemmen)?
Geen denk ik. Die gastjes hebben nog geen arbeider van dichtbij gezien. Laat staan zelf arbeid verricht. Verwende nestjes die nog nooit zelf een blauwe werkbroek gedragen hebben maar die zich arbeider noemen om de coole wat uit te hangen. Hun clubje bestaat grotendeels uit studentjes en wat beroepsdoppers. Dat zegt genoeg.
Oud 11 november 2006, 17:49   #64
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Het Vlaamse gewone volk had weinig te zeggen, maar het Waalse had evenmin iets te zeggen. Het was in de 19e eeuw vooral de Franstalige bourgeoisie in Brussel en Vlaanderen die het voor het zeggen hadden in Vlaanderen. De Nederlandse taal werd niet onmiddellijk erkend, maar de Waalse taal werd gewoon uitgeroeid. Er zijn in de 19e eeuw onaangename zaken gebeurd voor zowel Vlamingen als Walen, maar dat is nergens de schuld van de andere taalgroep, de staat als geheel of wat dan ook. Het was de schuld van een rijke bovenklasse die zich beter voelde dan het gewone volk, aan welke kant van de taalgrens dan ook.
Intussen is de burger geëmancipeerd en is er welvaart voor de meesten van ons, en krijgt iedereen in theorie gelijke kansen in het leven. Er is stemrecht voor iedereen en de taalvrijheid wordt gewaarborgd. Het beste is nu naar een unitair België te streven dat beter is dan het eerste unitaire België: de voordelen van de goede bestuurbaarheid behouden, maar de taalvrijheid absoluut garanderen.
Ik ga eens ingaan op wat u zegt : terwijl de gemiddelde Waal vroeger niet echt "heerste" over Vlaanderen zoals u terecht opmerkte (zij mochten ook niet allen stemmen), is er toch een verschil, zij spraken een Romaanse taal.
Oud 13 november 2006, 19:51   #65
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Vlamingen en Walen samen, dat ik Belgen. Ik wou enkel zien wie men hier (als Vlaming) als de grootste bedreiging voor ons land en cultuur aanziet: de Walen, met wie we nog een stuk gemeenschappelijke geschiedenis hebben, of agressors van buitenaf (hier hypothetisch moslims, gezien de huidige terreurdreigingen).
De moslimimmigratie is veel bedreigender, omdat de gevolgen ervan zoveel erger zijn. I.e. de sharia is toch nog van een "iets andere orde" dan het franstalig imperialisme.

We zouden echter beter bondgenoten zoeken waar we werkelijk iets aan hebben en dan is de VS de enige optie imo.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 12:51   #66
Aspharanx
Vreemdeling

Aspharanx's schermafbeelding

Standaard

Moeilijke keuze, wie zou het meeste respect hebben voor onze geschiedenis en onze samenleving? Samenwerken met de Walen is gebleken dat het niet goed is, maar de moslimimmigratie kan ook een bedreiging vormen. Een hele moeilijke beslissing, maar wellicht de moslims. Als ik afga op de geschiedenis hebben we elke oorlog sinds België bestaat meer verwezenlijkt met behulp van de andere partij (in dit geval twee keer Duitsland). De Walen hadden ons nooit de universiteit in het NL gegeven, als we vragen aan de Walen dat we tegen de moslims willen vechten als ze Vlaanderen onafhankelijk laten gaan is de kans groot dat ze nee zeggen. Ik zie de kans groter dat Vlaanderen onafhankelijk gaan met behulp van de moslims dan met die van de Walen.
Aspharanx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 19:19   #67
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aspharanx Bekijk bericht
Moeilijke keuze, wie zou het meeste respect hebben voor onze geschiedenis en onze samenleving? Samenwerken met de Walen is gebleken dat het niet goed is, maar de moslimimmigratie kan ook een bedreiging vormen. Een hele moeilijke beslissing, maar wellicht de moslims. Als ik afga op de geschiedenis hebben we elke oorlog sinds België bestaat meer verwezenlijkt met behulp van de andere partij (in dit geval twee keer Duitsland). De Walen hadden ons nooit de universiteit in het NL gegeven, als we vragen aan de Walen dat we tegen de moslims willen vechten als ze Vlaanderen onafhankelijk laten gaan is de kans groot dat ze nee zeggen. Ik zie de kans groter dat Vlaanderen onafhankelijk gaan met behulp van de moslims dan met die van de Walen.

Ik ben een radicaal vlaams-nationalist, maar ik denk dat het leven toch nog een stuk minder aangenaam is in een Islamitisch Vlaanderen dan in een Francofoon Belgique.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 16:07   #68
Aspharanx
Vreemdeling

Standaard

Net daarmee dat ik ook zei dat het een moeilijke beslissing is. Elk zijn eigen mening. Het is bewezen dat het met de Franstaligen niet lukt, waarom dan niet proberen met de moslims. Een onafhankelijk Vlaanderen zonder hulp van iemand zou nog het beste zijn natuurlijk Maar in een oorlog met de Walen als bondgenoot, voor wat strijden we dan? Het voortbestaan van België? Ik kan me niet inbeelden dat de Walen zouden meestrijden voor Vlaanderen, toch niet op de dag van vandaag. Trouwens, er zegt niemand dat het dan een islamitisch Vlaanderen moet worden Ze vechten gewoon mee aan onze zijde, we moeten daarvoor geen moskeeën bouwen of Arabisch als tweede landstaal gaan pakken
Oud 17 november 2006, 23:49   #69
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aspharanx Bekijk bericht
Net daarmee dat ik ook zei dat het een moeilijke beslissing is. Elk zijn eigen mening. Het is bewezen dat het met de Franstaligen niet lukt, waarom dan niet proberen met de moslims. Een onafhankelijk Vlaanderen zonder hulp van iemand zou nog het beste zijn natuurlijk Maar in een oorlog met de Walen als bondgenoot, voor wat strijden we dan? Het voortbestaan van België? Ik kan me niet inbeelden dat de Walen zouden meestrijden voor Vlaanderen, toch niet op de dag van vandaag. Trouwens, er zegt niemand dat het dan een islamitisch Vlaanderen moet worden Ze vechten gewoon mee aan onze zijde, we moeten daarvoor geen moskeeën bouwen of Arabisch als tweede landstaal gaan pakken
Ik kan je gevoel voor humor nauwelijks waarderen; reeds 500 moskeeën in Nederland, daar spot je niet mee.
Oud 18 november 2006, 13:55   #70
Aspharanx
Vreemdeling

Standaard

Ik spot met niets en het was niet als humor bedoeld, ik wil maar aantonen dat we geen deal moeten aangaan dat ze bv. een bondgenoot voor ons zijn in ruil dat wij in elke stad bv. een moskee bouwen of Arabisch als tweede landstaal nemen.
Oud 19 november 2006, 10:58   #71
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik ben een radicaal vlaams-nationalist, maar ik denk dat het leven toch nog een stuk minder aangenaam is in een Islamitisch Vlaanderen dan in een Francofoon Belgique.
Yep.
Liever dat rot België dan een Islamitisch Vlaanderen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be