Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2007, 18:45   #61
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik zeg ook niet dat iemand mij dat recht heeft ontzegt, ik antwoord alleen op je vraag.

En leg eens uit wat je bedoelt met "emand iets in de mond leggen en er vervolgens tegen van leer trekken"? Waar doe ik dat?
jaja, nu precies doen of ge weet van niks den truuk met de duif...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 18:50   #62
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
de straat is van iedereen, OOK van mijn kinderen, en het bevalt mij niet dat kerels die gij verdedigt daar hun kont aan iedereen laten zien.Als de wet zulk vettig gedrag toelaat bewijst dat enkel dat er wat wetten veranderd/afgeschaft of bijgemaakt moeten worden.
Wel doe dat dan hé, engageer je politiek en zorg ervoor dat jouw partij aan de macht komt en dat ze zo'n overweldigende meerderheid heeft dat ze in staat is om de meest elementaire burgerlijke vrijheden terug te schroeven. Veel succes ermee. Maar tot het zover is hou je je best aan de huidige wet, en die laat niet toe dat je mensen op straat met wat dan ook bekogelt.
En als je bang bent dat je kinderen ook homo zullen worden als ze een Gay Pride zien, ga dan ergens anders met ze wandelen. Plaats genoeg zou ik denken.
Oud 22 juni 2007, 18:52   #63
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja, nu precies doen of ge weet van niks den truuk met de duif...
Maar zeg het dan, en sta zo niet onnozel te lachen. Waar leg ik iemand woorden in de mond?
Oud 22 juni 2007, 19:56   #64
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Pfff, als ze echt iets nuttig willen doen, kunnen ze beter condooms gooien. Dan redden ze er misschien nog enkele levens.
Oud 22 juni 2007, 21:25   #65
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

OK ik zal het nog eens proberen : Heeft iemand hier iets zinnigs te vertellen over dat incident met die orthodoxe jood, of blijft het hierbij?
Oud 22 juni 2007, 22:16   #66
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en jullie hebt het gedurig over het respekt dat we moeten opbrengen voor andermans godsdienst...Getuigt het van veel respekt om zo een janette- stoet te organiseren in de heilige stad van maar liefst drie religies die homoseksualiteit als een zware zonde beschouwen?Over "opdringerigheid " gesproken! Dit is wel het toppunt dan...Alle dagen van het jaar maken die pederasten kabaal ergens, moeten ze weer eens opvallen,op TV komen enz enz ...
religies hebben geen enkele wetgevende of uitvoerende bevoegdheid en mogen dus ook niemand de toegang tot publieke plaatsen beletten. hoe fucking evident is dat niet?
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 22:20   #67
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel doe dat dan hé, engageer je politiek en zorg ervoor dat jouw partij aan de macht komt en dat ze zo'n overweldigende meerderheid heeft dat ze in staat is om de meest elementaire burgerlijke vrijheden terug te schroeven. Veel succes ermee. Maar tot het zover is hou je je best aan de huidige wet, en die laat niet toe dat je mensen op straat met wat dan ook bekogelt.
En als je bang bent dat je kinderen ook homo zullen worden als ze een Gay Pride zien, ga dan ergens anders met ze wandelen. Plaats genoeg zou ik denken.
elementaire burgerlijke vrijheden? Aan iedereen op straat uw bloot gat laten zien? Ik dacht dat men dat zedenschennis noemde...
Oud 22 juni 2007, 22:21   #68
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
religies hebben geen enkele wetgevende of uitvoerende bevoegdheid en mogen dus ook niemand de toegang tot publieke plaatsen beletten. hoe fucking evident is dat niet?
Ah, saved by the bell! Toch nog iemand die iets zinnig te zeggen heeft.
Oud 22 juni 2007, 22:22   #69
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan iedereen op straat uw bloot gat laten zien! Elementaire burgerlijke vrijheden? En ik maar denken dat dat "zedenschennis" was zeg! Wat dom van mij!
Oud 22 juni 2007, 22:24   #70
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Pfff, als ze echt iets nuttig willen doen, kunnen ze beter condooms gooien. Dan redden ze er misschien nog enkele levens.
Gij gaat duidelijk niet met uw tijd mee, hé meiske: vandaag is de "must" hét onbeschermd te doen: voor de kick!
Oud 22 juni 2007, 22:24   #71
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
elementaire burgerlijke vrijheden? Aan iedereen op straat uw bloot gat laten zien? Ik dacht dat men dat zedenschennis noemde...
Ik heb hierboven al gezegd dat de deelnemers van Gay Prides "hun bloot gat" niet laten zien, omdat dat inderdaad zedenschennis zou betekenen. De deelnemers weten de grens te trekken, en de organisatie ziet erop toe dat het niet te ver gaat. Weet jij soms van een veroordeling wegens zedenschennis naar aanleiding van een Gay Pride? Ik denk van niet.
Oud 22 juni 2007, 22:27   #72
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen: ga dat aan die orthodoxe joden in Jeruzalem uitleggen.
Maar wanneer word er nu eigenlijk eens een Gay Parade in Mekka ingericht, want ergens moet ik u natuurlijk gelijk geven.Ik ben zelf zeer tégen betuttelende religies...
Oud 22 juni 2007, 22:28   #73
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij gaat duidelijk niet met uw tijd mee, hé meiske: vandaag is de "must" hét onbeschermd te doen: voor de kick!
Is dat zo CG? Je bent blijkbaar goed op de hoogte.
Oud 22 juni 2007, 22:29   #74
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
OK ik zal het nog eens proberen : Heeft iemand hier iets zinnigs te vertellen over dat incident met die orthodoxe jood, of blijft het hierbij?
nu ge hier toch bent: wat denk jij van die jood die die bom naar jouw soortgenoten wou smijten? Heb je enig begrip voor die man?Uw sentimenten over deze zaak interresseren mij ten hoogste?
Oud 22 juni 2007, 22:30   #75
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen: ga dat aan die orthodoxe joden in Jeruzalem uitleggen.
Maar wanneer word er nu eigenlijk eens een Gay Parade in Mekka ingericht, want ergens moet ik u natuurlijk gelijk geven.Ik ben zelf zeer tégen betuttelende religies...
Die betuttelende religies houden er nochthans net dezelfde bekrompen ideeën op na als jij. Ze zijn dus eigenlijk je bondgenoten, en je zal dus moeten kiezen.
Oud 22 juni 2007, 22:32   #76
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat zo CG? Je bent blijkbaar goed op de hoogte.
zeker en vast: hier op het forum gelezen...
Oud 22 juni 2007, 22:35   #77
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Die betuttelende religies houden er nochthans net dezelfde bekrompen ideeën op na als jij. Ze zijn dus eigenlijk je bondgenoten, en je zal dus moeten kiezen.
ik moet helemaal niets: ik ben tegen betuttelende religies EN tegen de Gay Parades, homo huwelijken, en adoptie...Allemaal freaks voor mij...En als die mekaar in de weg lopen, zoveel te beter zou ik zeggen.Daar kan ik dan enkel wel bij varen.
Oud 22 juni 2007, 22:45   #78
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nu ge hier toch bent: wat denk jij van die jood die die bom naar jouw soortgenoten wou smijten? Heb je enig begrip voor die man?Uw sentimenten over deze zaak interresseren mij ten hoogste?
Ik veronderstel dat dit voor jou het dichtst in de buurt komt van een redelijke vraag, dus ik zal maar even abstractie make van de term "soortgenoten".

Het hangt ervan af wat je met begrip bedoelt. Ik denk dat ik wel zijn motivatie begrijp. Voor iemand die deel uitmaakt van een extreme religieuze groepering gelden dikwijls heel specifieke normen en waarden, die erg kunnen afwijken van wat gangbaar is. Voor die man zijn homo's waarschijnlijk de 8ste plaag van Egypte of zo, weet ik veel. Dus vanuit dat soort ideeën begrijp ik zijn daad. Maar ik heb er uiteraard geen begrip voor in de zin dat ik zijn daad (of beter zijn plan) zou willen verdedigen.

Eigenlijk zit in dit voorval voor jou wel iets in om over na te denken misschien. Uiteindelijk is wat deze man wilde doen toch iets dat jij zou moeten toejuichen? Waarom zeg je in je openingspost dat dit een beetje extreem was? Voor jou zijn homo's toch minder dan niets, menselijk afval eigenlijk? Waarom steun je die man dan niet voluit? Gewoon uit angst voor de gevolgen, of vind je het er toch een beetje over om homo's te vermoorden? Zijn het misschien eigenlijk toch mensen die rechten hebben?
Oud 22 juni 2007, 23:28   #79
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
het is zo fucking evident dat ge in Mekka niet eens binnen moogt als ge géén moslim bent.Laat staan dat ge daar naakt binnen moogt, en met een pak pluimen in uw gat gelijk een gekgeworden nachtegaal.
Oud 22 juni 2007, 23:29   #80
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is zo fucking evident dat ge in Mekka niet eens binnen moogt als ge géén moslim bent.Laat staan dat ge daar naakt binnen moogt, en met een pak pluimen in uw gat gelijk een gekgeworden nachtegaal.

en dat op het refrein van Jimmy B
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be