![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Geef mij één ding dat niet gemaakt is of dat zichzelf gemaakt heeft. ![]() Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar weten? Geen iota weet hij over God. Net zoals wij allemaal op deze aarde. Laatst gewijzigd door system : 16 november 2007 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wil jij voor mij bepalen wat ik weet of geloof ?
Ik weet en ik geloof dat er een schepper bestaat. Mvg Yahya
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
M.a.w, volstrekt hulpeloos zonder al zijn bodempersoneel.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Het probleem met God is dat als je eenmaal toenadering tot Hem hebt gezocht en Hem daarbij ook hebt gevonden, het quasi onmogelijk wordt om Hem daarna weer kwijt te raken. Allemaal psychologisch natuurlijk maar het blijft een interessant verschijnsel. Het is daarna voor de persoon in kwestie ook niet echt meer een 'geloven in God' maar een soort van 'weten dat Hij is'. Bijna alle dagelijkse bezigheden, zowel gedachten als handelingen, doe je met Hem in het achterhoofd. (Enfin, zo is dat toch in mijn geval.
![]() Verder vind ik het ook gewoon boeiend dat sommige mensen (zonder dwang/ uit zichzelf) wel toenadering tot Hem zoeken en anderen niet. Wat kan de oorzaak voor dit verschil zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je zijn pietje gezien? Spreekt dat goddelijke wezen met een mannenstem? Vertel ons: hoe heeft dat wezen zich in jouw verbeelding gemanifesteerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het godsgen. Zit in de hersenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor beiden valt er wat te zeggen. Het is allemaal zo lang als het breed is. Laatst gewijzigd door system : 17 november 2007 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Bij de godsdiensten van het Boek gaat het altijd over een Hem. Ik ga nu niet beweren dat, hoe dwingender de leer was, hoe mannerlijker de God, maar er is wel die tendens. Bij de Griekse- en Egyptische cutussen kon het ook om een 'Haar' gaan'. Zoals bij de Isis-cultus en de Demeter-cultus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Burger
|
![]() Het is niet omdat je iets niet weet, dat iemand anders er geen antwoord voor heeft. Voorbeeld: het oog. Ze zeggen dat het oog niet ineens kan ontstaan. Dat klopt. Maar evolutie heeft zijn wegen om uiteindelijk toch tot een complex mechanisme te komen. De eerste ogen waren lichtgevoelige cellen, die later evolueren tot de ogen van vandaag. De details ken ik niet, maar zal iemand anders misschien kennen. Omdat je zegt dat het niet zonder god kan (en dan nog zonder volledige bewijzen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Van onze zon weten we dat zij een middelmatige ster is, die enerzijds net groot genoeg is om stabiel te stralen, en anderzijds net klein genoeg om relatief zuinig om te springen met haar waterstofvoorraad, zodat zij het lang genoeg kan uitzingen om leven op één (of meer) van haar planeten tot ontwikkeling te laten komen. Reuzensterren leven veel minder lang, sommigen "amper" enkele miljoenen jaren. En dwergsterren gedragen zich niet bepaald stabiel: een rode dwergster zoals onze naaste buur Proxima Centauri kan binnen het tijdsbestek van slechts een paar minuten tot drie keer helderder worden. Onnodig te becommentariëren welke gevolgen dat heeft voor het klimaat op de planeten die rond dit sterretje zouden kunnen cirkelen. Van de gasreus Jupiter weten we dat die door zijn aantrekkingskracht de planetoïdengordel in het gareel houdt. Anders zouden die planetoïden ongeleide projectielen worden, wat de kans op inslag op Aarde enorm zou verhogen. Zonder de planeet Jupiter had het leven hier nauwelijks een kans gekregen. Van de Maan werd aangetoond dat zij de hoek van de aardas (die ongeveer 23° bedraagt) op het baanvlak van de Aarde stabiel houdt. Buiten de planeet Pluto beschikt geen enkele planeet in ons zonnestelsel over een verhoudingsgewijze zo grote satelliet. De hoek van de rotatieas van die planeten op hun baanvlak wijzigde daardoor meer dan eens, en ligt tot op vandaag nog niet geheel vast. Dat brengt onregelmatige seizoenen mee, die om de paar tientallen of honderdtallen eeuwen bovendien nog zwaar kunnen variëren, waarbij 's zomers bvb. de oceanen zouden leegkoken, en 's winters een dikke ijslaag het oppervlak bedekken. Maar op Aarde zijn de seizoenen al vele miljoenen jaren lang redelijk stabiel gebleken, zodanig dat zelfs grote klimaatsveranderingen die zich in de loop der tijden voltrokken hebben niet noodzakelijk dramatische gevolgen hoefden te hebben voor het toen aanwezige leven. We kunnen dus toch maar beter zuinigjes omspringen met onze naaste buur; hij betekent méér voor ons dan we zouden bevroeden. En dan nog weten we er lang niet alles over. Of dit een bewijs is voor Gods bestaan? Misschien is het gewoon allemaal toeval. Maar niets belet mij persoonlijk om Toeval met een hoofdletter te schrijven, en voor mij persoonlijk geldt dit alles dan ook als een bewijs. Goed wetende dat dit voor anderen niet noodzakelijkerwijze het geval moet wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1)Het leven is vooralsnog kunnen ontstaan omdat het op deze aarde een gunstig klimaat vond. Dat kunnen we ook aantonen. 2)Een gunstig klimaat werd hier niet geschapen om er per se leven te doen ontstaan. Tenminste, dat kunnen we niet aantonen. Voor 1) hebben we wetenschappelijke aanwijzingen. Voor 2) niet en het blijft dus reine speculatie (vanuit godsdienstige hoek). Laatst gewijzigd door system : 17 november 2007 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik ELFlamencoloco gelijk moet geven, u staat duidelijk niet met de voeten op de grond en gelijk heeft je ook !!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 november 2007 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent misschien in uw omgeving gewend om altijd gelijk te krijgen, maar op dit forum gelden er andere regels. Laatst gewijzigd door system : 17 november 2007 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
ik weet echter niet over welke onderwerp u aan het discussieren bent, of dat ook nuttig zal zijn is een andere kwestie... ![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Als u niet eens weet waarover men aan het discussiëren is, dan moet u ook geen kritiek hebben op een discussie.
Laatst gewijzigd door system : 17 november 2007 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Welke critiek ??
![]() |
#80 |
Banneling
|