![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leg uit: hoe ga jij een federale meerderheid verwerven om grendels, alarmbellen ed die zelfs een gekwalificeerde meerderheden vragen, af te schaffen. Hoe ga je walen en brusselaars overtuigen om daar in mee te stappen. Anders geraak je niet aan die meerderheid. Zelf om je gat aan de grondwet te vegen heb je een FEDERALE meerderheid nodig. Brobeer dat nu toch eens te beseffen. Belgie is geen ontwikkelingsland, en geen ex sovjet aanhangsel, maar een gerespecteerd lid van europese en internationale verdragen, met landen die niet zo splitsingsminded zijn als hier (meestal wegen gelijkaardige binnenlandse stromingen) Er bij voorbaat van uitgaan dat allemaal wel zal lukken zonder het eerst af te toetsen, is roekeloos. Ik zie vlaanderen liever dan dat , om dergelijk avontuur te riskeren. Ik zal zelf maar al het standaardtegenarument dat ik steevast hier op ktijg formuleren: "Jij probeert de mensen schrik aan te jagen" Of hoe men voorzichtigheid en bedachtzaamheid kan degraderen ten voordele van domheid en roekeloosheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#824 |
Minister-President
|
![]() Wow... Lachen met iemands argumentatie en dan als argument:"dat weet het kleinste kind" bovenhalen.
![]() |
#825 |
Minister-President
|
![]() Dus toch niet op te lossen?
![]() |
#826 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Buigen of barsten! Ik weet dat je me in een onwettig hoekje wilt duwen. Maar de Belgische omwenteling trok zich ook niets aan van de Nederlandse wetten. Dus heeft Vlaanderen op dat gebied minstens evenveel rechten.
![]() |
#827 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaams nationalisme zou niet bestaan als er geen voedingsbodem voor was dat lijkt me duidelijk. Als vlamingen en walen perfect gelijk waren geweest dan zou er misschien een of ander vlaamse vereniging geweest zijn maar dan meer om samen te kaarten in plaats van te ijveren voor een eigen staat. Oorzaak en gevolg weet je wel. Uw vergelijking met sexisme is ronduit belachelijk en een toegepaste trollen methodiek om een argument in een andere context te plaatsen om het als dusdanig te proberen onderuit te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#828 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen hoor, jij probeert wel degelijk de mensen schrik aan te jagen. een beproefde tactiek die decennialang gewerkt heeft, maar ondertussen krijg je de Vlamingen niet meer zo snel bang. Dus probeer maar verder hoor, al geloof ik dat het echt frustrerend moet zijn om tegen een muur te lopen. Vandaar dat je dan maar begint met schelden door anderen domheid te verwijten. Nog zo een typische tactiek a la Caroline "de mensen weten niet wat goed voor hun is" Gennez.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 19 juli 2012 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#829 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We gaan naar confederalisme en die grendels blijven zitten in een uitgehold Belgie. Dat lost trouwens ook het probleem brussel op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#830 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En steeds meer gezaag over wat er allemaal misloopt, enhoe het traag vooruitgaat. De vraag is hoe geraken we er van af, CONCREET? en dan waordt er blijkbaar gepast op de nationalistische banken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#833 |
Banneling
|
![]() Toch wel.
Op de typisch francophone onderhandelingsmethode : door chantage. Dreig ermee de SZ te splitsen en ze worden heel wat gewilliger. Uiteindelijk beseffen de PS , MR en CdH maar al te goed dat hun uitkeringseconomie en l'état d'assistanat (en dus zijzelf) enkel kan overleven met een eengehouden SZ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#834 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#835 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#836 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#838 |
Burger
|
![]() Man, ik vind het teleurstellend dat alle oplossingen die het vlaamsnationalisme aanreikt altijd eindigen in 'en als ze niet willen meewerken dan slaan we op hun bakkes.'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#839 |
Banneling
|
![]() Er waren dan ook geen argumenten. Wij vinden je een lul bart is bijvoorbeeld ook geen argument. Het interesseert me niet wat jij en uw hond van Bart vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#840 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |