![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is best mogelijk dat die grafsteen er pas ergens in 2062 komt, nadat ze een hele schare kinderen en kleinkinderen heeft leren zeilen. Dat is in elk geval wat IK haar toewens. Gij toch ook?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ->
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom : "Waarom verdienen die mensen een boete?" Goldband : "Simpel, omdat er leerplicht is voor iedereen." djimi : "leerplicht =/= schoolplicht" nog steeds djimi : "Wat nu?"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 augustus 2009 om 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laura kan, als ze heelhuids of zelfs met een been of een arm af terug ergens in Nederland aanmeert, sowieso onmiddellijk aan de slag als zeil-instructeur, en ik denk niet dat er tegen dan véél betere zeilinstructeurs zullen rondlopen dan Laura.
Ze kan ook de exclusieve rechten van haar verhaal verkopen, voor een film "Laura's Lotgevallen op de Lange Vaart" bijvoorbeeld. Of ze kan marine biologie gaan studeren. Whatever. Haalt ze het niet, dan kunnen bezorgde ouders en dwangneuroten allerhande in de toekomst zeggen: "jamaar, zoudt ge d�*t (om het even wat 'd�*t' is) nu wel doen, denk maar aan wat Laura overkomen is en bla bla bla ..." En de wereld is een 'lastpak' kwijt. Everybody happy.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 augustus 2009 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.realknots.com/knopen/ Stomtoevallig nog niet 1 gesignaleerd met "solo-zwerfdrang". Ik had op jeugdige leeftijd niet hun kansen en middelen, kwam weinig verder dan een fietsje en soms even een roeibootje of kano en bemachtigde eerst omstreeks mijn 35e, allang getrouwd en met reeds 3 kinderen, een klein familiejachtje op dieselmotor. Ik realiseerde mij toen dat bij iets vroegere "luxe" ik uiterlijk op mijn 17e tamelijk op hol geslagen zou zijn .... zij het zonder veel lawaai. Enige malen per jaar gaan zij op zee vissen, meestal vanuit Scheveningen en de pret is pas echt als er door ruw weer (boven Beaufort-7 wordt niet uitgevaren) slechts een kleine boot beschikbaar is, pakweg 18 meter lang met ca. 80pk aan boord. Mijn vrouw wil daar altijd bij zijn, is eigenlijk erger dan ik .... http://www.metaseek.nl/search/nl/1/r...t+scheveningen Heel af en toe meevaren op een zeilboot op binnenwater, alles is goed wat maar drijfkracht heeft. Het valt niet uit te leggen aan mensen die varen en zwerven niet lekker vinden; misschien is het wel zoiets als erfelijk.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 augustus 2009 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 26 augustus 2009 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... of varen en zwerven niet eens kènnen, behalve dan uit Moby Dick of van de reportages in de National Geographic.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid gedraagt zich steeds meer als een rechtenopslokkend gedrocht. Ik vraag me af hoe Europa in deze eeuw met zo'n schapenbevolking nog iets gaat kunnen betekenen. Hoe zit het met sommige kinderen die thuis door hun ouders op gouvernante worden onderwezen. Hoe zou dit legaal kunnen zijn, en zelfstudie of afstandsstudie via het internet niet? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 augustus 2009 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
windstootje als een notenschelp op en neer dansen . We hebben toen wel en paar uur windkracht 7 meegemaakt . Ben zo toch tot voor de Schotse kust , en tot in Göteborg geraakt . Maar de manier waarop ? Die détails wil ik u besparen ![]() Ik heb me wel ooit laten wijsmaken dat men aan boord van een zeilschip niet zeeziek wordt .
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Laura heeft bijzonder veel zeilervaring (ze is - letterlijk - geboren op een zeilboot, heeft al meer tijd op zee doorgebracht dan op land en heeft veel solozeilervaring) en vaart met een relatief kleine boot zodat zij alles zelf probleemloos kan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Wow Kiko, ik ben normaal van jou minder dramatische toestanden gewoon. Natuurlijk schuilen er gevaren in zo'n zeilreis, zowel voor jongeren als voor volwassenen. Er schuilen ook (en wellicht meer) gevaren in met de fiets naar school rijden, met een brommer rijden, in bomen klimmen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Da's waar, maar je gaat een solo-tocht van meer dan 40.000 km in een vijandige omgeving toch niet vergelijken met eens in de appelboom van je grootvader te kruipen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Ik geloof wel dat ze statistisch meer kans maakt onder de wielen van een vrachtwagen terecht te komen met haar fiets dan te sterven tijdens haar zeiltocht. Dat solo-aspect moet je ook relativeren, he: ze vaart steeds etappes in groepen zeilboten (in tegenstelling tot de 17-jarige die de tocht solo rond de kapen doet) en er is een volgboot. Zoals ik al eerder zei: ze heeft ook al meer tijd doorgebracht op een boot dan op het land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=kFNwSMOdCnY http://www.postbus51.nl/nl/home/them...n-geweld-.html http://www.wijken.tegengeweld.nl/hom...paginaid=22073 http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...shandelt.dhtml Als ik in het Engels begin te googelen, crasht de computer, bij wijze van spreken. Voor diegenen die er liever mee lachen: http://www.youtube.com/watch?v=K9M3OW5bLPU
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 augustus 2009 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
De sierlijke, vis-achtige vorm (meest rondspant met flinke, al dan niet verstelbare kiel of scheg) van de meeste zeezeilers met redelijke diepgang werkt visdobber-achtig; wipt al behoorlijk als 1 persoon aan boord stapt of zich daarop verplaatst maar stabiliseert zich vooral op vaarsnelheid, totaal andere belevenis. Tegen zeeziekte (niemand heeft daar echt grip op, toevallige eigenschap van iemands evenwichtsorgaan) werkt vaak enige bescheiden inname van alcohol enigszins verlichtend maar belangrijker is de mogelijkheid om zicht te houden op water en "horizon", de tamelijk vlakke lijn die enig referentiekader verschaft om, met de ogen corrigerend, te onthouden wat horizontaal/verticaal voorstelt. Bij werkelijk ruw weer wordt diep onderdeks iedereen ziek.
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Net als jou kan ik me wel eens ergeren aan wie 'de wet' als een argument gebruikt. Het zijn mensen bij wie de morele ontwikkeling is blijven steken. Als ik zeg 'leerplicht is er voor iedereen' dan bedoel ik dat het niet eerlijk is jongeren wettelijk te verplichten op school te zitten suffen terwijl je dat per uitzondering voor eentje niet nodig zou vinden. Zoiets zou niet fair zijn, ongeacht de vraag of de wet zinvol is of niet. Snap je?
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is net het onderscheid tussen leerplicht en schoolplicht. Ook in België bestaat geen schoolplicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste Nederlanders zijn erop tegen. Dat meisje is te jong voor een dergelijke tocht. Zelfs ervaren volwassen zeilers zijn met hun boot vergaan op de woelige oceaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou eigenlijk eerst willen weten hoeveel Nederlanders er tegenwoordig voor en tegen het varen per schip/boot zijn.
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Eigenlijk zou het relevanter zijn te weten hoeveel zeilers er tegen zijn. De rechter had er blijkbaar, na gesprekken met deskundigen (waaronder zeilers), vertrouwen in. Blijft natuurlijk het probleem van de leerplicht en dat is minder eenvoudig dan djimi het voorstelt, want volgens mij moet zij nog steeds examens afleggen en gecontroleerd kunnen worden door de inspectie. Nog twee dagen en we zullen het weten.
|
![]() |
![]() |