Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2010, 17:50   #81
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit hoofddoekverbod gold toch niet toen er nog veel nonnen als verpleegster werkten.
Gold : verleden tijd.
Wil je terug naar de tijd van de nonnen in kappen artisjok? Hoe ver wil je terug? 50 jaar, 100 jaar, een paar eeuwen?
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 17:54   #82
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Net is voor mannen een pak met stropdas. Voor vrouwen een blazer en een rok (zij hebben wel meer variatieruimte, maar zo bont als een zwarte tent wordt het niet). Dat is in Europa wat men net noemt.
Hoeveel mannen ken jij die in pak en stropdas gaan werken? En hoeveel vrouwen met blazer en rok?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 17:58   #83
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is totale onzin wat u nu verkondigd. Om u wat voorbeelden te geven; wie in de horeca werkt krijgt soms opgelegd om een zwarte broek en wit hemd te dragen, wie als buurttoezichter werkt moet een uniform aan, wie als thuishelpster aan de slag gaat moet gesloten schoenen dragen, sommige winkelbedienden moeten een schort aan met logo van het bedrijf, ambtenaren kunnen niet gaan werken in een voetbalshort,ziekenhuizen bepalen de kledij van hun personeel,ook aan balie's voor inschrijvingen, kortom; werkgevers stellen wel eisen wat kledij betreft en heel terecht!

Vaak zijn er veiligheidsaspecten , soms gaat het om herkenbaarheid voor derden, of om de beeldvorming over de ingevulde functie of het bedrijf.
Wanneer je dit niet wilt kun je het werk weigeren, het is de werkgever die bepaald wat gepast is of niet, welke uitstraling hij zijn bedrijf wil geven, of dacht u dat een kleuterjuf met dezelfde kleren waarmee ze in het weekend naar de disco gaat op maandag voor de klas staat? Dacht het niet!

Je zult iets beters moeten verzinnen!
We zullen een deal sluiten.
Ik zal wat beters verzinnen, en jij zal mijn bericht eerst wat beter lezen alvorens te reageren. Goed?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 18:16   #84
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Net is voor mannen een pak met stropdas. Voor vrouwen een blazer en een rok (zij hebben wel meer variatieruimte, maar zo bont als een zwarte tent wordt het niet). Dat is in Europa wat men net noemt.
Wie is 'men'? Bent u dat toevallig, samen met enkele anderen die dezelfde overtuiging delen? Ik noem 'net' datgene wat niet aanstootgevend is. En mijn definitie van aanstootgevend is op het eerste zicht wat beperkter dan de uwe. Maar ik besef wel - in tegenstelling tot u - dat mijn definitie en mening zich niet automatisch verheft tot de norm.

Laatst gewijzigd door Andy : 10 februari 2010 om 18:17.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 18:21   #85
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Wie is 'men'? Bent u dat toevallig, samen met enkele anderen die dezelfde overtuiging delen? Ik noem 'net' datgene wat niet aanstootgevend is. En mijn definitie van aanstootgevend is op het eerste zicht wat beperkter dan de uwe. Maar ik besef wel - in tegenstelling tot u - dat mijn definitie en mening zich niet automatisch verheft tot de norm.
De meeste mensen, en zeker de Westerse vrouw, vinden de hoofddoek aanstootgevend. Al even aanstootgevend als dat ander 'lapje stof', de KKK-pinnemuts.
Oud 10 februari 2010, 18:59   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
neen sindsdien zijn we 100 jaar verder
Dat is bijlange geen 100 jaar geleden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 19:02   #87
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij begrijpt dus wel het verschil tussen een hoofddoek en een sluier.
Waarom; had u de indruk van niet dan?
Maar u bent het met me eens dat dit onaanvaardbaar is? Fijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 19:02   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Wil je terug naar de tijd van de nonnen in kappen artisjok? Hoe ver wil je terug? 50 jaar, 100 jaar, een paar eeuwen?
Gisteren op de trein zat ik tegenover een non met kap.

Ik vind het eigenaardig dat een verpleegster altijd een kap mocht dragen; en nu zou een hoofddoek niet mogen.
Wat geeft men op als reden?
Oud 10 februari 2010, 19:05   #89
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
We zullen een deal sluiten.
Ik zal wat beters verzinnen, en jij zal mijn bericht eerst wat beter lezen alvorens te reageren. Goed?
Excuseer?? U beweert dat een werkgever zich niet te moeien heeft waarop u en klaar en duidelijk tegenantwoord krijgt dat werkgevers dit wel doen en terecht, en dan moet ik beter lezen of u leren argumenteren? Juist ja, dus nog eens proberen? En beter nu?
Oud 10 februari 2010, 19:08   #90
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind het eigenaardig dat een verpleegster altijd een kap mocht dragen; en nu zou een hoofddoek niet mogen.
Maar mens toch! Een non is geen leek en de tijd dat hulp en dienstverlening in de handen van geestelijken lagen allang verleden tijd! Wat denk je; gaat jou verpleegster met hoofddoek mannen wassen? Hen helpen met ontkleden voor een onderzoek?? Niet proberen (schijn) heiliger te zijn dan de paus he Arti!
Oud 10 februari 2010, 19:09   #91
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Het intern reglement.

Je hebt toch goed gekeken naar die non met kap. Het zou de laatste keer kunnen geweest zijn. Een uitstervend specimen. Een rariteit.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 10 februari 2010 om 19:15.
Oud 10 februari 2010, 19:12   #92
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok?
Hoe ver in de tiijd wil retrograderen?
Oud 10 februari 2010, 19:12   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom; had u de indruk van niet dan?
Maar u bent het met me eens dat dit onaanvaardbaar is? Fijn!
In een vorige post twijfelde je over wat gesluierd is.
Citaat:
Waar gesluierd voor staat is onduidelijk, betekent dit gezichtsbedekking? Een hoofddoek? Of bedekking van haren, nek en schouders, boezem met doeken?
Volgens Van Dale is een sluier : doorzichtig weefsel, door vrouwen voor het gezicht gedragen
Maar jij begrijpt dus wel het verschil tussen een hoofddoek en een sluier.
Oud 10 februari 2010, 19:14   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een vorige post twijfelde je over wat gesluierd is.

Volgens Van Dale is een sluier : doorzichtig weefsel, door vrouwen voor het gezicht gedragen
Maar jij begrijpt dus wel het verschil tussen een hoofddoek en een sluier.
Wat gesluierd is volgens de berichtgever, de media, ik dacht dat u wel alleen zo ver kon denken, maar we zijn het eens, hoera!
Kun je even antwoorden op post 90? Hoe het zit met jou verpleegster met hoofddoek??

Laatst gewijzigd door alice : 10 februari 2010 om 19:15.
Oud 10 februari 2010, 19:16   #95
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat gesluierd is volgens de berichtgever, de media, ik dacht dat u wel alleen zo ver kon denken, maar we zijn het eens, hoera!
Kun je even antwoorden op post 90? Hoe het zit met jou verpleegster met hoofddoek??
Nu vraag je toch een grote inspanning van artisjok hoor Alice.
Oud 10 februari 2010, 19:24   #96
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste mensen, en zeker de Westerse vrouw, vinden de hoofddoek aanstootgevend. Al even aanstootgevend als dat ander 'lapje stof', de KKK-pinnemuts.
Zijn dat uw bevindingen van uw antropologische studie van de Westerse vrouw, is dat uit uw duim gezogen of kan u daar een geloofwaardige bron voor geven? Als u een bron geeft, gelieve dan ook duidelijk aan te geven waarom de overtuiging van de meerderheid (?) hier primeert op het zelfbeschikkingsrecht van het individu (vrije expressie door kleding).

Laatst gewijzigd door Andy : 10 februari 2010 om 19:25.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 19:30   #97
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen; daar was ik alleen niet toe gekomen.
Denk je dat de media een andere definitie, verklaring geeft aan worden dan er in het woordenboek staat.
Dat ze dus eigenlijk een beetje een andere taal spreken.
Oud 10 februari 2010, 19:33   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn dat uw bevindingen van uw antropologische studie van de Westerse vrouw, is dat uit uw duim gezogen of kan u daar een geloofwaardige bron voor geven? Als u een bron geeft, gelieve dan ook duidelijk aan te geven waarom de overtuiging van de meerderheid (?) hier primeert op het zelfbeschikkingsrecht van het individu (vrije expressie door kleding).
U heeft een punt waar het iemand's priveleven betreft, daarbuiten vervul je rolpatronen zoals werknemer, dan bepaald niet enkel je eigen mening wat je draagt!
Oud 10 februari 2010, 19:37   #99
grimbergen
Banneling

Standaard

Het einde van het zogenaamde objectieve beeld. Het zit vol met moslims. Daar moet je alleen zijn als je wil geld hebben via het statuut islam. Only possible in Belgium.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 19:37   #100
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik leidt dat af uit het feit
-dat in steeds meer scholen een hoofddoekverbod ingevoerd wordt
-dat er verschillende wetsvoorstellen zijn om de hoofddoek te verbieden in parlementen
- werkgevers verkiezen de hoofddoek te bannen en ook in die zin hun arbeidsreglement aanpassen (hetgeen o.a. er deze week toe leidde dat het CGKR nog eens een zaag spande over moslima's die geen stageplaatsen vinden omdat ze hun vodje belangrijker vinden dan respect voor de cultuur en het arbeidsreglement van werkgevers)
- in de meeste ziekenhuizen een hoofddoekverbod geldt
- het nog steeds not done is een gehoofddoekte op te voeren als journaliste/speakerine/whatever op de staatszender en commerciële zenders ondanks ale politieke correcte knuffelpraatjes
- er geen Westerse vrouwen zijn, tenzij een handvol halve gare emotioneel gestoorde aandachtszoekers zoals de bekeerlingen die we in het programma In Godsnaam zagen, die de islamitische verpakkingsmode inspirerend vinden en navolgen.

In al deze gevallen kunnen de hoofddoekadepten fluiten naar hun zelfbeschikkingsrecht.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be