Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2010, 14:23   #81
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Oh ja, van een repressie tegen Albanese Kosovaren was geen sprake natuurlijk.
Die was natuurlijk enorm groot. Zoals het aantal massavernietigingswapens die de Amerikanen al sinds jaar en dag binnenkort in Irak zullen vinden. De Basken zijn minder talrijk dan de Castilianen, en dat hebben ze tot hun scha en schande ondervonden. Ik vind het sympathiek dat jij met de Basken meevoelt. Maar dat betekent nog niet dat overal de kleine door de grote vertrappeld wordt. Historisch waren de Albanezen en Bosniërs gewoon collaborateurs van een bloeddorstige bende roofmoordenaars die in navolging van hun pedofeet (vrede zij met hem) de Anatoliërs en Balkanvolkeren eeuwenlang van vrijwel al hun mensenrechten beroofden: het Ottomaanse rijk met zijn bloedbelasting, slavenmarkten, moskeeën en janitsarenleger. De Albanezen hadden met de koran het parasitisme ingelepeld gekregen waaraan hun pedofeet (salami tralali tralala) zijn hele leven had gewijd.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 23 juli 2010 om 14:25.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 14:43   #82
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Het verbaast me hoeveel kenners er op dit forum zitten wat betreft de lange en complexe geschiedenis van de Balkan. Als ik dat hier allemaal zo lees is die geschiedenis eigenlijk bijzonder eenvoudig. Wat me dan wel weer verbaast is dat er twee erg eenvoudige, maar tegenstrijdige versies van dit verhaal als absolute waarheid worden aangenomen. Enerzijds is er de versie waarin die arme Serviërs, verdedigers van Europa tegen de boze Muzelman, het zwarte schaap zijn in de internationale gemeenschap, die nu alweer genaaid worden. Anderzijds is er de versie waarin de kleine arme Kosovaar vertrappeld werd door de grote, boze Serviër en nu als een soort herstelvergoeding zijn verloren thuisland terug "veroverd" heeft.

Volgens mij maakt wat Den Haag al dan niet erkent geen reet uit, want het is maar een kwestie van tijd voor ze daar weer aan het moorden gaan. Dat lijkt daar tenslotte de volkssport, ze oefenen dan ook al honderden jaren.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 15:08   #83
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RSK Bekijk bericht
Dieven zijn moedige mensen?

De secessie van Kosovo van Servië is gerealiseerd door de NAVO. De Albanezen waren gewoon een instrument gebruikt door de NAVO om aanleiding te hebben om Servië in een Westerse invloedssfeer te bombarderen. Voordat de NAVO zich er mee bemoeide, hadden de Albanese geen schijn van kans.

Geef je separatisten groen licht, dan mogen ook nationale minderheden van België ook soevereiniteit opeisen. Dat betekent dat naast de Vlamingen en de Walen ook nationale minderheden onafhankelijkheid kunnen opeisen.
En zelfs als die minderheden restanten van een bezettingsmacht zijn, zoals de Russen en Oekraïners in de Baltische republieken, Moldavië en nog wel veel meer van die landen. Deze uitspraak is lijkt sterk op ad-hoc rechtspraak die deze rechters nog zuur zal opbreken!

En bij ons is het weinig bekend omdat onze media de feiten omkeerden in hun berichtgeving: de vluchtelingenstroom uit Kosovo kwam pas op gang na de NAVO-bombardementen die door de "vervolging" van de Albanezen moest worden gerechtvaardigd. Bill Clinton, die "vrienden" die te veel wisten door huurmoordenaars liet ombrengen, en zijn handlangers, hebben ons gewoon gemanipuleerd.
Oud 23 juli 2010, 15:26   #84
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RSK Bekijk bericht
Nog even wachten tot de Tsaar terugkomt in Rusland en dan heb je ons weer in Kosovo! Kosovo is Servië!
Wie gaat dan Tsaar worden ? Poetin ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 16:05   #85
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Een goede samenvatting. Ik zou eraan toevoegen dat de Serviërs honderdmaal meer hebben geleden dan de Vlamingen. En dat heel Europa hun dankbaar mag zijn dat ze hier de Turken buiten hebben helpen houden.
Dat is een feit. Vandaar ook mijn dubbele gevoelens bij hetgeen er gebeurt in Kosovo. Al blijf ik het geschapen precedent bruikbaar vinden voor onze Vlaamse onafhankelijkheid.
Oud 23 juli 2010, 16:05   #86
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
En bij ons is het weinig bekend omdat onze media de feiten omkeerden in hun berichtgeving: de vluchtelingenstroom uit Kosovo kwam pas op gang na de NAVO-bombardementen die door de "vervolging" van de Albanezen moest worden gerechtvaardigd. Bill Clinton, die "vrienden" die te veel wisten door huurmoordenaars liet ombrengen, en zijn handlangers, hebben ons gewoon gemanipuleerd.
Bill "I didn't inhale and I definately didn't have sex with that woman" Clinton en zijn bende hebben de hele wereld niet alleen gemanipuleerd, maar regelrecht voorgelogen.

Veel zaken zijn bewust niet genoemd, of pas naar buiten gebracht toen het leed (voor het grootste deel Servisch leed) reeds geschied was.

De Amerikanen hebben, zoals zo vaak, ook inzake Kosovo een vies geopolitiek spelletje gespeeld om de eigen, Amerikaanse, belangen veilig te stellen.
Servië is traditioneel vriendjes met Rusland, en zelfs al was de Koude Oorlog officiëel over, was dit toch een mooie gelegenheid voor de yanks om de Russen nog eens een hak te zetten. Tegelijkertijd de vriendschapsbanden met Turkije aanhalend. De VSA hebben immers Turkije nodig, zowel als basis voor hun Midden-Oosten-politiek als om Rusland in de gaten te kunnen blijven houden. En Turkije had er uiteraard geen enkele moeite mee dat de Amerikanen de oude Balkan-politiek van het Ottomaanse Rijk voortzetten en nieuw leven inbliezen.
Dat de NAVO vervolgens voor het Amerikaanse karretje werd gespannen, mag geen verwondering wekken. Net zo min als het feit dat die bende Eurarabische hoge omes in Brussel de hele zaak steunden en welwillend een oogje toeknepen.

Wat ook niet of nauwelijks bekend is/was, is dat er bikkelharde door de wol geverfde mujahedin en aanverwante jihadi's uit heel de moslimwereld meevochten met die Albaanse mafiatroepen van de KLA. Macedonië heeft dat van het begin af aan ook internationaal aangegeven, maar noch de VN, noch de NAVO of de OESO hebben daarvan willen horen en het liever vakkundig genegeerd.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 16:08   #87
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Dat is een feit. Vandaar ook mijn dubbele gevoelens bij hetgeen er gebeurt in Kosovo. Al blijf ik het geschapen precedent bruikbaar vinden voor onze Vlaamse onafhankelijkheid.
Ik als Nederlander draag de Vlaamse zaak een warm hart toe, maar pas op met wat u wenst. Voor u het weet, komt dit precedent als een boemarang terung in het gezicht van Vlaanderen. Dat zou Vlaanderen zomaar Brussel en de Rand kunnen kosten bijvoorbeeld.
Nu is aan Brussel mijns inziens niet veel verloren, maar het ene leidt vaak tot het ander.
Oud 23 juli 2010, 16:45   #88
RSK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
huurmoordenaars liet ombrengen, en zijn handlangers, hebben ons gewoon gemanipuleerd.
Interessant filmpje..
RSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 16:51   #89
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
blij voor Kosova
Amai nie!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 17:12   #90
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wen er maar aan dat het nooit zal gebeuren, of word ongelukkig oud.
Als de Russen Kosovo binnenvallen, dan denk ik dat de Navo zijne kak zal inhouden.
Denkt u niet ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 17:54   #91
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als de Russen Kosovo binnenvallen, dan denk ik dat de Navo zijne kak zal inhouden.
Denkt u niet ?
Dat hebben ze gedaan maar ze zijn weer vertrokken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 19:49   #92
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het ellendige van de Yanken is dat ze nog immer met een levensgroot Commi trauma rondlopen. Een trauma dat bij elke passende gelegenheid opnieuw leven ingeblazen wordt.

Om te beginnen zal er never en nooit een Rus het in zijn bolle kop halen een oorlog op te starten tegen de Yanken. Omgekeerd was de mogelijkheid levensgroot aanwezig en is nog steeds niet helemaal bezworen.
Omdat Yanken niet helemaal achterlijk zijn, ze kunnen idd lezen, weten ze dat de Polen en Russen gezworen historische vijanden zijn. Prcecies daarom wilden de Yanken daar een raketschild plaatsen. Achterlijker dan achterlijk, want Europa zou de eerste consequenties dragen van een aanval van bezopen rednecks.
Hier had de EU ogenblikkelijk moeten ingrijpen met een integraal "opdonderen".
Maar nee.
Als Europa Europa wil blijven zal het politieke roer radicaal om moeten en weg van Amerika moeten varen. In ieder opzicht vormen de VS een radicale bedreiging voor Europa, zowel militair, economisch en financieel.
Oud 24 juli 2010, 13:13   #93
RSK
Burgemeester

Standaard

Russische Kosovo-documentaire
RSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 13:47   #94
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Kosovo wordt erkend door o.a. Belgie, Nederland en de meerderheid v.d. EU-landen. Ook de VS erkennen Kosovo.
D�*t is belangrijk ! Reeds 69 landen erkennen het land.
69 is een kleine minderheid van de wereld. Reeds 4 landen erkennen Zuid OssetiË en Abchazië en 25 anderen hebben er een diplomatieke missie gevestigd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2010, 13:49   #95
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Servische Bosniërs willen eigen land

Bosnië en Herzegovina dreigt uit elkaar te vallen. De circa 1 miljoen Serven in het land willen zich mogelijk onafhankelijk verklaren nu het Internationaal Gerechtshof heeft bepaald dat de afscheiding van Kosovo legaal was.
Ik hoop van ganser harte dat dit doorgezet wordt en dat die debiele kromsprekers van het Internationaal Gerechtshof meteen de gevolgen van die achterlijke uitspraak onder de neus gewreven krijgen.
Toch zegt iets me dat, indien de Bosnische Serviërs dit werkelijk zullen gaan proberen, het opeens niet meer mogelijk zal blijken...
Oud 24 juli 2010, 13:54   #96
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
1° Niet veralgemenen !
2° Geen jezuïetenpraat meer a.u.b.
3° Wees realist en aanvaard de werkelijkheid. Er zit veel waarheid in je betoog maar hiermee verandert er NIETS aan de onafhankelijkheid van Kosovo.
Oh maar de werkelijkheid is ook dat Kosovo niet door de VN en het grootste deel van de wereld (ook niet door bvb. spanje) erkend is en ook niet door de Servische minderheiid in Kosovo, die enkel de autoriteiten in Belgrado erkennen. Een patstelling, met ook grote economische gevolgen, welk bedrijf zal bvb. investeren in een land met onduidelijke of niet erkende staatsinstellingen? Ze hebben ook geen supermacht als buur die hen miljarden geeft, zoals Zuid OssetiË en Abchazië.
Dus als ze een oplossing willen zullen ze moeten onderhandelen met Belgrado, en Noord Kosovo, waar de meerderheid Servisch is, komt dan bij Servië.
Oud 24 juli 2010, 13:58   #97
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Het verbaast me hoeveel kenners er op dit forum zitten wat betreft de lange en complexe geschiedenis van de Balkan. Als ik dat hier allemaal zo lees is die geschiedenis eigenlijk bijzonder eenvoudig. Wat me dan wel weer verbaast is dat er twee erg eenvoudige, maar tegenstrijdige versies van dit verhaal als absolute waarheid worden aangenomen. Enerzijds is er de versie waarin die arme Serviërs, verdedigers van Europa tegen de boze Muzelman, het zwarte schaap zijn in de internationale gemeenschap, die nu alweer genaaid worden. Anderzijds is er de versie waarin de kleine arme Kosovaar vertrappeld werd door de grote, boze Serviër en nu als een soort herstelvergoeding zijn verloren thuisland terug "veroverd" heeft.

Volgens mij maakt wat Den Haag al dan niet erkent geen reet uit, want het is maar een kwestie van tijd voor ze daar weer aan het moorden gaan. Dat lijkt daar tenslotte de volkssport, ze oefenen dan ook al honderden jaren.
Het kan zeker ontaarden in een bloedbad, als Pristina zal proberen de Servishe minderheid haar wil op te leggen. In dat geval komt Servië zeker tussen.
Oud 24 juli 2010, 14:01   #98
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik hoop van ganser harte dat dit doorgezet wordt en dat die debiele kromsprekers van het Internationaal Gerechtshof meteen de gevolgen van die achterlijke uitspraak onder de neus gewreven krijgen.
Toch zegt iets me dat, indien de Bosnische Serviërs dit werkelijk zullen gaan proberen, het opeens niet meer mogelijk zal blijken...
Klopt, want de zogenaamde internationale gemeenschap (eufimisme voor het Westen en haar instrumenten) is anti-Servisch. Maar ik denk niet dat de Servische Bosniërs zich daar veel van zullen aantrekken. Dankzij Milosevic en Karazic (nog altijd een held in Srpska) hebben ze een heel grote autonomie en zijn ze defacto reeds zo goed als onafhankelijk.
Oud 24 juli 2010, 14:03   #99
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het ellendige van de Yanken is dat ze nog immer met een levensgroot Commi trauma rondlopen. Een trauma dat bij elke passende gelegenheid opnieuw leven ingeblazen wordt.

Om te beginnen zal er never en nooit een Rus het in zijn bolle kop halen een oorlog op te starten tegen de Yanken. Omgekeerd was de mogelijkheid levensgroot aanwezig en is nog steeds niet helemaal bezworen.
Omdat Yanken niet helemaal achterlijk zijn, ze kunnen idd lezen, weten ze dat de Polen en Russen gezworen historische vijanden zijn. Prcecies daarom wilden de Yanken daar een raketschild plaatsen. Achterlijker dan achterlijk, want Europa zou de eerste consequenties dragen van een aanval van bezopen rednecks.
Hier had de EU ogenblikkelijk moeten ingrijpen met een integraal "opdonderen".
Maar nee.
Als Europa Europa wil blijven zal het politieke roer radicaal om moeten en weg van Amerika moeten varen. In ieder opzicht vormen de VS een radicale bedreiging voor Europa, zowel militair, economisch en financieel.
Bush was daar bijna in geslaagd. Maar Obama pakt het veel slimmer aan en nu zijn de banden met de EU en zelfs met Rusland heel goed.
Oud 24 juli 2010, 14:09   #100
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zelfs als die minderheden restanten van een bezettingsmacht zijn, zoals de Russen en Oekraïners in de Baltische republieken, Moldavië en nog wel veel meer van die landen. Deze uitspraak is lijkt sterk op ad-hoc rechtspraak die deze rechters nog zuur zal opbreken!

klopt. Wat ik mij afbraag is waarom redelijk veel ServiËrs dan op pro Europese partijen gestemd hebben? En waarom de partij van Milosevic liever een coalitie aangaat met de prowesterse partijen dan met de nationalisten die liever bij Rusland willen gaan aanleunen? Uit economische overwegingen? (Europa heeft meer subsidies te bieden dan Rusland)
Ik vind dat ServiË meer de Russiche kaart moet trekken, Rusland kan best een bondgenoot gebruiken i Zuid Oost Europa. Dat zal de EU ook aanzetten tot een versoepeling van haar eisen ten opzichte van ServiË. Dat zag je ook in verband met Belarus (om het van Rusland os te weken werden de meeste sancties opgeheven) en Turkije (Europa matigt haar eisen nadat Turkije betere relaties aanging met Rusland, Syrië en Iran. De Turken hebben duidelijk gemaakt dat als ze door het Westen afgewezen worden ze hun blik naar het oosten en het noorden zullen richten)

Laatst gewijzigd door tomm : 24 juli 2010 om 14:11.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be