![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor mij is de volgende stap een democratisch land. Of dat nu België is of Vlaanderen of Zottegem, mij maakt dat minder uit.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() echt gemeend ! ... ge kunt maar terugtrekken, dan ben je toch slechter af, niet ? |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Democratie is onrecht
![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
Waar ik me dan nog meer aan stoor zijn mensen die in een sociale woning leven en aan hun deur vind ge dan de nieuwste audi of bmw. De mensen die echt in nood zitten die worden gewoon niet geholpen. Sterker nog, die worden als uitschot behandeld. Er wordt gewoon gefoefeld met ons geld, dat gevoel heb ik. Ook mag er gerust harder opgetreden worden tov allochtonen (en autochtonen) die kweken als konijnen en hun kinderen geen deftige opvoeding geven. Kindergeld intrekken zou een goed begin zijn, verdomme.
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Ik heb er geen. Zolang ik maar mn zin krijg, zie ik geen problemen. Dat moet jij ondertussen wel al weten.
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Geen enkele partij sluit zelfs nog maar en beetje aan bij wat ik denk dus ik ga niet meer stemmen. Ik ben voor keiharde onpopulaire maatregelen en die durft zelfs de oppositie niet in de mond te nemen.
|
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Al eens nagedacht waarom we zoveel afdokken in dit land?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() De enige vorm van regering die met iedereen evenveel rekening houdt is anarchie.
|
|
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
|
||
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik werk met Turkse jongeren en hun ouders samen, zonder problemen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vorige verkiezingen Open VLD (den Alex) en Open VLD. Twee terug N-VA (Bartje) en Open VLD.
Waarom VLD: Omdat ik overtuigd liberaal ben. Ik weet het LDD probeert zich liberaler te profileren, maar ik vind dat een hoopje gestampte boeren (grosso modo). N-VA is focus net te hard op communautaire waardoor ze volgens mij hun liberale standpunten wel makkelijk laten vallen. Ideale scenario is dan ook een coalitie mmet N-VA en Open VLD. + Den alex omdat het een handelsingenieur is en is een keer geen jurist. Overheid mag is meer bestuurd woren als een bedrijf
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() Laatst gewijzigd door Perzik : 9 maart 2011 om 20:37. |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is is een koppelwerkwoord.
|
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Wel, indertijd, toen ik zowat 16 was leek dat project van Verafstoot mij wel wat.
Hij ging van alles doen, denk aan zijn burgermanifesten. Als minister van begroting saneerde hij hard, en dat beviel mij wel, want het idee was dat eens die staatsschuld eindelijk weg was we eindelijk eens zouden kunnen afzijn van die eeuwige besparingen. Toen ik mocht stemmen stemde ik dan ook PVV. Later, toen Verafstoot als premier met paars-groen aan de macht kwam leek er eindelijk eens wat verandering in te komen, zonder de CVP ging het allemaal beter zijn. Maar heel die periode bleek vooral gebakken lucht te zijn, en het in ijltempo uitgeven van alles waarvoor we jaren gespaard hadden. Verafstoot bleek al zijn idealen te verloochenen, als hij maar aan de vetpotten kon zitten, en er werd gepolitiseerd als nooit tevoren. Het enige positieve aan die periode vind ik de ethische zaken die ze gerealiseerd hebben. Voor wie moest ik dan stemmen ? De groenen waren nogal onrealistisch met de meeste van hun plannen (één keer voor Agalev gestemd, Europees dan, omdat ik vond dat de milieuproblematiek toen te weinig aandacht kreeg op Europees vlak), de sossen kunnen het goed zeggen maar ze verloochenen hun kiezerspubliek (denk aan de laatste reportage van Panorama over de energiepolitiek in ons land. SP.a doet graag alsof zij tegen het quasi-monopolie van Electrabel zijn, maar de maatregelen die ze nemen spelen perfect in de kaart van dat bedrijf...), de VU onder leiding van Bert Bleiter leek mij maar een slap geval, en bij de CVP wist je nooit welke vleugel na de verkiezingen de overmacht zou krijgen. Dus dan maar Vlaams Blok gestemd, wegens gebrek aan alternatief, en ook uit protest tegen al de scheefgegroeide toestanden. Ook het feit dat de vreemdelingenproblematiek niet besproken mocht worden, de corruptie in Wallonië, enz. Meer en meer gezien hoe de Vlaams-Waalse tegenstellingen alles onmogelijk maakten in dit land. Dan nog een keertje Vlaams Belang gestemd. Uiteindelijk gezien hoe N-VA opkwam en op veel vlakken veel beter aansluit bij mijn overtuiging. Ik weet dat er bij sommigen een zekere minachting bestaat voor de "zwevende" kiezer, maar ik voel mij helemaal niet zweven. Elke verandering van partij is weloverwogen geweest. En mochten er geen "zwevende" kiezers zijn, dan moesten ze geen verkiezingen houden, want dan bleven de verhoudingen voor eeuwig dezelfde...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 10 maart 2011 om 00:07. |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Iedereen stemt voor zijn binnenzak en beursje,
de rest is bla ... bla ... bla en pas vooral op voor diegenen die de wereld gaan veranderen ! |
![]() |