![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VU en daarna N-VA, ik heb ooit op Vivant gestemd (gemeenteraadsverkiezingen) omdat er geen N-VA lijst opkwam bij ons.
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorzaak van de bankencrisis is dat men zijn gang ging zonder de vrees om neergebliksemd te worden door God of om in een kerker gegooid te worden door de Koning. Dit was een immoreel houding niet alleen door de banken, ook door het toezicht, de politiek en zelfs de volledige bevolking die zich geen vragen stelde over de luxe die ze zelf ook genieten. Dit is ontploft tijdens de bankencrisis. De banken vertrouwden/geloofden elkaar niet meer. Daarom zijn de overheden tussengekomen. De overheden zijn nu in geloofwaardigheid aan het verliezen op de financiële markten. Dit reflecteert zich door de stijging van het goud. Als alle geloof en vertrouwen uit een samenleving verdwijnt valt men terug op zaken die men weet. Zo weet men de totale wereldhoeveelheid goud vrij goed en weet men de mogelijke aangroei ook vrij goed. Via een goudstandaard gaat men nooit het geloof/vertrouwen in geld verliezen. Spijtig genoeg leven we hier ver boven onze standaard en daarmee krijgt men dergelijk verhaal niet verkocht aan de bevolking. Ze geloven niet dat we hier boven onze stand leven. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 maart 2011 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het klopt natuurlijk dat we hier ver boven onze stand leven, maar dat moet toch ook genuanceerd worden: we verspillen belachelijk veel. Zowel in geldtermen (zoals de bail-outs aan corrupte banken) als in termen van grondstoffen (gigantische afvalbergen). Efficiënter en lokaal produceren en consumeren zou onze welvaart op zich niet doen afnemen, wel de negatieve neveneffecten verminderen.
|
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Toen ik pas mocht stemmen, stemde ik steevast op de VLD. Toen deze echter aan de macht kwamen en er van hun beloftes niets in huis kwam begon ik echter al sterk te twijfelen aan hen. Toen Dedecker met een eigen lijst begon, was ik direct grote voorstander van deze partij. Nog steeds draag ik deze een warm hart toe maar toen bleek bij de vorige verkiezingen dat DD wat uitgeblust was en er weinig of geen kans was dat de kiesdrempel gehaald ging worden, ben ik overgeschakeld naar het VB. Dit gevoel werd versterkt met het verhuizen naar Brussel en met de dagelijkse allochtonen problematiek herhaaldelijk in aanmerking te zijn gekomen. Vandaar verkies ik ook steeds meer een stem te geven aan het VB tot er eindelijk een strenge aanpak komt voor allochtoon gespuis. Tot het land gesplitst is. Slechts dan overweeg ik opnieuw een stem voor een liberale partij. Deze zal echter nooit meer de VLD zijn.
Verder kan ik nog de reacties voor zijn en zeggen dat mijn vrouw zelf geen europeaanse is, wel werkt maar minder rechten heeft dan de eerste beste sans-papier die beslist in hongerstaking te gaan. |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() N-VA, omdat die partij écht gaat voor de hervormingen, die niet alleen noodzakelijk zijn, maar ook de verschillende democratieën in België meer tot hun (democratisch) recht laten komen.
Laatst gewijzigd door respublica : 9 maart 2011 om 12:16. |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op voorstel van Djimi, zou ik aan m'n toekomstige partij nog dit punt toevoegen:
BROV: invoeren, op z'n minst voor zaken die de grondwet overstijgen of ondergeschikt dreigen te maken aan supranationale structuren, zoals de €U. Over de toekomstige hervorming van het Lissabon-verdrag moet alvast een referendum komen. En een breed publiek debat. Daarvoor zouden we dan weer de VRT moeten hervormen. |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() verkiezing 1: niet gaan stemmen (gemeente + provincie)
verkiezing 2: blanco (federaal) verkiezing 3: sp.a (Vlaams) + sp.a (Europees) verkiezing 4: sp.a (Kamer) + Groen! (Senaat) verkiezing 5: ofwel federaal: N-VA (Kamer) + sp.a (Senaat), ofwel gemeente: N-VA (Antwerpen) + provincie: sp.a (Antwerpen), ofwel Vlaams: N-VA (Antwerpen) + Europees: sp.a
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Groen!
klimaatprobleem |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de anderen kant van het IJzeren Gordijn voerde de overheden een andere strategie. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom is een stem voor de PVDA een verloren stem volgens u?
Of bent u van mening dat alleen een stem voor uw partij geen verloren stem is?
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Hoezo?
Citaat:
Ik vind het vervelend van constant op zo een vraag te moeten antwoorden. Stemmen op rechts is in mijn eigen vel snijden. SP.A stemmen heb ik trouwens maar één keer gedaan.
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei: zet uw grijze hersenmassa aan het werk. Een moslim die rechts stemt snijdt in het eigen vel. Logisch toch?
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=schaduwpremier;5348192]wat is er zo mooi aan een onafhankelijk vlaanderen?[quote]
+ 12 miljard euro geen opengrenzenbeleid + x miljard euro Citaat:
De politici die we daadwerkelijk willen komen aan de macht. Geen idioten meer zoals een Daerden of Dirupo Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
||
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Net een rekening ontvangen. Verkeersbelasting 600 euro, das toch niet meer normaal. Ik vraag me af wat dat gaat worden mocht België echt splitsen.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 maart 2011 om 12:55. |
||
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minder
|
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() NVA, net zoals vorige keer. Zolang dit land onbestuurbaar is door alarmbellen en weet ik veel wat, en de stem van de ene meer of minder waard is van de andere blijf ik NVA stemmen. ook al veroorzaakt dit de mogelijke dood van België.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Ik leun meer links aan dan rechts, helaas heb ik géén enkel vertrouwen in de Belgische linkse partijen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |