Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 11:58   #41
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

VU en daarna N-VA, ik heb ooit op Vivant gestemd (gemeenteraadsverkiezingen) omdat er geen N-VA lijst opkwam bij ons.
Oud 9 maart 2011, 11:59   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Die import-luxe is het probleem niet, of beter gezegd, die luxe verliezen we op termijn sowieso. Ik denk dat het tijdperk van de globalisering afgelopen is, we gaan terug naar een filosofie van 'small is beautiful'. De natiestaat wordt weer het referentiekader. Let maar eens op de vlaggen die je bij alle grote betogingen en opstanden van de afgelopen twee jaar ziet: geen vlaggen van de EU of de VN maar die van de naties. Dat zal ook betekenen dat we weer dingen zelf gaan moeten produceren.
De goudstandaard kan een referentie zijn maar ik zou die niet als zaligmakend beschouwen, net omwille van de corruptie, de militaire macht en het gebrek aan flexibiliteit die er mee gepaard gaan.
Het grote probleem is dat er een vertrouwenshiaat of een geloofshiaat. In se zijn het bijna synoniemen.

De oorzaak van de bankencrisis is dat men zijn gang ging zonder de vrees om neergebliksemd te worden door God of om in een kerker gegooid te worden door de Koning. Dit was een immoreel houding niet alleen door de banken, ook door het toezicht, de politiek en zelfs de volledige bevolking die zich geen vragen stelde over de luxe die ze zelf ook genieten.

Dit is ontploft tijdens de bankencrisis. De banken vertrouwden/geloofden elkaar niet meer. Daarom zijn de overheden tussengekomen. De overheden zijn nu in geloofwaardigheid aan het verliezen op de financiële markten. Dit reflecteert zich door de stijging van het goud.

Als alle geloof en vertrouwen uit een samenleving verdwijnt valt men terug op zaken die men weet. Zo weet men de totale wereldhoeveelheid goud vrij goed en weet men de mogelijke aangroei ook vrij goed. Via een goudstandaard gaat men nooit het geloof/vertrouwen in geld verliezen.

Spijtig genoeg leven we hier ver boven onze standaard en daarmee krijgt men dergelijk verhaal niet verkocht aan de bevolking. Ze geloven niet dat we hier boven onze stand leven.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 maart 2011 om 12:19.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 maart 2011, 12:02   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Het klopt natuurlijk dat we hier ver boven onze stand leven, maar dat moet toch ook genuanceerd worden: we verspillen belachelijk veel. Zowel in geldtermen (zoals de bail-outs aan corrupte banken) als in termen van grondstoffen (gigantische afvalbergen). Efficiënter en lokaal produceren en consumeren zou onze welvaart op zich niet doen afnemen, wel de negatieve neveneffecten verminderen.
Pelgrim is offline  
Oud 9 maart 2011, 12:07   #44
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Toen ik pas mocht stemmen, stemde ik steevast op de VLD. Toen deze echter aan de macht kwamen en er van hun beloftes niets in huis kwam begon ik echter al sterk te twijfelen aan hen. Toen Dedecker met een eigen lijst begon, was ik direct grote voorstander van deze partij. Nog steeds draag ik deze een warm hart toe maar toen bleek bij de vorige verkiezingen dat DD wat uitgeblust was en er weinig of geen kans was dat de kiesdrempel gehaald ging worden, ben ik overgeschakeld naar het VB. Dit gevoel werd versterkt met het verhuizen naar Brussel en met de dagelijkse allochtonen problematiek herhaaldelijk in aanmerking te zijn gekomen. Vandaar verkies ik ook steeds meer een stem te geven aan het VB tot er eindelijk een strenge aanpak komt voor allochtoon gespuis. Tot het land gesplitst is. Slechts dan overweeg ik opnieuw een stem voor een liberale partij. Deze zal echter nooit meer de VLD zijn.

Verder kan ik nog de reacties voor zijn en zeggen dat mijn vrouw zelf geen europeaanse is, wel werkt maar minder rechten heeft dan de eerste beste sans-papier die beslist in hongerstaking te gaan.
Bollywood is offline  
Oud 9 maart 2011, 12:14   #45
respublica
Minister

Standaard

N-VA, omdat die partij écht gaat voor de hervormingen, die niet alleen noodzakelijk zijn, maar ook de verschillende democratieën in België meer tot hun (democratisch) recht laten komen.

Laatst gewijzigd door respublica : 9 maart 2011 om 12:16.
respublica is offline  
Oud 9 maart 2011, 12:19   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Op voorstel van Djimi, zou ik aan m'n toekomstige partij nog dit punt toevoegen:

BROV: invoeren, op z'n minst voor zaken die de grondwet overstijgen of ondergeschikt dreigen te maken aan supranationale structuren, zoals de €U. Over de toekomstige hervorming van het Lissabon-verdrag moet alvast een referendum komen. En een breed publiek debat. Daarvoor zouden we dan weer de VRT moeten hervormen.
Pelgrim is offline  
Oud 9 maart 2011, 12:22   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

verkiezing 1: niet gaan stemmen (gemeente + provincie)
verkiezing 2: blanco (federaal)
verkiezing 3: sp.a (Vlaams) + sp.a (Europees)
verkiezing 4: sp.a (Kamer) + Groen! (Senaat)
verkiezing 5: ofwel federaal: N-VA (Kamer) + sp.a (Senaat), ofwel gemeente: N-VA (Antwerpen) + provincie: sp.a (Antwerpen), ofwel Vlaams: N-VA (Antwerpen) + Europees: sp.a
Oud 9 maart 2011, 12:23   #48
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Groen!
klimaatprobleem

toccata is offline  
Oud 9 maart 2011, 12:27   #49
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het klopt natuurlijk dat we hier ver boven onze stand leven, maar dat moet toch ook genuanceerd worden: we verspillen belachelijk veel. Zowel in geldtermen (zoals de bail-outs aan corrupte banken) als in termen van grondstoffen (gigantische afvalbergen). Efficiënter en lokaal produceren en consumeren zou onze welvaart op zich niet doen afnemen, wel de negatieve neveneffecten verminderen.
Zoals ik al stelde. Je krijgt het verhaal moeilijk verkocht dat we hier boven onze stand leven. Als er geen bail-out was geweest dan was de bevolking grotendeels haar geld kwijt. Zo'n schok zou nog niet slecht zijn. De ouderen onder ons kennen nog altijd het verhaal 'banken zijn dieven' en hoe de bank van de boerenbond en de bank van de arbeiders hun klanten zonder geld van waarde zette. Als er na de WO II geen algemeen wantrouwen was geweest tegenover de overheden en tegenover de banken had de bevolking zelf zijn welvaart niet zo kunnen/willen uitbouwen.

Langs de anderen kant van het IJzeren Gordijn voerde de overheden een andere strategie.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 maart 2011, 12:42   #50
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik stem al heel mijn meerderjarig leven strategisch voor Vlaamse onafhankelijkheid, niet meer niet minder.

van 1985 tot 2006 was dat VB yep, met lidkaart ook
in 2007 stemde ik reeds gedeeltelijk(senaat, niet kamer) op NVA (alhoewel ik ook nog steeds VB lid was)
in 2010 stemde ik voor kamer en senaat op NVA (nu met NVA lidkaart)
steeds omdat dit mij de beste strategische keuze voor een onafhankelijk Vlaanderen leek
in 2012 wordt het wsl VB (gemeente en provincie) (nee mijn NVA lidkaart is wsl niet weg dan)
in 2014 wordt het nog afwachten, maar ik denk dat ook dan een sterk VB noodzakelijk zal zijn om NVA tot standvastigheid te dwingen

edit : na 2015 in een onafhankelijk Vlaanderen dus ... zal ik wsl wisselend sociaal democraat en liberaal stemmen (waarbij ik steeds strategisch oppositie zal stemmen omdat het bestuur gewoon altijd beter kan)
wat is er zo mooi aan een onafhankelijk vlaanderen? wat zijn de voordelen? ga ik meer verdienen?
schaduwpremier is offline  
Oud 9 maart 2011, 12:46   #51
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Verloren stem, ze horen u toch niet.
Waarom is een stem voor de PVDA een verloren stem volgens u?

Of bent u van mening dat alleen een stem voor uw partij geen verloren stem is?
Oud 9 maart 2011, 12:50   #52
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Gelukkig doet dit geen pijn.
Hoezo?
Citaat:
Welk heil verwacht je van deze partijen?
Ik stem links wat in mijn geval maar logisch is.
Ik vind het vervelend van constant op zo een vraag te moeten antwoorden.

Stemmen op rechts is in mijn eigen vel snijden. SP.A stemmen heb ik trouwens maar één keer gedaan.
Oud 9 maart 2011, 12:52   #53
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Uw argumentatie was anders toch zeer duidelijk, een kleuterke geeft hetzelfde antwoord 'DAAROM'
Veel beters heb ik van uw zijde ook niet gelezen, Guido.
Zoals ik al zei: zet uw grijze hersenmassa aan het werk. Een moslim die rechts stemt snijdt in het eigen vel. Logisch toch?
Oud 9 maart 2011, 12:52   #54
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

[quote=schaduwpremier;5348192]wat is er zo mooi aan een onafhankelijk vlaanderen?[quote]

+ 12 miljard euro
geen opengrenzenbeleid + x miljard euro

Citaat:
wat zijn de voordelen?
Zie hierboven
De politici die we daadwerkelijk willen komen aan de macht. Geen idioten meer zoals een Daerden of Dirupo

Citaat:
ga ik meer verdienen?
Je zal meer overhouden
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 9 maart 2011, 12:54   #55
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
wat is er zo mooi aan een onafhankelijk vlaanderen? wat zijn de voordelen? ga ik meer verdienen?
Die vraag stel ik me inderdaad ook.

Net een rekening ontvangen. Verkeersbelasting 600 euro, das toch niet meer normaal. Ik vraag me af wat dat gaat worden mocht België echt splitsen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 maart 2011 om 12:55.
suqar_7loe is offline  
Oud 9 maart 2011, 12:56   #56
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je zal meer overhouden
Hoezo? Verklaar u nader aub.
Oud 9 maart 2011, 13:00   #57
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hoezo? Verklaar u nader aub.
Zie vorige post
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:00   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vraag stel ik me inderdaad ook.

Net een rekening ontvangen. Verkeersbelasting 600 euro, das toch niet meer normaal. Ik vraag me af wat dat gaat worden mocht België echt splitsen.

Minder
fox is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:01   #59
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

NVA, net zoals vorige keer. Zolang dit land onbestuurbaar is door alarmbellen en weet ik veel wat, en de stem van de ene meer of minder waard is van de andere blijf ik NVA stemmen. ook al veroorzaakt dit de mogelijke dood van België.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:03   #60
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo?

Ik stem links wat in mijn geval maar logisch is.
Ik vind het vervelend van constant op zo een vraag te moeten antwoorden.

Stemmen op rechts is in mijn eigen vel snijden. SP.A stemmen heb ik trouwens maar één keer gedaan.
Ik leun meer links aan dan rechts, helaas heb ik géén enkel vertrouwen in de Belgische linkse partijen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be