Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 13:05   #61
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
wat is er zo mooi aan een onafhankelijk vlaanderen?
Wel, een onafhankelijk Vlaanderen zou waarschijnlijk effectief democratisch zijn, wegens het wegvallen van alarmbellen en de hele hoop ondemocratische bullshit. En hopelijk ook zonder koningshuis, zoiets hoort namelijk niet thuis in een democratie.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:05   #62
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Minder
Wat is 'minder' ongeveer volgens u?
Oud 9 maart 2011, 13:06   #63
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat is 'minder' ongeveer volgens u?
Tussen de nul en de 599 euro, ongeveer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:10   #64
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik leun meer links aan dan rechts, helaas heb ik géén enkel vertrouwen in de Belgische linkse partijen.
Hier net hetzelfde. Mijn ideale partij bestaat niet. Ik kan me zelfs vinden in bepaalde vlaamsblok standpunten maar vind de rechtse partijen niet sociaal genoeg. Ofwel racistisch.

Ook heb ik het niet voor de rechtse Vlaamse politici buiten Peumans.
Oud 9 maart 2011, 13:14   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel beters heb ik van uw zijde ook niet gelezen, Guido.
Zoals ik al zei: zet uw grijze hersenmassa aan het werk. Een moslim die rechts stemt snijdt in het eigen vel. Logisch toch?
daarom niet hé. veel moslims zijn even conservatief als N-VA of zelfs VB. en volgens mij is het "moslim-zijn" eerder religieus en niet politiek?

kan je als moslim liberale gedachten hebben over economie, samenleving, ethische kwesties? ik dacht van wel?
Oud 9 maart 2011, 13:15   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
verkiezing 1: niet gaan stemmen (gemeente + provincie)
verkiezing 2: blanco (federaal)
verkiezing 3: sp.a (Vlaams) + sp.a (Europees)
verkiezing 4: sp.a (Kamer) + Groen! (Senaat)
verkiezing 5: ofwel federaal: N-VA (Kamer) + sp.a (Senaat), ofwel gemeente: N-VA (Antwerpen) + provincie: sp.a (Antwerpen), ofwel Vlaams: N-VA (Antwerpen) + Europees: sp.a
als je nog eens spa overweegt, laat t me dan eens weten ... ik geef je nog een naam door van een goeie vriendin, steengoeie politica ook ... ze zit alleen bij de verkeerde voor mij
Anna List is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:16   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
wat is er zo mooi aan een onafhankelijk vlaanderen? wat zijn de voordelen? ga ik meer verdienen?
in één woord ?

democratie.
Anna List is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:16   #68
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Wel, een onafhankelijk Vlaanderen zou waarschijnlijk effectief democratisch zijn, wegens het wegvallen van alarmbellen en de hele hoop ondemocratische bullshit. En hopelijk ook zonder koningshuis, zoiets hoort namelijk niet thuis in een democratie.
en wat is de volgende stap? limburg onafhankelijk? zou niet slecht zijn
schaduwpremier is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:22   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vraag stel ik me inderdaad ook.

Net een rekening ontvangen. Verkeersbelasting 600 euro, das toch niet meer normaal. Ik vraag me af wat dat gaat worden mocht België echt splitsen.
door het tweedemocratieënland kunnen zowel Vlaanderen als Wallonie geen aangepast beleid voeren
waardoor we in de praktijk meestal 2 verschillende beleidsopties mogelijk houden ... in t slechtse geval geen
maar in elk geval veel te duur bezig zijn. en dat is structureel inherent aan B.

ik geef u mijn favoriete voorbeeldje :

W kiest voor centralistisch georganiseerde geneeskunde in ziekenhuizen
VL kiest voor een sterk uitgebouwde filterende eerstelijns huisartsengeneeskunde

2 legitieme en verdedigbare politieke keuzes.

in B wordt dat de onbetaalbare combinatie én én ... waardoor we beiden de nieuwe ontwikkelingen in bvb kankermedicatie niet meer in de gezondheidszorg hebben ...

wil je t concreet ? :
op deze manier kost B ons jaarlijks 1100 doden.

ik vraag mij af waarom W geen recht heeft op haar keuze ... of VL op haar keuze
Anna List is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:22   #70
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
daarom niet hé. veel moslims zijn even conservatief als N-VA of zelfs VB. en volgens mij is het "moslim-zijn" eerder religieus en niet politiek?
Dat kan goed zijn. Religieus inderdaad, maar ook politiek vind ik.

Stel dat ik als moslim ervoor zou kiezen rechts te stemmen omwille van economische redenen. Hoe zit het dan met het sociale aspect? Ik ben absoluut voor integratie maar niet ten koste van mijn religie. Ik vind dat een dame die wilt werken en studeren met een hidjaab dat kan, volgens de meeste rechtse partijen kan dat niet. Links denkt daar anders over (buiten de hypocriete SP.A uiteraard). Voor mij is het sociale aspect even belangrijk of zelfs belangrijker dan het economische aspect. Ik betaal nog liever meer belastingen als ik weet dat een jood, moslim en anderen hun godsdienst op alle vlakken in alle vrijheid mogen beleven. Binnenshuis naar ook buitenshuis.

Citaat:
kan je als moslim liberale gedachten hebben over economie, samenleving, ethische kwesties? ik dacht van wel?
Natuurlijk kan dat.

Ik heb zelfs familieleden die Vlaamsnationalistisch zijn.
Oud 9 maart 2011, 13:23   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo?

Ik stem links wat in mijn geval maar logisch is.
Ik vind het vervelend van constant op zo een vraag te moeten antwoorden.

Stemmen op rechts is in mijn eigen vel snijden. SP.A stemmen heb ik trouwens maar één keer gedaan.
waarom zou rechts stemmen in je eigen vel snijden ?
ik kreeg de indruk dat jij fervent voorstander was van stevig aanpakken van mistoestanden en beginnende delinquentie ...
Anna List is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:23   #72
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en wat is de volgende stap? limburg onafhankelijk? zou niet slecht zijn
Nee, Limburg herenigen.
SDG is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:23   #73
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Hoe bevalt het u in Zele te wonen? Daar leven toch wel veel Turken hé.
Oud 9 maart 2011, 13:24   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo? Verklaar u nader aub.
mannekes ... is geld jullie enige bekommernis mss ???
Anna List is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:25   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
²

als ze die alarmbellen en belangenconflicten schrappen en elk zitje in kamer en senaat evenveel stemmen kost ... mogen ze B van mij laten bestaan.
Anna List is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:26   #76
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Een niet nader genoemd forummer schreef hier destijds dat hij de eerste linkse allochtoon nog moest tegenkomen. Misschien toch iets om over na te denken?
SDG is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:26   #77
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier net hetzelfde. Mijn ideale partij bestaat niet. Ik kan me zelfs vinden in bepaalde vlaamsblok standpunten maar vind de rechtse partijen niet sociaal genoeg. Ofwel racistisch.

Ook heb ik het niet voor de rechtse Vlaamse politici buiten Peumans.
Sugar houdt wel van een stevige kabouter zo nu en dan
Anna List is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:26   #78
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Neen, het sociale aspect is belangrijker.

Maar ik vind geld ook belangrijk. Vind gij die bedragen die wij moeten afdokken normaal misschien. Ik dok alleen maar af en krijg geen cent terug.
Oud 9 maart 2011, 13:27   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan goed zijn. Religieus inderdaad, maar ook politiek vind ik.

Stel dat ik als moslim ervoor zou kiezen rechts te stemmen omwille van economische redenen. Hoe zit het dan met het sociale aspect? Ik ben absoluut voor integratie maar niet ten koste van mijn religie. Ik vind dat een dame die wilt werken en studeren met een hidjaab dat kan, volgens de meeste rechtse partijen kan dat niet. Links denkt daar anders over (buiten de hypocriete SP.A uiteraard). Voor mij is het sociale aspect even belangrijk of zelfs belangrijker dan het economische aspect. Ik betaal nog liever meer belastingen als ik weet dat een jood, moslim en anderen hun godsdienst op alle vlakken in alle vrijheid mogen beleven. Binnenshuis naar ook buitenshuis.

Natuurlijk kan dat.

Ik heb zelfs familieleden die Vlaamsnationalistisch zijn.
Sugar is van goeden huize
Anna List is offline  
Oud 9 maart 2011, 13:28   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, het sociale aspect is belangrijker.

Maar ik vind geld ook belangrijk. Vind gij die bedragen die wij moeten afdokken normaal misschien. Ik dok alleen maar af en krijg geen cent terug.
dat vind ik ook

cruciaal is daarbij ons sociaal stelsel betaalbaar houden door alle misbruik er uit te weren (en ja dan heb ik het ook over medische overconsumptie) ... geen enkle linkse partij in B wil/kan dat aanpakken ...
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be