Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2011, 22:18   #81
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zoals reeds gezegd worden ze niet verplicht te geloven maar om de lessen bij te wonen.
Maar wat verwacht u dan als ze door hun imams worden verplicht om de TV op een ander kanaal te zetten als er iets vertoond wordt dat in strijd is met de islam en als ze niet aanwezig mogen zijn op de kerstborrel omdat daar alcohol geschonken wordt? Deze mensen hebben zich een geweldig gewetenprobleem laten aanpraten. Ga daar maar eens een oplossing voor bedenken. Allah ziet alles hoor en hij zal ze laten branden in de hel. Nog liever kruipen ze terug in een tent of een grot dan dat ze de moderne wetenschap een oor schenken. We moeten ze dus meteen maar voor de keus stellen nietwaar?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 22:56   #82
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals reeds gezegd worden ze niet verplicht te geloven maar om de lessen bij te wonen.
ik zeg ook niks over het geloven, bij wonen leekt mij synoniem van aanwaarden. je zou dit toch niet negeren.

Laten wij ons even kijken wat de wetenschappers over de evolutie denken.

Citaat:
These classical evolutionary theories are a gross oversimplification of an immensely complex and intricate mass of facts, and it amazes me that they were swallowed so uncritically and readily, and for such a long time, by so many scientists without a murmur of protest.” (Chain 1971, 367).
alain_bergmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:06   #83
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

mijn joodse broer dixie aanwaard geen argumenten die niet door nobelprijs wetenschappers bewestigt zijn (voor mij blijft gelijk welke prijs dat een wetenschapper gekregen heeft, zelfs als hij drie ballen heeft maakt niet veel uit, de waarheid is belangrijker)

hieronder een paar nobelprijzen en hun commentaar over evolutie;

Citaat:
Nobel prize-winning scientist Charles Townes said, "Intelligent design, as one sees it from a scientific point of view, seems to be quite real.” Another Nobel prize winning scientist, Richard Smalley, wrote, “Evolution has just been dealt its death blow...[after studying the origin of life] with my background in chemistry and physics, it is clear evolution could not have occurred.”
Oud 19 december 2011, 23:10   #84
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
ik zeg ook niks over het geloven, bij wonen leekt mij synoniem van aanwaarden. je zou dit toch niet negeren.

Laten wij ons even kijken wat de wetenschappers over de evolutie denken.
Dat hebt ge met een theorie, die is niet volmaakt en evolueert naarmate de kennis toeneemt.
Dat is het verschil met het scheppingsverhaal. Dat zou door de schepper zelf gedicteerd zijn maar staat bol van de fouten en gebreken. Zou de schepper zelf niet meer weten hoe hij het gedaan heeft
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 23:31   #85
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

nu ik stel mijn vraag aan de mensen die van apen afkomstig zijn, verontschuldig mij maar het is jullie standpunt niet mijn.

Waar is het missende schakel tussen twee bestaande groepen, volgen Darwin zelf moesten er 1000000000 zijn en hij vond het zelf raar dat ze geen ene schakel gevonden heeft maar verschillende groepen
Oud 19 december 2011, 23:39   #86
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat hebt ge met een theorie, die is niet volmaakt en evolueert naarmate de kennis toeneemt.
Dat is het verschil met het scheppingsverhaal. Dat zou door de schepper zelf gedicteerd zijn maar staat bol van de fouten en gebreken. Zou de schepper zelf niet meer weten hoe hij het gedaan heeft
de schepper zou geen fout gemaakt hebben maar de mens zelf die tot nu toe denkt dat hij de god is en past alles op zijn eigen manier aan, zelfs de boodschap van de schepper. zo hebben de cristen na 200 jaar beslist dat Jezus een god was, zijn gewoon samengekomen gestemd en voala!!! tenzij dat Jezus nergens in bijbel zeg dat hij God de vader of de schepper is. een paar simpele woordjes voor domme mensen. Neen hij heeft het niet gezegt! maar de mensen hebben gestemd en basta! idem voor evolutie theorie het is meer een ideologie dan wetenschap. de dommeriken hebben beslist dat wij moeten geloven in evolutie, dus wij moeten dat doen!
Oud 19 december 2011, 23:53   #87
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
De mens zelf die tot nu toe denkt dat hij de god is en past alles op zijn eigen manier aan.
Allee vooruit. Stoppen met fundamenteel onderzoek. Alleen maar research naar iets onnozel dat we kunnen verpakken en duur verkopen.

Is de zwaartekracht voor u ook een ideologie? Spring eens van een ladder en vertel wat er gebeurt.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 11:16   #88
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nu ik stel mijn vraag aan de mensen die van apen afkomstig zijn, verontschuldig mij maar het is jullie standpunt niet mijn.

Waar is het missende schakel tussen twee bestaande groepen, volgen Darwin zelf moesten er 1000000000 zijn en hij vond het zelf raar dat ze geen ene schakel gevonden heeft maar verschillende groepen
Dat de mens nog veel ontbrekende schakels voorlopig niet gevonden heeft is geen probleem.
Dat de schepper de dino vergeten was lijkt mij erger.
Oud 20 december 2011, 11:22   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de schepper zou geen fout gemaakt hebben maar de mens zelf die tot nu toe denkt dat hij de god is en past alles op zijn eigen manier aan, zelfs de boodschap van de schepper. zo hebben de cristen na 200 jaar beslist dat Jezus een god was, zijn gewoon samengekomen gestemd en voala!!! tenzij dat Jezus nergens in bijbel zeg dat hij God de vader of de schepper is. een paar simpele woordjes voor domme mensen. Neen hij heeft het niet gezegt! maar de mensen hebben gestemd en basta! idem voor evolutie theorie het is meer een ideologie dan wetenschap. de dommeriken hebben beslist dat wij moeten geloven in evolutie, dus wij moeten dat doen!
Ge hebt er anders geen probleem mee om een van die dommeriken, omdat hij beweerde een rechtstreekse verbinding met God te hebben, te volgen.
Oud 20 december 2011, 11:34   #90
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Allee vooruit. Stoppen met fundamenteel onderzoek. Alleen maar research naar iets onnozel dat we kunnen verpakken en duur verkopen.

Is de zwaartekracht voor u ook een ideologie? Spring eens van een ladder en vertel wat er gebeurt.
Ik vrees ervoor dat op dit forum een massale paradox aan het spoken en daardoor beginnen verschillende mensen de wetten en theorien te mengen. zwaartekracht is een wet, is iets dat ik kan voelen, zien, ervaren en het evolutie is een interessante boek voor mij, maar de steven king zijn boeken zijn voor mij meer interesanter en realistischer dus ik stel voor dat op school de evolutie vervangen door theorie van paralell werelden of zoiets.
Oud 20 december 2011, 11:52   #91
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat de mens nog veel ontbrekende schakels voorlopig niet gevonden heeft is geen probleem.
Hieronder staat goed beschreven over dino's, natuur staat daar nergens dino geschreven, want de benaming dino heeft mens zelf uitgevonden.

http://www.creabel.org/index.php?id=106
Oud 20 december 2011, 11:54   #92
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ge hebt er anders geen probleem mee om een van die dommeriken, omdat hij beweerde een rechtstreekse verbinding met God te hebben, te volgen.
Wie beweerde een rechtstreekse verbinding met G-d? Jezus? natuurlijk zou er verbinding met g-d zijn g-d heeft hem toch zelf naar de aarde gestuurd
Oud 20 december 2011, 11:55   #93
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees ervoor dat op dit forum een massale paradox aan het spoken en daardoor beginnen verschillende mensen de wetten en theorien te mengen. zwaartekracht is een wet, is iets dat ik kan voelen, zien, ervaren en het evolutie is een interessante boek voor mij, maar de steven king zijn boeken zijn voor mij meer interesanter en realistischer dus ik stel voor dat op school de evolutie vervangen door theorie van paralell werelden of zoiets.
Nee Alain, een theorie OMVAT wetten.

De evolutietheorie omvat bijvoorbeeld de Wetten van Mendel, als je die kent. (weinig kans vrees ik)

De zwaartekrachtTHEORIE van newton die stelt dat massa's bewegen door krachten zoals onderlinge aantrekking, OMVAT de wet 2de van Newton F=m*a bijvoorbeeld.

Jij begrijpt dus gewoon niet wat een theorie is.
Een theorie is de beste verklaring die de wetenschap op een bepaald moment heeft van een verzameling observaties en experimenten op een bepaald gebied.
Een theorie is het totale mozaiek van vaststellingen en wetten die men in de loop van de geschiedenis opbouwt.

De evolutietheorie is de beste verklaring die de wetenschap (biologie, paleontologie, embryologie, biochemie, ....) momenteel heeft om te verklaren hoe het leven op deze planeet er momenteel uitziet en ontwikkeld is en geen enkele wetenschapper heeft deze theorie kunnen ontkrachten in de voorbije 150 jaar.

Steekt het dan zo erg dat god niet nodig is in dit verhaal en duidelijker dan ooit gereduceerd wordt tot puur verzinsel van de mens?

Laatst gewijzigd door parcifal : 20 december 2011 om 12:02.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 12:00   #94
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie beweerde een rechtstreekse verbinding met G-d? Jezus? natuurlijk zou er verbinding met g-d zijn g-d heeft hem toch zelf naar de aarde gestuurd
Elke profeet.
Oud 20 december 2011, 12:05   #95
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
geen ontbrekende schakels = geen bewijs van een theorie, want volgens Darwin zijn theorie moeten er miljoenen schakels zijn. de evolutie van mens is al lang ontkracht geweest, de neanderthaler is een type van mensen die nog altijd bestaan en niet evolueren een leven voorbeeld de succesvolle russische boxer Nikolaj Valoejev.

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 20 december 2011 om 12:05.
Oud 20 december 2011, 12:11   #96
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen ontbrekende schakels = geen bewijs van een theorie, want volgens Darwin zijn theorie moeten er miljoenen schakels zijn. de evolutie van mens is al lang ontkracht geweest, de neanderthaler is een type van mensen die nog altijd bestaan en niet evolueren een leven voorbeeld de succesvolle russische boxer Nikolaj Valoejev.

Maar met de miljarden ontbrekende jaren in het scheppingsverhaal hebt ge geen probleem.
Om nog maar over de uitleg van het heelal te zwijgen.
Oud 20 december 2011, 12:20   #97
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nee Alain, een theorie OMVAT wetten.

De evolutietheorie omvat bijvoorbeeld de Wetten van Mendel, als je die kent. (weinig kans vrees ik)

De zwaartekrachtTHEORIE van newton die stelt dat massa's bewegen door krachten zoals onderlinge aantrekking, OMVAT de wet 2de van Newton F=m*a bijvoorbeeld.

Jij begrijpt dus gewoon niet wat een theorie is.
Een theorie is de beste verklaring die de wetenschap op een bepaald moment heeft van een verzameling observaties en experimenten op een bepaald gebied.
Een theorie is het totale mozaiek van vaststellingen en wetten die men in de loop van de geschiedenis opbouwt.

De evolutietheorie is de beste verklaring die de wetenschap (biologie, paleontologie, embryologie, biochemie, ....) momenteel heeft om te verklaren hoe het leven op deze planeet er momenteel uitziet en ontwikkeld is en geen enkele wetenschapper heeft deze theorie kunnen ontkrachten in de voorbije 150 jaar.

Steekt het dan zo erg dat god niet nodig is in dit verhaal en duidelijker dan ooit gereduceerd wordt tot puur verzinsel van de mens?
in het begin zei jij theorie van Newton, nu zegt u dat de therie van Newton omvat de wetten, maar er wordt nooit en nergens theorie van Newton gezegt omdat dit niet correct is de rest ben ik mee eens wat is uw probleem ??? nadat iets ontdekt is is het niet meer theorie, maar een wet, komaan ipv te erkennen dat jij een fout gemaakt hebt begint u nog meer fouten te maken NIET alleen fouten maken maar schaamteloos liggen hieronder nog eens speciaal voor u bewijs van de wetenschappers die evolutie ontkennen:
Citaat:
Nobel prize-winning scientist Charles Townes said, "Intelligent design, as one sees it from a scientific point of view, seems to be quite real.” Another Nobel prize winning scientist, Richard Smalley, wrote, “Evolution has just been dealt its death blow...[after studying the origin of life] with my background in chemistry and physics, it is clear evolution could not have occurred.”
Oud 20 december 2011, 12:22   #98
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
in het begin zei jij theorie van Newton, nu zegt u dat de therie van Newton omvat de wetten, maar er wordt nooit en nergens theorie van Newton gezegt omdat dit niet correct is de rest ben ik mee eens wat is uw probleem ??? nadat iets ontdekt is is het niet meer theorie, maar een wet, komaan ipv te erkennen dat jij een fout gemaakt hebt begint u nog meer fouten te maken NIET alleen fouten maken maar schaamteloos liggen hieronder nog eens speciaal voor u bewijs van de wetenschappers die evolutie ontkennen:
Nee alain. Je begrijpt het niet. Lees mijn post nog eens.

Een theorie wordt nooit wet, net zoals 1 steentje nooit een mozaiek wordt.

Een ontdekking KAN uitgroeien tot een wet, die dan deel gaat uitmaken van de theorie. Nooit omgekeerd.

Laatst gewijzigd door parcifal : 20 december 2011 om 12:24.
Oud 20 december 2011, 12:23   #99
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Maar met de miljarden ontbrekende jaren in het scheppingsverhaal hebt ge geen probleem.
Om nog maar over de uitleg van het heelal te zwijgen.
op welke manier kan jij bewijzen dat de aarde milkarden jaren bestaat??? hoe diep begraven hoe ouder??? ha ha ha
Oud 20 december 2011, 12:36   #100
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
op welke manier kan jij bewijzen dat de aarde milkarden jaren bestaat??? hoe diep begraven hoe ouder??? ha ha ha
Nee, dat is gemeten door WMAP.
Misschien geloof je NASA niet, maar je kan onmogelijk Guinness negeren.

http://map.gsfc.nasa.gov/

Citaat:
WMAP definitively determined the age of the universe to be 13.73 billion years old to within 1% (0.12 billion years) -as recognized in the Guinness Book of World Records!

Laatst gewijzigd door parcifal : 20 december 2011 om 12:37.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be