Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Je protesteert tegen BDW omwille van het feit dat hij
homo's schoffeert 7 6,93%
moslims schoffeert 6 5,94%
vlaams belang stemmers schoffeert 6 5,94%
homoseksuele moslim vlaams belang stemmers schoffeert 10 9,90%
de bugers die naar de stadsdiensten komen, beziet als 'klanten' 8 7,92%
ik protesteer niet, ik vind dat BDW volledig gelijk heeft 88 87,13%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2013, 20:24   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
goed gezegd!

dat is precies wat de nva doet. de mening van een minderheid opdringen aan de meerderheid, en dan de calimero uithangen.
Maak een poll over dit onderwerp !
Je zult onmiddellijk zien hoe groot die "minderheid" is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 20:28   #82
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het geel en zwart zit er toch ook in, jij bent ook niet snel tevreden, ook zo'n verzuurde koekoek, zoals de kleine keizer?
zoals zijn grote voorbeeld *bart de waanzinnige*
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 20:30   #83
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
zoals zijn grote voorbeeld *bart de waanzinnige*
De druiven van oktober ll. zijn nu nog �*ltijd te zuur...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 20:46   #84
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goed gezegd!

dat is precies wat de nva doet. de mening van een minderheid opdringen aan de meerderheid, en dan de calimero uithangen.
Zelfs bij het lezerspubliek van De Morgen blijkt een meerderheid achter Bart de Wever te staan.

Naam: poll.png
Bekeken: 191
Grootte: 8,7 KB

Dus laat de linkiewinkies maar al ophouden de calimero uit te hangen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 20:47   #85
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
www.demorgen.be

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...er-loket.dhtml

Ik wil bij deze weg protesteren tegen de enggeestigheid, kleinburgerlijkheid en onverdraagzaamheid van Bart DeWever. Wie doet mee met mij?

Kies in de poll tegen wat precies jij protesteert.

Tegen het feit dat hij

- homo's schoffeert
- moslims schoffeert
- Vlaams belang stemmers schoffeert
- homoseksuele moslim Vl. belang stemmers schoffeert
- burgers die naar de stadsdiensten komen, beziet als 'klanten'
Dramakween
Oud 3 februari 2013, 20:48   #86
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Aan al die verongelijkte mensen hier op dit forum :de betrokkenen zelf hebben er blijkbaar geen probleem mee.
Maar ja, ik veronderstel dat nuancering voor velen hier niet zo evident is (we zullen het maar niet kwade wil noemen, zeker).

Citaat:
Volgens Bart De Wever, in De Standaard van vandaag, kan het niet dat een loketbediende een homo-t-shirt draagt. Het roze huis/çavaria Antwerpen reageerde zeer warm en 'to the point'.

In De Standaard van vandaag verklaart Bart De Wever (voorzitter N-VA), in een klein hoekje van een uitgebreid interview, dat het dragen van bijv. een homo-t-shirt door een bediende van een publiek loket niet kan, net zoals een hoofddoek dragen of een t-shirt met het opschrift "Eigen volk eerst" niet kan.

De website van Het roze huis/çavaria Antwerpen, de koepelorganisatie van de verenigingen voor holebi's en transgenders in de provincie Antwerpen, vat de visie van BDW perfect samen.

In een pas verspreid persbericht benadrukt Het roze huis-çavaria Antwerpen dat BDW spreekt als werkgever die de neutraliteit van zijn personeel belangrijk vindt en dat het verbod op het dragen van een homo-t-shirt zeker niet stigmatiserend is.

"Alle werkgevers dragen de verantwoordelijkheid om een veilig klimaat te creëren voor wie holebi of transgender is. Zo moet een man zijn vriend kunnen meenemen naar een personeelsfeest, moet openlijk gepraat kunnen worden over hoe iemand zich voelt, en moet er ruimte bestaan voor een werknemer die van geslacht verandert." En dat kan voor de werkgever van de stad Antwerpen.

Het Roze huis-çavaria Antwerpen is bovendien tevreden dat het Antwerps bestuursakkoord acties voorziet rond het holebi-thema.

"BDW zegt niet dat holebi's niet zichtbaar mogen zijn in de stad, want dat is wel belangrijk voor ons", aldus voorzitter Leonie Nelissen. "We zullen er bij hem voor ijveren dat Antwerpen nog meer een plek mag worden waar holebi's en transgenders zichzelf kunnen zijn."
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 20:50   #87
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
goed gezegd!

Ach zo,die doen eigenlijk maar nét hetzelfde als u hier telkens weer probeert te doen...

Is genoteerd mijn beste....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 20:54   #88
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar was de homo beweging toch niet ontevreden met de overwinning van De Wever.
Zie de regenboogvlag die tijdens de wandeling naar het stadhuis wordt mee gedragen.

http://www.youtube.com/watch?v=zFM_Y00sMUM
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 21:27   #89
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goed gezegd!

Ik dacht dat het een bestuursbeslissing was?
Oud 3 februari 2013, 21:41   #90
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Inleiding:

Er was eens in China een modeshow waar ook enkele Belgische modeontwerpers aan deelnamen.
Het Belgische jasje had vanachter op de rug in grote letters: Belgium staan.
Een reporter van bij ons vroeg aan een Chinese bezoeker: Weet U wat van België?
De jonge man keek de dame even streng aan en sprak de wijze woorden:

Ja ik weet dat, dat is dat land waar iedereen maar doet wat hij/zij wil.

(ter info: na daar even goed mee gelachen te hebben dacht ik, die slaat nagels met koppen die man)

Mensen hebben de laatste jaren alles maar naar hun eigen hand gezet en vergaten de 'rules and regulations'.
Uiteindelijk zijn er politiekers die dat willen terugdraaien en beetje orde op zaken stellen.
Pijnlijk detail is, mensen voelen zich daarbij aangevallen en veroordelen wat deze politiekers willen doen.

Ok, zo kan ik nog uren doorgaan natuurlijk ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 februari 2013 om 21:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 22:53   #91
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Er zijn maar 3 mogelijkheden.
1) BDW provoceert opzettelijk om in het nieuws te blijven.
2) BDW is door zijn onverwachte succes niet meer in staat zijn eigen denken in vraag te stellen en de ja-knikkers rond hem doen dat ook niet.
3) Zij intelligentie wordt collectief onderschat.
Ik gok op 3... Wat een idiote lul.
Doe eens normaal onnozelaar!

Wat Dewever vertelde is niet meer dan een maatregel die door het vorige stadsbestuur werd uitgevaardigd, en waar van Dewever in feite vertelde dat hij deze zal blijven behouden. De "islamitische homoseksuele vlaamsbelanger" was een boutade, niet meer, niet minder.

Wat zit jij hier dan eigenlijk te lullen over lullen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 3 februari 2013 om 23:09.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 22:54   #92
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het geel en zwart zit er toch ook in, jij bent ook niet snel tevreden, ook zo'n verzuurde koekoek, zoals de kleine keizer?
Zie jij nu eigenlijk zelf de verzuring in je post niet?
Een beetje zelfreflectie zou je sieren, geloof me!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 3 februari 2013, 23:00   #93
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
www.demorgen.be

Ik wil bij deze weg protesteren tegen de enggeestigheid, kleinburgerlijkheid en onverdraagzaamheid van Bart DeWever. Wie doet mee met mij?

Tegen het feit dat hij

- homo's schoffeert
- moslims schoffeert
"schofferen"

wat een kut woord. Zijt gij rap geschoffeerd?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 23:06   #94
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Er zijn maar 3 mogelijkheden.
1) BDW provoceert opzettelijk om in het nieuws te blijven.
2) BDW is door zijn onverwachte succes niet meer in staat zijn eigen denken in vraag te stellen en de ja-knikkers rond hem doen dat ook niet.
3) Zij intelligentie wordt collectief onderschat.
Ik gok op 3... Wat een idiote lul.
Mijn beste Tom,
Kan het zijn dat je bij punt drie éigelijk bedoelt: "collectief OVERschat" ?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 23:08   #95
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
www.demorgen.be

Tegen het feit dat hij

- homo's schoffeert
- moslims schoffeert
Dus zeggen dat de burger die bij een verplicht neutrale stadsdienst komt aankloppen er geen boodschap aan heeft dat de loketbediende islamitisch, homoseksueel of eender welke politieke voorkeur heeft, is enggeestig, kleinburgerlijk en onverdraagzaam????

Wat scheelt er toch met jullie?

Oud 3 februari 2013, 23:10   #96
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik dacht dat het een bestuursbeslissing was?
Van het vorig stadsbestuur dan nog...

De dresscode van de stad
donderdag 08 maart 2007

ANTWERPEN - Personeel in uniform draagt geen andere kledij of kentekens, met uitzondering van de symbolen van de stedelijke huisstijl.

Personeel in werkkleding of veiligheidskledij draagt geen andere kledij of kentekens met uitzondering van de symbolen van de stedelijke huisstijl.

Personeel dat direct in contact staat met publiek, klanten of externe partners, draagt degelijke, niet opzichtige kledij. Uiterlijke symbolen van levensbeschouwelijke, politieke, syndicale, sportieve,... overtuiging worden niet tijdens de werkuren gedragen, ook niet voor het goede doel. Dus geen kruisje, keppeltje, hoofddoek, tulband, HIV-speldje, kentekens serviceclubs, verenigingen, enz...

Andere personeelsleden dragen eveneens een degelijke, niet opzichtige kledij, die hoffelijkheid uitstraalt. Zo kan bijvoorbeeld wel een oorbel voor mannen maar geen zware neuspiercing. Zo kan ook een hoofddoek maar geen zware sluiervorming.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=RC19B725

Toendertijd zat Tom Lanoye zich daar al vreselijk over op te boeien, maar het was dan ook zowat de enige.

Maar owee als Dewever er nog eens op terugkomt omdat een reporter er zijn mening over vraagt en zelfs zo stoutmoedig is om een paar voorbeelden te geven.

'Elke vorm van expressie is begrensd', stelt De Wever. 'Dat is bij uitstek zo als je namens de stad Antwerpen aan een loket zit. Mag een vrouw een hoofddoek dragen? Uiteraard. Maar niet achter een loket. Wie het gezicht is van de stad Antwerpen, wordt neutraliteit opgelegd. Een loketbeambte mag ook geen T-shirt dragen met het opschrift 'Eigen volk eerst'. Ik wil ook niet dat iemand met een regenboog T-shirt achter het loket zit. Omdat een homoseksueel via een dergelijke symboliek duidelijk maakt dat hij of zij die obediëntie is toegedaan. En andere mensen herkennen dat.'

De Wever benadrukt dat hij niets tegen homo's heeft. 'Integendeel. Maar vind ik dat je met zo'n T-shirt achter een loket kunt zitten? Nee. Ik wil bescheiden uitingen van individuele identiteit door de vingers zien, maar een klant bij de stad Antwerpen heeft er geen boodschap aan te weten dat de loketbeambte een homoseksuele islamiet is die voor Vlaams Belang stemt.'

Dan is het kot te klein.

De arrogantie waarmee o.a. een Tobback dan zit te tweeten is misselijkmakend.
Die vent is de grootste populist die er op dit moment in de politieke wereld rondloopt.
Het erge is dat er zoveel mensen rondlopen met een Deweverfobie, dat ze hem niet kunnen uitspuwen, en hem braaf moeten toeknikken dat ie gelijk heeft, zelfs al voelen ze de aversie spontaan tot aan hun huig opwellen.

Laatst gewijzigd door Nierika : 3 februari 2013 om 23:28.
Oud 3 februari 2013, 23:33   #97
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
www.demorgen.be

Tegen het feit dat hij

- homo's schoffeert
- moslims schoffeert
Waarom stem jij op "ik vind dat BDW homo's schoffeert", "dat ie moslims schoffeert", maar geen VB-stemmers?
Waarom is je verontwaardiging selectief?
Kun je dat eens uitleggen in klare en duidelijk taal waar hem nu precies die nuance zit?
Toont zo'n onderscheid nu niet in wezen aan dat ie gelijk heeft?
Als jij enkel voor je eigen kerk predikt, kun je je dan voorstellen dat iemand van een andere kerk precies aanstoot zal nemen aan die van jou?
Is dat probleem vermijden nu niet precies de bedoeling van het volstrekte neutraliteitsprincipe?
Toont jouw houding de noodzakelijkheid van het principe niet aan?

Oud 4 februari 2013, 10:45   #98
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Paul Magnette doet ook weer zijn duit in het zakje. Leuke medestanders, zeg ik.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 11:33   #99
Zwitser

Standaard

Wat ook grappig is, is dat blijkbaar 8 forummers tegen een klantvriendelijke overheid zijn...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2013, 12:42   #100
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Zelfs geen HIV-speldje... Dat is dan wel weer verregaand... Je kunt geen stadskantoor binnengaan of je krijgt bloeddonor-reclame (een goed initiatief).

Laatst gewijzigd door lombas : 4 februari 2013 om 12:43.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be