![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Je protesteert tegen BDW omwille van het feit dat hij | |||
homo's schoffeert |
![]() ![]() ![]() |
7 | 6,93% |
moslims schoffeert |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,94% |
vlaams belang stemmers schoffeert |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,94% |
homoseksuele moslim vlaams belang stemmers schoffeert |
![]() ![]() ![]() |
10 | 9,90% |
de bugers die naar de stadsdiensten komen, beziet als 'klanten' |
![]() ![]() ![]() |
8 | 7,92% |
ik protesteer niet, ik vind dat BDW volledig gelijk heeft |
![]() ![]() ![]() |
88 | 87,13% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus laat de linkiewinkies maar al ophouden de calimero uit te hangen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Aan al die verongelijkte mensen hier op dit forum :de betrokkenen zelf hebben er blijkbaar geen probleem mee.
Maar ja, ik veronderstel dat nuancering voor velen hier niet zo evident is (we zullen het maar niet kwade wil noemen, zeker). Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Blijkbaar was de homo beweging toch niet ontevreden met de overwinning van De Wever.
Zie de regenboogvlag die tijdens de wandeling naar het stadhuis wordt mee gedragen. http://www.youtube.com/watch?v=zFM_Y00sMUM |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat het een bestuursbeslissing was?
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inleiding:
Er was eens in China een modeshow waar ook enkele Belgische modeontwerpers aan deelnamen. Het Belgische jasje had vanachter op de rug in grote letters: Belgium staan. Een reporter van bij ons vroeg aan een Chinese bezoeker: Weet U wat van België? De jonge man keek de dame even streng aan en sprak de wijze woorden: Ja ik weet dat, dat is dat land waar iedereen maar doet wat hij/zij wil. (ter info: na daar even goed mee gelachen te hebben dacht ik, die slaat nagels met koppen die man) Mensen hebben de laatste jaren alles maar naar hun eigen hand gezet en vergaten de 'rules and regulations'. Uiteindelijk zijn er politiekers die dat willen terugdraaien en beetje orde op zaken stellen. Pijnlijk detail is, mensen voelen zich daarbij aangevallen en veroordelen wat deze politiekers willen doen. Ok, zo kan ik nog uren doorgaan natuurlijk ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 3 februari 2013 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat Dewever vertelde is niet meer dan een maatregel die door het vorige stadsbestuur werd uitgevaardigd, en waar van Dewever in feite vertelde dat hij deze zal blijven behouden. De "islamitische homoseksuele vlaamsbelanger" was een boutade, niet meer, niet minder. Wat zit jij hier dan eigenlijk te lullen over lullen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 3 februari 2013 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een beetje zelfreflectie zou je sieren, geloof me!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
wat een kut woord. Zijt gij rap geschoffeerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Kan het zijn dat je bij punt drie éigelijk bedoelt: "collectief OVERschat" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat scheelt er toch met jullie?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Van het vorig stadsbestuur dan nog...
De dresscode van de stad donderdag 08 maart 2007 ANTWERPEN - Personeel in uniform draagt geen andere kledij of kentekens, met uitzondering van de symbolen van de stedelijke huisstijl. Personeel in werkkleding of veiligheidskledij draagt geen andere kledij of kentekens met uitzondering van de symbolen van de stedelijke huisstijl. Personeel dat direct in contact staat met publiek, klanten of externe partners, draagt degelijke, niet opzichtige kledij. Uiterlijke symbolen van levensbeschouwelijke, politieke, syndicale, sportieve,... overtuiging worden niet tijdens de werkuren gedragen, ook niet voor het goede doel. Dus geen kruisje, keppeltje, hoofddoek, tulband, HIV-speldje, kentekens serviceclubs, verenigingen, enz... Andere personeelsleden dragen eveneens een degelijke, niet opzichtige kledij, die hoffelijkheid uitstraalt. Zo kan bijvoorbeeld wel een oorbel voor mannen maar geen zware neuspiercing. Zo kan ook een hoofddoek maar geen zware sluiervorming. http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=RC19B725 Toendertijd zat Tom Lanoye zich daar al vreselijk over op te boeien, maar het was dan ook zowat de enige. Maar owee als Dewever er nog eens op terugkomt omdat een reporter er zijn mening over vraagt en zelfs zo stoutmoedig is om een paar voorbeelden te geven. 'Elke vorm van expressie is begrensd', stelt De Wever. 'Dat is bij uitstek zo als je namens de stad Antwerpen aan een loket zit. Mag een vrouw een hoofddoek dragen? Uiteraard. Maar niet achter een loket. Wie het gezicht is van de stad Antwerpen, wordt neutraliteit opgelegd. Een loketbeambte mag ook geen T-shirt dragen met het opschrift 'Eigen volk eerst'. Ik wil ook niet dat iemand met een regenboog T-shirt achter het loket zit. Omdat een homoseksueel via een dergelijke symboliek duidelijk maakt dat hij of zij die obediëntie is toegedaan. En andere mensen herkennen dat.' De Wever benadrukt dat hij niets tegen homo's heeft. 'Integendeel. Maar vind ik dat je met zo'n T-shirt achter een loket kunt zitten? Nee. Ik wil bescheiden uitingen van individuele identiteit door de vingers zien, maar een klant bij de stad Antwerpen heeft er geen boodschap aan te weten dat de loketbeambte een homoseksuele islamiet is die voor Vlaams Belang stemt.' Dan is het kot te klein. De arrogantie waarmee o.a. een Tobback dan zit te tweeten is misselijkmakend. Die vent is de grootste populist die er op dit moment in de politieke wereld rondloopt. Het erge is dat er zoveel mensen rondlopen met een Deweverfobie, dat ze hem niet kunnen uitspuwen, en hem braaf moeten toeknikken dat ie gelijk heeft, zelfs al voelen ze de aversie spontaan tot aan hun huig opwellen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 3 februari 2013 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom is je verontwaardiging selectief? Kun je dat eens uitleggen in klare en duidelijk taal waar hem nu precies die nuance zit? Toont zo'n onderscheid nu niet in wezen aan dat ie gelijk heeft? Als jij enkel voor je eigen kerk predikt, kun je je dan voorstellen dat iemand van een andere kerk precies aanstoot zal nemen aan die van jou? Is dat probleem vermijden nu niet precies de bedoeling van het volstrekte neutraliteitsprincipe? Toont jouw houding de noodzakelijkheid van het principe niet aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paul Magnette doet ook weer zijn duit in het zakje. Leuke medestanders, zeg ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Wat ook grappig is, is dat blijkbaar 8 forummers tegen een klantvriendelijke overheid zijn...
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs geen HIV-speldje... Dat is dan wel weer verregaand... Je kunt geen stadskantoor binnengaan of je krijgt bloeddonor-reclame (een goed initiatief).
Laatst gewijzigd door lombas : 4 februari 2013 om 12:43. |
![]() |
![]() |