![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stelde toch zelf: mensen sluiten overeenkomsten en dat zijn vormen van huwelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten kan men trouwens niet zomaar kinderen buiten een bestaand huwelijk "legaliseren". De erkenning door de vader is een heel ander paar mouwen, zeker als men gehuwd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een fles azijn en een fles wijn, zijn beiden flessen met vloeistoffen. Ze zijn beide geschikt voor consumptie. Zowel wijn als azijn, kunnen in saus verwerkt worden. Wijn kan ook gedronken worden. Azijn meestal niet. Soms is wijn ook ondrinkbaar, omdat hij in azijn veranderde. Dan zit hij in een wijnfles met een etiket van wijn, maar hij is toch azijn geworden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik die evidentie echt uitleggen? Citaat:
In mijn kennissenkring wordt er duchtig op los gekweekt zo binnen als buiten het huwelijk, en de erkenning is een fluitje van een cent, een formaliteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent niet consequent, daar u niet bevestigde wat de gevolgen zijn van uw bewering. En die is: als het slechts gaat om een samenlevingscontract of een contract van andere aard tussen verschillende personen, dan is uiteindelijk ieder contract waarbij mensen zich tegenover elkaar engageren een huwelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geloof je echt dat een huwelijk aangegaan b.v. in een of andere niet erkende sekte rechtsgeldig is, en dezelfde rechten en plichten meebrengt als een erkende legale verbintenis?
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 21 juni 2013 om 22:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil het echter niet tot wijn verklaren. Net zo met het zogezegde homo"huwelijk" dat er nu eenmaal geen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is het zo in de VS dat het religieuze huwelijk in meerdere staten rechtskracht heeft. Het omgekeerde van wat u dus stelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wens enkel te duiden dat het huwelijk een religieus begrip is (zoals jij aanhaalde, ook voor joden, Romeinse neopaganisten &c.) en dat ik niet wens dat de staat zich hier mee bezig houdt. Voor mij mag dat burgerlijk huwelijk dus afgeschaft worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is prima, maar dat is uw interpretatie als katholiek. Voor een protestant is het dus geen sacrament en ik gebruikte de zin "het huwelijk is een religieus instituut" - naargelang de interpretatie.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Azijn is trouwens hoofdzakelijk wijn! Echt waar, uw vergelijking pleit meer voor mijn visie op huwelijk. Als u er echt niet mee omkan dat homo's ook huwen, dan mag u dat voor mijn part anders noemen. Maar de wetgever zal hen desondanks identieke rechten als gehuwden toekennen. Die zal u hen niet kunnen afnemen, hoe u hun verbintenis ook noemt.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 juni 2013 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoegenaamd wel, daar u juist veralgemeende. U stelde een tegenstelling op: katholieken versus protestanten, terwijl dat helemaal niet klopt. U hebt daarbij trouwens zeker niet nagedacht over de leer van de wederdopers bijvoorbeeld, waarvan een groot gedeelte juist iedere staatsinterventie op dat vlak resoluut afwijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn dan ook heel veel samenlevingsvormen die bijna niet van een huwelijk te onderscheiden zijn.
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik het nogmaals herhalen? Er stond nergens dat protestanten het als een sacrament zien. Wel dat het voor veel protestanten weldegelijk een religieuze dimensie heeft, iets wat u ontkende. Bij de lutheranen bijvoorbeeld. Bij de anglicanen. Bij de wederdopers. Enzovoort.
|
![]() |
![]() |