![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Ik las deze week een artikel in de Standaard Weekblad. Het artikel was genaamd '10 jaar homohuwelijk in Belgie: holebi's geven het goede voorbeeld.'
Ik kan het volledige artikel helaas niet linken, aangezien de Standaard Online een abonnement vereist om volledige artikels te kunnen lezen (men moet ergens munt uit slaan), maar heb hier voor me wel de fysieke kopie van het artikel. Het artikel gaat dus in feite over het homohuwelijk, hoe homo's en lesbiennes omgaan met hun relatie, wat voor problemen ze meemaken in vergelijking met heterokoppels, en de beleving van het huwelijk voor hen hier in Belgie. Over het algemeen bejubelt het artikel het homohuwelijk (zie titel), zeggende dat het homohuwelijk zelfs het hoogtepunt is in de ontwikkeling van het liefdeshuwelijk: Citaat:
Citaat:
Voor wie geïnteresseerd is in het hele artikel, het werd dus gepubliceerd in De Standaard Weekblad op 15 juni 2013. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Om het dus kort te stellen: het homohuwelijk is als het ware een zegen voor de maatschappij. Maar wel is er wetenschappelijk aangetoond dat meer dan de helft van de homomannen wel lekker seks heeft buiten zijn relatie met één enkele partner. Wat moet ik hieruit opmaken? Hoe zou het homohuwelijk dan 'beter' zijn dan een heterohuwelijk, terwijl homo's het begrip 'monogaam' toch wel wat losjes opvatten?
Maar ja, wie de regenbooggemeenschap ook maar een tikkeltje durft te bekritiseren, wordt automatisch bestempeld als 'homofoob', nietwaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Tsja, mannen kunnen nu eenmaal sneller emotie van lust onderscheiden dan vrouwen, en laat er in een homohuwelijk nu net 2 mannen zijn.
Huwelijk en monogamie staan imo ook los van elkaar, zie de veelwijverij en verstandshuwelijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat een aantal mensen homofiel of lesbisch zijn vanuit genetische bepaalde factoren staat buiten kijf. Evenwel, wat we tegenwoordig in het bonte holebi-wereldje aantreffen is zodanig divers dat ik langs geen kanten geloof dat het allemaal om genetisch bepaald sexueel gedrag gaat. Er zijn alvast de zogezegde "bisexuelen" waar ik mij serieuze vragen bij stel. Hetero's die graag van "twee walletjes" eten. Verder ben ik er ook van overtuigd dat een aantal holebi's zich bij dat maatschappelijk verschijnsel aansluiten puur uit drang om de "trend" te volgen. Dat soort mensen beschouwt de noties "hetero" en "partnertrouw" als voorbijgestreefd of zelfs achterlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Of het nu over homo's, hetero's of over transseksuele vetganzen die aan sm doen gaat, hoe anderen hun huwelijk invullen zijn jouw zaken niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Holebis geven het goede voorbeeld? In zekere zin wel... Andere groepen met een afwijkende seksbeleving (die geen thuis vonden onder de holebis zoals de SM-relnichten bvb.) staan al aan te schuiven om de fakkel van de 'progressiviteit over te nemen... De pedofielen en bestialiteitsfans om maar een paar te noemen... http://forum.politics.be/showthread.php?t=187723 Juicht o vooruitstrevenden... ![]() ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer dan 50% voor homo's die in een relatie zitten? Ik plak hetzelfde percentage op hetero's (zowel mannen als vrouwen). De telling in een beperkte kennissenkring is niet eens bij te houden. Ik zeg tegen mijn dochter als soort van opvoeding dat mannen in se niet monogaam zijn. Meer dan vrouwen. Dat is geen kritiek, het is gewoon zo. Maar de katholieke kerk heeft aangestuurd op het monogame, met het gedacht wellicht dat mannen sowieso wel aan hun gerief zouden geraken. En met de Kerk zaten de meeste vrouwen voor het meeste van hun levenstijd toch vol. De Kerk is in alle opzichten een pro man gedoe geweest, en is het nog steeds. Zwanen zijn niet monogaam. Een wijfjeszwaan kan het aanleggen met een mannelijke zwaan voor het DNA only, en een langduriger alliantie aangaan met een andere mannelijke zwaan omdat die nu eenmaal geschikt is voor nestzorg. Geen wonder dus dat de zwaan als symbool van eeuwige trouw en liefde gebruikt wordt. Dat beest hebben we heel terecht als symbool van eeuwige trouw en liefde gekozen. De homo sapiens is qua seksueel gedrag wel een hele rare vogel. Je kan er geen etiket op plakken. Ik zie in elk geval geen verschil tussen andersgeaarden en hetero's. Die laatsten doen het minder openlijk en het wordt meer doodgezwegen en meer aanvaard, al eeuwenlang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen die tegen het homo-huwelijk zijn redeneren uit homofobe gevoelens, en met die mensen kun je simpelweg geen discussie voeren. Dat is eigenlijk best zonde. Wat er zijn wel degelijk argumenten te geven tegen het homohuwelijk die niet homofoob van aard zijn. Neem bijvoorbeeld de oorspronkelijke bedoeling van het huwelijk, liefde (ying en yang ) enz. Als je daar nostalgische gevoelens aan hangt, dan kun je dat gebruiken om tegen het homohuwelijk te redeneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de vroegmoderne tijd werd wel eens gesuggereerd dat als getrouwde mannen escapades hadden, dat best met andere mannen kon. Zo werd het risico op bastaardkinderen volledig teniet gedaan, werden geen getrouwde vrouwen verleid en het prostitutiemilieu vermeden.
Netjes.
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze verwees verder naar een onderzoek die een correlatie vermoedt tussen het hebben van een robuuste schedelvorm en het opnemen van data. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Begrijp ik het goed dat omdat hoe anderen hun huwelijk invullen onze zaken niet zijn, we dan ook geen commentaar mogen geven op een artikel over homohuwelijk en zeker als er tegenstrijdigheden in staan ?