![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat weet ik? Stel dat ik arts ben, dan ben ik helemaal niet verplicht over te gaan tot de toepassing van die wetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Vanuit democratisch oogpunt draait het daar helemaal om, beste Jan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, u lijkt opgescheept te zitten met een verwarring in uw denken, nl. dat men als burger de inhoud en de toepassing van de weten zou moeten erkennen of horen te erkennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Beetje harder wijzen dus; je zit nog niet eens in de richting nu... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan stel ik u de vraag: hoe ziet die erkenning er dan uit die ik als burger zal uitdragen? U beweert immers om de haverklap dat ik de inhoud van de wet erken. Waardoor nu eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie geen enkele tegenspraak, daar in het bijzonder voor deze wet er geen vereiste is dat ik als burger instem over het recht van een andere burger. Ik mag dat binnen een democratie gerust op morele of levensbeschouwelijke gronden verwerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar blijft de goede fee waarbij ik 1 wens mag doen & uitvoeren ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mooi zo. Je hebt het begrepen. Eindelijk. Het zou tijd worden. Laten we dit gegeven nu even doortrekken naar de praktijk/dagelijkse leven. Ben jij als katholiek door om het even welke wet verplicht om onder bepaalde omstandigheden een abortus te laten uitvoeren? Ben jij als katholiek door om het even welke wet verplicht om euthanasie aan te vragen? Inderdaad het antwoord is néén. Herlees het nog eens. Néén. Je beschikt namelijk over een vrije keuze. Jij bent volkomen vrij om te handelen volgens jouw levensbeschouwelijke opvatting. Jouw echtgenote zal nooit worden verplicht een abortus te laten uitvoeren. Jijzelf zal nooit verplicht worden om euthanasie aan te vragen. Niemand die jou zal tegenhouden om te kiezen voor pallitatieve sedatie. Die keuze is gehéél aan jou. We leven dus inderdaad in een democratische rechtstaat waarin niemand - jij evenmin - het recht ontzegd wordt om te handelen vanuit zijn/haar levensbeschouwelijke opvattingen. Geheel conform jouw hiervoor gestelde visie op een democratie. Mijn gelukwensen. Je hebt eindelijk begrepen wat een democratie precies inhoudt. Maar misschien heb je - in jouw haast om semantische spelletjes te spelen, - je wat onbeholpen uitgedrukt. Je bedoelt feitelijk dat jij en jouw medegelovigen - indien nodig ben je zelfs bereid een coalitie aan te gaan met islamieten - het recht moeten hebben om jullie religieuze visie éénzijdig op te leggen aan iederéén, inclusief anders- of nietgelovigen. Wat dan weer botst met jouw eerder geponeerde (én correcte) stelling. Dat is namelijk geen democratie meer. Zelfs niet indien er een (religieuze) meerderheid wordt voor gevonden. Je ontzegt namelijk het recht van andersdenkenden om te handelen volgens hun eigen levensbeschouwelijke opvattingen... Citaat:
Het doet écht geen pijn, dit in tegenstelling tot de enorme spagaat waarin jij jezelf hebt gekronkeld.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 december 2013 om 06:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat ik vanuit mijn eigen levensbeschouwelijke opvatting de consumptie van kleine doses cannabis/hasjiesj en LSD via het spijsverteringsstelsel niet alleen 'géén probleem', maar in bepaalde gevallen zelfs 'bijzonder heilzaam' zou vinden. Bent u dan van mening dat een democratische rechtsstaat mij het recht kan & mag ontzeggen te handelen vanuit mijn eigen levensbeschouwelijke opvatting en pakweg twee keer per maand in de beslotenheid van mijn woonkamer 1 gram in een koekje verwerkte cannabis/hasjiesj en pakweg één keer per jaar 5 microgram LSD te consumeren? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanuit een meerderheid dan de wetgever bepalen dat alle vormen van drugs illegaal zijn. Dat is dan een uiting van de visie die bij die meerderheid heerst. Langs democratische weg wordt dit dan in wetgeving gegoten, ook al is er een groep andersdenkenden die meent dat drugs geen probleem vormt en bijgevolg ook niet verboden hoort te worden. Hiermee wordt ook het recht ontzegt aan wie drugs wil zou willen vervaardigen, bezitten, verhandelen en gebruiken. Dit alles vanuit een welbepaalde visie op mens en maatschappij. Vanuit dat voorbeeld wordt duidelijk dat u democratie verwart met een volkomen neutrale overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |