![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Simplistisch Verbond zou trots zijn met uw lidmaatschap ![]() Laatst gewijzigd door Wapper : 12 juli 2014 om 22:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie de relevantie met de rest van het topic niet. Daarnaast, zelfs al zou u de wegcode als een inbreuk van uw vrijheid zien: ik vind niet dat het een overheidstaak is om in wegen te voorzien, de vrije markt kan dat perfect organiseren.
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Oproepen tot haat zit zeker wel vervat in de vrijheid van meningsuiting. Het is mijn recht om bepaalde mensen of groepen te haten, het is mijn (moreel) recht om die haat te uiten, en het is zelfs mijn (moreel) recht om die mensen dood te wensen.
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een kruispunt in Ethiopië |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard. Ik zie geen enkele reden waarom zij uitgesloten zouden worden omtrent het recht op privacy of het recht op vrijheid.
![]() |
#87 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Extremisme is voor mij het initiëren van geweld om politieke doeleinden na te streven. De grens is zeer duidelijk: geweldinitiatie. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als die conventies u - als particulier - niet aanstaan, dan neemt ge maar een andere weg.
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
(en let op dat je niet struikelt over je geweer) ![]() Laatst gewijzigd door Wapper : 13 juli 2014 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Dus zolang er geen fysiek geweld aan te pas komt, mag alles?
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het hangt af van uw definitie van het begrip "alles".
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Snel zullen ze merken dat ze zich maar beter afstemmen op elkaar. Gevolg, zij nemen de rol van de overheid over. Maar hoe zit het dan met uw vertegenwoordiging in het geheel? Hoe pas dat in uw vrijheid? Citaat:
Als de overheid telefoons aftapt, dan kan ze ook met het excuus afkomen 'als het u niet aanstaat, dan gebruikt ge maar een postduif'. Zie, je hebt de volle vrijheid om die keuze te maken.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 13 juli 2014 om 13:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Edit: Dit is gewoon het bestaan van het eigendomsrecht. Wat mijn eigendom is, daar kan niemand anders een claim op maken (een gevolg hiervan is dat belastingen dus diefstal zijn). Zij moeten dat eigendom ook respecteren. Het eerste eigendom dat iedere mens bezit, is zijn eigen lichaam. Het verbod op fysiek geweld is dus een rechtstreeks gevolg van het erkennen van de legitimiteit van het eigendomsrecht. Citaat:
Dat past perfect in het vrijheidsconcept dat ik hanteer. Het tegendeel zou pas absurd zijn: waarom zouden particulieren (klanten) vertegenwoordiging moeten krijgen omtrent eigendom van derden? Citaat:
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 13 juli 2014 om 14:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Of komen er nu weer uitzonderingsregeltjes? Citaat:
Citaat:
Weeral een uitzonderingsregel? Citaat:
Welke recht primeert? Citaat:
Citaat:
Waarom zou een partij een weg aanleggen als deze niet winstgevend zou zijn of op zijn minst niet zijn belangen dient? Hoe zou je nutsvoorzieningen aanleggen als die X aantal privé-eigendommen zou moeten doorkruisen? Citaat:
Dus de eigendom van een ander is dan toch niet zo absoluut in zover dat als het kabeltje door zijn eigendom loopt, hij daar of moet blijven? Dus ruimte, sfeer en eigendom moeten volgens bepaalde regels en wetten in elkaar overvloeien. Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | ||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iedereen kan een briefje bij zich houden waarin hij expliciet toestaat dat bepaalde burgers (bvb. diegenen met een bepaald diploma verpleegkunde of geneeskunde) ingrepen mag doen die hem gepast lijken indien deze persoon zich in kritieke toestand bevindt. Voor minder kritieke toestanden (operatie die nodig is terwijl de persoon in coma ligt) kan de persoon altijd op voorhand bepalen wie zijn 'voogd' is indien hij zich buiten bewustzijn bevindt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 13 juli 2014 om 17:17. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is reeds gebeurt zie Joods museum in Brussel...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() Dat zult ge toch eens moeten uitleggen. Waarom is het oproepen tot geweld geen uiting van een mening?
Daarnaast, wat is oproepen tot geweld? - Valt "de moslims zouden beter uitsterven" daar onder? - Valt "we zouden van de joden af moeten geraken" daar onder? - Valt "we moeten de katholieken vervolgen" daar onder? - Valt "we moeten de atheïsten uitmoorden" daar onder? - Valt "Allah zal alle ongelovige varkens gepast aanpakken" daar onder? - Valt het vorige met de toevoeging van "en iedere moslim moet Allah daarbij helpen" daar onder?