Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2015, 21:55   #81
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U werkt 9 maanden en wordt er 12 betaald, ik denk dat dit genoeg is.
Waarom krijg ik dan maar 1/3de van een dertiende maand?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 januari 2015 om 21:55.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 22:32   #82
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind ze duidelijker dan de meeste van uw berichten.
ale dank u, ik vind anders het aangenamer dat er meer over inhoud van de draad wordt gediscuteerd dan te zitten lullen over iemand zijn pensioen.

Dus een rijk iemand, is om er een getal op te plakken, iemand die bij de 1% rijkste van Belgie behoort, dat zijn mensen die meer dan 5miljoen euro verzameld hebben.

Trouwens, dat wil niet zeggen dat mensen die op dat niveau geraken slechte mensen zijn hoor, dat zijn mensen die ofwel kapitaal verzameld hebben op een speciale manier en altijd maar verder verstandig en opgeschaald geinvesteerd hebben
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 23:32   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ale dank u, ik vind anders het aangenamer dat er meer over inhoud van de draad wordt gediscuteerd dan te zitten lullen over iemand zijn pensioen.

Dus een rijk iemand, is om er een getal op te plakken, iemand die bij de 1% rijkste van Belgie behoort, dat zijn mensen die meer dan 5miljoen euro verzameld hebben.

Trouwens, dat wil niet zeggen dat mensen die op dat niveau geraken slechte mensen zijn hoor, dat zijn mensen die ofwel kapitaal verzameld hebben op een speciale manier en altijd maar verder verstandig en opgeschaald geinvesteerd hebben
Volgens mij heeft die 1% helemaal niks met verstand, goede investeringen, laat staan met verzamelen te maken.
Ik denk dat we eerder naar de mama's en de papa's van de 1% moeten kijken.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 januari 2015 om 23:32.
Oud 1 januari 2015, 23:47   #84
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Holly Woodpecker Bekijk bericht
Maar is 5 miljoen al rijk?
je zou kunnen zeggen dat de groep die boven de 5miljoen euro duikt en bij de happy few zit van de 1%, goed bezig is.
Oud 1 januari 2015, 23:47   #85
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Allee, ik ken iemand die in de jaren 60 met een klein kamionnetje begonnen is en nu één van de grootste transportbedrijven van dit land heeft . Waarde circa 25 miljoen, denk ik
En die mens is nooit met verlof geweest, woont in een arbeiderswoning en is niettegenstaande zijn hoge leeftijd nog steeds op zijn bedrijf aanwezig.
Hij stelt, denk ik, een 300 mensen te werk.
Ha, the good old American Dream...
Al decennialang de ideale wortel voor een leger ezels te laten wroeten.

Het blijven leuke anekdotes uiteraard.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 januari 2015 om 00:00.
Oud 1 januari 2015, 23:50   #86
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft die 1% helemaal niks met verstand, goede investeringen, laat staan met verzamelen te maken.
Ik denk dat we eerder naar de mama's en de papa's van de 1% moeten kijken.
een deel zal zijn geleefd hebben van dat kapitaal en zal het doen zakken hebben naar 3miljoen, een ander deel zal een kapitlaal van 10miljoen doen stijgen hebben naar 40 miljoen. Dat bestaat inderdaad

Dan zullen daar ook tussen zitten van elke kant goed geboerd, enig kind, en zelf initiatief genomen en samen zitten ze dan inderdaad in een schuitje dat ze 5miljoen eindigen.

EN nog een ander zal het zelf volledig opgebouwd hebben.

Maar het feit dat je de keuze mag maken hoe je uw geld investeert en verleeft, bepaald uiteindelijk hoever je springt. Het is inderdaad hoeveel je verdient, met welk blad je start, en de mix eindigt de ene met een kapitaal van 0euro, en de andere 200.000euro, en nog een ander kan zo danig apegierig leven en zodanig manikaaal investeren , dat hij eindigt met 5miljoen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 januari 2015 om 23:52.
Oud 1 januari 2015, 23:54   #87
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha, the good old American Dream...
Al decennialang de ideale wortel voor een leger ezels.

Het blijven leuke anekdotes uiteraard.
Ik zou dat niet de wortels voor ezels noemen, maar gewoon educatief interessant van hoe geraken die daar; Is het duur puur stom geluk dan mag je die inderdaad belasten. Maar zijn het mensen die gewoon bovengemiddeld 50jaar lang gewerkt hebben...
Een Toots tielemans werkt tot aan zijn 90, en heeft een apartement in NY van 1miljoeneuro, en vind dat normaal... Ik vind dat ook normaal trouwens.
Oud 1 januari 2015, 23:54   #88
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
een deel zal zijn geleefd hebben van dat kapitaal en zal het doen zakken hebben naar 3miljoen, een ander deel zal een kapitlaal van 10miljoen doen stijgen hebben naar 40 miljoen. Dat bestaat inderdaad

Dan zullen daar ook tussen zitten van elke kant goed geboerd, enig kind, en zelf initiatief genomen en samen zitten ze dan inderdaad in een schuitje dat ze 5miljoen eindigen.

EN nog een ander zal het zelf volledig opgebouwd hebben.

Maar het feit dat je de keuze mag maken hoe je uw geld investeert en verleeft, bepaald uiteindelijk hoever je springt. Het is inderdaad hoeveel je verdient, met welk blad je start, en de mix eindigt de ene met een kapitaal van 0euro, en de andere 200.000euro, en nog een ander kan zo danig apegierig leven en zodanig manikaaal investeren , dat hij eindigt met 5miljoen.
Jaja, door gierig te leven €5 miljoen vergaren...
Oud 2 januari 2015, 00:04   #89
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou dat niet de wortels voor ezels noemen, maar gewoon educatief interessant van hoe geraken die daar; Is het duur puur stom geluk dan mag je die inderdaad belasten. Maar zijn het mensen die gewoon bovengemiddeld 50jaar lang gewerkt hebben...
Een Toots tielemans werkt tot aan zijn 90, en heeft een apartement in NY van 1miljoeneuro, en vind dat normaal... Ik vind dat ook normaal trouwens.
Toots Thielemans behoort helemaal niet tot die 1%.
De 1% heeft personeel dat appartementen van €1 miljoen bezit.
Oud 2 januari 2015, 00:41   #90
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom krijg ik dan maar 1/3de van een dertiende maand?
Een 13de maand is niet verplicht wettelijk. En zijn 3.5 maand verlof al niet voldoende ?

Tel die dagen eens uit....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 00:46   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Allee, ik ken iemand die in de jaren 60 met een klein kamionnetje begonnen is en nu één van de grootste transportbedrijven van dit land heeft . Waarde circa 25 miljoen, denk ik
En die mens is nooit met verlof geweest, woont in een arbeiderswoning en is niettegenstaande zijn hoge leeftijd nog steeds op zijn bedrijf aanwezig.
Hij stelt, denk ik, een 300 mensen te werk.
Die cijfers en de beschrijving doen mij denken aan iemand die ik via via ken.

Als je denkt dat de transportsector "koosjer" is, dan denk je verkeerd. Het is een harde wereld, waar handeltjes, persoonlijke vetes, afspraken en sociale dumping schering en inslag zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 01:13   #92
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Toen ik 25 jaar was, kocht ik bouwgrond, liet plannen maken en bouwde ik mijn eigen stulpje.

Een collega van mij, de man was 15 jaar ouder, lachte mij vierkant uit.
Hij huurde een appartementje, als hij thuiskwam kon hij lekker languit in de zetel gaan liggen en ....

Nu, zoveel jaren later, is deze brave man op pensioen.
Ik kwam hem onlangs tegen, hij klaagde steen en been. Met zijn armzalig pensioentje moest hij zijn huur betalen, van hetgeen overbleef moest hij leven en de talrijke betalingen doen.

Ik wees hem toen op de feiten van 30 jaar eerder, plots werd het muisstil.
Die man was waarschijnlijk een geboren sos die dacht dat ze het wel blijvend allemaal in de schoot zouden gooien.

Niets komt voor niets. En het verhaal van, "ik heb dat geluk niet gehad", is slechts maar heel uitzonderlijk gerechtigd. Iedereen krijgt kansen op zijn weg maar ze moeten ze grijpen. Je maakt keuzes in het leven en iedere keuze die je maakt heeft invloed op uw verder bestaan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 01:17   #93
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar is 5 miljoen al rijk?
Je wordt rijk geacht wanneer je kunt leven, EN sparen, van de intrest die je hebt OP de intrest die je krijgt op uw kapitaal.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 januari 2015 om 01:19.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 08:23   #94
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Je wordt rijk geacht wanneer je kunt leven, EN sparen, van de intrest die je hebt OP de intrest die je krijgt op uw kapitaal.
Dat gold voor een vroegere periode. Dan zou men nu al 100 miljoen moeten hebben aan de huidige lage rente. En dan nog ga je er niet komen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 2 januari 2015 om 08:25.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 08:28   #95
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanaf wanneer zou de fiscus je "rijk" achten ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 08:38   #96
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toots Thielemans behoort helemaal niet tot die 1%.
De 1% heeft personeel dat appartementen van €1 miljoen bezit.
nu benje aan het overdrijven
Oud 2 januari 2015, 08:40   #97
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
5 miljoen is gewoon een statistisch getal. Het is de 1% rijkste van de maatschappij. Je hebt 1% rijkste verdieners die verdienen 25000euro per maand zoals een eertse minister, en de 1% rijkste kapitaalbezitters die hebben 5miljoen euro bezitting. Dat zijn niet noodzakelijk dezelfde mensen

Die 1% rijkste bezitten samen 5% van het vermogen. of ter waarde van 30% van het BNP. Geeft ook vaneerstekeer een idee

ALs je die 5% extra belast op hun vermogen, aan 5% rendement gemiddeld kun je schatten dat je 0.25% van het BNP inkomsten hebt bij 100% belasting.

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 januari 2015 om 08:43.
Oud 2 januari 2015, 09:02   #98
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
5 miljoen is gewoon een statistisch getal. Het is de 1% rijkste van de maatschappij. Je hebt 1% rijkste verdieners die verdienen 25000euro per maand zoals een eertse minister, en de 1% rijkste kapitaalbezitters die hebben 5miljoen euro bezitting. Dat zijn niet noodzakelijk dezelfde mensen

Die 1% rijkste bezitten samen 5% van het vermogen. of ter waarde van 30% van het BNP. Geeft ook vaneerstekeer een idee

ALs je die 5% extra belast op hun vermogen, aan 5% rendement gemiddeld kun je schatten dat je 0.25% van het BNP inkomsten hebt bij 100% belasting.
Dus als een groep van die rijken vertrekt, en doorgaans zijn dat de grootsten, zie de 20% rijkste Fransen die naar Belgie komen (en het dubbele ongeveer naar Zwitserland) krijg je een negatief resultaat.

Plus een onvermijdelijk verlies waarvan een moeilijker schatting te maken van deze mensen die dan bij voorkeur eerder gaan investeren in buitenland.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 2 januari 2015 om 09:03.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 09:09   #99
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dus als een groep van die rijken vertrekt, en doorgaans zijn dat de grootsten, zie de 20% rijkste Fransen die naar Belgie komen (en het dubbele ongeveer naar Zwitserland) krijg je een negatief resultaat.

Plus een onvermijdelijk verlies waarvan een moeilijker schatting te maken van deze mensen die dan bij voorkeur eerder gaan investeren in buitenland.
20 % rijkste Fransen naar Belgie & 40 % naar Zwitserland...
Amaai, dat wordt daar een armzalige bedoening in la Douce France.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2015, 09:14   #100
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
20 % rijkste Fransen naar Belgie & 40 % naar Zwitserland...
Amaai, dat wordt daar een armzalige bedoening in la Douce France.

Ach ja, de dood is de grote gelijkmaker.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be