![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn reeds Getuigen hiervoor veroordeeld. Een dokter hoeft trouwens geen toestemming te krijgen bij levensgevaar van het kind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Conclusie: door de eeuwen heen werden miljarden mensen gegijzeld en vermoord rechtstreeks of onrechtstreeks door en met de geloven. 1400 jaar moorden de islam stammen elkaar uit om de almacht en moorden ze samen andersdenkenden uit, proberen alle verwezenlijkheden van anders denkenden van deze aardbodem definitief te verwijderen. Waren de piramiden niet zo groot geweest waren die meer dan waarschijnlijk ook afgebroken door de islam.
Na WOII was het momentum en was de wereld er zelfs klaar voor om bij het oprichten van de VN vast te leggen dat alles wat bepaald werd door de VN moest verwerkt worden zonder inmenging van de geloven. Indien dat gebeurd was stonden wij nu op humaan gebied al veel verder. Echter nu zijn voor al extreme geloven weer aan een opmars bezig om zich boven de wetten en regels van de maatschappijen te plaatsen. Zelfs in de VN kocht een Saoedische prins zichzelf in om baas te zijn over de mensen rechten…. Zegt genoeg zeker!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik in een openbare ruimte binnenkom (bijv. een bibliotheek), dan verwacht ik daar geen religieuze symbolen. Die verwacht ik noch aan de muur in de vorm van een kruisbeeld of een moslimsymbool, maar ook niet in de kleding van de bediendes (bijv. een keppeltje of een hoofddoek). Nu is het zo dat er hier in veel openbare gebouwen christelijke symbolen hingen (kruisbeelden), die weggenomen zijn, maar er daarna iemand met een hoofddoek komt werken. Netto resultaat van de 2 bewegingen : christelijke symbolen zijn verdwenen, islam symbolen zijn ervoor in de plaats gekomen.
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten zijn de christelijke symbolen op het openbare domein niet verdwenen. De kerken staan er nog. Mariakapelletjes ook. In bepaalde parochies worden er nog steeds processies gehouden. Klokken worden geluid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
![]() Citaat:
Een openbare dienst dus... Citaat:
Ik heb het niet over kerken of kapellen, maar kruisbeelden in openbare gebouwen. Niet dat ik die terugwil, maar ik wil ook die keppeltjes of hoofddoeken niet.
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Snapt u het verschil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is trouwens nogal onzinnig om kruisbeelden uit historische gebouwen te halen. Denken we maar aan die hele heisa vele jaren terug rond het justitiepaleis in Luik. Een historisch gebouw met een christelijke traditie: het was immers ooit de residentie van de prins-bisschop van Luik. Om welke reden ga je dan gaan rommelen aan ons erfgoed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Laat dat "snapt u het verschil" maar weg... ![]() Maar dan nog, die zogenaamde vrijheid die u aan die vrouwen wilt geven, is een schijnvrijheid. Het zijn de mannen uit de moslimgemeenschap die die hoofddoek willen opdringen aan de vrouwen.
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? Ik kom op straat soms moslima's met een hoofddoek tegen. Wat is dan het verschil met een moslima aantreffen die net als ieder van ons een boek in de bibliotheek zoekt? Of een moslima die net als ieder van ons wel eens naar de gemeente moet voor een administratieve plichtpleging?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Die in een openbare functie zou ik al sowieso niet toelaten omwille van neutraliteit. Probleem met de hoofddoek bij de gewone moslima is dat ze een onderdrukking van de vrouw inhoudt. Die vind ik ook niet OK. Door die zogenaamde 'vrijheid' te geven aan de vrouw, geef je in werkelijkheid de vrijheid aan de mannen van die gemeenschap om hun vrouw, zus, dochter, ... te onderdrukken. Bovendien, zoals ik eerder aangaf, zie je dan filmpjes van moslima's die andere (vooral allochtone vrouwen) uitschelden dat ze niet bedekt genoeg gekleed zijn. Wat we nodig hebben is ervoor te zorgen dat moslima's zich verzetten tegen het juk van de imams in die gemeenschap.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 29 december 2019 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |