![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een moslima een hoofddoek draagt, is dat dan "de vrije hand krijgen"? Voor het overige ben ik steeds voor een strikte en strenge toepassing geweest van de wet. Vonnissen die rekening houden met de culturele context zoals we er een paar hebben gehad de laatste tijd, horen volgens mij niet. De wet moet toegepast worden en onwettig gedrag hoort streng gestraft te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar die vrijheid om hem te mogen dragen, wordt algauw omgezet in de verplichting om die te dragen. Je ziet regelmatig filmpjes van moslima's die op straat andere allochtone vrouwen uitschelden omdat ze geen hooffdoek dragen. Ik merk ook op dat in heel wat openbare gebouwen de kruisbeelden weg moesten, want dat was niet neutraal. Als men dan een moslima met hoofddoek aan het loket zit, dan is het netto resultaat van beide bewegingen dat de christelijke symbolen vervangen zijn door moslim symbolen.
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() 't Moet zijn dat het hier in dit goddeloze land goed toeven is als zoveel moslims hun religieuze paradijzen verlaten voor een kafirland en hier nooit meer weg willen.
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze moeten begod niet teveel aan mijn bel hangen. En toch heb ik er een probleem mee. Heb je die uitzending gezien van topdokters, waar een chirurg vertelde hoe hij "ontsnapte" uit het web van zijn Getuigende Ouders? Dat was en is toch over de rand van misleiding, kindermishandeling enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om de hoek woont zo'n gezin. De zoon is 14 jaar oud maar ziet er 11 uit zo tenger is hij. Hij heeft geen gsm, geen pc, en had zelfs geen fiets tot ik er hem een gaf. Hij moest eerst aan zijn ouders vragen of hij de fiets mocht hebben. Ja dus, maar hij mag er niet eens mee naar school. Op straat mag hij niet verder dan 100 meter van de deur spelen. Meestal is hij alleen en rijdt hij rondjes met een step voor een zesjarig kind. Heel af en toe zie ik hem met twee zwarte broertjes spelen. Eén keer per week nemen zijn ouders hem mee naar "de vergaderingen". De jongen is dan gekleed zoals een volwassen man, in een pak met hemd en das. Op een dag vertelde hij mij dat alleen Jehova's getuigen terug komen na hun dood. Hij wist ocharme niet hoe hij het had toen ik hem vroeg of hij al ooit iemand van zijn familie was tegengekomen na diens dood. Ik hoop dat hij zich ons gesprek ooit herinnert want ik val hem niet lastig door over het geloof te praten dat hij van zijn ouders mee krijgt. Af en toe geef ik het kind een paar euro om een drankje te kopen want zakgeld krijgt hij niet. Als ik hem te voet naar school zie vertrekken met zijn rugzak geef ik hem een chocolade wafel of een doosje smarties. Dat mag zijn vader niet weten want dan krijgt de jongen motten. Zijn vader is nochtans de vriendelijkheid zelve tegen mij, maar voor zijn zoon is hij een tiran met losse handjes. De man spreekt perfect Nederlands want is van Molukse afkomst. Zijn vrouw is een Walin en komt uit het Luikse. Haar zoon spreekt zeer behoorlijk Nederlands maar zijn moeder geen gebenedijd woord. Nog deze kerstvakantie verhuist het gezin terug naar Luik. Mijn hart breekt als ik denk aan de toekomst die voor deze jongen is weggelegd. ![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten zich daar onbeperkt toeleggen op hun taak van huissloof en broedmachine en moeten zelfs een burka dragen.
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Moeten staat op stal. Zoals het een ordentelijk trekpaard betaamt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen toeval dat ik twee keer "moeten" gebruikte in zo'n korte te tekst. Uit de macht der gewoonte schreef ik eerst "mogen".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blasfemiewetten zijn in diverse landen het wettelijk instrument voor radicalen om andersdenkenden te onderdrukken.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hoofddoeken doen ons echter meteen aan die vermaledijde islam denken! Dat is zoals rondlopen met een hakenkruis op je trui. Het doet denken aan... Laatst gewijzigd door andev : 29 december 2019 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vervolgens hebt u het over iets totaal anders: religieuze symbolen in werkomstandigheden of bij overheidsdiensten. In het eerste geval beschouw ik het als een volledig recht van de werkgever om een dresscode te bepalen of dat niet te doen. De werknemer schikt zich naar de bepalingen van de werkgever. In het tweede geval is het geen punt van discussie waard: eenieder die bij de overheid werkt, toont zich tijdens de dienst neutraal en draagt bijgevolg geen enkel teken van welke levensbeschouwing dan ook (politiek noch religieus). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft, hoort het dragen van een hakenkruis niet strafbaar te worden gesteld. Het is een uiting van een mening of misschien gewoon een vorm van provocatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bloedtransfusie weigeren voor hun kind staat gelijk aan geen hulp verlenen aan een persoon in nood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |