![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat er veel A3, A2 of A1 's zijn die werkloos zijn.
Maar toegegeven: ik heb niet zo'n goed idee van de schoolse opleidingen van de werklozen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel dat de verhouding tot 67 jaar werken en de meeste belasting betalen in Europa niet echt samengaat met, u krijgt maar een korte periode dop.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moet iemand die slechts 1000 euro verdient met werken, daarop belast worden? Maar eens boven die som, in dit apenland, gaat het zeer snel omhoog met die belastingsschijven. Dat is de tweede schande. De oorzaak van de schande is dat de staat het geld door deuren en vensters smijt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat stel je dan voor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe hetzelfde nu eens voor een echtpaar, waar elke partner 20.000 euro bruto heeft (dat is 1666 euro, niet direct de vetpot).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb die vraag gesteld.
Met een zekere bedoeling. Jij doet niet meer dan de vraag herhalen. Mager. Jij en ik hebben onze gezinswoning verzekerd tegen brand. In mijn klein kotteke hier, betaal ik just de helft dat jij betaalt voor jouw villa. Moet ik verder gaan? (ik wou natuurlijk peilen naar de graad van solidariteit die hij of iemand anders aan de dag wil leggen)
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dopgeld was een overbrugging tussen twee werkperiodes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die kosten 'de staat' juist niks. Het zijn de slinkende groep werkenden die hiervoor opdraaien. Voor 'de staat' zijn deze groep een bonus want dat zijn 1,4 miljoen stemmen / kiezers die afhankelijk zijn van die staat voor hun overleven.
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan verschieten dat de mensen zeggen, het zijn zotten die werken.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de eerste € 8900 wordt geen euro belasting geïnd. Forfaitaire aftrek op een bruto-inkomen van € 20.000 is veel hoger dan € 1.500: Citaat:
RSZ wordt trouwens bepaald op uw loon na aftrek van beroepskosten dus dat is ook al fout. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 augustus 2020 om 17:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pensioen, terugbetaling van allerhande ziektekosten,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de ideale wereld zou idereeen het erover eens moeten zijn dat wat als prive persoon moreel (en meestal ook wettelijk!) niet door de beugel kan ook de overheid niet zou mogen.
I.e. 99% van de mensen is er het mee eens dat het compleet onacceptabel zou zijn dat Piet bij Jan (die een hoger inkomen heeft) inbreekt om in zijn onderhoud te voorzien. Of erger nog (en meer vergelijkbaar met het lot dat Jan te wachten staat indien hij niet aan de staat ophoest) Jan gijzelt (ie in de gevangenis steekt) als Jan weigert een deel van zijn geld aan Piet te geven. Ik heb het altijd bijzonder bizar gevonden dat bijna iedereen het ermee eens is dat als individu het niet toegestaan is een deel van iemand anders af te pakken omdat je denkt dat je er meer recht of nood aan hebt. Wanneer het echter via de tussenpersoon van de overheid gedaan wordt hebben de meeste personen er absoluut geen probleem meer mee. In se is dat echter niet echt verschillend van dat ik iemand zou inhuren om bij mijn buurman in te breken en zijn bezittingen te 'herverdelen'. Hopelijk worden we ooit volwassen en eerlijk genoeg om oprecht respect te hebben voor anderen en krijgen we overheden die dat ook doen en niet als bestaansreden hebben om (in opdracht van) gelegaliseerde diefstal te plegen.
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Duitsland wordt nu voorgesteld om de 4 dagenweek in te voeren.
Bedoeling: zoveel mogelijk mensen aan het werk houden met het oog op de komende ekonomische moeilijkheden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kies maar. Heb trouwens de tijd nog meegemaakt dat sociale bijdragen waren beperkt tot een zeker loon. Het was dan nog meer een verzekering met een beperkte solidariteit. Ondertussen is het een zuivere belasting. De rsz bijdragen volstaan trouwens niet meer om alle uitgaven te dekken. Een gedeelte van de btw inkomsten wordt hier tegenwoordig ook voor gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het probleem hier niet de CV is. Het probleem is in de eerste plaats dat het voor de werkgever simpelweg niet rendeert om dit soort werk aan uw vriend te geven. I.e. hij gaat meer kosten dan hij opbrengt. De combinatie van erg hoge lasten op arbeid en alternatieven die goedkoper zijn (ie outsourcing naar het buitenland, automatisering) vernietigt dit soort jobs aan een razend tempo. En dus blijven er maar een beperkt aantal van dit soort jobs beschikbaar waar uw vriend dan inderdaad de competitie moet aangaan met meer ervaren of hoger opgeleiden die op hun beurt om net dezelfde reden als hierboven al aangegeven geen werk 'op hun niveau' meer vinden. De grond van het probleem is dat vele jobs simpelweg dermate duur geworden zijn dat het beter is ze te automatiseren, simpelweg niet te doen of te outsourcen. En in België is de situatie op dat vlak nogal dramatisch. Ter illustratie: Ik woon in Zwitserland en de lonen liggen hier veel veel hoger dan in België (de levenskosten overigens ook), ie je kan je belgisch nettoloon met een factor 3 tot 5 vermenigvuldigen voor een equivalente job hier. MAAR de zwitserse werkgever kost het nauwelijks meer dan de belgische werkgever... reken daarbij dat die zwitserse werkgever je ook veel gemakkelijker op straat kan zetten als hij je niet meer nodig heeft, minder belastingen betaalt en kan rekenen op een efficiente overheid en je begint te begrijpen waarom ondanks zijn op papier torenhoge loonkost de werkloosheid slechts een fractie van de belgische is...
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig, als iemand werkonbekwaam is en het moet hebben van de mutuaiteit, dan wordt die na x maanden op invaliditeit gezet. Als ik met niet vergis is dat na ongeveer zes maanden. En dan begint het. Afhankelijk of je nog zin hebt om iets te doen, doe je beroep of niet op iemand die bestendigt of je nog in staat bent om arbeid te verrichten of niet. De invaliditeit wordt verlengd. Daarom dat ik zeg dat psychiaters een belangrijke rol spelen. Hun diagnose kan moeilijk worden weerlegd. En er wordt misbruik van gemaakt. Aan de lopende band. |
|
![]() |
![]() |