Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2021, 12:21   #81
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
nu ja,

wat zijn de meetbare resultaten van dit soort chirurgie?

de wens op voorhand is een volledige aanvaarding door de omgeving/maatshcappij maar alles wat ik daarover tegenkom is zelden positief.
depressie blijft even hoog, suicidepogingen blijven even hoog, de beschuldigende vinger richting maatshcappij blijft

en hoeveel van hen zouden hun chirurgie ongedaan willen maken omdat het gewenste resultaat, die volledige aanvaarding, niet bereikt werd?

lijkt me een geweldig grote blinde/dode hoek binnen de gehele transgendergemeenschap
Maar kassa kassa's bij elke draai die de transgender geeft....behalve indien hij zijn conditie gewoon zou aanvaarden. Iedereen heeft wel iets. Je kan niet van geslacht veranderen. Je kan het wel faken. Is dat nodig?

Laatst gewijzigd door Bach : 29 maart 2021 om 12:23.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2021, 12:27   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hanteer jij nog de definitie van geneeskunde van de vorige eeuw?
Die waar zieken verzorgd werden ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2021, 12:37   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Kijk, er zitten redelijke verschillen tussen de hersenen van de gemiddelde man en die van de gemiddelde vrouw. Het is tegenwoordig niet politiek correct om dat te zeggen, maar dat zijn nu eenmaal harde feiten.
Ik zal het zo zeggen: de hersenen die in een vrouwenlichaam zitten, zijn misschien wat anders dan de hersenen die in een mannenlichaam zitten.

Dat wil niet zeggen dat er "vrouwen hersenen" bestaan, los van dat vrouwenlichaam.

Citaat:
Als er dus bij de ontwikkeling van de foetus iets misgaat kan het gebeuren dat de hersenen zich niet ontwikkelen om bij het biologische geslacht te passen. Net zoals het kan gebeuren dat er een chromosoom te veel is, een arm te weinig of een klompvoet.
Nee, dat gaat niet. Je kan hersenen hebben die zich afwijkend ontwikkelen, maar je kan geen "vrouwenhersenen" hebben die zich "in een mannenlichaam" ontwikkelen he, bij definitie. Je kan dan "afwijkende mannenhersenen" hebben, die misschien lijken op de hersenen die in normale vrouwen zitten, maar dat zijn daarom geen "vrouwenhersenen". Stel dat jij een afwijking zou hebben die een staart doet groeien, dat maakt van die staart geen apenstaart. Het is UW staart, en dus een 'rare mensen staart'. Dat zijn met andere woorden gewoon mannenlichamen waarin hersenen zitten die een verstoring hebben, dat had een vorm van waterhoofd kunnen zijn ook. Men zegt niet dat kinderen met een waterhoofd "vissen hersenen" hebben of zo, en men gaat die geen vinnen aannaaien he.

Nog eens, bij een lichaam horen hersenen en dat vormt een geheel. Dat er soms rare dinges ontstaan is waar, maar men kan niet zeggen dat de "hersenen in een verkeerd lichaam" zitten, dat is gewoon zinloos. De hersenen van een lichaam horen bij dat lichaam, ze maken er deel van uit.

Zoals onder andere door Der Wanderer ook aangegeven zijn die transgenders gewoon sociale projecties, meer niet.

Citaat:
Een man kan dus geboren worden met hersenen die niet volledig mannelijk zijn, en een vrouw met hersenen die niet volledig vrouwelijk zijn. Dat zie je bij homo's ook, die gedragen zich vaak opvallend vrouwelijk, terwijl lesbiennes zich dan weer vaak mannelijk gedragen.
Homo's en lesbiennes zijn iets totaal anders, die "verwerpen" hun eigen lichaam niet, die hebben gewoon andere consumptie voorkeuren betreffende seks.

Citaat:
Dat is inderdaad gestoord, gezien het een stoornis in de ontwikkeling is. Hun hersenen zijn gewoon niet gegroeid zoals ze dat hadden moeten doen.
Juist, maar dat maakt van de misgroeide hersenen in een mannenlichaam geen vrouwen hersenen. Dat zijn gewoon misgroeide hersenen in een mannenlichaam. Die vrouw in kwestie bestaat niet.

Citaat:
Maar dat is nog iets anders dan mensen die denken dat ze een kat of jezus zijn, dat is een totaal andere orde van stoornis. Dat zijn waanideeën.
Op zich is het hetzelfde, de hersenen die niet werken zoals ze zouden moeten.
Ik begrijp dus niet waarom dat anders is. Denken dat men een vrouw is, is een even groot waanidee als men een mannenlichaam heeft, dan denken dat men een kat of jezus is he. Het probleem is dat we van die laatsten gewoon zijn van die als kierewiet te beschouwen (maar voor die mensen is dat even erg he) en nu plots die transgenders als niet even mesjogge moeten te beschouwen.

Dat zijn gewoon allemaal halve garen. (en nog eens, ik heb het niet over die uitzonderlijke gevallen waar het lichaam zelf "ambigue" is, ik heb het over die mensen met een perfect normaal mannen of vrouwenlichaam).

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2021 om 12:51.
Oud 29 maart 2021, 17:18   #84
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grote verschil is dat iemand die denkt dat hij een kat is, gewoon gek is. Hij heeft niet de hersenen van een kat.

Een echte transgender, en dan bedoel ik niet een aandachtshoer zoals ons annunatje, heeft effectief de verkeerde hersenen voor zijn/haar lichaam.

Maar gezien die hersenen dan in een lichaam zitten dat de verkeerde hormonen aanmaakt, werken ze ook weer niet helemaal zoals bij het andere geslacht.

Blijkbaar moeten we in de baarmoeder op meerdere momenten de juiste hoeveelheid hormonen krijgen. Het eerste bepaalt welk geslacht je wordt, de rest hoe je hersenen zich ontwikkelen. Een foutje daarbij kan je homo maken, maar ook transgender.

Net zoals je een gespleten gehemelte of een open rug kunt hebben, of het syndroom van down kun je ook verkeerd ontwikkelde hersenen hebben.

Dat is niet genetisch, gewoon een foutje in de ontwikkeling.
Dit kan kloppen, maar moet men zulke zware behandelingen en operaties uitvoeren voor iets wat een psychologisch en/of ontwikkelingsprobleem is?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2021, 17:28   #85
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zijn allemaal aangeboren afwijkingen. Sommige zijn puur lichamelijk en kan men opereren, andere niet.
maar leveren die operaties iets op? zowel fysiek als psychisch.
wordt men echt een vrouw? bekijk de maatschappij u als vrouw?
het allerbelangrijkste. beschouwen toekomstige partners u als lid van dat geslacht?
een man kan mij in de kroeg manipuleren en wijsmaken da 'm een vrouw is

als ik 's nachts onder de lakens ontdek dat het geen vrouw is dan voel ik mij redelijk schaamteloos bedrogen. Dat die dan gekwetst is dat ik het aftrap?
en als die dat een keer of 10 meemaakt dan wordt zijn psyche er niet beter op.

uiteindelijk doen die operaties niits anders dan u veranderen naar bepaalde verwachtingspatronen en clichés rond het geslacht waar ge naartoe wilt.
Clichés die men uiteindelijk ook gewoon zichzelf oplegt.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2021, 17:43   #86
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Alleszins, het lijkt wel een verschijnsel te zijn dat zeer in opmars is. Vroeger was dit iets voor een Jambers-rapportage, maar nu hoor je er wel dagelijks van. Hebben jullie al transgenders ontmoet, of ken je er?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 29 maart 2021 om 17:46.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2021, 18:40   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Alleszins, het lijkt wel een verschijnsel te zijn dat zeer in opmars is. Vroeger was dit iets voor een Jambers-rapportage, maar nu hoor je er wel dagelijks van. Hebben jullie al transgenders ontmoet, of ken je er?
Als het goed gelukt is kan je dat niet weten he
Oud 29 maart 2021, 18:47   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar leveren die operaties iets op? zowel fysiek als psychisch.
wordt men echt een vrouw?
Eigenlijk niet he, men wordt een nieuw soort wezen, een vent zonder ballen en met tieten en een cut, maar zonder de machinerie die erbij hoort.

Ik vind het eigenaardig dat men een "vrouw" zou willen worden, en geen derde geslacht, iets totaal nieuws. Eigenlijk is men niet echt een vrouw, enkel maar aan de buitenkant iets dat op een vrouw gelijkt he. Blijkbaar beperkt het zich tot de stukken anatomie die nodig zijn om seksuele fun te hebben. Ik vraag mij af of er geen "transgenders" zijn die graag een staart of een rugvin zouden willen.

Citaat:
bekijk de maatschappij u als vrouw?
het allerbelangrijkste. beschouwen toekomstige partners u als lid van dat geslacht?
Eigenlijk zijn dat allemaal sociologische en geen biologische of medische vragen he.

Citaat:
uiteindelijk doen die operaties niits anders dan u veranderen naar bepaalde verwachtingspatronen en clichés rond het geslacht waar ge naartoe wilt.
Clichés die men uiteindelijk ook gewoon zichzelf oplegt.
Inderdaad, en ik begrijp zelfs niet dat het zich om "geslacht" beperkt. Rugvinnen, staarten, pluimen, 3 ogen, tentakels, waarom beperkt men zich tot het willen veranderen in een soort van nep geslacht, he.

Men verandert zich niet in een vrouw, men verandert zich in een nieuw dinges dat uiterlijk een beetje aan een vrouw doet denken en reproductief kapot is gemaakt.
Oud 29 maart 2021, 19:57   #89
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenlijk niet he, men wordt een nieuw soort wezen, een vent zonder ballen en met tieten en een cut, maar zonder de machinerie die erbij hoort.

Ik vind het eigenaardig dat men een "vrouw" zou willen worden, en geen derde geslacht, iets totaal nieuws. Eigenlijk is men niet echt een vrouw, enkel maar aan de buitenkant iets dat op een vrouw gelijkt he. Blijkbaar beperkt het zich tot de stukken anatomie die nodig zijn om seksuele fun te hebben. Ik vraag mij af of er geen "transgenders" zijn die graag een staart of een rugvin zouden willen.

Eigenlijk zijn dat allemaal sociologische en geen biologische of medische vragen he.

Inderdaad, en ik begrijp zelfs niet dat het zich om "geslacht" beperkt. Rugvinnen, staarten, pluimen, 3 ogen, tentakels, waarom beperkt men zich tot het willen veranderen in een soort van nep geslacht, he.

Men verandert zich niet in een vrouw, men verandert zich in een nieuw dinges dat uiterlijk een beetje aan een vrouw doet denken en reproductief kapot is gemaakt.
Dat is "body alteration". Is een andere familie dus. Er zijn er zo die "horens" in hun hoofd heben laten zetten, tanden laten vijlen naar haaietanden. Of haakjes in de rug implanteren, waar ze dan een lint door kunnen halen. Er bestaat vast nog veel meer in deze zin.
(Bij primitieve volkeren heb je ook schedeldeformaties, uitgerokken nekken en soeptaloorlippen bijv. Het is dus wel iets universeel menselijk blijkbaar)
Maar die zijn nog niet zover dat hun probleem het probleem van alle anderen moet worden, en dat een heel nieuwe vocabulaire moet uitgevonden worden en door ieder gebruikt op straffe van banvloek.

Laatst gewijzigd door Zucht : 29 maart 2021 om 19:58.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2021, 20:09   #90
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat is "body alteration". Is een andere familie dus. Er zijn er zo die "horens" in hun hoofd heben laten zetten,-.
en die mens is blij en content met zijn nieuwe hoorn en krijgt misschien complimenten

da meisje dat haar borsten heeft laten wegsnijden om jongen te worden en dan plots merkt dat zowel hetero als lesbomeisjes haar niet zien zitten?
wat is dan het nut van zo'n een operatie?
Oud 29 maart 2021, 20:47   #91
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
En die theorie zou bewezen zijn? Ik schat nogal controversieël.
Citaat:
dus men kan via mri's en scans dus een verschil zien tussen vrouwen- en mannenhersenen?
zeer controversieel.
Niet zo controversieel als je zou denken, gegeven hoe complex hersenen zijn. Ik ben er laatst nog een aardig artikel over tegengekomen. (Het heeft een politieke invalshoek, maar de uitleg is best goed.) Een van de punten die hij aanhaalt is de bed nucleus van de stria terminalis. (Ik kort dit van hier af aan af tot stria terminalis, maar dat is dus het grotere geheel. Ik heb het hier dus naar vergelijking over een neus maar noem die het gezicht, want het woord voor neus is te ingewikkeld.) Dat is een hersengebiedje dat je in ieder geval bij een autopsie na iemand's dood heel goed kan meten en in beeld kan brengen. Hoef je dus niet eens de interpretatie van scans enzo te vertrouwen. Het is een klein gebiedje, maar het is bij mannen wel twee keer zo groot als bij vrouwen, zowel het formaat als het aantal cellen zijn groter. Bij transgenders, ook zij die geen behandeling hebben gehad, komt de grootte overeen met het geslacht waar zij zichzelf mee identificeren.

Het is overigens niet zo dat we daarmee het "geslachtscentrum" van de hersenen geïdentificeerd hebben. Dat is dan weer veel complexer. Wat ze tot nu toe ontdekt hebben over dit gebied is vooral fat het onder andere met schrikresponsen te maken heeft. Ook interessant is dat er bij jongeren en jong volwassenen tot +-22 jaar nog geen verschil te zien tussen de stria terminalis van mannen en vrouwen. Dus mocht je ooit een verklaring nodig hebben voor dat je vriendin vroeger zo'n stoere meid was maar nu een gillende schrikkerd (of dat je vent vroeger zo verstandig was maar nu denkt dat hij Batman is): stria terminalis.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 29 maart 2021 om 20:52.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2021, 05:12   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat is "body alteration". Is een andere familie dus. Er zijn er zo die "horens" in hun hoofd heben laten zetten, tanden laten vijlen naar haaietanden. Of haakjes in de rug implanteren, waar ze dan een lint door kunnen halen. Er bestaat vast nog veel meer in deze zin.
(Bij primitieve volkeren heb je ook schedeldeformaties, uitgerokken nekken en soeptaloorlippen bijv. Het is dus wel iets universeel menselijk blijkbaar)
Maar die zijn nog niet zover dat hun probleem het probleem van alle anderen moet worden, en dat een heel nieuwe vocabulaire moet uitgevonden worden en door ieder gebruikt op straffe van banvloek.
Voila. Voor mij is dat allemaal hetzelfde: bricoleren aan uw lichaam. Ik zie niks speciaals aan uwe leubbe eraf kappen en een holte laten maken. Dat maakt van U geen "vrouw", niet meer dan dat een soeptaloor lip van U een Napoleon vis maakt.
Oud 30 maart 2021, 05:17   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het is een klein gebiedje, maar het is bij mannen wel twee keer zo groot als bij vrouwen, zowel het formaat als het aantal cellen zijn groter. Bij transgenders, ook zij die geen behandeling hebben gehad, komt de grootte overeen met het geslacht waar zij zichzelf mee identificeren.
Kijk, dit is nou eigenaardig. Men kan dus niet zeggen: "eigenschap X is een eigenschap van mannen hersenen" als we die eigenschap dus ook tegenkomen in vrouwenlichamen he. Die dan "transgenders" noemen is een beetje eigenaardig om deze reden, want het voorkomen van die eigenschap bij vrouwenlichamen wil dus juist precies zeggen dat het geen exclusieve mannen hersenen eigenschap is.

Anders zou je - ik overdrijf natuurlijk - kunnen stellen dat groene ogen vrouwenogen zijn. En ja, mannen met groene ogen zijn dan transgenders, want.... ze hebben vrouwenogen omdat ze groen zijn.
Oud 30 maart 2021, 05:20   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
da meisje dat haar borsten heeft laten wegsnijden om jongen te worden en dan plots merkt dat zowel hetero als lesbomeisjes haar niet zien zitten?
wat is dan het nut van zo'n een operatie?
Ik zou denken dat men dat niet doet voor de sociale relaties die men hoopt te bekomen, he. Je bent toch "transgender" puur enkel en alleen voor jezelf, niet om daar andere relaties mee kunnen te versieren zou ik denken ; anders is dat enkel zoals make up of zo. Het is toch niet om uw relaties met de haan op het erf te verbeteren dat je denkt een kip te zijn he.

Een "bijgewerkte" transgender die geboren was met een mannenlichaam, is nadien geen vrouw geworden. Dat is nu oftewel een verminkte man, oftewel een nieuw soort schepsel, in de mate dat men mensen met soeptaloor lippen ook als verminkte mensen, of als nieuw soort schepsel moet beschouwen he. Maar het zijn geen napoleon vissen geworden, net zomin als die gast met horens op zijn hoofd een stier is geworden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2021 om 05:23.
Oud 30 maart 2021, 06:51   #95
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, dit is nou eigenaardig. Men kan dus niet zeggen: "eigenschap X is een eigenschap van mannen hersenen" als we die eigenschap dus ook tegenkomen in vrouwenlichamen he. Die dan "transgenders" noemen is een beetje eigenaardig om deze reden, want het voorkomen van die eigenschap bij vrouwenlichamen wil dus juist precies zeggen dat het geen exclusieve mannen hersenen eigenschap is.

Anders zou je - ik overdrijf natuurlijk - kunnen stellen dat groene ogen vrouwenogen zijn. En ja, mannen met groene ogen zijn dan transgenders, want.... ze hebben vrouwenogen omdat ze groen zijn.
Jij kan toch nogal een stukje zagen over semantische zaken hoor.

Is een mensenhart geen mensenhart meer omdat katten ook een hart hebben?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2021, 07:13   #96
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Interessante beginvraag maar vreemd dat die versmald wordt tot het transgenderaspect. We dragen allemaal een verleden met ons mee, en soms zitten daar zaken tussen die niet zo positief zijn in het licht van een relatie. Kan vanalles zijn: een agressief karakter, een alcoholprobleem, geldproblemen, vervelende ouders, te vroeg klaarkomen, een onnozole hobby, ...

De vraag is of je dat allemaal meteen op tafel moet leggen aan het begin van een nieuwe relatie. Ik heb daar geen zwart-wit mening over.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2021, 07:50   #97
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De vraag is of je dat allemaal meteen op tafel moet leggen aan het begin van een nieuwe relatie. Ik heb daar geen zwart-wit mening over.
mja
het feit dat ge een vent zijt ipv, wat ge de andere probeert wijs te maken, een vrouw is iets dat ge ni kunt blijven verstoppen.

dus wordt ge door heteromannen snel afgewezen ondanks al uw inspanningen
her en der zult ge wel eens een hetero vinden die het wl eens een keertje wil proberen maar iets langdurigs?
dat zullen uitzonderingen zijn vrees ik

Laatst gewijzigd door 1207 : 30 maart 2021 om 07:51.
Oud 30 maart 2021, 08:05   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is een mensenhart geen mensenhart meer omdat katten ook een hart hebben?
"een hart hebben" is inderdaad geen bewijs dat je een mens bent, vermits katten ook een hart hebben, ja.

De stelling was: DIT specifieke aspect is een zuiver vrouwen aspect. DUS is overal waar we het vinden, dit een bewijs dat het hier om, in de grond, een vrouw gaat.

En dan gaat men verder: we hebben DIT aspect in zekere mannenlichamen gevonden, DUS zijn dat transgenders.

Nee, dat is dus een logische fout en met die groene ogen illustreerde ik dat. Als DIT aspect zowel in vrouwen als mannenlichamen gevonden wordt, dan is DIT aspect geen bewijs dat we "eigenlijk" met een vrouw te maken hebben.

Je zou evengoed kunnen zeggen dat we bij corona vaststellen dat de dodelijke slachtoffers vaak obees zijn, en dan gaan zeggen: die graatmagere daar is gestorven aan corona DUS was het "eigenlijk" een obees.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2021 om 08:06.
Oud 30 maart 2021, 08:37   #99
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wacht even...

- Er is een groep mensen die zichzelf consistent als het "verkeerde" geslacht ziet.

- Er zijn hersenstructuren die consistent verschillen tussen mannen en vrouwen.

- Er blijkt dat bij de mensen die zichzelf het "verkeerde" geslacht voelen deze hersenstructuren daadwerkelijk en consistent overeenkomen met die van het "verkeerde" geslacht.

Dus jouw oplossing is om dan maar gewoon in de boekjes te zetten "een kleine bed nucleus komt ook voor bij mannen, en in welke exacte groepen dat dan precies consistent voorkomt daar praten we niet over."?

Het definieren van vrouwelijke eigenschappen als mannelijk zodat je maar kan zeggen dat transvrouwen gewoon hartstikke mannelijk zijn...
Oud 30 maart 2021, 09:28   #100
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mja
het feit dat ge een vent zijt ipv, wat ge de andere probeert wijs te maken, een vrouw is iets dat ge ni kunt blijven verstoppen.

dus wordt ge door heteromannen snel afgewezen ondanks al uw inspanningen
her en der zult ge wel eens een hetero vinden die het wl eens een keertje wil proberen maar iets langdurigs?
dat zullen uitzonderingen zijn vrees ik
Maar speelt dan niet een specifiek soort machogevoeligheid? Als je je tot iemand aangetrokken voelt, is dat een feit. Het is gek te stellen dat je dat niet zou zijn geweest als je had geweten dat die persoon vroeger een man was.

En zoals ik al zei, kan je net zo goed andere zaken bedenken die iemand misschien wil weten vooraleer met iemand wat te beginnen: dat ze geen kinderen kan krijgen bijvoorbeeld. Kan je "eisen" dat iemand dat op zijn eerste date ter sprake brengt?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be