![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 29 maart 2021 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil niet zeggen dat er "vrouwen hersenen" bestaan, los van dat vrouwenlichaam. Citaat:
Nog eens, bij een lichaam horen hersenen en dat vormt een geheel. Dat er soms rare dinges ontstaan is waar, maar men kan niet zeggen dat de "hersenen in een verkeerd lichaam" zitten, dat is gewoon zinloos. De hersenen van een lichaam horen bij dat lichaam, ze maken er deel van uit. Zoals onder andere door Der Wanderer ook aangegeven zijn die transgenders gewoon sociale projecties, meer niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat zijn gewoon allemaal halve garen. (en nog eens, ik heb het niet over die uitzonderlijke gevallen waar het lichaam zelf "ambigue" is, ik heb het over die mensen met een perfect normaal mannen of vrouwenlichaam). Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2021 om 12:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wordt men echt een vrouw? bekijk de maatschappij u als vrouw? het allerbelangrijkste. beschouwen toekomstige partners u als lid van dat geslacht? een man kan mij in de kroeg manipuleren en wijsmaken da 'm een vrouw is als ik 's nachts onder de lakens ontdek dat het geen vrouw is dan voel ik mij redelijk schaamteloos bedrogen. Dat die dan gekwetst is dat ik het aftrap? en als die dat een keer of 10 meemaakt dan wordt zijn psyche er niet beter op. uiteindelijk doen die operaties niits anders dan u veranderen naar bepaalde verwachtingspatronen en clichés rond het geslacht waar ge naartoe wilt. Clichés die men uiteindelijk ook gewoon zichzelf oplegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Alleszins, het lijkt wel een verschijnsel te zijn dat zeer in opmars is. Vroeger was dit iets voor een Jambers-rapportage, maar nu hoor je er wel dagelijks van. Hebben jullie al transgenders ontmoet, of ken je er?
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 29 maart 2021 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het eigenaardig dat men een "vrouw" zou willen worden, en geen derde geslacht, iets totaal nieuws. Eigenlijk is men niet echt een vrouw, enkel maar aan de buitenkant iets dat op een vrouw gelijkt he. Blijkbaar beperkt het zich tot de stukken anatomie die nodig zijn om seksuele fun te hebben. Ik vraag mij af of er geen "transgenders" zijn die graag een staart of een rugvin zouden willen. Citaat:
Citaat:
Men verandert zich niet in een vrouw, men verandert zich in een nieuw dinges dat uiterlijk een beetje aan een vrouw doet denken en reproductief kapot is gemaakt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Bij primitieve volkeren heb je ook schedeldeformaties, uitgerokken nekken en soeptaloorlippen bijv. Het is dus wel iets universeel menselijk blijkbaar) Maar die zijn nog niet zover dat hun probleem het probleem van alle anderen moet worden, en dat een heel nieuwe vocabulaire moet uitgevonden worden en door ieder gebruikt op straffe van banvloek.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 29 maart 2021 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() da meisje dat haar borsten heeft laten wegsnijden om jongen te worden en dan plots merkt dat zowel hetero als lesbomeisjes haar niet zien zitten? wat is dan het nut van zo'n een operatie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is overigens niet zo dat we daarmee het "geslachtscentrum" van de hersenen geïdentificeerd hebben. Dat is dan weer veel complexer. Wat ze tot nu toe ontdekt hebben over dit gebied is vooral fat het onder andere met schrikresponsen te maken heeft. Ook interessant is dat er bij jongeren en jong volwassenen tot +-22 jaar nog geen verschil te zien tussen de stria terminalis van mannen en vrouwen. Dus mocht je ooit een verklaring nodig hebben voor dat je vriendin vroeger zo'n stoere meid was maar nu een gillende schrikkerd (of dat je vent vroeger zo verstandig was maar nu denkt dat hij Batman is): stria terminalis.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 29 maart 2021 om 20:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zou je - ik overdrijf natuurlijk - kunnen stellen dat groene ogen vrouwenogen zijn. En ja, mannen met groene ogen zijn dan transgenders, want.... ze hebben vrouwenogen omdat ze groen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een "bijgewerkte" transgender die geboren was met een mannenlichaam, is nadien geen vrouw geworden. Dat is nu oftewel een verminkte man, oftewel een nieuw soort schepsel, in de mate dat men mensen met soeptaloor lippen ook als verminkte mensen, of als nieuw soort schepsel moet beschouwen he. Maar het zijn geen napoleon vissen geworden, net zomin als die gast met horens op zijn hoofd een stier is geworden. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2021 om 05:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is een mensenhart geen mensenhart meer omdat katten ook een hart hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessante beginvraag maar vreemd dat die versmald wordt tot het transgenderaspect. We dragen allemaal een verleden met ons mee, en soms zitten daar zaken tussen die niet zo positief zijn in het licht van een relatie. Kan vanalles zijn: een agressief karakter, een alcoholprobleem, geldproblemen, vervelende ouders, te vroeg klaarkomen, een onnozole hobby, ...
De vraag is of je dat allemaal meteen op tafel moet leggen aan het begin van een nieuwe relatie. Ik heb daar geen zwart-wit mening over.
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het feit dat ge een vent zijt ipv, wat ge de andere probeert wijs te maken, een vrouw is iets dat ge ni kunt blijven verstoppen. dus wordt ge door heteromannen snel afgewezen ondanks al uw inspanningen her en der zult ge wel eens een hetero vinden die het wl eens een keertje wil proberen maar iets langdurigs? dat zullen uitzonderingen zijn vrees ik Laatst gewijzigd door 1207 : 30 maart 2021 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stelling was: DIT specifieke aspect is een zuiver vrouwen aspect. DUS is overal waar we het vinden, dit een bewijs dat het hier om, in de grond, een vrouw gaat. En dan gaat men verder: we hebben DIT aspect in zekere mannenlichamen gevonden, DUS zijn dat transgenders. Nee, dat is dus een logische fout en met die groene ogen illustreerde ik dat. Als DIT aspect zowel in vrouwen als mannenlichamen gevonden wordt, dan is DIT aspect geen bewijs dat we "eigenlijk" met een vrouw te maken hebben. Je zou evengoed kunnen zeggen dat we bij corona vaststellen dat de dodelijke slachtoffers vaak obees zijn, en dan gaan zeggen: die graatmagere daar is gestorven aan corona DUS was het "eigenlijk" een obees. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2021 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
- Er is een groep mensen die zichzelf consistent als het "verkeerde" geslacht ziet. - Er zijn hersenstructuren die consistent verschillen tussen mannen en vrouwen. - Er blijkt dat bij de mensen die zichzelf het "verkeerde" geslacht voelen deze hersenstructuren daadwerkelijk en consistent overeenkomen met die van het "verkeerde" geslacht. Dus jouw oplossing is om dan maar gewoon in de boekjes te zetten "een kleine bed nucleus komt ook voor bij mannen, en in welke exacte groepen dat dan precies consistent voorkomt daar praten we niet over."? Het definieren van vrouwelijke eigenschappen als mannelijk zodat je maar kan zeggen dat transvrouwen gewoon hartstikke mannelijk zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals ik al zei, kan je net zo goed andere zaken bedenken die iemand misschien wil weten vooraleer met iemand wat te beginnen: dat ze geen kinderen kan krijgen bijvoorbeeld. Kan je "eisen" dat iemand dat op zijn eerste date ter sprake brengt?
![]() |