![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaamse trendbreuk Vlaanderen heeft een belangrijke trendbreuk gerealiseerd, die de elektriciteitsfactuur ontlast. Demir hierover: “De steunhoogte voor hernieuwbare energie werd afgebouwd, nieuw beleid zoals de nieuwe premie voor kleine installaties met zonnepanelen wordt niet via de factuur gefinancierd en de kosten voor openbare verlichting verdwijnen vanaf 1 januari 2022 uit de factuur. Ook de retroactieve investeringspremie voor eigenaren van zonnepanelen na het arrest van het Grondwettelijk Hof over de terugdraaiende teller wordt niet via de elektriciteitsfactuur gefinancierd. Dit alles doen we zodat de Vlaamse componenten van de energiefactuur niet zouden toenemen en ons tientallen jaren blijven achtervolgen op hoog niveau, zoals de 20 miljard euro groenestroomcertificaten die we op dit moment nog steeds afbetalen tot 2030.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben blij dat het getrol zal stoppen. Federale ondersteuning Hoewel het federale regeerakkoord hoopvol was, is Demir bezorgd dat de federale onderdelen nog meer de pan uit zullen rijzen. “Ik zie dat het bedrag voor de federale offshore jaar na jaar blijft stijgen: een gezin betaalde in 2008 slechts 1 euro per jaar, in 2021 zal dit gestegen zijn tot 49 euro per jaar. Ik zie ook dat de kosten van de federale ondersteuning voor de gascentrales, mogelijk enkele honderden miljoenen euro’s, volgens de huidige wetteksten volledig doorgerekend zullen worden aan alle verbruikers. Ik herhaal mijn oproep aan de federale regering om het Vlaamse voorbeeld te volgen en zo weinig mogelijk kosten in de energiefactuur door te rekenen.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een gedaas.’.hoeveel brengt het mij nu op ?
De onzin die u post is een jaar oud en heeft geen enkele relevantie met de huidige hoge energiefactuur van de werkende burger. De federale onderdelen zijn vandaag met enkele percenten gezakt. De vlaamse niet De rest is gedaas voor het decorum.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 maart 2022 om 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Concreet: wie een jaarfactuur van 4000 euro excl btw heeft, betaalt nu 6% op 676 euro, en 21% op de rest. Wat in totaal een factuur van 4738.6 euro oplevert, een besparing van 101 euro. Niet niets, maar een stookolieverbruiker krijgt een cheque van 200 euro. Wat overigens zelf al problematisch zou kunnen worden, want ik denk niet dat er ergens een lijst van stookolueverbruikers is... Opmerking: meeste gasverbruikers wonen in Vlaanderen, Wallonië verbruikt meer stookolie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Dit zijn inderdaad Vlaamse bevoegdheden. A priori goede maatregelen, al is de eerder al geformuleerde kritiek dat het verplicht samen uit te voeren pakket van investeringen financieel niet altijd haalbaar is voor jonge mensen die net een huis kochten. Buitenisolatie + verwarming + overal dubbel glas is géén klein budget. Maar... in welke mate komt dit tegemoet aan de burger die NU botst op exploderende energie facturen ? De subsidie krijgt hij pas na beëindiging van het hele restauratieproject en na controle. Zeg dus maar : binnen een jaar of 2. Warmtepompen subsidiëren ? Wat gaat die 2 tot 3.000 euro verschil maken op een installatie die snel 25.000 euro kost ? De verplichte warmtepomp gaat er net voor zorgen dat modale gezinnen gewoon géén huis meer gaan kunnen kopen. Dat is budgettair zeker 5 keer duurder dan een installatie op gas. Subsidie verderzetten voor zonnepanelen : goede maatregel ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Het is de uitzondering die de regel van rechtse inhoudsloosheid bevestigd voor de rest ook 2!
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 15 maart 2022 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vraagt, ik geef het u op een briefke en nog is het niet goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Mijn excuses, maar dat is zo. Ik heb dus niets op een briefke gekregen dat enige verandering in de stand van zaken omtrent deze discussie zou kunnen brengen. Ook na het lezen van uw link blijft de toestand zoals het is. Vivaldi verlaagt de dagdagelijkse energiefactuur van de werkende burger zo goed als onmiddellijk. Van de Vlaamse regering hebben we op dat vlak niets gehoord !
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want vorig jaar was hij ook geletrui winnaar en had hij 2 minuten voorsprong op de tweede in het klassement. Winnaar is winnaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onvolledig quoten om iets vervalst voor te stellen, hoe noemen we dat?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En alle maatregelen van de vorige jaren (die ingrepen vb. in de bestuursstructuren met al die gemeenteraadsleden die zitpenningen opstrijken ...), worden handig verzwegen. Sommige anti-flaminganten zouden zelfs durven zeggen dat de federale regering zeer veel goeds doet in het domein van onderwijs, bijvoorbeeld ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 maart 2022 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Maar een dreun van -8 als een overwinning willen verkopen...ik wens u veel succes. Voor mij is dat een zwaar electoraal verlies.
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() De kern van de zaak was perfect duidelijk.
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb die zelfs zeer nuttig en noodzakelijk genoemd. MAAR deze zijn totaal irrelvant voor de discussie over het onmiddellijk verlagen van de huidige torenhoge energiefactuur door de politiek. Ondanks de goede (?) maatregelen op lange termijn van de Vlaamse regering doen die niets maar dan ook niets aan de huidige dagdagelijkse hoge energiefactuur van de Vlaming. Die Vlaamse regeringmaatregelen die jullie aanhalen zijn niet eens in de richting om mensen die vandaag bang zijn zich dagelijks te wassen wegens de hoge facturen die eraan verbonden zijn, meer vertrouwen te geven dagelijks onder de douche te gaan !!! Jammer voor U, maar die maatregelen die jullie zo naar voor pouchen veranderen niets aan de situatie van deze discussie. En die situatie is Vivaldi heeft maatregelen genomen om de dagdagelijkse energiefactuur onmiddellijk te doen dalen. De Vlaamse rechtse niet
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() In het voordeel van de werkende burger.
Kan mij niet schelen onder welke druk. De Vlaamse regering werkt niet in het voordeel van de burger als het er op aan komt de dagdagelijkse energiefactuur van de werkende Vlaming onmiddellijk te verlagen.
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De federale goede regering doet iets om vooral de industrie achter zich te krijgen. Neveneffect: de burger heeft chance dat hij mee profiteert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Ik schreef dat het dan ook een klein en laattijdig musje was...maar zeker springlevend en ten zeerste welkom. Maar wie er niet content mee is, mag altijd het door Vivaldi veroorzaakte verschil naar mij doorstorten. En wat ook mag...het kleine Vivaldi musje mag gerust een Vlaams broertje of zusje krijgen natuurlijk. Maar daar lijken ze zich tevreden te stellen met wat steekvlamwoorden van de grootste partij...praatjes maar die vullen geen portemonai gaatjes.
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |