![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik kreeg zo eens te horen aan de telefoon, wij nemen geen janetten aan in onze firma dat is de reden waarom uw sollicitaite werd weerhouden. Dit terwijl men mij nog niet eens had gezien of gesproken op een sollicitatiegesprek. Iedereen die voldoet aan de capaciteiten om een job in te vullen heeft recht op een kennismakend sollicitatiegesprek.
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Echt plezant werken is het niet op die manier.
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iemand die goed functioneerd en een goede sfeer binnen een bedrijf met zich meebrengt is een aanwinst voor dat bedrijf, ook op economisch vlak. De plaats waar iemand tewerkgesteld wordt binnen een bedrijf is essentieel voor de sfeer. Wanneer er een goede sfeer heerst binnen het bedrijf ten opzichte van homo's dan is het zo dat een baas eigenlijk niet mag discrimineren op het feit van iemands geaardheid.
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() Moet nu elk bedrijf iedereen die een bepaald diploma heeft uitnodigen voor een gesprek? sommigen zouden wel te doen hebben... 'k heb ooit zelfs mijn puntenbriefjes moeten tonen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en voor hetzelfde geld heeft je werkgever er geen probleem mee, maar wel bepaalde mensen op de werkvloer.. dan is het ook niet plezant werken.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
als ik morgen ga solliciteren bij een moslim en ik zet op mijn sollicitatiebrief dat ik een VB-kiezer ben, denk je dat dat geen enkele impact gaat hebben? 't is nochtans niet zo dat elke VBer per definitie problemen heeft met alle moslims. 'k 'vrees' zelfs dat het al een probleem zou zijn als ik zou zetten: n-va'er bij het solliciteren bij een hoofdzakelijk franstalig bedrijf.. 'k denk dat veel mensen niet verwachten dat je zo'n mededeling doet en om die reden wantrouwig reageren. Solliciteer gewoon zonder vermelding van je geaardheid en maak er niet zo'n discussiepunt van.. (wat het uiteindelijk ook niet zou mogen zijn).. net zoals ik bijvoorbeeld geen discussiepunt maak van politieke voorkeuren.. (want dat mag eigenlijk ook geen discussiepunt zijn). en voor de rest... homo of niet.. dat maakt voor mij geen enkel verschil... 'k had/heb overigens homoseksuele collega's.. Eén van mijn beste collega's was een lesbische.. al heeft ze het nooit expliciet gezegd.. maar dat hóeft toch ook helemaal niet?? als ze het mij had gezegd, had ik daar waarschijnlijk stomverbaasd gestaan en niet geweten wat te zeggen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() Neen ik spreek niet met een verfijnd stemmeke, ik heb eerder een echte grove mannelijke stem, niet alle homo's praten met een verfijnde stem en dat hoeft ook niet
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wij zijn maar gewone mensen maar willen wel op deze manier onnoemelijke problemen voorkomen door op voorhand bij sollicitatie achter de burgerlijke stand tussen haakjes holebi te plaatsen. Mijn huidige werkgever vond het zelfs een goede zaak dat ik dit vermeld had in mijn cv. Hij vond het zelfs moedig ervoor uit te komen dat ik homo ben. Hij weet maar al te gode wat vooroordelen van mensen kunen doen met een mens. Zij eigen broer is etvens ook homo. Ok hij zegt het dat het voor homo's niet makkelijk is bij een sollicitatie. Wanneer je het niet in je cv plaatst dan komt men er bij een sollicitatiegesprek toch achter. Men laat u dan een formulier invullen waar je je partner op moet vermelden of men vraagt of je een relatie hebt en met wie en zo niet met wie je je vorige relatie had. Op die manier komt men aan de weet of je holebi bent. Als het bedrijf dan een politiek voert tegen aanwerven van holebi's dan ben je op deze manier ook gezien. Conclusie, je kan maar beter via je cv vermelden dat je Homo bent. Als je dat niet doet en men komt er bij een sollicitatiegesprek achter dan ziet men dit ook vaak als achterhouden van informatie. Dat is dan de reden waarop men u niet gaat aanwerven wanneer men een antie holebi beleid voert binnen het bedrijf. Want als je informatie achterhoud dan vertrouwd men u niet. Zo weerklinkt het dan. Werkgevers zijn erg geslepen om op één of andere manier geen holebi's aan te werven wanneer zei daar tegen zijn.
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() Het gaat niet enkel over het diploma bij een sollicitatie ook over goed referenties en ervaring. Op basis daarvan gaat men een selectie doen van sollicitanten om een selectie te maken van geschikte kandidaten. Deze worden uitgenodigd op een sollicitatiegesprek. Maar als je duidelijk vermeld dat je holebi bent dan krijg je duidelijk minder uitnodigingen dan iemand die dat niet doet en zelfs minder ervaring en referenties blijkt te hebben. En hier gaar het hem juist om he. Dat is dus duidelijk selecteren volgens geaardheid van een mens dan eerder op ervaring en referenties. En dat is dus pure discriminatie.
![]() |
#94 |
Gouverneur
|
![]() Die werkgever zal je dan wel bedoelen. Wel die wist het doordat ik vermeld had naast mijn burgerlijke stand (holebi). Dit bleek geen enkel probleem te zijn. Ik werd twee dagen na verzenden van de sollicitatiebrief uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Maar ik verzond wel zo een goede 30 sollicitatiebrieven in nog geen week tijd op zo een 24 daarvan kreeg ik nogal rare reacties soms. Reacties waaruit duidelijk discriminatie bleek ten opzichte van mijn geaardheid en waar men geen rekening heeft gehouden met referenties en ervaring.
![]() |
#95 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
A) ofwel is het een bedrijf dat een antiholebibeleid voert.. in dat geval - je hebt het vermeld => je wordt niet uitgenodigd - je hebt het niet vermeld => je wordt niet aangenomen - je bent verplicht op gesprek geweest (wat jouw voorstel is) => je wordt niet uitgenodigd. B) ofwel is het géén bedrijf dat een anti-holebibeleid voert - je hebt het niet vermeld => voor die mensen maakt het toch niets uit of je holebi bent of niet - waarom zou je het in hemelsnaam vermelden? - > je wordt aangenomen - je bent verplicht op sollicitatiegesprek geweest => idem - je hebt het vermeld => het risico bestaat dat de HRer denkt: wat ne rare pipo is dat, en je wordt NIET uitgenodigd.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Zou Spa-Rood niet voorstellen dat de sollicitatiebrieven aangetekend verstuurd moeten worden, want hoe kan men anders bewijzen dat men gesolliciteerd heeft...
Natuurlijk moeten de gemaakte kosten na het sollicitatiegesprek, volledig terugbetaald worden... evenals de reiskosten... Plus een maaltijdcheque... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 25 juli 2006 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het "zou goed zijn" mocht de baas dat doen. Het is echter niet zijn taak. De taak van de baas is te zorgen dat zijn bedrijf goed draait en winst maakt. De baas van een bedrijf is er niet om voor het CGKR te werken.
|
![]() |
![]() |