![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals ik hier al ergens voorstelde kan je het misschien complementeren met een potloodstem die dan weggeborgen worden in geval van discussie maar zelfs zoiets lijkt me overdreven.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() je mag jij die kaarten zelf nog maken en ermee foefelen je hebt nog steeds toegang tot het systeem zelf nodig en al de codes weten. in vergelijking met je voorbeeld, je kopieert niet de kaart, nee je neemt de servers waar al de transacties op gebeuren over, veranderd de programtuur, koopt al de systeem ingenieurs en programeurs van dat bedrijf om om de andere kant op te kijken en schrijf zo geld over op je rekening, al iets ingewikkelder dan de kaart op restaurant klonen he?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die klachten worden aanvaard door de raad van state maar zijn niet bindend voor de regering . Ik heb hier ergens een 3-tal sites vernoemd uit linkse hoek die zich intensief bezighouden met bestrijding van electronisch stemmen . Op één ervan , voor eva is er sprake van een klacht ingediend bij de raad van state in 2003 . Uiteraard is die klacht nog niet behandeld door de RVS omdat ze ook weten dat de regering zelfs bij ongunstig advies nooit zal willen afstappen van hun niet democratisch kontroleerbaar telsysteem . Wat betreft kosten , waarom zou het Amerikaans systeem meer kosten dan het onze ? Stel dat bij manuele steekproeven 3 % van de stemmen manueel zouden worden herteld , zou dat zo'n probleem zijn . Ik wens er tevens op te wijzen dat het Amerikaans systeem in de jaren '80 identiek was aan het onze . Na ettelijke klachten van burgerrechtengroeperingen ( meestal links dus ) besliste het Amerikaans Hooggerechtshof dat manuele kontrole mogelijk moest zijn . En dat is dus het verschil , in Amerika moet zelfs de politiek luisteren naar het gerecht , hier lachen ze ermee . |
|
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De raad van state is trouwens de uitvoerende macht niet de rechterlijke macht. Goed voorbeeld is de ellende rond zaventem, de uitspraken van de rechter zijn binend voor de vlaamse/brusselse en belgische regeringen, bij overtreding krijgen zij boetes.
||
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat kan electronisch zeker en niemand kan het controleren wegens niet in staat omdat de kennis er niet is, om... Het is véél moeilijker om een geldige stem ongeldig te maken op papier, want er is controle van elke partij op elk ogenblik in het telbureau!
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
www.vooreva.be wat de Raad Van State betreft , deze raad kan inderdaad schorsen en vernietigen , maar dit is NIET bindend voor de politieke macht ! |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Stel dat het iemand is wiens kind vermoord wordt door allochtonen en die als wraak het programma aanpast ? bvb. iedere 5 de stem naar het VB of zo ?? Stel je maar voor... Het kan in twee richtingen gaan he. Wel voor mij liever geen risico lopen. enkel electronisch stemmen als het kan nageteld worden aan de hand van papieren .
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kon vroeger wel, thuis zelfs en zelfs zonder pc kon je ze aflezen.
![]() |
#90 |
|
![]() Ik begrijp niet dat iemand tegenstander kan zijn van het waterdicht proberen te maken van een systeem, om het meest elementaire ogenblik van een democratie nl. de stemming te beschermen tegen mogelijke geruchten van fraude.
Want de dag dat men papieren afdrukken maakt van de electronische stem, dan mag men voor mijn part alle stembureels bemannen met computers. Maar zolang het systeem niet waterdicht is... geef mij maar pen en papier. Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 11 oktober 2006 om 17:24. |
![]() |
![]() |
#91 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het moet 100 % waterdicht zijn. In naam van de democratie.
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Maar als je dan zegt : dan moeten we het electronisch stemmen waterdicht en controleerbaar maken.. dan hoeft het niet..... ? Sorry ik begrijp dat niet...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik versta toch iets niet.
Als je zo'n bak vervangt door een andere (of de inhoud) door evenveel kaartjes die je vooraf maakt is het toch gepiept? Je weet toch hoeveel kiezers er komen? alez, t' is 5 seconden werk. |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Daaraan kun je wel zien welke behoefte de mensen hebben aan autoriteiten .
Als een paar eminenties op televisie komen zeggen dat electronisch stemmen veilig is dan gelooft 90% van de bevolking dat . Europa is niet voor niets de bakermat van het communisme en het fascisme , de basis van het autoritair denken . |
![]() |
![]() |
#96 |
Partijlid
|
![]() Potverdorie ZEER angstaanjagend
![]() Burgers hebben stemplicht , waar is het recht van absolute zekerheid.?? Ook al ben ik maar een gewone burger, toch wil ik mijn toekomst veilig stellen voor mijn kinderen. Potverdorie de mensen verlaten steden waar ze grootgebracht zijn met pijn in het hart. ( Daarom ook dat het vb stijgt over het hele land) Wat is de volgende stap van ons ???? Verhuizen naar een ander land ??? Wat kan daarom een gewone burger ondernemen om er voor te zorgen dat de volgende verkiezingen zonder enige twijfel van manipulatie kunnen verlopen.Met een mogelijkheid van stemmen. ? De europese unie ??? Rechten van de mens ?????
#97 |
Banneling
|
![]() NOS-teletekst meld juist dat de Nederlandse stemcomputers uitgerust gaan worden met een nieuwe chip en dito andere apparatuur .
Hoezo , dat systeem was toch veilig ? |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() Zij willen dezelfde chips als degene die ze in Antwerpen hebben gebruikt
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Partijlid