Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 09:32   #81
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
FDW was enkele jaren terug nochthans de eerste die zich vragen stelde bij dat systeem .
Zondag was Coveliers de eerste die zich vragen stelde bij dat systeem !
Ik herhaal sindsdien geen kik, indien ze fraude vermoedne hebben ze NIKS te verliezen met klacht in te dienen, tenzij ze natuurlijk weten dat e rniks aan de hand was en ze enkel hun nederlaag daar nog wat smalijker maken.

Citaat:
Als je hier trouwens ziet wie zich intens bezig houd met de bestrijding van dit systeem dan merk je dat zoiets meestal vanuit roodgroene hoek komt .
Vragen worden gesteld vanuit alle lagen van de maatschappij , maar als de 3 grote traditionele partijen vanuit hun obscure achterkamertjes beslissen dat dit systeem veilig is , dan mag je nog op je kop staan , dan is het veilig .
Bestrijding van dit systeem? Lijkt me eerder uit VB hoek te komen hier op dit forum. De 3 grote partijen die zeggen dat het veilig is is rechts-centrum en linkse hoek.

Citaat:
Ik stel mij trouwens de vraag waarom je zo'n panische angst hebt voor democratische kontrole op het telsysteem ?
Angst? Waar heb ik ooit angst getoond? ik zeg dat gesjoemel met het systeem moeilijk is en da het uitbreiden om waterdicht te zijn teveel kost zovel van tijd als geld.

Zoals ik hier al ergens voorstelde kan je het misschien complementeren met een potloodstem die dan weggeborgen worden in geval van discussie maar zelfs zoiets lijkt me overdreven.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:35   #82
k9

Standaard

Citaat:
Als ze zelf die kaarten laten maken kunnen ze er niet mee foefelen ?
Ze kunnen alleen foefelen met kaarten die ze niet zelf laten maken ???
je mag jij die kaarten zelf nog maken en ermee foefelen je hebt nog steeds toegang tot het systeem zelf nodig en al de codes weten. in vergelijking met je voorbeeld, je kopieert niet de kaart, nee je neemt de servers waar al de transacties op gebeuren over, veranderd de programtuur, koopt al de systeem ingenieurs en programeurs van dat bedrijf om om de andere kant op te kijken en schrijf zo geld over op je rekening, al iets ingewikkelder dan de kaart op restaurant klonen he?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:59   #83
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ik herhaal sindsdien geen kik, indien ze fraude vermoedne hebben ze NIKS te verliezen met klacht in te dienen, tenzij ze natuurlijk weten dat e rniks aan de hand was en ze enkel hun nederlaag daar nog wat smalijker maken.

Bestrijding van dit systeem? Lijkt me eerder uit VB hoek te komen hier op dit forum. De 3 grote partijen die zeggen dat het veilig is is rechts-centrum en linkse hoek.

Angst? Waar heb ik ooit angst getoond? ik zeg dat gesjoemel met het systeem moeilijk is en da het uitbreiden om waterdicht te zijn teveel kost zovel van tijd als geld.

Zoals ik hier al ergens voorstelde kan je het misschien complementeren met een potloodstem die dan weggeborgen worden in geval van discussie maar zelfs zoiets lijkt me overdreven.
Er hebben al personen uit linkse hoek klacht ingediend .
Die klachten worden aanvaard door de raad van state maar zijn niet bindend voor de regering .
Ik heb hier ergens een 3-tal sites vernoemd uit linkse hoek die zich intensief bezighouden met bestrijding van electronisch stemmen .
Op één ervan , voor eva is er sprake van een klacht ingediend bij de raad van state in 2003 .
Uiteraard is die klacht nog niet behandeld door de RVS omdat ze ook weten dat de regering zelfs bij ongunstig advies nooit zal willen afstappen van hun niet democratisch kontroleerbaar telsysteem .
Wat betreft kosten , waarom zou het Amerikaans systeem meer kosten dan het onze ?
Stel dat bij manuele steekproeven 3 % van de stemmen manueel zouden worden herteld , zou dat zo'n probleem zijn .
Ik wens er tevens op te wijzen dat het Amerikaans systeem in de jaren '80 identiek was aan het onze .
Na ettelijke klachten van burgerrechtengroeperingen ( meestal links dus ) besliste het Amerikaans Hooggerechtshof dat manuele kontrole mogelijk moest zijn .
En dat is dus het verschil , in Amerika moet zelfs de politiek luisteren naar het gerecht , hier lachen ze ermee .
Kaffer is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:43   #84
k9

Standaard

Citaat:
Er hebben al personen uit linkse hoek klacht ingediend .
Die klachten worden aanvaard door de raad van state maar zijn niet bindend voor de regering .
Ik heb hier ergens een 3-tal sites vernoemd uit linkse hoek die zich intensief bezighouden met bestrijding van electronisch stemmen .
Waarom zou links klacht indienen tegen een systeem dat ze volgens sommigen hier zelf gebruiken om te frauderen?

Citaat:
En dat is dus het verschil , in Amerika moet zelfs de politiek luisteren naar het gerecht , hier lachen ze ermee .
Hier ook, de raad van state is er om te schorsen en te venietigen, niet om zelf wetten in elkaar te steken of te zeggen wat de politiek moet doen.

De raad van state is trouwens de uitvoerende macht niet de rechterlijke macht.

Goed voorbeeld is de ellende rond zaventem, de uitspraken van de rechter zijn binend voor de vlaamse/brusselse en belgische regeringen, bij overtreding krijgen zij boetes.

k9 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 15:36   #85
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wegmetdevld Bekijk bericht
Wat zeg ik al de hele tijd...het is veel gemakkelijker om bij het tellen een geldige stem ongeldig te maken op papier. Electronisch kan dat niet.
Dat kan electronisch zeker en niemand kan het controleren wegens niet in staat omdat de kennis er niet is, om... Het is véél moeilijker om een geldige stem ongeldig te maken op papier, want er is controle van elke partij op elk ogenblik in het telbureau!
MisterXYZ is offline  
Oud 11 oktober 2006, 15:56   #86
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou links klacht indienen tegen een systeem dat ze volgens sommigen hier zelf gebruiken om te frauderen?

Hier ook, de raad van state is er om te schorsen en te venietigen, niet om zelf wetten in elkaar te steken of te zeggen wat de politiek moet doen.

De raad van state is trouwens de uitvoerende macht niet de rechterlijke macht.

Goed voorbeeld is de ellende rond zaventem, de uitspraken van de rechter zijn binend voor de vlaamse/brusselse en belgische regeringen, bij overtreding krijgen zij boetes.
Bijvoegend deze site uit alternatieve hoek :
www.vooreva.be

wat de Raad Van State betreft , deze raad kan inderdaad schorsen en vernietigen , maar dit is NIET bindend voor de politieke macht !
Kaffer is offline  
Oud 11 oktober 2006, 16:33   #87
BadSanta
Partijlid

BadSanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel niet als het gaat om een groeiende partij buiten spel te zetten als ze schrik voor hun postjes beginnen te krijgen
Oud 11 oktober 2006, 16:35   #88
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
voordat je zoiets belachelijks post uit ANDERE landen zou ik eerst naar het belgische systeem kijken, en nee dat is idd in belgie niet mogelijk zonder de encryptie sleutels.
en durf jij je hand in het vuur steken dat de persoon die de encryptie sleutels in handen heeft niet zou frauderen ????

Stel dat het iemand is wiens kind vermoord wordt door allochtonen en die als wraak het programma aanpast ? bvb. iedere 5 de stem naar het VB of zo ??

Stel je maar voor...

Het kan in twee richtingen gaan he. Wel voor mij liever geen risico lopen.

enkel electronisch stemmen als het kan nageteld worden aan de hand van papieren .
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:07   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent weeral appelen met peren aan het vergelijken, bank fraude gebeurt meestal door de kaarten + code te kopieren, iets wat dus niet kan bij het stemsysteem.
waarom niet?
Het kon vroeger wel, thuis zelfs en zelfs zonder pc kon je ze aflezen.
Oud 11 oktober 2006, 17:23   #90
Tegendradigaard

Standaard

Ik begrijp niet dat iemand tegenstander kan zijn van het waterdicht proberen te maken van een systeem, om het meest elementaire ogenblik van een democratie nl. de stemming te beschermen tegen mogelijke geruchten van fraude.

Want de dag dat men papieren afdrukken maakt van de electronische stem, dan mag men voor mijn part alle stembureels bemannen met computers. Maar zolang het systeem niet waterdicht is... geef mij maar pen en papier.

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 11 oktober 2006 om 17:24.
Oud 11 oktober 2006, 17:41   #91
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat iemand tegenstander kan zijn van het waterdicht proberen te maken van een systeem, om het meest elementaire ogenblik van een democratie nl. de stemming te beschermen tegen mogelijke geruchten van fraude.

Want de dag dat men papieren afdrukken maakt van de electronische stem, dan mag men voor mijn part alle stembureels bemannen met computers. Maar zolang het systeem niet waterdicht is... geef mij maar pen en papier.
Groot gelijk.
Het moet 100 % waterdicht zijn.
In naam van de democratie.
Oud 11 oktober 2006, 17:44   #92
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca Bekijk bericht
Groot gelijk.
Het moet 100 % waterdicht zijn.
In naam van de democratie.
Ze zeggen zelf met papier kunde frauderen. Dus moeten we daar vanaf geraken.
Maar als je dan zegt : dan moeten we het electronisch stemmen waterdicht en controleerbaar maken.. dan hoeft het niet..... ?

Sorry ik begrijp dat niet...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 11 oktober 2006, 18:35   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik versta toch iets niet.
Als je zo'n bak vervangt door een andere (of de inhoud) door evenveel kaartjes die je vooraf maakt is het toch gepiept?
Je weet toch hoeveel kiezers er komen?
alez, t' is 5 seconden werk.
Mambo is offline  
Oud 11 oktober 2006, 18:38   #94
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik versta toch iets niet.
Als je zo'n bak vervangt door een andere (of de inhoud) door evenveel kaartjes die je vooraf maakt is het toch gepiept?
Je weet toch hoeveel kiezers er komen?
alez, t' is 5 seconden werk.
angstaanjagend idd.
ilfalco is offline  
Oud 11 oktober 2006, 19:08   #95
Kaffer
Banneling

Standaard

Daaraan kun je wel zien welke behoefte de mensen hebben aan autoriteiten .
Als een paar eminenties op televisie komen zeggen dat electronisch stemmen veilig is dan gelooft 90% van de bevolking dat .
Europa is niet voor niets de bakermat van het communisme en het fascisme , de basis van het autoritair denken .
Kaffer is offline  
Oud 12 oktober 2006, 06:21   #96
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
angstaanjagend idd.
Potverdorie ZEER angstaanjagend
Burgers hebben stemplicht , waar is het recht van absolute zekerheid.??
Ook al ben ik maar een gewone burger, toch wil ik mijn toekomst veilig stellen voor mijn kinderen.
Potverdorie de mensen verlaten steden waar ze grootgebracht zijn met pijn in het hart. ( Daarom ook dat het vb stijgt over het hele land)
Wat is de volgende stap van ons ???? Verhuizen naar een ander land ???

Wat kan daarom een gewone burger ondernemen om er voor te zorgen dat de volgende verkiezingen zonder enige twijfel van manipulatie kunnen verlopen.Met een mogelijkheid van stemmen. ?
De europese unie ??? Rechten van de mens ?????
Oud 12 oktober 2006, 19:06   #97
Kaffer
Banneling

Standaard

NOS-teletekst meld juist dat de Nederlandse stemcomputers uitgerust gaan worden met een nieuwe chip en dito andere apparatuur .
Hoezo , dat systeem was toch veilig ?
Kaffer is offline  
Oud 12 oktober 2006, 19:08   #98
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Zij willen dezelfde chips als degene die ze in Antwerpen hebben gebruikt
Bazilfunk is offline  
Oud 13 oktober 2006, 08:38   #99
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Zij willen dezelfde chips als degene die ze in Antwerpen hebben gebruikt
Ach zwak bazilfunk zoals gewoonlijk.
misplaatste humor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be