Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2006, 15:51   #81
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
tja...het ziet ernaar uit dat we het FUNDAMENTEEL oneens zijn dan

En de ESA heeft een aantal mooie sites...inderdaad........dat wist ik al....

Mijn bemerking dat de "Chinezen net kunnen lopen" is absoluut niet denigrerend bedoeld,integendeel,op het gebied van onafhankelijke,bemande,ruimtevaart is China momenteel de ESA reeds voorbij......(de ESA is NIET capabel om ZELF astronauten buiten de dampkring te zetten)

In antwoord op een andere forumthread van Illwil ,nee ik heb geen GSM (ik WIL niet communiceren om te communiceren en uiteindelijk NIKS gezegd hebben,en er nog voor betalen ook ) en nee ik heb geen Navigatiesysteem in mijn auto ,met de navigatiesystemen in bedrijfswagens waarnee ik gereden heb ,heb ik overigens al behoorlijk wat "fun" gehad ,me dunkt dat de Maan binnen bereik kwam....
Ik geloof er geen zak van dat jij geen gsm hebt, maar goed, het doet er ook niet toe. Navigatiesysteem heb je dus al wel gebruikt.
Ik denk dat het punt duidelijk is. De amerikaanse ruimtevaart heeft onnoemelijk veel bijgedragen aan onze wereld en doet dit nog steeds.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 17:26   #82
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik geloof er geen zak van dat jij geen gsm hebt, maar goed, het doet er ook niet toe. Navigatiesysteem heb je dus al wel gebruikt.
Ik denk dat het punt duidelijk is. De amerikaanse ruimtevaart heeft onnoemelijk veel bijgedragen aan onze wereld en doet dit nog steeds.
Ik heb geen gsm en ik zal niet ontkennen dat de ruimtevaart een zekere "drive" geeft aan technologische sectoren......

De echte discussie is,denk ik,welke soort ruimtevaart belangrijker zal blijken.....(als er dan toch een zak overheids-geld in geinvesteerd wordt)wetenschappelijk gewriemel over zaken die later nog altijd ontdekt kunnen worden,of bemande ruimtevaart om de mens,als soort,minder afhankelijk te maken van dit bolletje in een galaktisch asteroiden-schietkraam.........

Mijn mening is nog steeds dat de universiteiten op deze wereld hun wetenschappelijke metingetjes in de ruimte onderhand zelf mogen betalen.Ze moeten verdorie maar doen zoals ze zeggen;samenwerken!

Qua communicatie en zo is er al geen probleem meer,commerciele bedrijven zijn heel wel in staat dit zelf te bekostigen en uit te voeren...

Blijft nog bemande ruimtevaart over.......en hier moeten overheidsinstituten nog voor onbepaalde tijd "drivers" blijven vind ik....Het is wel bemoedigend overigens dat het privé-gesponsorde,VirginSpace-bedrijf,tegen een fraktie van de NASA kosten, mensen net uit de dampkring zal brengen met........de vervolmaking van een techniek waarmee de NASA 40 jaar geleden(VEERTIG JAAR GELEDEN!) gestopt is....on-voor-stel-baar)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 09:54   #83
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Sinds de tweede wereld oorlog zijn ze niet meer uit Afrika weggeweest en hebben zich daar steeds blijven moeien met de problemen daar.
Ze zijn nergens weggeweest, behalve in Vietnam, maar daar zijn ze nu terug onder de vorm van Corporations.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 09:58   #84
eno2
Banneling

Standaard

Dat er nog ouwe Belgen zijn zoals Kelt en Eno die geen gsm hebben....
Ik heb zelfs geen telefoon.
Naast de communicatie-tsunami zijn er ook nog bepaalde delen van deze aardbol die overspoeld zijn en blijven door de incommunicado-golf van de globalisering.
Oud 23 oktober 2006, 10:05   #85
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Naast de communicatie-tsunami zijn er ook nog bepaalde delen van deze aardbol die overspoeld zijn en blijven door de incommunicado-golf van de globalisering.
voeg daar Jantje ook maar bij.
geen gsm en geen telefoon. lekker onbereikbaar voor mijn moderne mede mens. en als het niet nodig was voor mijn kids hun opleidingen, dan smeet ik zelfs internet terug buiten. te verslavend.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 10:07   #86
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn nergens weggeweest, behalve in Vietnam, maar daar zijn ze nu terug onder de vorm van Corporations.
En sinds buitenlandse bedrijven welkom zijn in Vietnam (met enthousiaste steun van de plaatselijke overheid) begint het eindelijk wat vooruit te gaan voor de Vietnamees.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 10:12   #87
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe ga jij op internet?

Citaat:
Overspoeld door niet-communicatie? En dat als gevolg van globalisering? Dat moet je mij eens uitleggen.

Ik heb zelf gewerkt bij een telecombedrijf dat GSM netwerken uitbaat in Afrika. Globalisering betekende dat voor het eerst Afrikanen toegang hadden tot betrouwbare communicatie. Iets wat voor ontwikkeling hard nodig is.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell

Laatst gewijzigd door Kpax : 23 oktober 2006 om 10:12.
Oud 23 oktober 2006, 10:16   #88
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
Hoe ga jij op internet?

Overspoeld door niet-communicatie? En dat als gevolg van globalisering? Dat moet je mij eens uitleggen.

Ik heb zelf gewerkt bij een telecombedrijf dat GSM netwerken uitbaat in Afrika. Globalisering betekende dat voor het eerst Afrikanen toegang hadden tot betrouwbare communicatie. Iets wat voor ontwikkeling hard nodig is.
Met telenet heb je geen telefoon lijn nodig.
Die gaan via andere verbindingen en leggen zelfs enkel internet aan als je enkel internet wil.
Je bent dus echt niet verplicht om een telefoonlijn en/of telefoon te hebben om op internet te gaan.
Oud 23 oktober 2006, 10:17   #89
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijft nog bemande ruimtevaart over.......en hier moeten overheidsinstituten nog voor onbepaalde tijd "drivers" blijven vind ik....Het is wel bemoedigend overigens dat het privé-gesponsorde,VirginSpace-bedrijf,tegen een fraktie van de NASA kosten, mensen net uit de dampkring zal brengen met........de vervolmaking van een techniek waarmee de NASA 40 jaar geleden(VEERTIG JAAR GELEDEN!) gestopt is....on-voor-stel-baar)
Juist omwille van dergelijke private initiatieven als Virgin Atlantic moet volgens mij de NASA maar eens ophouden ook buschaufeur te zijn. Er zijn overigens meer partikuliere ruimtevaart bedrijven dan Virgin Atlantic, maar Richard Branson weet natuurlijk wel hoe hij alle aandacht op zich vestigt.

De ESA is overigens zo slim geweest het ruimtetransport aan een spinoff, Arianespace over te laten.
-- Thomas Sowell
Oud 23 oktober 2006, 10:18   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor grote delen van Afrika is de gsm idd de enige mogelijkheid om communicatie te hebben, of je moet met de tamtam kunnen werken.
Oud 23 oktober 2006, 10:21   #91
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze komt in grote lijnen wel overeen met de ESA verklaring.
En geeft enkel aan dat de VS er idd niet zal voor terug schrikken haar kennis, ervaring en moglijkheden te gebruiken indien iemand haar wil tegen houden zich verder te ontwikkelen in de ruimtevaart of als iemand haar eigendommen in de ruimte met opzet zou vernielen dit als een oorlogsdaad te beshouwen. Niets nieuw hoor.
Inderdaad. Niks nieuws. Maar ik vraag mij toch af waarom sommigen zo nodig moeten schreeuwen dat de VS de ruimte voor zichzelf opeist...
-- Thomas Sowell
Oud 23 oktober 2006, 10:23   #92
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist omwille van dergelijke private initiatieven als Virgin Atlantic moet volgens mij de NASA maar eens ophouden ook buschaufeur te zijn. Er zijn overigens meer partikuliere ruimtevaart bedrijven dan Virgin Atlantic, maar Richard Branson weet natuurlijk wel hoe hij alle aandacht op zich vestigt.

De ESA is overigens zo slim geweest het ruimtetransport aan een spinoff, Arianespace over te laten.
Virgin Atlantic is de enige prive instelling die er reeds is in geslaagt om mensen in de ruimte te krijgen.
Maar er zijn idd nog meer bedrijven die zich er mee bezig houden.

En het zal geen 20 jaar meer duren of de vakantiereizen tegen betaalbare prijzen zijn er en zullen snel even normaal gevonden worden als een reis naar Amerika of Australie nu.
Oud 23 oktober 2006, 10:26   #93
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Niks nieuws. Maar ik vraag mij toch af waarom sommigen zo nodig moeten schreeuwen dat de VS de ruimte voor zichzelf opeist...
Omdat er nu volgens sommige twee dingen enkel slechte zaken hebben en de oorzaak zijn van alle ellende op Aarde. ISLAM EN USA.

En verder kijken ze niet.
Oud 23 oktober 2006, 10:56   #94
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En sinds buitenlandse bedrijven welkom zijn in Vietnam (met enthousiaste steun van de plaatselijke overheid) begint het eindelijk wat vooruit te gaan voor de Vietnamees.
Hoera!
Maar niet voor de gewone Vietnamees...
Oud 23 oktober 2006, 10:57   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat er nu volgens sommige twee dingen enkel slechte zaken hebben en de oorzaak zijn van alle ellende op Aarde. ISLAM EN USA.

En verder kijken ze niet.
Na de pest en cholera, wat moeten we kiezen?
Oud 23 oktober 2006, 10:58   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na de pest en cholera, wat moeten we kiezen?
TBC
Oud 23 oktober 2006, 10:58   #97
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Met telenet heb je geen telefoon lijn nodig.
Die gaan via andere verbindingen en leggen zelfs enkel internet aan als je enkel internet wil.
Je bent dus echt niet verplicht om een telefoonlijn en/of telefoon te hebben om op internet te gaan.
Azo.
Ik heb ook geen telenet.
Mijn te kleine vangnet laat dat niet toe.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2006 om 10:59.
Oud 23 oktober 2006, 10:59   #98
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
TBC
I prefer BBC
Oud 23 oktober 2006, 11:02   #99
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
VS claimen ruimte voor hun nationale belangen
We hebben al gebrek aan ruimte op aarde, en nu nemen de Amerikanen de ruimte in de ruimte in beslag. Wat moet ik dan met mijn te kleine ruimte?

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2006 om 11:02.
Oud 23 oktober 2006, 11:20   #100
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen gsm en ik zal niet ontkennen dat de ruimtevaart een zekere "drive" geeft aan technologische sectoren......

De echte discussie is,denk ik,welke soort ruimtevaart belangrijker zal blijken.....(als er dan toch een zak overheids-geld in geinvesteerd wordt)wetenschappelijk gewriemel over zaken die later nog altijd ontdekt kunnen worden,of bemande ruimtevaart om de mens,als soort,minder afhankelijk te maken van dit bolletje in een galaktisch asteroiden-schietkraam.........

Mijn mening is nog steeds dat de universiteiten op deze wereld hun wetenschappelijke metingetjes in de ruimte onderhand zelf mogen betalen.Ze moeten verdorie maar doen zoals ze zeggen;samenwerken!

Qua communicatie en zo is er al geen probleem meer,commerciele bedrijven zijn heel wel in staat dit zelf te bekostigen en uit te voeren...

Dat zijn andere discussies. Het ging er mij enkel over dat de amerikaanse ruimtevaart al heel lang en NOG steeds een enorme bijdrage geeft aan onze samenleving.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be