Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 11:43   #81
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Een hond die een hekel heeft aan de postbode is normaal ???
Een hond die een hekel heeft aan zwarten is niet normaal ???

Moet die zwarte dan aangenomen worden , met het risico dat de hond ooit aanvalt ... Wie zijn schuld is het dan ???

Enfin , veel plaats heb ik ni , maar zo een hond zegt me wel wat ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:43   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dit is geenszins een flauwe reden.
Mijn zus heeft jarenlang een zaak uitgebaat en was verscheidene keren slachtoffer van roofovervallen. Om potentiele overvallers af te schrikken nam ze haar hond mee naar de zaak. De hond zat achter de toonbank die afgesloten was door een hek met de klantenruimte. Haar hond, een geadopteerd dier waarvan ze de achtergrond niet kende, had precies dezelfde tic : telkens er zwarten binnenkwamen werd hij razend, begon te grommen, liet zijn indrukwekkende tanden zien en stond hij aanvallensklaar. Het dier was waarschijnlijk mishandeld geweest door zwarten. Idem dito voor klanten die in lange, zwarte of heel donkere kleren gehuld waren van kop tot teen (bv. van die lange regenjassen)

Soms ging ik met die hond wandelen : kwamen er zwarten de straat in, dan moest ik de hond stevig in bedwang houden en veranderde ik sowiezo van straatkant om onheil te vermijden.
JIJ van straatkant veranderen om onheil te vermijden? Daar gaat Edina niks van geloven! jij hebt gewoon die hond racistisch opgevoed ja!

"aangeleerd gedrag" noemt ze dit. Ik durf wedden dat je een aantal zwarten hebt ingehuurd om die hond te mishandelen en zich erdoor te laten bijten!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2007 om 11:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:44   #83
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
LOL. Ik heb ook een hond thuis ...
Ik kan u zeggen dat uw hypothese niet klopt.

Een waakhond die enkel blaft als er allochtonen afkomen wel zeker?
Ik had er ook eene een heel braaf beest, maar wel ne goeie waker en nen bas om van achterover te vallen, maar iedereen was zijne vriend, alhoewel ze wel degelijk het verschil herkennen wanneer er gevaar dreigt, of een abnormale situatie is, ... het zijn ongelofelijk intelligente beesten, en ze voelen wel degelijk verschillen aan, zelf ziekte of het niet goedvoelen, van hunnen baas of huisgenoten, ik zou uwen tammen hond nie onderschatten
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:44   #84
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
OK, I stand corrected.

Naast de antidiscriminatiewet bestaat ook nog de antiracismewet. Iemand niet aannemen wegens leeftijd, geslacht,... is geen misdrijf, iemand niet aannemen omwille van een zogenaamd ras, afkomst,...wel.

Is dat geen discriminatie door de wetgever?
Blijkbaar is er sinds kort een nieuwe wet "tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden" waarin onder meer staat dat het artikel dat ik aanhaalde wordt geschrapt en verschillende nieuwe artikels worden toegevoegd. Terzelfdertijd is een nieuwe wet "ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie" gepubliceerd. Geen tijd om die nu helemaal te lezen, maar beide wetten lijken nogal gelijklopend te zijn nu...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:45   #85
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De problemen met het Nederlands zijn hardnekkiger dan ik dacht.
Wat is volgens jou het verschil tussen ras en zogenaamd ras?
Oud 8 juni 2007, 11:46   #86
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL. Ik heb ook een hond thuis ...
Ik kan u zeggen dat uw hypothese niet klopt.
Toch wel, bij mij klopt ze.

Citaat:
Een waakhond die enkel blaft als er allochtonen afkomen wel zeker?
Een waakhond moet waken tegen eender wie, dat van die allochtonen heb je er zelf bij gefantaseerd, waarom weet ik niet.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:47   #87
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Sorry hoor, maar die uitspraak "verraadt" nu eens niets.
Hij kan dus in zijn glazen bol zien dat er onder zijn toekomstig cliënteel geen zwarten zullen zijn? Of zou hij zijn cliënteel kiezen op dezelfde manier als zijn personeel
Oud 8 juni 2007, 11:49   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hij kan dus in zijn glazen bol zien dat er onder zijn toekomstig cliënteel geen zwarten zullen zijn? Of zou hij zijn cliënteel kiezen op dezelfde manier als zijn personeel
ha ja natuurlijk: indien er zwart clienteel op de hof komt dan zullen die vast niet geneigd zijn de kwade hond te trotseren.

Een ondernemer is m.i. nog steeds vrij om zijn eigen clienteel te kiezen (maar ik kan mis zijn natuurlijk, tegenwoordig is alles in verband met "vrij" een beetje afgeschaft).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 juni 2007, 11:49   #89
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat geloof ik zeker en vast. Dit is niet de eerste keer dat ik dit hoor. Vraag het trouwens ook eens aan Boadicea: ik meen dat ze er hier al over geschreven heeft.
Dus iets horen, is voor jou voldoende om het als waar te bestempelen? En jij vindt het niet "toevallig" dat het altijd notoire vreemdelingenhaters zijn die zo'n verhalen vertellen?
Oud 8 juni 2007, 11:52   #90
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is er sinds kort een nieuwe wet "tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden" waarin onder meer staat dat het artikel dat ik aanhaalde wordt geschrapt en verschillende nieuwe artikels worden toegevoegd.
Kun je de bron geven?
Zeg je nu dat discriminatie bij aanwerving geen misdrijf meer is?

Citaat:
Terzelfdertijd is een nieuwe wet "ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie" gepubliceerd.
Daaruit heb ik geciteerd.

Citaat:
Geen tijd om die nu helemaal te lezen, maar beide wetten lijken nogal gelijklopend te zijn nu...
Dus discriminatie bij aanwerving geen misdrijf meer?
Oud 8 juni 2007, 11:53   #91
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nochtans is geweten dat sommige honden racistisch gedrag vertonen (gewoonlijk door slechte ervaringen).
Dat is helemaal niet geweten. Wat wel geweten is, is dat zo'n gedrag aangeleerd is en dat dit slechts zelden door slechte ervaringen komt.

Geef anders eens een referentie voor je idiote bewering? Of gaat het dan ineens weer stil blijven zoals met je kattenfabel?
Oud 8 juni 2007, 11:55   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus iets horen, is voor jou voldoende om het als waar te bestempelen? En jij vindt het niet "toevallig" dat het altijd notoire vreemdelingenhaters zijn die zo'n verhalen vertellen?
had net Online al verwittigd dat het gedrag van de hond van haar zus die ze uit het asiel hadden gehaald waarschijnlijk door Online was aangeleerd volgens Edina! Sliep sliep! ik was eerst.

Boadicea kan hier gerust voor zichzelf spreken. spijtig dat de zoekfunctie niet werkt of ik kon haar postings opsnorren. Maar natuurlijk is Boadicea ook een racist die haar hond dat gedrag heeft aangeleerd.

Nu zit je dus nog met het probleem van "mijn Vagebond" toeristische hond .... op twee weken (waarvan enkel vijf dagen op het strand) heb ik die hond dus op slag racistisch waakgedrag kunnen aanleren, zodat die enkel grolde en blafte als er zwarten te dicht bij onze parasol kwamen, en blanke mensen al kwispelend begroette!
Zeg nu zelf! het is toch een pluim waard. Binnenkort maak ik een programma als "racistische hondenfluisteraar". De truuk zat hem er natuurlijk in om hem stokslagen te geven telkens hij blafte tegen een blanke, na één dag wist hij al dat hij moest kwispelen! slim beestje hé?

Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2007 om 11:57.
Oud 8 juni 2007, 11:55   #93
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Wat is volgens jou het verschil tussen ras en zogenaamd ras?
een tafel is een tafel.

Een zogenaamde tafel is geen tafel maar iets dat we gemakkelijkheidshalve zo noemen, omdat anderen ernaar verwijzen met het woord 'tafel'.
Oud 8 juni 2007, 11:55   #94
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het kan heel goed zijn dat die hond de angst geroken heeft bij die solicitant ge kunt het geloven of niet , maar die beesten merken het verschil wel degelijk,

zelf katten hebben dat, en dat hij daarop gereageerd heeft, ik heb het al meerdere malen meegemaakt dat zwarten en noord-afrikanen een erge schrik van honden hebben, zeker als het wat grotere beesten zijn, voor noord-afrikanen is dat cultureel bepaald, (islam) voor zwarten weet ik het niet.

Maar waar een blanke die angst heeft van honden normaal reageerd en zich discreet zal verwijderen, of zal vragen niet te dicht te komen , springen die dus werkelijk weg, ik heb het echt meegemaakt, nen helen bus vol die met ne panischen angst in ne groten boog om dien hond ging, en da beest maar fier in het rond zien, en willen snuffelen , ... en sjans dak hem goed vasthad, want hij zou er nie naar gaan bijten, maar net omdat ze angst hebben , willen gaan zien wat er het probleem is ..
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:57   #95
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat het niet kan, maar dat gebeurt niet vanzelf. Dat is dan aangeleerd. En dat gebeurt niet door één keer een trap te krijgen van een zwarte hé. Maar hier is het overduidelijk dat het om een excuus gaat om zijn eigen racisme te verdoezelen
Dat is geenszins duidelijk.
Wat wel duidelijk is is dat honden een trauma kunnen overhouden aan mishandeling. En mishandeling kan ook gebeuren door zwarten.

Citaat:
. Hij verraadt zichzelf door te zeggen: "Ik heb mijn eigen clienteel en daar zitten geen zwarten tussen".
Dat is louter een vaststelling. Huizingen is niet bepaald de Bronx, maar een deelgemeente van het landelijke Beersel, alwaar weinig of geen zwarten wonen.

Het is weer duidelijk dat jij bulkt van de vooroordelen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:58   #96
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
een tafel is een tafel.

Een zogenaamde tafel is geen tafel maar iets dat we gemakkelijkheidshalve zo noemen, omdat anderen ernaar verwijzen met het woord 'tafel'.
Een tafel is geen tafel.
Oud 8 juni 2007, 11:58   #97
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Als je een trauma hebt, kun je beter in therapie gaan. Voor je 't weet doe je een Hans Van Themschetje.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:59   #98
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Huizingen is niet bepaald de Bronx, maar een deelgemeente van het landelijke Beersel, alwaar weinig of geen zwarten wonen.

Het is weer duidelijk dat jij bulkt van de vooroordelen.
De werkgever is een franstalige, dat heeft als voordeel dat er hier niet gezeverd kan worden over het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 8 juni 2007 om 11:59.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:59   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is louter een vaststelling. Huizingen is niet bepaald de Bronx, maar een deelgemeente van het landelijke Beersel, alwaar weinig of geen zwarten wonen.
Misschien heeft die hond hele leuke ervaringen gehad met de hordes bermudadragers die naar dat zwembad trekken?

Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2007 om 12:00.
Oud 8 juni 2007, 11:59   #100
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

O als je ernstig wil reageren, bespaar je de moeite. Ik ben even de lijn van de onverdraagzame Blokkertjes aan het volgen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be