Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 september 2007, 12:00   #81
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
dat bestrijd ik opnieuw.
Wat ? Dat de VB-fractie de grootste is binnen het vl. Nationalisme ??
Pietje is offline  
Oud 11 september 2007, 12:02   #82
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het vl.nationalisme heeft in het verleden nagenoeg unaniem het apartheidsregime vd blanke minderheid in Z-Afrika goedgekeurd en aangemoedigd (cf. "Protea"). Ik vind het dan ook heel merkwaardig en grappig dat je hier plots de wandaden van Leop.II aangrijpt om je gelijk te halen.
Maar over Leopold2 zwijgt ge. Ook over de collaborateurs in onze
gewesten met Napoleon. En ook over de medewerkers met de
Spanjaarden. Dat waren ook massamoordenaars. Om nog te zwijgen
van de wrede inval door de Franken en de Romeinen in onze gewesten.

Hou er toch mee op Pietje!
Patrik is offline  
Oud 11 september 2007, 12:03   #83
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de meeste vl.nationalisten alleszins niet, integendeel.
Bron?

Heb je een onderzoek gedaan? Of sla je er maar met je snor naar?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 september 2007 om 12:03.
Kortaf is offline  
Oud 11 september 2007, 12:06   #84
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Maar over Leopold2 zwijgt ge. Ook over de collaborateurs in onze
gewesten met Napoleon. En ook over de medewerkers met de
Spanjaarden. Dat waren ook massamoordenaars. Om nog te zwijgen
van de wrede inval door de Franken en de Romeinen in onze gewesten.

Hou er toch mee op Pietje!
Je maakt je eigen belachelijk als je er de Romeinen al moet bijsleuren om de collaboratie van vl.nationalisten met de Duitse bezetter goed te praten.
Pietje is offline  
Oud 11 september 2007, 12:10   #85
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je maakt je eigen belachelijk als je er de Romeinen al moet bijsleuren om de collaboratie van vl.nationalisten met de Duitse bezetter goed te praten.
ik alvast praat niks goed. Het gaat over je selectieve verontwaardiging en sectaire denken.

Een beetje hetzelfde als wat je andere mensen verwijt.
Maes_P is offline  
Oud 11 september 2007, 12:13   #86
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat ? Dat de VB-fractie de grootste is binnen het vl. Nationalisme ??
ben je ervaringsdeskundige?
Maes_P is offline  
Oud 11 september 2007, 12:32   #87
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Diversiteit is een rijkdom geen bedreiging van het "eigene".
Leg me nog eens uit wat precies de rijkdom is voor Vlaanderen in de getto's van Borgerhout?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 11 september 2007 om 12:51.
HAMC is offline  
Oud 11 september 2007, 12:44   #88
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Werkgelegenheid voor de politie.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 11 september 2007, 13:11   #89
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Zolang je maar niet van ons verlangt of eist dat wij WO II wat toen gebeurd is moeten vergeten en/of vergeven, is er wat mij betreft niks aan de hand.
Neen, dat verlang ik niet. En zolang jij niet echt gelooft dat "Nogal wat Vlamingen onderhuids sympathiseren met aanhangers van een heropstanding van de Nieuwe Orde", is er ook wat mij betreft niets aan de hand.

Citaat:
Ps: Wie de geschiedenis vergeet is gedoemd te herhalen.
Jaja. En de mensen die zich blind staren op het verleden riskeren de bedreigingen van vandaag niet te zien.
Kaal is offline  
Oud 11 september 2007, 14:05   #90
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Werkgelegenheid voor de politie.
En ik die dacht dat die daar niet komen.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 11 september 2007, 14:14   #91
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Goed punt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 11 september 2007, 14:14   #92
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bepaalde vl.nationalisten geven daartoe ook aanleiding door oud-collaborateurs NU NOG te blijven eren.
Dus die mensen hebben, afhankelijk van hun leeftijd amper 5 of 9 jaar geleefd. Of zouden ze tussen die oorlogen écht nog iets anders gedaan hebben dan wachten op de volgende bezetting?
De Garde is offline  
Oud 11 september 2007, 14:20   #93
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het vl.nationalisme heeft in het verleden nagenoeg unaniem het apartheidsregime vd blanke minderheid in Z-Afrika goedgekeurd en aangemoedigd (cf. "Protea"). Ik vind het dan ook heel merkwaardig en grappig dat je hier plots de wandaden van Leop.II aangrijpt om je gelijk te halen.
'Protea' had ook buiten de Vlaamsnationale familie (waaronder massa's VU'ers uit die tijd) ook leden binnen de CVP en de PVV. En dat was in hoge mate om culturele redenen.

In welke mate 'Protea' de apartheid heeft 'aangemoedigd' (moest het nog strakker of zo?) is maar de vraag.

Daarnaast: ten tijde van de apartheid was het voor zwarten in de VS niet veel beter. Alleen spreekt men daar niet over. Trouwens, nu worden de blanke boeren wederrechterlijk onteigend en is de criminaliteit één van de hoogste van de wereld. Het ANC en Mugabe, één strijd!
De Garde is offline  
Oud 11 september 2007, 17:23   #94
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Er is iets dat ik niet begrijp hoor. Ik had de bewuste foto namelijk al gezien. Zeker een dik jaar geleden, en volgens mij via een link die hier op dit forum werd gegeven. Hoe kan men Dewinter dan beschuldigen van de foto te hebben "vrijgegeven"? De man heeft hoogstens aandacht getrokken op een document dat al een hele tijd lag rond te slingeren op het net. Indien franstalige joernalisten zich een beetje meer zouden verdiepen in "all things Flemish" hadden ze FDW niet nodig gehad.

Uiteraard was het de bedoeling om Bartje te kloten. Moeten ongebonden buitenstaanders ook medelijden hebben? Ik denk het niet. Ik heb immers nooit de indruk gehad dat Bart het VB wou sparen. Het VB spaart de N-VA ook niet. Het is een bedroevende vertoning maar ik zou niet weten wie de meeste schuld heeft.

Dag Kaal,

Ik verwees naar
"Als ik me basseer op het antwoord van het Vlaams Belang stel ik vast dat, als een bestuurslid van een Vlaams Nationale DEBATclub uit beleefdheid en als gastheer possert voor een foto, daaraan onmiddelijk een zelfde politieke visie verbonden wordt ? Vreemde logica."

en

"Het enige dat ik in uw link lees is een artikel van Patrick Stouthuysen in de Tijd , waarop Koen Vermant op het einde van zijn blog zegt, ik citeer :

De De Wever is rechtlijnig, maar heeft gevoel voor humor (de auteur weet blijkbaar niet dat BDW ooit bij het Vlaams Blok/Belang is komen aankloppen.

Dit is de commentaar/mening van Koen Vermant op het artikel van Patrick Stouthuysen, dit is geen bron, toch ?"

en blijkbaar is dit een gekende foto, maar daar verbindt je toch geen politieke stellingname aan? Zie ook de fotoreacties van andere posters hier.

Als buitenstaander, politiek ongebonden en dakloos Vlaams Republikein, moet ik daar inderdaad geen medelijden mee hebben, maar de timing om het blijkbaar "opnieuw uit te brengen" is mijn inziens heel slecht gekozen, dus welke bedoeling zit er achter ?, het is precies iets meer dat een spelletje treiteren tussen 2 kinders.

Mvg
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 11 september 2007, 17:25   #95
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Dag Kaal,

Ik verwees naar
"Als ik me basseer op het antwoord van het Vlaams Belang stel ik vast dat, als een bestuurslid van een Vlaams Nationale DEBATclub uit beleefdheid en als gastheer possert voor een foto, daaraan onmiddelijk een zelfde politieke visie verbonden wordt ? Vreemde logica."

en

"Het enige dat ik in uw link lees is een artikel van Patrick Stouthuysen in de Tijd , waarop Koen Vermant op het einde van zijn blog zegt, ik citeer :

De De Wever is rechtlijnig, maar heeft gevoel voor humor (de auteur weet blijkbaar niet dat BDW ooit bij het Vlaams Blok/Belang is komen aankloppen.

Dit is de commentaar/mening van Koen Vermant op het artikel van Patrick Stouthuysen, dit is geen bron, toch ?"

en blijkbaar is dit een gekende foto, maar daar verbindt je toch geen politieke stellingname aan? Zie ook de fotoreacties van andere posters hier.

Als buitenstaander, politiek ongebonden en dakloos Vlaams Republikein, moet ik daar inderdaad geen medelijden mee hebben, maar de timing om het blijkbaar "opnieuw uit te brengen" is mijn inziens heel slecht gekozen, dus welke bedoeling zit er achter ?, het is precies iets meer dat een spelletje treiteren tussen 2 kinders.

Mvg
Amen
Maes_P is offline  
Oud 11 september 2007, 17:40   #96
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Diepe stilte.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 11 september 2007, 22:21   #97
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onzin, de foto circuleert al veel langer in het Vlaamsgezinde milieu (en internet). Maar ja, BdW haalt graag uit naar het Vlaams Belang...
Ik kan dit bevestigen. Ik heb die foto al zeker een jaar geleden op het Internet gezien. Ik denk hier op dit forum, waar toch redelijk veel mensen op komen en niet alleen Vlaams-nationalisten.
Kaal is offline  
Oud 11 september 2007, 22:29   #98
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:

Mvg
Ik verbind zeker geen politieke stellingname aan die foto. Ik ben net als u een ongebonden en politiek dakloze separatist/nationalist. Naar mijn mening was het zeker de bedoeling om Dewever te beschadigen. Dewever moet alleen niet doen alsof die foto uitgegraven of vrijgegeven werd. En hij moet niet klagen, hij is altijd de eerste om op het Vb te kappen.

Waarom zoveel haat? De reden is Marie-Rose Morel (volgens mij).

PS :
Ik ben er bijna zeker van dat Bartje enige tijd geleden inderdaad met de gedachte heeft gespeeld om naar het VB over te stappen.

Laatst gewijzigd door Kaal : 11 september 2007 om 22:31.
Kaal is offline  
Oud 12 september 2007, 08:55   #99
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik verbind zeker geen politieke stellingname aan die foto. Ik ben net als u een ongebonden en politiek dakloze separatist/nationalist. Naar mijn mening was het zeker de bedoeling om Dewever te beschadigen. Dewever moet alleen niet doen alsof die foto uitgegraven of vrijgegeven werd. En hij moet niet klagen, hij is altijd de eerste om op het Vb te kappen.

Waarom zoveel haat? De reden is Marie-Rose Morel (volgens mij).

PS :
Ik ben er bijna zeker van dat Bartje enige tijd geleden inderdaad met de gedachte heeft gespeeld om naar het VB over te stappen.

Dag Kaal,
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik zeg niet dat “jij” een stellingname verbind aan deze foto, maar wel blijkbaar het VB (zie mijn eerste post ,reactie op de post van Hellfigger, die een reactie copy/paste van de VB website, op de fotoaffaire).

Haat ???? Waar zie jij in mijn postings “haat” ???]Ik verwees naar Marie-Rose Morel (die van VU naar VB overstapte) omdat Hellfigger zei dat BDW een hypocriet was omdat hij “zou” overgestapt zijn van VB naar NVA
Om die “overstap” te staven had Hellfigger enkel de referentie naar de site van Koen Vermant.

De hele hetze van “aangebrande” foto’s uit te spelen is een gegeven dat zowel door “links” als “rechts” ( Djeezus wat een achterhaalde termen, die dateren van de 19 de eeuw dacht ik zo) gedaan wordt . Maar dat men nu juist met zo een foto opnieuw op de proppen komt vind ik niet zo fair. NVA heeft na deze verkiezingen een kans om heel wat uit de brand te slepen en dan geeft het VB aan de franstaligen “munitie” om te schieten op BDW, munitie die nb gebruikt wordt door de franstaligen om te schieten op het VB ! Begrijp je dat ?

Ach broedertwist, het is zo oud als de wereld, het was zo in de nasleep van de Paasopstand in Dublin, en het doorkruist als een rode draad de geschiedenis van de Vlamingen. Sad but true.
Verder , wacht ik op een reactie van Patrick , die hier een antwoord zal posten van het VB op zijn mail die hij als lid van het VB verstuurd heeft.

Sin sin

Mvg
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 12 september 2007, 11:19   #100
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dag Kaal,
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik zeg niet dat “jij” een stellingname verbind aan deze foto, maar wel blijkbaar het VB (zie mijn eerste post ,reactie op de post van Hellfigger, die een reactie copy/paste van de VB website, op de fotoaffaire).
OK. Misverstandje dus. Wij zijn het eigenlijk met elkaar eens.

Citaat:
Haat ???? Waar zie jij in mijn postings “haat” ???]Ik verwees naar Marie-Rose Morel (die van VU naar VB overstapte) omdat Hellfigger zei dat BDW een hypocriet was omdat hij “zou” overgestapt zijn van VB naar NVA
Om die “overstap” te staven had Hellfigger enkel de referentie naar de site van Koen Vermant.
Neen, ik bedoelde de haat tussen BDW en het VB. Die is volgens mij te wijten aan de overstap van Morel. dat heeft BDW duidelijk heel veel pijn gedaan.

Citaat:
Maar dat men nu juist met zo een foto opnieuw op de proppen komt vind ik niet zo fair. NVA heeft na deze verkiezingen een kans om heel wat uit de brand te slepen en dan geeft het VB aan de franstaligen “munitie” om te schieten op BDW, munitie die nb gebruikt wordt door de franstaligen om te schieten op het VB ! Begrijp je dat ?
Jaja, je hebt wel gelijk, maar dit is niet nieuw, vandaar dat ik er eigenlijk niet wakker van ligt. Ik vind het contraproductief, dom en intriest van BDW en het VB om dat spelletje te blijven spelen. Ze kunnen het blijkbaar niet laten. Soit.

Wat de franstaligen met die munitie doen is niet echt belangrijk. Ik denk niet dat het VB dat als een probleem aanvoelt. Hoe meer de franstaligen kappen op het VB, hoe beter de partij zich daarbij voelt. De franstaligen overdrijven altijd en vergalloperen zich, zodat vele Vlamingen zich genoodzaakt voelen om het VB onrechtstreeks te verdedigen. "He may be a bastard but he is *our* bastard" weet je wel?
Kaal is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be