![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mezelf. I.e.d.e.r.e. allochtoon zal je voorbeelden kunnen geven. Indien niet van hemzelf dan ongetwijfeld van een familielid of een vriend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Assimilatie is dus wel degelijk mogelijk. Maar kan u nu een controleerbare bron voor uw bewering geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De helft van uw allochtone gemeenschap zit in 'den bak'. De andere helft wacht z'n proces af. Nee, je mag geen hele gemeenschap veroordelen voor 'enkelingen'. Maar het wordt hoe langer hoe moeilijker, niet ? Daarstraks nog gehoord in een dicussie op het treinperron : "binnenkort pakken wij heel uw landje gewoon over, stommen Belg !" Indien een gast zo iets in mijn huis zou zeggen, zou hij rap ne shot onder zijn kont krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zeg heb jij geen enkel respect voor een ander persoon. Assimilatie is niet nodig om een Vlaming te worden hoor? Misschien had je 'vriend' ook nog plastische chirurgie moeten ondergaan? Was hij dan een echte? Zie jij niet in hoe het racisme van je antwoord druipt? Ik ben al meer Vlaming dan de meeste extreem-rechtse gekken hier. Waarom? Omdat extreem-rechtse gekken maar een kleine minderheid van de Vlamingen uitmaken Herr Oberst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die kleine minderheid, zoals u ze noemt, is 30 % ![]() Hoewel ze niet allemaal 'extreem' zijn, uiteraard. Laatst gewijzigd door hurricane : 12 november 2007 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Crapuleus dat je Joe Van holsbeek binnen deze context gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Rudy, ik denk dat u degene bent die insinuaties begon te maken over misdaden gepleegd door Marokkanen die later Roma's bleken te zijn. Vandaar dat ik probeerde te wijzen op uw crapuleus en schandalig gedrag, maar blijkbaar kan een bepaald iets tussen uw twee oren dat niet helemaal begrijpen. Tja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je citeert enkel de helft van mijn post. Nogmaals: het zou in alle kranten staan. Tom Naegels hoeft dan zelfs geen letter op papier te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() Of het voor iedere allochtoon geldt weet ik niet, maar ook ik kan voorbeelden geven van racisme tegen mijn eigen persoontje. Zo ben ik 1 keer een (weliswaar kleine) subsidie misgelopen vanwege mijn huidskleur en naam en het vreemde was nog dat de desbetreffende ambtenaar er ronduit voor uitkwam dat dat de redenen waren. Ook krijg ik met regelmaat verwijten naar mijn hoofd als mensen achter mijn nationaliteit komen, niets ernstigs hoor, maar het illustreert wel de aanwezige fobieën, vooroordelen en intolerantie bij de Vlamingen en Nederlanders.
Laatst gewijzigd door Brandaan : 12 november 2007 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik kan me vergissen maar ik denk dat veel mensen op het Vlaams Belang stemmen omdat ze ontgoocheld zijn in de politici en niet omdat ze allochtonen haten. Er zit natuurlijk wel een harde kern van extremisten in het VB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We moeten daar niet belachelijk over doen, de overgrote meerderheid van de VB-stemmers doen dat in de eerste plaats omdat ze het gedrag van de allochtonen hier kótsbeu zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed geprobeerd. Kortom. Je tussenkomst is misplaatst, voor alle Belgen, alle Vlamingen, alle Walen, alle nationalisten federaal of regionaal, kortom iedereen met respect voor de medemens. Je minimaliseert gewoonweg aanslagen op allochtonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk niet dat alle VB-stemmers racisten zijn. Ze stemmen wel op een racistische partij. Vaak gewoon omdat er een tegel van de stoep voor hun huis los ligt en de gemeente dat nog niet komen maken is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Da's jammer. Een groot deel van onze bevolking, uitgezonderd een hoopje extremen, haten geen allochtonen maar zijn de overlast die een groep onder hen bezorgen, beu. Wij krijgen steevast het woord 'racist' naar het hoofd geslingerd in een discussie. Terwijl er van racisme absoluut geen sprake is. Wij leven al jaren met andere volkeren in harmonie. Denk daarbij even aan de talrijke Joden, die Antwerpen als thuis gevonden hebben. Maar daar zijn nauwelijks of geen problemen mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |