Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2007, 21:02   #81
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Bijna iedere allochtoon wordt met racisme geconfronteerd dus wat is je punt?
Bron? (voor de bewering dat allochtonen een voorkeursbehandeling krijgen zijn er overigens bronnen genoeg)
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 21:04   #82
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Mezelf. I.e.d.e.r.e. allochtoon zal je voorbeelden kunnen geven. Indien niet van hemzelf dan ongetwijfeld van een familielid of een vriend.
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 21:08   #83
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijna iedere allochtoon wordt met racisme geconfronteerd dus wat is je punt?

Zie jij dan werkelijk de scheeftrekking in de strafmaat niet?

Voor een scheef woord een forse boete en voor een lijfelijke aanval een uitstapje als straf.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 21:08   #84
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mezelf. I.e.d.e.r.e. allochtoon zal je voorbeelden kunnen geven. Indien niet van hemzelf dan ongetwijfeld van een familielid of een vriend.
O ja? De allochtonen die ik ken hebben anders nog nooit met discriminatie te maken gehad, omdat ze zich niet als allochtoon gedragen. Een voorbeeld: een man die op zijn 7e uit Marokko naar hier verhuisd is, heeft een Vlaamse naam aangenomen, heeft zich tot het Katholicisme bekeerd, is met een Vlaamse vrouw getrouwd en gedraagt zich zoals elke Vlaming dat doet. Buiten zijn huidskleur is er niets wat erop wijst dat hij van Marokko afkomstig is. Terzijde, zijn Marokkaanse familie wil niets meer met hem te maken hebben.
Assimilatie is dus wel degelijk mogelijk.

Maar kan u nu een controleerbare bron voor uw bewering geven?
Oud 12 november 2007, 21:12   #85
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijna iedere allochtoon wordt met racisme geconfronteerd dus wat is je punt? Autochtonen zijn de slachtoffers van de wrede barbaarse allochtonen? Ga je het gedrag van enkelingen uitvergroten en de hele allochtone gemeenschap veroordelen. Dan kan ik ook hoor. Maar het was gisteren al pijnlijk duidelijk dat u geen groot licht bent.
Gedrag van enkelingen ?
De helft van uw allochtone gemeenschap zit in 'den bak'.
De andere helft wacht z'n proces af.
Nee, je mag geen hele gemeenschap veroordelen voor 'enkelingen'.
Maar het wordt hoe langer hoe moeilijker, niet ?
Daarstraks nog gehoord in een dicussie op het treinperron :
"binnenkort pakken wij heel uw landje gewoon over, stommen Belg !"
Indien een gast zo iets in mijn huis zou zeggen, zou hij rap ne shot onder zijn kont krijgen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 21:13   #86
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Zeg heb jij geen enkel respect voor een ander persoon. Assimilatie is niet nodig om een Vlaming te worden hoor? Misschien had je 'vriend' ook nog plastische chirurgie moeten ondergaan? Was hij dan een echte? Zie jij niet in hoe het racisme van je antwoord druipt? Ik ben al meer Vlaming dan de meeste extreem-rechtse gekken hier. Waarom? Omdat extreem-rechtse gekken maar een kleine minderheid van de Vlamingen uitmaken Herr Oberst.
Oud 12 november 2007, 21:15   #87
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeg heb jij geen enkel respect voor een ander persoon. Assimilatie is niet nodig om een Vlaming te worden hoor? Misschien had je 'vriend' ook nog plastische chirurgie moeten ondergaan? Was hij dan een echte? Zie jij niet in hoe het racisme van je antwoord druipt? Ik ben al meer Vlaming dan de meeste extreem-rechtse gekken hier. Waarom? Omdat extreem-rechtse gekken maar een kleine minderheid van de Vlamingen uitmaken Herr Oberst.
Jij hebt echt wel problemen met proportie's.
Die kleine minderheid, zoals u ze noemt, is 30 %
Hoewel ze niet allemaal 'extreem' zijn, uiteraard.

Laatst gewijzigd door hurricane : 12 november 2007 om 21:17.
Oud 12 november 2007, 21:15   #88
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik reageer enkel op uw insinuaties. Trouwens, u hebt mijn vraag niet beantwoord.
Je praat naast de kwestie. Je misbruikt de moord op JVH trouwens. Schandalig. Ken je uiteindelijk wel het verschil tussen een roofmoord banaliteiten en diepgewortelde racistische pesterijen?

Crapuleus dat je Joe Van holsbeek binnen deze context gebruikt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 21:18   #89
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je praat naast de kwestie. Je misbruikt de moord op JVH trouwens. Schandalig. Ken je uiteindelijk wel het verschil tussen een roofmoord banaliteiten en diepgewortelde racistische pesterijen?

Crapuleus dat je Joe Van holsbeek binnen deze context gebruikt.
Rudy, ik denk dat u degene bent die insinuaties begon te maken over misdaden gepleegd door Marokkanen die later Roma's bleken te zijn. Vandaar dat ik probeerde te wijzen op uw crapuleus en schandalig gedrag, maar blijkbaar kan een bepaald iets tussen uw twee oren dat niet helemaal begrijpen. Tja.
Oud 12 november 2007, 21:19   #90
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het net om, zou Tom Naegels in dat geval ook zo heftig en verontwaardigd reageren? Ik twijfel daar sterk aan.
Je citeert enkel de helft van mijn post. Nogmaals: het zou in alle kranten staan. Tom Naegels hoeft dan zelfs geen letter op papier te zetten.
Oud 12 november 2007, 21:20   #91
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of het voor iedere allochtoon geldt weet ik niet, maar ook ik kan voorbeelden geven van racisme tegen mijn eigen persoontje. Zo ben ik 1 keer een (weliswaar kleine) subsidie misgelopen vanwege mijn huidskleur en naam en het vreemde was nog dat de desbetreffende ambtenaar er ronduit voor uitkwam dat dat de redenen waren. Ook krijg ik met regelmaat verwijten naar mijn hoofd als mensen achter mijn nationaliteit komen, niets ernstigs hoor, maar het illustreert wel de aanwezige fobieën, vooroordelen en intolerantie bij de Vlamingen en Nederlanders.

Laatst gewijzigd door Brandaan : 12 november 2007 om 21:22.
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 21:20   #92
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Jij hebt echt wel problemen met proportie's.
Die kleine minderheid, zoals u ze noemt, is 30 %
Hoewel ze niet allemaal 'extreem' zijn, uiteraard.
Ik kan me vergissen maar ik denk dat veel mensen op het Vlaams Belang stemmen omdat ze ontgoocheld zijn in de politici en niet omdat ze allochtonen haten. Er zit natuurlijk wel een harde kern van extremisten in het VB.
Oud 12 november 2007, 21:21   #93
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Of is hij al tot twee maal toe door islamitische pubers afgeslagen of van z'n gsm berooft, met de stringente belofte van een wraakaktie, indien hij hiervoor klacht zou gaan neerleggen.
Het is duidelijk u weinig afweet, van wat autochtone scholieren zoal overkomen...
Islamitisch ? waar zie jij daar islamitisch aan ?
Oud 12 november 2007, 21:22   #94
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus wanneer ik het toejuich dat allochtonen Katholiek worden, met een Vlaamse vrouw trouwen, zich volledig inschakelen in de Vlaamse samenleving, als Vlaming werken, denken en leven, kortom Vlaming worden, dan heb ik geen respect? Ik denk dat ú degene bent die wat meer respect zou mogen betonen voor onze manier van leven, islamiet. Uw bericht bewijst veel. Voor de zekerheid, toch nog maar deze vraag: wat is er mis met het feit dat allochtonen zich assimileren in onze samenleving, in plaats van een grotendeels afgesloten gemeenschap te blijven?
Oud 12 november 2007, 21:23   #95
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan me vergissen maar ik denk dat veel mensen op het Vlaams Belang stemmen omdat ze ontgoocheld zijn in de politici en niet omdat ze allochtonen haten. Er zit natuurlijk wel een harde kern van extremisten in het VB.
We moeten daar niet belachelijk over doen, de overgrote meerderheid van de VB-stemmers doen dat in de eerste plaats omdat ze het gedrag van de allochtonen hier kótsbeu zijn.
Oud 12 november 2007, 21:25   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rudy, ik denk dat u degene bent die insinuaties begon te maken over misdaden gepleegd door Marokkanen die later Roma's bleken te zijn. Vandaar dat ik probeerde te wijzen op uw crapuleus en schandalig gedrag, maar blijkbaar kan een bepaald iets tussen uw twee oren dat niet helemaal begrijpen. Tja.
Sorry Herr Oberst. je bent zelf begonnen over het vergelijk met Joe van Holsbeek. Die zit hier voor niets tussen.

Goed geprobeerd.

Kortom. Je tussenkomst is misplaatst, voor alle Belgen, alle Vlamingen, alle Walen, alle nationalisten federaal of regionaal, kortom iedereen met respect voor de medemens.

Je minimaliseert gewoonweg aanslagen op allochtonen.
Oud 12 november 2007, 21:26   #97
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
We moeten daar niet belachelijk over doen, de overgrote meerderheid van de VB-stemmers doen dat in de eerste plaats omdat ze het gedrag van de allochtonen hier kótsbeu zijn.
Ik denk niet dat alle VB-stemmers racisten zijn. Ze stemmen wel op een racistische partij. Vaak gewoon omdat er een tegel van de stoep voor hun huis los ligt en de gemeente dat nog niet komen maken is.
Oud 12 november 2007, 21:27   #98
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dus wanneer ik het toejuich dat allochtonen Katholiek worden, met een Vlaamse vrouw trouwen, zich volledig inschakelen in de Vlaamse samenleving, als Vlaming werken, denken en leven, kortom Vlaming worden, dan heb ik geen respect? Ik denk dat ú degene bent die wat meer respect zou mogen betonen voor onze manier van leven, islamiet. Uw bericht bewijst veel. Voor de zekerheid, toch nog maar deze vraag: wat is er mis met het feit dat allochtonen zich assimileren in onze samenleving, in plaats van een grotendeels afgesloten gemeenschap te blijven?
Jij wil dat we ons omvormen tot een kloon zoals jij. Dat is er een beetje over. Een normaal mens beseft dat natuurlijk wel.
Oud 12 november 2007, 21:28   #99
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U heeft een punt. VB is een protestpartij. Maar ik hoor weer het woordje 'haten'.
Da's jammer. Een groot deel van onze bevolking, uitgezonderd een hoopje extremen, haten geen allochtonen maar zijn de overlast die een groep onder hen bezorgen, beu.
Wij krijgen steevast het woord 'racist' naar het hoofd geslingerd in een discussie. Terwijl er van racisme absoluut geen sprake is.
Wij leven al jaren met andere volkeren in harmonie. Denk daarbij even aan de talrijke Joden, die Antwerpen als thuis gevonden hebben.
Maar daar zijn nauwelijks of geen problemen mee.
Oud 12 november 2007, 21:28   #100
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Meer dan waarschijnlijk hadden die jongens nog ergens een rekeningetje open staan, en hebben de schuldeisers dat komen vereffenen.Wat mij nog meer tegen de borst stuit is dat,wanneer de waarheid bovenkomt en niet past in het rode kader, er helemaal niks meer zal verschijnen ,in geen enkele krant.Dat geeft aan hoe rood de berichtgeving in belgie is,trouwens we zijn er voor gekend in het buitenland.
...en nu gaan we ook een rondje geruchten verspreiden die op geen enkel feiten gebaseerd zijn, typisch VeeBee kudde volk,. De leugen partij van de eeuw in vlaanderen, arm vlaanderen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be