![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien dacht mijn zegsman aan een andere springstof, want het klonk veel "kleiner", zoiets als alleen maar 1 plakbandje buitenom de pilaar. Ik vertrouwde altijd, met goede uitkomst, nagenoeg blindelings op het breed technisch/practisch inzicht van deze over het algemeen weinig spraakzame, gedegen werker in enige adviezen die hij af en toe aanreikte (niet over ontploffingen); kan hem helaas niet meer raadplegen want ongeveer 5 jaar geleden ontviel hij onze familie. Hoe dan ook, ik was gewend aan zijn "verpletterend gelijk".
![]() |
![]() |
#1122 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
ben er zelfs achter gaan horen bij twee duikbedrijven, waarvan ik weet dat ze dergelijke foto's in hun archieven maar kreeg ze dus niet mee. Citaat:
en het antwoord kwam er direct na. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() By the way, als jij echt bent wie je beweert te zijn dan had JIJ geweten dat een kernwapen niet tot ontploffing kan gebracht worden door het neer te schieten met conventionele raketten. Maar daar reageer je allang niet meer op e. Ahnee, want dan kom je niet geloofwaardig meer over he. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laat staan bij het opstijgen en landen in bv woestijnen zoals in irak, ze zouden nooit van de grond geraken indien ze al die zand zomaar zouden aanzuigen ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 9 november 2007 om 13:44. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat wilde jij toen niet toegeven. Heeft dus niets te maken met mijn opleiding of ervaring maar enkel met jou koppigheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is zelfs belachelijk weinig tegenover wat voor sommige andere gebouwen nodig is. Maar je kan dus gelij hebben dat hij het met nog minder zou kunnen klaren. Tenslotte ben ik maar opgeleid tot dynamiteur terwijl hij een springmeester was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb steeds gezegt dat een aanslag het makkelijkste kan in de smalle doorvaarten Citaat:
Want ook hier op het forum zitten jongen snaken en mss wel gekken mee te lezen en die zouden het wel eens kunnen willen uitproberen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 |
|
![]()
![]() |
#1128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijdens/na Golf oorlogje 2 (die van 91) hebben de VS militairen een hoop geinvesteerd in het ontwikkelen van luchtfilters voor hun helikopters. En neen, niet om het zand uit de airco te houden. Ook de M1 Abrams, die ook een 1500Pk turbinemotor gebruikt, hebben ze moeten voorzien van een veeeeeel beter luchtfilter systeem. Omdat in die zandwoestijnomgeving de turbines na zeer korte tijd een verschrikkelijke slijtage ondergingen. En dus met de regelmaat van de klok een bijna ongeval ontstond. De F35 JSF, en de gefaalde concurent van Boeing "Haaiebekje" F32, hebben als 1 van de design voorwaarden VTOL. 1 van de grote problemen is dus , door de vertikale trusters,opgeworpen rotzooi die dan aangezogen word door de compressor van de straalturbine. Ook de Harrier heeft dit probleem, en vandaar dat men dit toestel bij voorkeur laat opstijgen en landen in STOL. Maar kom, dat is wat ik beweer, want ik ga zelfs geen moeite meer doen om een bron aan te reiken. ************************************************** ******** Maar ik ga een enorm risiko nemen. Kies een zeeroute in "beperkt" vaarwater. Bijvoorbeeld de aanloop naar de haven van S*n Di*g* Koop/leen een moderne zeekaart van dat gebied. Kijk op het internet wanneer de "geviseerde schepen" vertrekken en arriveren. Bereid commercieel verkrijgbare 100 meter lange nylon 1.5" kabels voor. Voorzie deze van een anker (dit kan even goed een met explosief gevuld vat zijn) en wat drijvers die net genoeg drijfkracht hebben om op een metertje of 3 diepte te blijven hangen. Wacht de goeie combinatie van tij en tijd af. Vaar met een geleende/gehuurde, desnoods gestolen, bootje naar de vaargeul, en gooi je kabels uit, zodanig het tij deze over de vaargeul laat meedrijven. X tijd later zie je een schip in dikke shit , omdat er minstens 1 schroef vastgetrokken zit. Wat op zijn minst de hulp van de havensleepboten vereist. Met wat geluk heb je de 2 schroeven te stekken, en drijft dat schip of op een zandbank, pier, havenmond etc... Maar natuurlijk Illwill. Dit is onmogelijk daar jij, in je goddelijke wijsheid verklaard dat dit niet kan.
![]() |
![]() |
#1129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de schutters die vanaf een afstand van meer dan 600 meter nog doel kunnen raken zijn zelfzaam, zij die het nog kunnen op meer dan 1000m zijn enkel de topschutters en worden voor geen andere opdrachten ingezet. ZE zijn te kostbaar en zeldzaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar waarom zeg je dan dat ik harde bewijzen als onzin bestempel? Liegen noem ik dat. En stop met te doen alsof ik jou beweringen allemaal zomaar moet aannemen zonder bewijzen na al de fouten die je al gemaakt hebt. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kerel, wat ben jij koppig.
Laatst gewijzigd door illwill : 10 november 2007 om 12:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar denk je dat de turbines van een helicopter lucht aanzuigen? Weet je wat, ik zal het zeggen. Langs de luchtinlaten, die in 90% van de gevallen boven/zijkant van de romp zitten, zo geplaatst dat de lucht binnenkomt in de meest gebruikelijke richting van verplaatsing. Voorwaards dus. De hoeveelheid lucht die deze aanzuigen is een stuk groter dan de neerwaardse luchtverplaatsing van de rotor. Want een simpel natuurwetje verteld ons dat een turbine geen 100% efficient is. Op zijn best 70% en dan nog.
![]() |
![]() |
#1135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga anders volgend jaar naar sanicole, daar stijgen elk jaar 1 of meerdere heli's op vlakbij de toeschouwers, neem een ballon mee en probeer hem in de buurt te krijgen van de heli ok.
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 |
|
![]() Ik denk dat er nij een helocopter met veel meer luchtstromen rekening moet worden gehouden; vermoed toch dat er recht onder de buik van het toestel een opstijgende terugslag zal bestaan en vast ook wel een paar rare dingen in en om de buitenste draaicirkel van de wieken. Wat voor luchtstromen zouden er eigenlijk zijn nabij de rotor-as?
![]() |
#1137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de uitleg van Illwill is echt niet helemaal fout hoor. Heli's proberen idd steeds in een voorwaartse beweging te landen op andere terreinen dan de eigen vliegvelden en landingsplaatsen. Ook zijn uitleg over de luchtverplaatsing klopt in grote lijnen, het enige dat hij vergeten is, is de luchtdrukwerking op lage hoogte. Want laag bij een ondergrond begint de verplaatste lucht eigenlijk als een kleine windhoos te werken onder de rotor. Dus je begrijpt dat er bij een heli met 6 verschillende winden tegelijk moet rekening gehouden worden. De neerwaardse druk van de hoofdrotor, de zijdelinkse druk van de staartrotor, de opwaartse tegendruk omdat de neerwaardse druk een uitweg moet hebben, de aangezongen lucht van de turbine, de draaiende lucht door de rotor en de aanzuiging van de hoofdrotor. En dan heb je nog het volledige windstille gedeelte juist onder het centerpunt van de rotor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nabij de rotor-as, zo goed als niks kwa luchtstroom. Daar zit geen rotor, maar de mechanica die de rotorbladen versteld.
Nu is het wel zo, als je van buiten de rotorcircel naar binnen wil geraken met ballon (geen kinderballonnetja van de kermis), dan zit je met een probleem. Dan is de cirkel van "wegblazen" groot en sterk. Maar je hebt wel gelijk met de "terugslag" van de rotorlucht verplaatsing. En zoals ik al aangehaald heb, is nog steeds 1 van de grote problemen bij Vtol straaljagers, zoals de Harrier en JSF.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 10 november 2007 om 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok, ik geef jou mijn ballon. Maar niet komen klagen als je doden op je geweten hebt. Want, stel je voor dat ik toch een punt zou hebben, dan is het best mogelijk dat er een helikopter in het publiek neerkomt. Dus, ikzelf wil dat niet doen bij "onschuldigen" , noch ben ik geinteresseerd in gevangenisstraffen.
![]() |
![]() |
#1140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 11 november 2007 om 12:00. |
||
![]() |
![]() |