![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Tot het tegenovergestelde bewezen is, 'geloof' ik dat de demonen zich bevinden in de breinen van geestelijk onevenwichtige mensen. Dat zij geschapen zijn door de fantasie, maar soms heel reëel uit de hoek kunnen komen, maar het blijven fata morgana. Nu, dat is ook maar een 'geloof' in het niet bestaan van demonen, net als uw 'geloof' er een is in het wel bestaan van demonen.
U weet misschien ook een demon (δαίμωνoν ) bij de Oude Grieken ook een positieve goede geest kon zijn en niet alleen een slechte zoals Wikipedia ons probeert wijs te maken. Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2008 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: het klopt van geen kanten, hoe men het ook draait en keert. Godsdiensten en wat ze voorhouden zijn menselijke verzuchtingen en demonen, engelen, geesten en noem maar op, zijn vooralsnog hersenspinsels. Voorlopig kan ik daar niet meer over zeggen. Maar, ik kan me vergissen natuurlijk, dat is waar. Laatst gewijzigd door system : 16 juni 2008 om 07:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vertel me eens, wat mag er dan schorten aan mijn houding? Aan mijn taal? Aan mijn gebrek aan kennis van Gods woord? Allemaal loze uitspraken die jij in de verste verte nog niet kan staven. Erg goedkoop, zoals je hele geloofsleurderij trouwens. Daartegenover stel ik jouw botte pogingen om de vragen die je niet aanstaan te omzeilen. Enfin, je doet mij denken aan iemand die denkt het warme water te hebben uitgevonden. Die dacht ook dat hij - en hij alléén - het licht gezien had. Kijk man, als je jouw definitie van "wedergeboorte" ook maar één greintje ernstig neemt, dan kan je niet anders dan aannemen dat iedereen in de eerste helft van zijn leven - dus "voor" zijn wedergeboorte - flink de beest moet uithangen, vooraleer hij tot inkeer kan komen. Mocht dat waar zijn, dan was het leven in dit tranendal een absolute hél. (Het is nu al erg genoeg, zonder al die beesterij.) In tegenstelling tot wat jij met Argusx43 beweert, hoeft een wedergeboorte lang niet altijd zo'n "spectaculaire" of "ingrijpende" gebeurtenis te zijn hoor. Er zijn toevallig ook mensen die zich van kindsbeen min of meer gedragen zoals het hoort en zoals Jezus ons dat vraagt; lui die zich van kindsbeen al geïnspireerd weten door het woord Gods, zonder dat zij zo'n "sensationele" of "totale" ommekeer moeten doormaken. Er zijn mensen wier geloof langzaam en geleidelijk tot bloei komt, zonder veel ophef. Ik vind dat hele born-again-gedoe serieus stinken naar sensatie, spektakel, om niet te zeggen puur entertainment. Over de bijna weerzinwekkende graad van pretentie waarmee jij jouw "wedergeboorte" durft te vergelijken met wat Sint-Paulus te beurt viel wil ik het niet eens meer hebben... In jouw "spektakelgod" geloof ik niet. De God van de Bijbel werkt in het verborgene, heel discreet en onopvallend; zoals Hij Zélf onopvallend werkt, zo vraagt Hij ons onze gebeden te verrichten "in het verborgene", achter gesloten deuren en met weinig omhaal van woorden. Lees Mt. 6, 5-8 er maar eens op na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De plagen die over héél Egypte kwamen waren echt niet diskreet en onopvallend. Gans de Nijl werd rood, kikvorssenplaag over gans het land Egypte, muggen, steekvliegen, veepest, zweren, hagel, sprinkhanen, 3 dagen complete duisternis. Het vuur uit de hemel die op Elia's offer kwam. De discipelen die over gans het land mensen genazen. Lazarus uit de dood opgewekt. Soms moet God zo zichtbaar onder de mensen werken, om hun aandacht te krijgen. Laatst gewijzigd door luc154 : 16 juni 2008 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tja... als de bekering van Sint-Paulis maar klein bier is, vergeleken bij jouw "wedergeboorte", dan kan dat natuurlijk hé. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2008 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En als dit geschied, ben je er je hele leven, elke dag, dankbaar voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klinkt vermoeiend.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Partijlid
|
![]() ![]() Een cartoontje om de boel hier wat op te fleuren. ![]()
120 kg klier ![]() Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 16 juni 2008 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kunnen die dan nooit DE waarheid inzien en/of ervaren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Partijlid
|
![]() Mensen die in onwetendheid verkeren over de Here kunnen daarvoor niet gestraft worden, is het niet Luc?
De waarheid zullen ze dan wel in de hemel leren, zeker?
120 kg klier ![]() Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 16 juni 2008 om 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als de wedergeboorte onzin is dan is Jezus Christus en de bijbel ook onzin. Ooit van Nicodemus gehoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Rom 2:14 Over hoe heidenen de wet in hun hart hebben. Als je die twee stukken leest heb je je antwoord. Geen bijbel ? Die vind je wel ergens op het net. Hier: http://www.online-bijbel.nl/bijbelboek/Genesis/1/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alwetendheid valt niet te combineren met "vrije wil".
![]() |