![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() zeveraar eerse klasse ben je en je weet er niets van !
Citaat:
ze halen geen 4.000 euro binnen, ze doen aanvragen bij verschillende instanties, OCMW, RVA , FOD,.... innen achterstallen / voorschotten ( 12 maanden maal 684 euro.... kun je rekenen ) de kruispuntbank werkt gewoon niet is niet uptodate. Hier nog niet gesproken over fraude met kinderbijslagen, verzekeringen, siskaarten, zwendel met medicijnen via Amerika die daar 5 keer zoveel kosten..... je weet er niets van ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je bent nooit betaald geweest en je hebt integendeel de nepfirma in het zwart betaald om te zorgen dat je in het vangnet geraakt. en vermoedelijk zal die nepfirma precies wem uw DMFA aangifte netjes ingevuld hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh, ik ben dePost, en ik betaal geld uit aan een mevrouw die toevallig haar kaart gestolen is, wie betaalt er het gelag ?? Oh ik ben VISA, en ik betaal geld uit van uw rekening, en iemand heeft uw kaart gestolen ?? Dus als de vakbond geld uitbetaald aan mensen, waar ze zogezegd geen vermoeden van heeft dat ze eigenlijk schijn arbeiders zijn , dan moet zij niet gepenaliseerd worden want de RVA is de schuld. Echt gemakkelijk toch, ik denk dat jullie over de jaren zodanig arrogant geworden zijn, dat de vakbond zijn plaats en zijn verantwoordelijkheden niet meer kent |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik moet niet verder gaan. Ik wil weten wat men vindt van het geval dat ik beschreven heb. Heeft de werknemer recht op sociale zekerheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() En met welke gegevens zal dat professioneel internetsysteem gevoed worden. Je mag zo veel systemen bedenken als je wil, je kan er nooit gegevens uithalen, die niet werden ingebracht, die nog niet beschikbaar zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enig idee op basis van welke documenten en gegevens de beslissingen moet genomen worden? Daarom mijn vraag : Je werkt bij een firma, die volkomen legaal is opgericht. Je krijgt maandelijks je loonbriefje en je loon. Na een tijd wordt je ontslagen. Stel, dat de werkgever je ook nog een C4 overhandigt. Je doet beroep op het HVW of de vakbond om werkloosheidssteun te kunnen krijgen. Zij stellen je dossier op. Als de RVA controleert of je stempelgerechtigd bent, merken ze dat je werkgever nooit een DMFA aangifte deed voor jou, en dus nooit RSZ betaalde voor jou. Heb jij dan recht op werkloosheidssteun? Weet je eigenlijk wat een C4 is? Weet je wat er verplicht op een loonbriefje staat? Hoe herken je echt en vals? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Waarom zal je aangeklaagd worden voor zwart werk? De persoon in kwestie weet toch niet dat de werkgever geen DMFA-aangifte doet en geen RSZ-beijdrage betaalt. Is er een werknemer in België die een bewijs heeft dat zijn werkgever RSz-bijdrage betaalt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neem een soortgelijk geval, iemand vraagt aan de personeelsdienst om meer af te houden van zijn loon om geen al te hoge belastingbrief meer te krijgen. Stel dat die man van de personeelsdienst dat geld afhoudt maar verduisterd, het niet stort aan de belastingen. Denkt u dan dat de werknemer geen belastingsbrief meer zal krijgen omdat het er bij hem al "afgehouden" is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt een SIS systeem, dat bewijst dat het sukt. En een internetsysteem zal ook wel zijn fouten hebben. Maar veel minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bank, VISA, de Post zijn ook maar doorgeefluiken... die zijnook geen eigenaar van uw geld... Jullie hebben toch een beetje moeite met verantwoordelijkheid vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag moet je anders stellen: hoe haal je die schijnarbeiders eruit. vb 5jaar aktief in Europa of 5jaar gestudeerd in Europa zou echt al heel veel oplossen. En een C4 heb ik al eens gezien, het arbeidsburo heeft er ooit eentje per ongeluk gemaakt. En een loonbrief die komen uit de computer van partena bvb, van mij mogen die gerust volledig digitaal aangeleverd worden. (open source, en redundant) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Via het sociaal buro moet dit echt een fluitje van een cent zijn, want die gasten werken gewoon met bestendige opdrachten, en volledig geintegreerde software. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Over uw opmerking van een bedrijf die blijkbaaa lange tijd geen RSZ-betaalt kan ik alleen maar de tegenopmerking maken,hoe KOMT het toch dat een officiele organisatie dat niet zou kunnen te weten komen,wat is dat toch met die officiele databanken dat ze zoiets niet tijdig zouden kunnen detecteren? Wat betreft loonbriefjes,ID's en SIS-kaarten,vraag dat niet aan mij,het is niet MIJN job,kijk,DAARVOOR hebben we een uitgebreid ambtenaren-apparaat. Voor het bekostigen van deze ambtenaren,voor het in goede orde doen verlopen van het staatsapparaat worden mij,onder bedreiging met geweld vanwege de staat,maandelijks vele procenten van mijn loon ontnomen! Laatst gewijzigd door kelt : 2 maart 2008 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een loonbrief wordt opgemaakt door het sociaal secretariaat, of door de werkgever zelf, als die zonder sociaal secretariaat wil werken. Laatst gewijzigd door artisjok : 2 maart 2008 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |