![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik erger mij oneindig meer aan en vind alle volgende categoriën bestuurders pakken gevaarlijker dan degene die op een weinig drukke autostrade wat te snel rijdt. 1) de bumperklevers 2) hun tegenpolen - de linkerrijvakplakkers. 3) de rijvakslingeraars. U kent ze wel de mensen die op het allerlaatste momentje in een piepklein gat proberen te duiken. Punt is natuurlijk dat deze gevaren op de weg eruit halen niet zo makkelijk is als een belastingspaal langs de zijkant verstoppen en vooral veel minder eurotjes oplevert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ik erger mij vooral aan bordjes na een bordje 70km, en na een flitspaal bij een verkeerslicht krijg je zo'n bord 50km/u HERHALING ... en denk je shit ik heb hier te snel gereden ?? je kunt die miskleum zien in oostende bvb
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 24 april 2012 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze die ik al gehad heb (en dat zijn er wel al een paar) doen en deden dat perfect. Citaat:
Een 50 met herhaling onder na een 70 wil zeggen dat ge plaatselijk 70 mocht en dat het nu terug de 50 van de bebouwde kom is. Mocht er 50 zonder herhaling staan, dan zoudt ge kunnen denken dat het enkel tot het volgende kruispunt is. Lees even de posts van Micele daarover, die weet op dat vlak ten minste waarover die schrijft.
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben dus censuur op onze berichtgeving gekregen! We mogen elkaar niet meer vertellen waar een paal staat. Goe bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen de traagste voertuigen (vrachtwagens, bijzonder vervoer zelfs als het 'begeleid' is ..., invoegers aan erg korte inritten ..) mag niet te groot zijn. Daarenboven zijn er nog enkele andere aspecten van samenlevingsproblemen die meespelen: milieuvervuiling door meerverbruik, lawaaihinder ook 's nachts .... Citaat:
Citaat:
Niet terugkomen op het tv-scherm, maar terugkomen in het repressief verkeersbeleid. Maar inderdaad: daar "scoort" men niet mee.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
C43-50 kmh-onderbord herhaling - wilt zeggen dat vanaf dat bord weer max 50 moet ttz 50 kmh-max ALGEMENE regel BINNEN bebouwde kom herhaald wordt. Tot aan dat bord mocht je dus uitzonderlijk 70 kmh door dat C43-70 bord, ook aan die flitspaal voor dat bord. De bebouwde kom - aanwijzingsbord F1 is in feite de enige "snelheidszone" maar men soms sneller mag - of trager moet (zone 30) - als de algemene-regel-50 dit op bepaalde wegstukken of betere vlottere wegen binnen de bebouwde kom. Dit wordt aangeduid door een verbodsbord C43-xxVmax wat dus een afwijkende snelheidsmax is tov die algemene 50 kmh-BBK-F1. Een C43-70 kmh geldt maar tot het volgende kruispunt, dus in feite hoeft dat C43-50-onderbord-HERHALING daar zelfs niet te staan, maar staan die enkel daar waar geen kruispunt de geldigheid kan opheffen. Maar als het wegbeeld na een kruispunt helemaal niet veranderd en om bepaalde mensen te helpen ![]() Dit is hét grote verschil van het bebouwde kom aanwijzingsbord F1 met de andere zoneborden C43-/ ENKEL zonale geldigheid 30-50-70 kmh die enkel C43-verbodsborden zijn (hebben rode rand) met zonale geldigheid, binnen deze snelheidszones mogen GEEN hogere of LAGERE max-snelheden toegelaten worden. Het is dan ook maar evident dat binnen de bebouwde kom geen C43-50 kmh (zonder onderbord herhaling) toegelaten worden, wel zone 30-borden en-of zone 30-schoolomgeving (aanwijzingsbord F4), hogere C43 en andere aanwijzingsborden met bindende snelheidsmax mogen er wel. Het is dan eveneens zeer evident dat C43-zoneborden 50 en 70 kmh (zonale geldigheid) ENKEL buiten de bebouwde kom toegelaten worden en te vinden zijn. Binnen die zones is dan enkel respectievelijk 50 en 70 mogelijk (geen andere C43-Vmax dus), enige uitzondering is F4-schoolomgeving 30 kmh (F4-aanwijzingsbord met regel 30 kmh max).
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2012 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En al de rest dat men hier of elders daarover tracht te bewijzen of te verkondigen als mening of juiste interpretaties is gewoon BS om zichzelf goed te praten. Vorige week 5 dagen in de file gestaan en dagelijks om de reden van verkeersongevallen wel ik verschiet daar niet meer van want zelfs in die file zie je de meest hallucinante zaken. Zaken die enkel maar de conclusie ondersteunen dat het puur bij onszelf ligt en dat het stilaan hopeloos wordt. Ofwel gaan we ermee ophouden ofwel doen we verder op dit pad en schaffen we alle verkeersregels af alsook de verzekering en rijden we elkaar echt letterlijk dood. Dan kunnen we ons verder in onze "beschaving" en "vrijheden" wentelen als krijsende kinderen in onze verlengde ego-wapens.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik meer van droom is volgende: bebouwde kom is 50. Alle invalswegen worden geoptimaliseerd voor 70. Buiten bebouwde kom 90 op die invalswegen/tweevakswegen en andere vlot bereidbare wegen. En autostrade 120. Zoiets in die stijl zou volgens mij perfecte eenvoud zijn. EN dan pas je de wegen aan aan die doelstelling van eenvoud... Dan spaar je dat er van die verkeersbordenkoningen met bentleys kunnen rondrijden ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook niet oversimpelen. Als er tussen twee woonkernen in een stedelijk gebied een baan ligt waar het geschikt is, zelfs al is het maar voor een beperkte afstand, dan mag men gerust toelaten om daar sneller te rijden. Zonder overdrijven natuurlijk. Dan kan trager verkeer voorbij gestoken worden enz. Wie niet kan rijden met af en toe een wisselende maximum toegelaten snelheid, die mag voor mijn part zijn rijbewijs gaan inleveren. Ik heb het nog al gezegd: ge moet zelfs geen 'goede' automobilist zijn om de weg- èn straat-inrichting te 'lezen'. Je moet aan je water voelen hoe snel je op elke plaats zou mogen rijden. Extra borden zouden enkel moeten dienen om valkuilen aan te duiden: plaatsen die verraderlijk zijn. Plaatsen waar je als buitenstaander niet begrijpt waarom ge daar geen 120 moogt in plaats van 50 ... maar waar toch blijkbaar vele en zware ongevallen gebeuren ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |