![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
De "inspanning" die van u verwacht wordt is dat ge zoekt naar werk en dat kunt aantonen. En zolang ge niet wordt aangenomen, ondanks het feit dat ge gaat solliciteren, krijgt ge steun. Zo werkt het dus al jaar en dag. Maar het is u overduidelijk belangrijker de N-VA zwart te maken dan efkens objectief na te denken.
Laatst gewijzigd door Nexer : 6 november 2012 om 17:04. |
||
|
|
|
|
#122 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Andersom? Je bedoelt dat N-VA liever in zee gaat met VB dan met Janssens' Stadslijst? Waarom onderhandelen ze dan niet met VB?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
#123 | |
|
Parlementslid
|
Geen woorden in de mond leggen aub. Ik zou verwachten dat als men de mentale capaciteiten heeft om op een toetsenbord te typen, dat men ook inziet dat het Jansens is die niet met BDW in zee wil.
|
|
|
|
#124 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nergens heb ik beweerd dat Janssens met BDW in zee wil. Ik heb gezegd dat BDW met Janssens in zee wil en niet met Dewinter. En ja, het is duidelijk dat Janssens veel minder zin en belang heeft om met BDW in zee te gaan, dan omgekeerd. Logisch, hij heeft niets te winnen (en ook niets te verliezen), terwijl BDW veel te winnen en te verliezen heeft. In die zin heeft BDW een Pyrrhusoverwinning behaald. Hij heeft in Antwerpen al zijn potentiële coalitiepartners vernederd: het VB door hun kiezers af te nemen, de VLD door hun mandatarissen af te nemen, de Stadspartij door hen de burgemeestersjerp af te nemen. Zijn hele uitdaging is om nu toch voldoende snoepjes uit te delen om hen over de brug te doen komen. Een heel moeilijke oefening.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
#125 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#127 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vergeet Groen niet. Ik bekijk het vanuit het standpunt van BDW en vanuit zijn standpunt is regeren met Groen geen evidente keuze. Dat Janssens Groen erbij wil, is dan weer wel te begrijpen, want hij heeft zestien procent op zijn linkerflank moeten lossen. Als hij nu verder rechts bestuurt met N-VA, alleen nog wat rechtser dan hij reeds zelf bestuurde, zullen zijn overgebleven kiezers verder overlopen naar Groen en PVDA+
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
#128 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#129 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het enige postje dat ertoe deed, de sjerp, zijn ze kwijt. Ze hebben nu niets meer te verliezen en zijn dus gevaarlijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
#130 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En is dat niet zijn volste recht misschien?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
#134 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk. Heeft hij zijn alternatieve coalitie al klaar? 62% van de Antwerpenaren heeft niet N-VA gestemd, het kan geen probleem zijn daarmee een meerderheid op te zetten met Patrick Janssens als burgemeester.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
#136 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vermoed dat hij eerst De Wever nog enkele weken in zijn vet zal laten sudderen en aldus de afgang compleet te maken, om vervolgens als grote redder van de koekenstad naar voor te treden. Antwerpen zal er wel bij varen!
|
|
|
|
#137 | |
|
Minister
|
Citaat:
Heb je toevallig Ter Zake gezien met Marc Van Peel ? |
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
PJ met een coalitie die gedoogsteun vraagt van PVDA+ en VB.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 6 november 2012 om 22:28. |
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|