![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Banneling
|
Ik ben BDW niet. Dat had je toch al door?
Laatst gewijzigd door 'XIII' : 6 november 2012 om 14:56. |
|
|
|
|
#102 |
|
Minister-President
|
|
|
#103 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Man, je begrijpt echt zelf niet wat je zegt. Als een student moet gaan werken om te studeren krijgt hij geen steun. Dus moeten werken=geen steun krijgen. Te moelijk, hier, nog een smiley: Misschien wil je nog wat kwijt over fils �* papa, dat zit blijkbaar diep. Gooi het in de groep.
|
|
|
#104 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Minister-President
|
Eerst zeg ik:
"Welk punt van die nota houdt rekening met de stadslijst en/of groen?" Jij zegt: "Waarom zou dat dan moeten?" Ik zeg: "Da's een beetje gebruikelijk als je een coalitie wilt vormen." Jij zegt: "Dus Groen & de stadslijst willen geen coalitie vormen? " Dus als ik het goed begrijp, (laat me even afdalen in de krochten van het brein van de NVA'er): BDW houdt op geen enkele manier rekening met andere partijen in zijn nota. Hij heeft die partijen nodig want hij heeft geen absolute meerderheid. Hij moet de andere partijen dus tegemoet komen maar doet dat niet. Dan is het in de geest van NVA'partijzombies toch nog de schuld van de anderen dat ze geen coalitie willen vormen???
|
|
#106 | |
|
Minister
|
Citaat:
Groen! & de SP.a/CD&V moeten ook tegemoet komen, maar van die zijde hoor ik dus helemaal niets. Mag ik dat even vreemd vinden (en daarvoor moet ik me niet op het niveau van een anti-NVA'er afdalen Ik ben zo vrij geweest om je eigen tekst aan te passen aan de realiteit. U mag me daar voor bij de moderatoren aanklagen indien U dat wenst |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Steun. Voorzie zelf ook een deel. Niet zo moeilijk te snappen. |
|
|
|
|
|
#108 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is niet mijn schuld als neutrale waarnemer dat BDW in zee wil met Janssens en niet met VB.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
#109 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Banneling
|
Wie zegt dat? Het is juist andersom, remember? Deze nota is net als die van Di Rupo een basisnota om verder te onderhandelen. Maar Groen heeft al gezegd dat er voor hen breekpunten zijn waar de anderen niet aan tegemoet kunnen komen. Dus byebye Groen. PJ zal met een andere eis(en) moeten komen. Of eerst met Groen een akkoord over mobiliteit onderhandelen zodat BDW niet met twee verschillende linkse standpunten moet rekening houden.
Laatst gewijzigd door 'XIII' : 6 november 2012 om 16:23. |
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door 'XIII' : 6 november 2012 om 16:35. |
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je kan van partijen niet verwachten dat ze het programma van een andere partij gaan uitvoeren zonder hun eigen ding in een kompromis terug te vinden. Dat is hun goed recht. Tenslotte doet N-VA hetzelfde op federaal nivo. Op dat vlak krijgt N-VA nu gewoon een koekje van eigen deeg op Antwerps gemeentelijk nivo. N-VA moet maar eens leren dat de andere partijen ook door hun kiezers legitimiteit hebben verkregen, dat ze kompromissen moeten sluiten met vertegenwoordigers van andersdenkende kiezers als ze willen regeren zolang ze geen absolute meerderheid hebben, en zelfs bij een absolute meerderheid de burger- en mensenrechten van anderen moeten respekteren. Maar ja, voor N-VA is en BDW is het blijkbaar gemakkelijker om altijd anderen de schuld te geven als het niet lukt. Je kan echter niet de Calimero blijven uithangen als je de grootste bent, in korte tijd heel wat burgemeesters hebt gewonnen, en in veel besturende meerderheden van gemeenteraden zit. Dan moet je integendeel bewijzen dat je het inderdaad allemaal beter kan als je zelf beweert.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 6 november 2012 om 16:39. |
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En Tommm ook blijkbaar niet. Maar ik denk dat hij een 'groene poër' is. Misschien juist daarom. |
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#117 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht Citaat:
Oh ja
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 6 november 2012 om 16:46. |
||
|
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
|
|
|
|
#120 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Als er 1 reden is dat BDW nog geen stap verder is, dan is het omdat de andere partijen als koppige ezels geen millimeter willen wijken. Opzettelijk, om BDW te kloten.
|
|