![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb geen kinderen. Laatst gewijzigd door six : 9 november 2013 om 01:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Wat een discussie.
Carriere en kinderen zijn te combineren. Ik heb er zelf en ik heb geen stap moeten terugzetten, integendeel, ik werk meer dan toen ik alleenstaande was. En neen, ik verwaarloos mijn kinderen absoluut niet. Waar ik wel in heb gesneden is de nutteloze tijdsbesteding (voor tv liggen, etc...). Ik werk bvb liever in bijberoep voor mijn eigen vennootschap ipv naar de cinema te gaan met vrienden etc. Treft even dat dit bijberoep wetenschappelijk is en dus ook in mijn hobbysfeer zit. Maar wel tegen 100 euro per uur. Ik bemerk dat deze discussie eigenlijk gaat over het niet aan een vrouw geraken.... Let ook op: je doet kinderen geen dienst door veel thuis te zijn en geen geld te hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om sex te hebben moet je geen koppel zijn, om de daaruit voortspruitende kinderen te laten overleven moet je weldegelijk een koppel zijn, waarbij het mannetje als foureur optreedt en het vrouwtje de zogende functie op zich neemt. Eén van de meest interessante verschijnselen daarbij is dat de verliefdheid (die dus tot die sex heeft geleid) slechts gedurende een jaar of vier blijft standhouden: na die vier jaar is de kleine groot genoeg, hoeft niet meer gezoogd te worden en kan meelopen met de groep op zoek naar eten. Dat was dus de natuurlijke manier. Uiteraard, als men dan verschillende kinderen maakt, krijg je een ander patroon, maar de basis blijft. En in feite zien we tegenwoordig met die seriële monogame relaties ongeveer dezelfde trend plaatsvinden. Het probleem is dat we hier met een (gestuurde) individualistische maatschappij zitten. Er is geen opvang meer voor de kinderen binnen in het familiale patroon of binnen het stamverband (om van bepaalde bevolkingsgroepen nu eventjes te zwijgen). Doordat men steeds moet terugvallen op de instellingen die door de staat werden opgericht en die de familiale structuur vervangen, krijgt men een onmogelijke situatie. Het wordt eerst aangemoedigd (en ondertussen quasi verplicht ) om als vrouw te werken, met gebruik van de staatsfaciliteiten. (hetzelfde geldt voor ziekenzorg, scholing, ouderenverzoring, kortom alle zogenaamd "sociale" voorzieningen, die vroeger vrij en familiaal waren, zijn nu in handen van de staat, zodat de bevolking vrij is om zoveel mogelijk BELASTINGBETALEND te werken. De vroegere vrouwen die oma en opa opvingen betaalden geen belastingen, degenen die thuis onderricht gaven, betalen geen belastingen, de moeders die hun kinderen bij zich hielden betalen geen belastingen...... Nu heeft men al deze ooit familiale taken geïnstitutionaliseerd. Is dit beter? in sommige gevallen zeker wel. Niemand weet op welke manier oma en opa ooit werden verzorgd en of ze de correcte verzorging kregen. Idem voor de kinderen en hun scholing. Mijn opa was wees op vier jaar, ging niet naar een weeshuis maar werd onmiddellijk ingezet als koejongen en staljongen bij een hereboer... de mens was heel zijn leven analfabeet. In een weeshuis was hij er vast beter af geweest. Om terug te komen op de vraag van TS : Het is net omdat men al die familiale opvang heeft geïnstitutionaliseerd, dat jij in deze maatschappij niet noodzakelijk kinderen moet maken. Je m�*g het, je k�*n het, maar het hoéft niet. Voor velen blijft nog altijd het idee hangen "mijn kinderen zullen later voor mijn oude dag zorgen": VERGEET HET. Ondertussen hebben we zoveel sociale hulpverleners (die we allemaal moeten betalen van onze belastingsgelden) die de taak van "kinderen" wel zullen overnemen. U zal alleen zitten in het bejaardentehuis, maar dat doen er velen die wel kinderen hebben. Nochtans ken ik ook kinderloze echtparen die op latere leeftijd veel spijt hebben dat ze geen kinderen hadden. Geen van beide is zaligmakend. En vergeet de zeemzoete rozengeur van gezinnetjes mama+papa+kientjes voor de kerstboom of bij de sint: ook dit duurt gemiddeld zo'n vier/vijf jaar... en dan zijn we vertrokken. Kinderen zijn leuk en lief (in het beste geval) tot de puberteit, dan heb je soms evenveel jaren kommer en kwel, ruzie, gezever, slapeloze nachten (schoolresultaten!!) en dan zijn ze ineens groot en zoeken ze hun eigen weg. Wie kiest voor de schattige op te eten peuters, kleuters, en kleintjes: zoek een job in het onderwijs, in de verzorgingssector voor kinderen, in opvangdiensten etc... Ze komen en gaan, en blijven dan altijd even groot. Zou ik opnieuw kinderen maken moest ik opnieuw kunnen beginnen? Natuurlijk, het geeft wel altijd een bepaalde meerwaarde, diepgang en engagement. Maar is het noodzakelijk? nee hoor. Single zijn: ik ben 25 jaar geleden gescheiden. Ik was unhappily married (ik was degene die na het werk alleen thuis zat met de kinderen, dag in dag uit) en ben sindsdien happy single. Misschien zal ik in een volgend leven gewoon BOM moeder worden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Kan nog heel lang duren dat wel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omgekeerde evolutie. De mens gaat dommer worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is bovendien niet enkel de cara pils drinkende marginaal, maar ik zie ondertussen enkel hoofddoeken met zwangere buik, buggy met peuter, en één of twee kleuters aan de hand. En dit zijn géén cara pils drinkende uitzonderingen, maar STANDAARD allahtonen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een carrière is misschien wel te doen met kinderen maar het is altijd nog makkelijker zonder kinderen. Daarbij, willen intelligente mensen vaak iets anders dan huisje, boompje, beestje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Intelligentie omgekeerd evenredig met aantal kinderen? Whow. Misschien bedoeld ge minder dan 10 en meer dan 10.... Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 november 2013 om 13:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het andere aspect van "geen kinderen" is uiteraard een totaal gebrek aan gemeenschappelijke verantwoordelijkheid, maar dat zal jou dus aan je aars occideren waarschijnlijk.
Ik vergelijk het met het Brabantse trekpaard. Ooit was deze streek vergeven met die prachtige dieren, tot na WOII de industrialisatie zijn intrede deed en de dieren vervangen werden door tractoren. Zo'n paard leeft slechts een jaar of tien. Zonder kweek is de soort dus op dertig jaar tijd uitgestorven. En dat was ze ook. Gelukkig hebben ze nog een kweker gevonden in Canada die voor zijn plezier de Brabantse trekpaarden kweekte en ergens in Duitsland ook iemand die nog een merrie of twee had staan, en vanuit die beperkte genenpoel is men dan terug begonnen om deze prachtdieren van uitsterven te redden. Als niemand nog kinderen neemt duurt het ongeveer 80 jaar tot de volledige populatie is uitgestorven; Dat is natuurlijk wat men nu bezig is: en de vervangers staan dus al klaar. Binnen 50 jaar zijn de aboriginals hier sowieso een gediscrimineerde minderheid. (Of dacht je dat de AD wetten en het CGKR dan nog werkzaam zijn?).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2013 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Zeg circe, flip je in je N-VA-afdeling (men kan op internet vinden welke) ook zo door over de islam bij de vergaderingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je een voorbeeldje wil hebben van je islamitische verheerlijkte ummah, dan kan ik je een door hen voorzien tekeningetje tonen. Let op: eerste vakje = 1 man met 1 vrouw, standaard drie kindjes tweede vakje = 1 man met 2 vrouwen, ieder standaard drie kindjes (één in de buik, eentje in de buggy en eentje aan de hand zoals ik schreef). Let op: van zodra er meer dan één vrouw is , verhoogt ook de productie per vrouw: vermits ze met meer zijn en op elkaars kinderen kunnen passen, wordt standaard voorzien dat ze bij een aankoop van vier vrouwen, iedere vrouw zeven kinderen zal hebben. ![]() voil�* hun eigen propagandamateriaal voor de kweek van brabantse trekpaarden . en dit is wat de Europeanen doen: http://www.youtube.com/watch?v=SAqViqWMW4g#t=97
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2013 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Gouverneur
|
![]() Is het Christendom misschien op dezelfde manieer aan de macht geraakt in het Romeinse Rijk ?
Zijn de kerken in Westy Europa op diezelfde manier leeggelopen ? Het is bekend dat de vrijzinnigen in het geniep zich sterker hebben voortgeplant dan de gelovigen ? Is het Jodenprobleem met als gevolg holocaust en progroms tot stand gekomen dank zij de angst voor de joodse voortplantingsdrift ? --- Is het een probleem om mensen schrik aan te jagen voor het te veel aan "anderen" op deze planeet ? Zal er morgen een islamietische A bom op het ongelovige westen vallen om zo de Umma te verwezenlijken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nochtans zou men het anders verwachten gezien de standaard oproep uit het Vatikaan. zie vooral recent: http://www.telegraph.co.uk/news/worl...ial-warns.html Citaat:
Citaat:
--- Citaat:
Citaat:
Heeft Antwerpen al +30% islamitische bevolking? Heeft Brussels al +35% islamitische bevolking? heeft Frankrijk al +275 ZUS zones? wil je nog wat vragen hebben Rogerke?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2013 om 16:26. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Snap je nu al zelf niet meer wat je schrijft?
Alléz tweede poging. Wat heeft die keuze nu te maken met intelligentie? |
![]() |
![]() |