Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2013, 00:22   #101
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Tja, die druk komt vaak zelfs van eigen familie. Je kent dat wel, ouders die hunkeren om grootouder te worden. Ik reageer dan door te stellen dat ze beter wat meer eigen kinderen hadden kunnen maken, dan hadden ze meer kans gehad op die zo gewilde kleinkinderen.

En er zijn inderdaad ook veel 'buitenstaanders' die zich menen te moeien. Als je single bent en je ziet er voor de rest normaal uit en je bent je studententijd en leeftijd al ver voorbij, dan beginnen mensen je toch al wat in vraag te stellen. Je wordt een soort van 'outcast' uit de samenleving. Ik kan mij zelfs niet van de indruk ontdoen dat de goegemeente tegenwoordig minder moeite heeft met de acceptatie van homokoppels dan met het respecteren van het vrijgezellenbestaan.
Ze gaan u " verdacht " vinden. Een janet zeker, gaan ze zeggen, of erger, een pedo.
Bepaalde mannen, die ongelukkig getrouwd zijn, gaan mogelijk jaloers zijn op uw vrijheid.
Getrouwde vrouwen zullen je een slecht voorbeeld vinden.
Je ouders zullen boos zijn dat ze geen kleinkinderen krijgen, die ze als gedresseerde aapjes kunnen tonen aan de familie & vrienden...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:22   #102
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Net zoals er ook mensen zijn die het alleen- en kinderloos zijn als een juk ervaren.
Natuurlijk, ontken ik dat?

Leven en laten leven !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:24   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Bron?
Kijk naar het dalend geboortecijfer in Europa. En dat maskeert eigenlijk nog een veel grotere leegte, omdat de allochtonen vaak een veel hogere vruchtbaarheid vertonen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:24   #104
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
"intelegentie"

Wat ? Ken je dat niet ? Dat is iemand die intelligent geworden is door naar de televisie te kijken.
Oud 9 november 2013, 00:27   #105
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
De meeste ouders zijn volstrekt ongeschikt om ouder te zijn en beginnen aan kinderen uit irrationele, zeer egoistische overwegingen.
Soms om een falende relatie te redden, soms om zichzelf te realiseren door het kind, soms uit prestige, soms uit zuivere drukkende biologische dwang.

Wanneer zo'n debiel in mijn naaste omgeving dan een wijf bezwangert, dan word ik er vooral trist van.
Jij hebt er toch geen hoop ik ? Want als die als hun vader worden, zo " bescheiden "...
Oud 9 november 2013, 00:30   #106
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Onderwijs hoort in de eerste plaats opleiding aan te bieden. Opvoeding daarentegen is voor alles de taak van de ouders.

Nu is het evenwel zo dat het onderwijs de pispaal van de samenleving is, maar tegelijkertijd verwachten steeds meer ouders van ons dat we al hun problemen oplossen. Heel tegenstrijdige boodschap.
Daar heb je gelijk . Maar er is wel iets waar ik me aan stoor .

Als ouder kan je proberen wat educatie en orde mee te geven , maar in onze tijd stond er een onderwijzer voor de klas met een deftig maatpak en we spraken die aan met mijnheer . nu staat er ne rugzaktoerist met vettig haarvlechten in een jeans met zijn gat op zijn knieen die met een jointje in zijn mond zegt , mijnheer mijnheer , zeg maar Bart . en daar gaat dan de educatie die je als ouders aan de ontbijttafel wou meegeven om wat beleeft te zijn .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:32   #107
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez, men moet een vergunning hebben voor zo goed als alles in deze maatschappij. Maar zelfs mensen die aan de rand van de debiliteit staan of debiel zijn, mensen tegenover wie de New Kids intellectuelen lijken, mogen aan kinderen beginnen en mogen ze opvoeden.
Zélfs als je volledig debiel bent mag je kinderen maken hoor. Ik zag eens een reportage, daar waren twee echte mongolen met een zoon. Die zoon, van een jaar of 15, was echter normaal, en hij was het die zijn ouders verzorgde. Die jongen was wél zo intelligent dat hij zelf nooit kinderen wenste, en zich ging laten steriliseren later, want hij wist dat de mogelijkheid bestond dat hij abnormale kinderen zou maken.
Oud 9 november 2013, 00:32   #108
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk naar het dalend geboortecijfer in Europa. En dat maskeert eigenlijk nog een veel grotere leegte, omdat de allochtonen vaak een veel hogere vruchtbaarheid vertonen.
Vruchtbaarheid ? of in kindergeld de broodwinning zien voor hun gemakzucht .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:37   #109
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze marginalen bestaan en kweken vrij talrijke kroost die in het beste geval goed genoeg is voor bandarbeid. In het slechtste geval is het arbeidsincapabel en moet het beschut worden op een speciale werkplaats waar het dozen kan plooien.
Ook worden zij vaak misdadiger: de domheid en agressie leidt hen daartoe.
Geluk dat er mensen als jij zijn hé six !
Wat voor job doe jij eigenlijk ? En heb je kindjes ?
Oud 9 november 2013, 00:41   #110
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Als ik al die moslima's met drie a vier kinderen knorrig zie rondlopen in Antwerpen, ben ik blij dat die miserie mij tot nu toe bespaard is gebleven. Die zien er écht niet gelukkig uit, hoor.
ja maar dat is omdat de Belgen hen slecht behandelen. Die kindjes hebben daar niks mee te maken.
Oud 9 november 2013, 00:43   #111
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Vergeet alleen niet dat als je oud en versleten bent, je heel gelukkig gaat zijn als andere mensen hun kinderen klaar staan om je gat af te kuisen, je pampers te verversen als je op eigen kracht niet deftig meer tot in je keuken geraakt nadat je uw toilet heeft ondergescheten.
Je moet kinderen maken zodat ze later uw gat kunnen afkuisen ?
Oud 9 november 2013, 00:44   #112
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog niet gedacht aan uw oude dag zeker?
Serieus, �*ls iemand later mijn gat moet afkuisen, heb ik liever dat het iemand anders zijn kinderen zijn.
Oud 9 november 2013, 00:49   #113
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het zijn ook kinderen van een ander die je auto onderhouden, je huis bouwen, je post brengen, je flitsen als je te snel rijdt, je genezen als je ziek bent, je tv-programma's maken, met jouw trein, tram of bus rijden, met het vliegtuig vliegen waarmee je op vakantie gaat...

Als je voor al je noden een kind moet fabriceren, ben je wel even bezig.
Het beste wat mensen zonder kinderwens kunnen doen, is er ook geen hebben.
Je bewijst daar jezelf, de gemeenschap (en het kind) een grote dienst mee.
Je kan er je belangrijkste activiteit van maken. Je beroep !

Citaat:
"Stier van Marcinelle" voor 27ste keer vader

19/10/'07 In de Rand Voor zover daar nog twijfel over mocht bestaan: de meeste potente Belg woont in Marcinelle. Serge Régnier (48) is voor de 27ste keer vader geworden. “Dertig zou een mooi getal zijn om mee te stoppen”, zegt de kersverse papa.

Angélique, zo heet de jongste telg van het gezin Régnier. De moeder is zijn vrouw Christine. Dat lijkt evident, maar is het zeker niet. Want Serge Régnier heeft drie vrouwen: Christine, met wie hij 21 jaar getrouwd is, haar zus Karine en zijn bijzit Judith. Die had al vier kinderen uit een vorige relatie, die ook bij het gezin wonen.

“Tussen 1986 en nu was er altijd iemand van mijn vrouwen zwanger. Soms meer dan één. Behalve in 1999 en 2006”, zegt Serge, alias ’de stier van Marcinelle’.

Intussen is de eerste dochter van het gezin getrouwd. Maar Christelle (20) woont weer thuis. Haar man is teruggekeerd naar Algerije.

Serge zegt dat er het afgelopen jaar ook thuis problemen waren. “Neen, de vrouwen waren niet jaloers op elkaar. Ze spanden samen tegen mij omdat ze vonden dat ik te weinig in het huishouden hielp. Maar dat is allemaal bijgelegd.”

Aan stoppen denkt hij nog niet. “Dertig lijkt me een mooi getal. Nog een kindje met elke vrouw. Als ik het nog kan natuurlijk”, lacht hij. Kinderen kopen, en vooral de opvoeding ervan, kost handenvol geld.

Daarom maakt hij met ons de rekening.

* Werkloosheidsuitkering Serge Régnier: 1.030 euro
* Invaliditeitsuitkering Serge Régnier: 684 euro
* Werkloosheidsuitkering Christine: 800 euro
* Werkloosheidsuitkering Karine: 800 euro
* Werkloosheidsuitkering Judith: 800 euro * Kindergeld: 4.000 euro

Totaal: 8.114 euro

“Het totaalbedrag lijkt veel. Maar op het einde van de maand blijft er weinig over”, zegt de man.

En dan is die man nog invalide ook nog, hé !
Freespirit, neem daar een voorbeeld aan !

Laatst gewijzigd door meneer : 9 november 2013 om 00:49.
Oud 9 november 2013, 01:02   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Vruchtbaarheid ? of in kindergeld de broodwinning zien voor hun gemakzucht .
U weet echt niet wat een kind kost aan allerlei uitgaven, nietwaar?! Dan zou u niet afkomen met "kindergeld als broodwinning".
Oud 9 november 2013, 01:02   #115
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergeet alleen niet dat als je oud en versleten bent, je heel gelukkig gaat zijn als andere mensen hun kinderen klaar staan om je gat af te kuisen, je pampers te verversen als je op eigen kracht niet deftig meer tot in je keuken geraakt nadat je uw toilet heeft ondergescheten.
Dan hoop ik dat dat uw kindertjes zijn, beste man. *grijns*
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 01:03   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Daar heb je gelijk . Maar er is wel iets waar ik me aan stoor .

Als ouder kan je proberen wat educatie en orde mee te geven , maar in onze tijd stond er een onderwijzer voor de klas met een deftig maatpak en we spraken die aan met mijnheer . nu staat er ne rugzaktoerist met vettig haarvlechten in een jeans met zijn gat op zijn knieen die met een jointje in zijn mond zegt , mijnheer mijnheer , zeg maar Bart . en daar gaat dan de educatie die je als ouders aan de ontbijttafel wou meegeven om wat beleeft te zijn .
Geen enkele leerling spreekt mij aan met de voornaam. Het is "meester" en dat blijft zo tot ik op pensioen ga.
Oud 9 november 2013, 01:08   #117
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus hij MOET kinderen krijgen? Ookal zou hij geen kinderwens hebben? En dan zou hij een goede vader zijn?
Een klein detialke, mijnheer six... Ik ben een vrouw. En oh, ik zou zeker een goede moeder zijn, wees maar gerust. Ik ben dol op kinderen. Ik heb mijn kleine zusje praktisch zelf mee opgevoed. Maar ik ben hier gewoon rationeel. Ik weet dat het hebben van kinderen geen verhaal vol regenbogen en teddyberen is. Daarom dat ik er ook geen wil. Nu nog niet, tenminste. Eerst studeren. Kweken kan later.
Oud 9 november 2013, 01:10   #118
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, en mijn toekomstige kinderen (als ik die wil) hoeven mij niet te verzorgen.

Als ze zelf willen graag. Maar ze moeten niets.

Ze moeten vooral gelukkig worden en zelfs dat moet niet.
2!!!!
Oud 9 november 2013, 01:17   #119
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Maak vooral geen kinderen, en sterf alleen en van allen verlaten...
Och, dat valt wel mee hoor. Of hebt u nog nooit van 'familie', 'vrienden' of 'echtgenoot/echtgenote' gehoord? Tiens, van u had ik beter verwacht...
Oud 9 november 2013, 01:24   #120
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Je kan er je belangrijkste activiteit van maken. Je beroep !

En dan is die man nog invalide ook nog, hé !
Freespirit, neem daar een voorbeeld aan !
Wat een goor zwijn...Dat heeft geen job, draagt niets bij, en zit zijn wijven waarschijnlijk heel de dag te neuken... En 4000 euro kindergeld???? Nog maar eens een duidelijk teken dat ons systeem totaal klaploopt... Intriest word ik hiervan...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be